Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanni kokee olevansa lapseton vaikka hänellä on jo kolme lasta "Muiden raskausuutiset satuttavat"

Vierailija
08.10.2022 |

Nyt ei kyllä sympatiaa heru Sannille. Hän kertoo kuinka olisi vielä halunnut lisää lapsia mutta julkinen terveydenhuolto kattaa VAIN kahden lapsen osalta hedelmällisyys hoidot. Sannilla on siis kolme lasta, ensimmäinen lapsi tullut ilmeisesti ilman hoitoja.

Miksi Sanni ja miehensä ei mene korkeapalkkaisempaan töihin jotta he voisivat maksaa itse yksityisen hedelmällisyyshoidon? Myös me muut joudumme tekemään paljon töitä jotta vaikka unelma ulkomaanlomasta toteutuisi. Aivan järjetöntä uhrautumista. On monia jotka eivät saa edes yhtäkään lasta. Tämän päälle Sanni vielä loukkaantuu jos joku muu kertoo hänelle raskausuutisista.

https://www.kaleva.fi/toisten-raskausuutiset-ja-tyttolupaukset-satuttav…

Kommentit (398)

Vierailija
41/398 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan ymmärrän.

Kyllä minäkin koen kärsiväni lapsettomuudesta, vaikka sainkin lopulta hoidoilla kaksoset. Hoitoja ei yhteiskunta tarjonnut, vaan ne maksoivat meille ihan stnasti.

Lapsettomuutta on myös sekundääristä, eli lapsia saanutkin voi kärsiä lapsettomuudesta.

Näkisin asian niin, että jos on saanut lapsia muttei sellaisia kuin halusi, niin ei kärsi lapsettomuudesta vaan omien toiveiden toteutumattomuudesta. Ihan samalla tavalla kuin jos joku haavailee urasta, jota ei saanut, tai terveydestä, joka  meni vaikka onnettomuudessa tai sairaudessa.

On pelattava niillä korteilla, jotka on saanut. On sentään saanut niitä kortteja eli lapsia, vaikka ne eivät mieleisiä olisikaan. Lasten tekeminen on muutenkin lottoarvontaa, että mitä ja kuka sieltä tulee. Voi tulla täyskäsi tai rosvosektori, tai ei tule yhtään mitään.

Vierailija
42/398 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kehtaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/398 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämätöntä tyhmyyttä. Pitäisi miettiä onko sellainen ihminen kypsä vanhemmaksi jolle lapsen sukupuoli on joku kynnyskysymys.

Vierailija
44/398 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttua kommentoitu näin:

"Ymmärrän hyvin Sannin ajatuksia. Itselläkin lapsettomuus on edelleen osa identiteettiä vaikka olen jo kahden lapsen äiti."

Miten lapsettomuus voi olla osa identiteettiä, jos niitä lapsia on? En ihan aidosti ymmärrä, yritän ymmärtää, mutta en saa kiinni tästä...

Voinko minä sanoa, että identiteettini on vaimo, vaikka olen sinkku, ja lapsellinen, vaikka minulla ei ole yhtään lasta? Olen naimisissa oleva äiti-ihminen, koska koen itseni nyt sellaiseksi, vaikka en ole naimisissa enkä äiti.

Voinko voivotella, että olen ajokortiton ja autoton, vaikka minulla on ajokortti ja auto, muttei sitä 400 000 euron kulkupeliä, jonka haluaisin, vaan tämmönen vaatimaton tavisauto?

Voinko kertoa olevani koditon, koska minulla ei ole omaa ostettua asuntoa, vaan asun vuokralla? Kun kyllä minä ihan aidosti haluaisin sen oman kodin, mutta sinkkuna pätkätyöläisenä ei lainaa tipu edes siihen mummon mörskään.

Vierailija
45/398 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaa narsistiselta ihmiseltä. Minä, minä ja minä.

Vierailija
46/398 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juttua kommentoitu näin:

"Ymmärrän hyvin Sannin ajatuksia. Itselläkin lapsettomuus on edelleen osa identiteettiä vaikka olen jo kahden lapsen äiti."

Miten lapsettomuus voi olla osa identiteettiä, jos niitä lapsia on? En ihan aidosti ymmärrä, yritän ymmärtää, mutta en saa kiinni tästä...

