Sanni kokee olevansa lapseton vaikka hänellä on jo kolme lasta "Muiden raskausuutiset satuttavat"
Nyt ei kyllä sympatiaa heru Sannille. Hän kertoo kuinka olisi vielä halunnut lisää lapsia mutta julkinen terveydenhuolto kattaa VAIN kahden lapsen osalta hedelmällisyys hoidot. Sannilla on siis kolme lasta, ensimmäinen lapsi tullut ilmeisesti ilman hoitoja.
Miksi Sanni ja miehensä ei mene korkeapalkkaisempaan töihin jotta he voisivat maksaa itse yksityisen hedelmällisyyshoidon? Myös me muut joudumme tekemään paljon töitä jotta vaikka unelma ulkomaanlomasta toteutuisi. Aivan järjetöntä uhrautumista. On monia jotka eivät saa edes yhtäkään lasta. Tämän päälle Sanni vielä loukkaantuu jos joku muu kertoo hänelle raskausuutisista.
https://www.kaleva.fi/toisten-raskausuutiset-ja-tyttolupaukset-satuttav…
Kommentit (398)
Mä en saanut edes sitä ensimmäistäkään!
Onneksi miehellä on aivan fantastinen tytär. Saan edes välillä olla kotona jotain, mitä en koskaan päässyt kokemaan. Olla äiti.
Ymmärrän Sannin pointin, mutta en ehkä ääneen valittaisi tai ainakaan sanoisi, etten olisi onnellinen muiden vauva-uutisista.
Itsellä on ensimmäisestä avioliitosta (olin reilu 20v) saatu kaksi lasta, mutta avioliitto oli jotain aivan kamalaa ja oli todella onneton vuosia..
Nykyisen mieheni kanssa olemme 35 vuotiaita ja yhdessä jo vuosia. Yritämme ensimmäistä yhteistä. Olisin hyvin surullinen jos vauvaa ei tulisi, koska tuntuu ensimmäistä kertaa elämässä siltä, että olen oikeasti todella valmis tulemaan uudestaan äidiksi ja ottamaan tästä kokemuksesta kaikki irti.. olen varmempi, taloudellisesti helpompaa, muut lapset itsenäisempiä JA hekin toivovat sisarusta - mikä on ihan mahtavaa (emme ole puhuneet että yritämme) 😊
Mutta en silti menisi julkisuuteen tästä itkemään tai välttelisi tuttuja, jotka tulevat raskaaksi..
Sannilla on jäänyt lääkkeet ottamatta.
VMP. Tulis ydinsota niin loppuisi tuo itsekeskeinen ininä.
Luin jutun ja typerähän tuo nainen on, ehkä ei hänen geeneillään olisi syytä lisääntyä ja siksi vaikeudet raskautumisessa.
Keskenmenoja saaneena kuulostaa aina jotenkin kamalalta nämä ''halusin tytön'' vonkaajat, kun itselle kävisi kumpi tahansa sukupuoli, kunhan on terve lapsi.
Varmasti tuntuu tosi kivalta näistä olemassa olevista lapsista tietää, etteivät riitä vanhemmilleen.
Ikävä sanoa, mutta tuon täytyy olla vähän sekaisin päästään. Miten voi suurperheen äiti kokea itsensä lapsettomaksi?
Hän ei vissiin ole elämässään kokenut koskaan oikeita ongelmia niin niitä on sitten pakko keksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä hittoa oikeasti :(
Tuntuu todella loukkaavalle itse näin täysin lapsettomana. Siis en ole löytänyt puolisoa ollenkaan jonka kanssa hankkia lapsia ja ikää jo 35+ eli todennäköisyys sille että koskaan enää saisin edes yhtä lasta on ihan olematon. Harmi etten tajunnut nuorempana pakastaa munasoluja. Suosittelen jokaiselle naiselle joka täyttää 30-v eikä vielä kumppania.
No miksi et nyt pakasta munasoluja?
Ootko yrittänyt saada miestä?
Jostatko?
Käytkö miesten harrastuksissa?
Metsästys?
Golf?
Menetkö salille pytään miehiltä neuvoja?
Lainaatko naapurin söpöltä mieheltä sokeria?Ootko vaan kotona? Vielä voit pakastaa!!
Munasolujen pakastamista ei tehdä enää 35+ iässä.
Olen yrittänyt saada miehen, tinderit yms koluttu läpi.
Harrastan lähinnä asioita joissa suurin osa muistakin harrastajista naisia.
En harrasta metsästystä, se on täysin oman arvomaailmani vastaista kuten lihansyönti ylipäänsä.
Golf ei kiinnosta, eikä sitä harrastavat miehet myöskään.
Käyn salilla aktiivisesti, mutta minulla on pt joka tehnyt kunto-ohjelman enkä tarvitse muita neuvomaan.
Veikkaan että se naapurin söpön miehen puoliso ei olisi kovin iloinen jos alkaisin sinne lirkuttelemaan :D
Totta kai voit pakastaa munasolut 35+
Ei tekniikka ole esteenä
Rahasta voi olla kyse, ei ehkä Suomessa voi?
Kyse on siitä mikä on tärkeää
Tiedät että miehet tykkää kiinteistä pyllystä ja joukosta naisista! Ootko hoitanut tän kuntoon? Yksin olo on valinta
Olisiko tällä oheisen jutun henkilöllä transidentity eli onko hän omaksunut lapsettoman henkilön identiteetin vaikkei ole sellainen?
Siis samaan tapaan kuin transracial jne.
Luin tuon lehdestä aiemmin, ja ihmettelin että mihin tämä maailma oikein on menossa, kun määritellään kaikkien sanojen merkitys uudestaan. Lapseton on ihminen jolla ei ole lasta, ei ihminen jolla on lapsia.
Vai olenko minäkin vapaaehtoisesti lapseton kun tein vain yhden lapsen, enkä enempää halunnut tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu todella loukkaavalle itse näin täysin lapsettomana. Siis en ole löytänyt puolisoa ollenkaan jonka kanssa hankkia lapsia ja ikää jo 35+ eli todennäköisyys sille että koskaan enää saisin edes yhtä lasta on ihan olematon. Harmi etten tajunnut nuorempana pakastaa munasoluja. Suosittelen jokaiselle naiselle joka täyttää 30-v eikä vielä kumppania.
Munasolujen pakastaminen on kallista. Eikä kukaan takaa, että ne selviävät sulatuksesta, hedelmöittyvät ja raskaus alkaa ja kestää loppuun asti. Myös miehen sperma voi olla huonoa, ja siinä olivat ne munasolut sitten roskakorissa. Tai teillä on sama geenivirhe ja kaikissa pakastetuissa soluissa on se. Kukaan ei takaa, että lapsi elää aikuiseksi, on terve ja ettei mies lähde lätkimään jo vauvavuonna. Ehkä hän vielä anoo yksinhuoltajuutta ja muuttaa ulkomaille lapsen kanssa.
Ei kannata pakastaa yli kolmikymppisenä. Silloin kannattaa hankkia lapsi heti. Sitten toinen sen unelmien miehen kanssa, kunhan se löytyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi et nyt pakasta munasoluja?
Ootko yrittänyt saada miestä?
Jostatko?
Käytkö miesten harrastuksissa?
Metsästys?
Golf?
Menetkö salille pytään miehiltä neuvoja?
Lainaatko naapurin söpöltä mieheltä sokeria?Ootko vaan kotona? Vielä voit pakastaa!!
Munasolujen pakastamista ei tehdä enää 35+ iässä.
Olen yrittänyt saada miehen, tinderit yms koluttu läpi.
Harrastan lähinnä asioita joissa suurin osa muistakin harrastajista naisia.
En harrasta metsästystä, se on täysin oman arvomaailmani vastaista kuten lihansyönti ylipäänsä.
Golf ei kiinnosta, eikä sitä harrastavat miehet myöskään.
Käyn salilla aktiivisesti, mutta minulla on pt joka tehnyt kunto-ohjelman enkä tarvitse muita neuvomaan.
Veikkaan että se naapurin söpön miehen puoliso ei olisi kovin iloinen jos alkaisin sinne lirkuttelemaan :D
Ootko tyhmä?
Et tarvii miehiä neuvomaan salilla?
Et edes yritä saada kontaktia
Miehen löytää jos päättää, kotoo se ei hae...
Juttua voi yrittää keksiä jos on joku mies joka voisi käydä... Esim. Naapuri tai töissä, samassa bussissa joka aamu? Mitä?
No on kyllä hämmentävin ja itsekeskeisin juttu mitä olen vähään aikaan lukenut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on todella rumaa myös noita perheen olemassaolevia poikia kohtaan. Äiti haluaa tytön, niin kokee sylinsä tyhjäksi ja olevansa lapseton kolmen pojan äitinä. Ottaisi ne pojat syliinsä ja rakastaisi niitä, kun on ollut niinkin onnekas että saanut kolme lasta. Toiset eivät saa yhtään, tai lapsi tai äiti vammautuu tai kuolee synnytyksessä. Kolme tervettä lasta on ihan uskomaton lahja, jota tämä nainen ei arvosta yhtään.
Sarjassamme "et saa sanoa, kun jollain muulla on vielä huonommin". Miksi vain täysin lapseton saisi olla esillä lehdessä? Entäs ne joilla ei ole lapsia, mutta syöpä on? Tätä kenellä menee huonoiten-peliä voisi pelata loputtomasti.
Noh, minä olen lapseton (lopullisesti, ikävä kyllä), työtön, puolisoton ja sairastan syöpää. En kyllä ikinä kehtaisi uhriutua tuon Sannin lailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Munasolujen pakastaminen on kallista. Eikä kukaan takaa, että ne selviävät sulatuksesta, hedelmöittyvät ja raskaus alkaa ja kestää loppuun asti. Myös miehen sperma voi olla huonoa, ja siinä olivat ne munasolut sitten roskakorissa. Tai teillä on sama geenivirhe ja kaikissa pakastetuissa soluissa on se. Kukaan ei takaa, että lapsi elää aikuiseksi, on terve ja ettei mies lähde lätkimään jo vauvavuonna. Ehkä hän vielä anoo yksinhuoltajuutta ja muuttaa ulkomaille lapsen kanssa.
Ei kannata pakastaa yli kolmikymppisenä. Silloin kannattaa hankkia lapsi heti. Sitten toinen sen unelmien miehen kanssa, kunhan se löytyy.
Munasolujen pakastus on kallista?
Halpaako sen pitää olla? Otatko jos palvelu alennuksessa?
Nyt puhutaan sun vauvasta... Mihin sä säästät? Itte ottaisin tuossa tilanteessa vaikka lainan
Mihin mummoa yksin rahaa tarviit?
Kyllä se hormoniehkäisy on pilannut monet naiset... Pääsekaisin
Vierailija kirjoitti:
Mä en saanut edes sitä ensimmäistäkään!
Onneksi miehellä on aivan fantastinen tytär. Saan edes välillä olla kotona jotain, mitä en koskaan päässyt kokemaan. Olla äiti.
Mikä siinä on niin ihanaa? Ihan kuin se aivan fantastinen tytär olisi tyydyttämässä jotain sinun tarvettasi. Ihan sama asia kuin tällä artikkelin naisella, joka itkee sitä uutta lasta jonka pitäisi tehdä hänet jotenkin onnelliseksi.
Huhhuh. Kun kolmen lapsen äiti kutsuu itseään lapsettomaksi, parkuu tyhjää syliä ja vaatii yhteiskuntaa rahoittamaan vielä neljännen ipanan kun oma keho ei onnistu, se on kuin Nalle Wahlroos itkeskelisi olevansa köyhä ja vaatisi almuja yhteiskunnalta.
Jos ja kun luet tämän, sinä kolmen lapsen lapseton äiti, häpeä jos osaat. Hyi!