Voinko minä sanoa, että identiteettini on vaimo, vaikka olen sinkku, ja lapsellinen, vaikka minulla ei ole yhtään lasta? Olen naimisissa oleva äiti-ihminen, koska koen itseni nyt sellaiseksi, vaikka en ole naimisissa enkä äiti.

Voinko voivotella, että olen ajokortiton ja autoton, vaikka minulla on ajokortti ja auto, muttei sitä 400 000 euron kulkupeliä, jonka haluaisin, vaan tämmönen vaatimaton tavisauto?

Voinko kertoa olevani koditon, koska minulla ei ole omaa ostettua asuntoa, vaan asun vuokralla? Kun kyllä minä ihan aidosti haluaisin sen oman kodin, mutta sinkkuna pätkätyöläisenä ei lainaa tipu edes siihen mummon mörskään.

Koska nykyään faktat ei enää ole tärkeitä vaan identiteetti. Ihminen voi identifioitua joksikin, mitä ei ole.

Erilaiset uhripositiot ovat yleisiä. Ihminen, jolla on lapsia, voi identifioitua lapsettomaksi. Rikas voi identifioitua köyhäksi ja vaatia myötätuntoa.

Vierailija
47/398 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin nuorena naisena lapsettomuushoidoissa exän kanssa. Pari ivf ja passia muttei plussan plussaa eikä haamun haamua. Tuolloin olin ja koin olevani lapseton. Nyt vähää vaille nelikymppisenä sain kaksi lasta luomuna uuden miehen kanssa. En koe olevani lapseton, mutta tokihan lapsettomuus on osa historiaani. Mutta ei se identiteettiini vaikuta. Sen sijaan minulla on lapsuudesta juontuva köyhän työttömän luuserin identiteetti, vaikka olenkin ollut töissä (nyt opiskelen) ja minulla on kuusinumeroinen osakesalkku... Ehkä se on jokin traumareaktio joillakin että lapsettoman identiteetti jää päälle hoitojen jälkeen, tosin Sannin tapauksessahan ei näin ole.

Vierailija
48/398 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Tuollaisessa tapauksessa ei pitäisi puhua lapsettomuudesta, vaan sekundaarisesta hedelmättömyydestä tms.

Joskus kuulee puhuttavan sekundaarisesta lapsettomuudesta, mutta sekin on epälooginen ilmaus, koska henkilö ei ole lapseton.

Olen niin samaa mieltä. Ja olen tavallaan itsekin luopunut siitä toisesta lapsesta, vaikka vailla dramatiikkaa, mutta en ole lapseton. En sekundäärisesti, enkä tertääristi, kvartiääristi jne. Jos on vaikeuksia saada lapsilukua täyteen, niin se ei välttämättä ole pieni suru, kun joillain on esimerkiksi kohtukuolemia taustalla. Mutta ihminen jolla on lapsi ei ole lapseton. On aivan eri jos ei ole yhtään lasta. Se on erilainen elämäntilanne, erilainen suru.

Kai tuo termi on lääketieteestä, koska hoidot ovat samat ja niitä kutsutaan lapsettomuushoidoiksi.

Vierailija
49/398 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anopilla on 4 poikaa ja aina puhui kuinka hän olisi saanut halunnut tytön. Ei poikaa voi rakastaa ja helliä samalla tavalla kuin tyttöä. Kivaa kuultavaa omille pojilleen.

No me saatiin sitten tyttö ja anoppi sekosi ja alkoi pitää sitä omana tyttönään, hänen haaveensa toteutui ja hän halusi määrittää lapsemme elämässä kaiken.

Toinen lapsemme oli poika, meni 9 kk ennen kuin edes piti sitä sylissä. Saa nähdä kuinka käy, jos kohtelee lapsiani eriarvoisesti niin ei tarvitse olla yhteydessä ollenkaan.

Vierailija
50/398 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa oikeasti :(

Tuntuu todella loukkaavalle itse näin täysin lapsettomana. Siis en ole löytänyt puolisoa ollenkaan jonka kanssa hankkia lapsia ja ikää jo 35+ eli todennäköisyys sille että koskaan enää saisin edes yhtä lasta on ihan olematon. Harmi etten tajunnut nuorempana pakastaa munasoluja. Suosittelen jokaiselle naiselle joka täyttää 30-v eikä vielä kumppania. 

Vierailija
51/398 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kurjaa myös tulevalle tytölle jos ja kun syntyy, elää elämänsä tiedostaen ettei olisi edes olemassa jos kukaan isoveljistä oliskin ollut tyttö koska lapsen sukupuoli on kohtuuttoman tärkeä äidille.

nimim. kaksi vanhempaa veljeä

Vierailija
52/398 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jossain voi lahjoittaa hänelle rahaa niin teen niin

Vauvoja liian vähän!

Vanhukset ei pärjää keskenään

Vierailija
53/398 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu todella loukkaavalle itse näin täysin lapsettomana. Siis en ole löytänyt puolisoa ollenkaan jonka kanssa hankkia lapsia ja ikää jo 35+ eli todennäköisyys sille että koskaan enää saisin edes yhtä lasta on ihan olematon. Harmi etten tajunnut nuorempana pakastaa munasoluja. Suosittelen jokaiselle naiselle joka täyttää 30-v eikä vielä kumppania. 

No miksi et nyt pakasta munasoluja?

Ootko yrittänyt saada miestä?

Jostatko?

Käytkö miesten harrastuksissa?

Metsästys?

Golf?

Menetkö salille pytään miehiltä neuvoja?

Lainaatko naapurin söpöltä mieheltä sokeria?

Ootko vaan kotona? Vielä voit pakastaa!!

Vierailija
54/398 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi? Eivät kaikki naiset halua lapsia.

Vierailija
55/398 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas näitä prinsessan toivojia. Minä ja minun tyttö, minä ja minun prinsessa.

Sääli muita lapsiaan.

Vierailija
56/398 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi et nyt pakasta munasoluja?

Ootko yrittänyt saada miestä?

Jostatko?

Käytkö miesten harrastuksissa?

Metsästys?

Golf?

Menetkö salille pytään miehiltä neuvoja?

Lainaatko naapurin söpöltä mieheltä sokeria?

Ootko vaan kotona? Vielä voit pakastaa!!

Munasolujen pakastamista ei tehdä enää 35+ iässä. 

Olen yrittänyt saada miehen, tinderit yms koluttu läpi. 

Harrastan lähinnä asioita joissa suurin osa muistakin harrastajista naisia. 

En harrasta metsästystä, se on täysin oman arvomaailmani vastaista kuten lihansyönti ylipäänsä. 

Golf ei kiinnosta, eikä sitä harrastavat miehet myöskään. 

Käyn salilla aktiivisesti, mutta minulla on pt joka tehnyt kunto-ohjelman enkä tarvitse muita neuvomaan. 

Veikkaan että se naapurin söpön miehen puoliso ei olisi kovin iloinen jos alkaisin sinne lirkuttelemaan :D 

Vierailija
57/398 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itseelliset naiset voivat mennä hedelmöityshoitoihin

Vierailija
58/398 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jossain voi lahjoittaa hänelle rahaa niin teen niin

Vauvoja liian vähän!

Vanhukset ei pärjää keskenään

Tuo ihminen ei ole tarpeeksi tasapainossa, selvästikään, kyetäkseen olemaan vanhempi.

Mitäs jos neljäskin on poika?;

Vierailija
59/398 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tosi kurjaa myös tulevalle tytölle jos ja kun syntyy, elää elämänsä tiedostaen ettei olisi edes olemassa jos kukaan isoveljistä oliskin ollut tyttö koska lapsen sukupuoli on kohtuuttoman tärkeä äidille.

nimim. kaksi vanhempaa veljeä

Lässun lässyn

Kasva ja kato mitä Ukrainassa tapahtuu

Oot sekasin

Miten Ukraina liittyy tähänkään aiheeseen?

Vierailija
60/398 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luojan kiitos tämä sekopää ei saanut tyttöä, miettikääpä minkälaiseen prinsessan rooliin se tyttöparka olisi pakotettu. Äiti itkisi katkeria kyyneliä, ulisisi lapselle ja medialle, syyllistäisi, murjottaisi ja suureleisesti uhriutuen yrittäisi vielä toista tyttöä, sitä Oikeaa Tyttöä, jos tyttörukka haluaisi barbien sijasta leikkiä mieluummin vaikka autoilla. Sama pätee myös toisinpäin. Jos ihminen pakkomielteisesti haluaa poikalasta, olisi tämä huonoin mahdollinen kasvattaja pojalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä