Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanni kokee olevansa lapseton vaikka hänellä on jo kolme lasta "Muiden raskausuutiset satuttavat"

Vierailija
08.10.2022 |

Nyt ei kyllä sympatiaa heru Sannille. Hän kertoo kuinka olisi vielä halunnut lisää lapsia mutta julkinen terveydenhuolto kattaa VAIN kahden lapsen osalta hedelmällisyys hoidot. Sannilla on siis kolme lasta, ensimmäinen lapsi tullut ilmeisesti ilman hoitoja.

Miksi Sanni ja miehensä ei mene korkeapalkkaisempaan töihin jotta he voisivat maksaa itse yksityisen hedelmällisyyshoidon? Myös me muut joudumme tekemään paljon töitä jotta vaikka unelma ulkomaanlomasta toteutuisi. Aivan järjetöntä uhrautumista. On monia jotka eivät saa edes yhtäkään lasta. Tämän päälle Sanni vielä loukkaantuu jos joku muu kertoo hänelle raskausuutisista.

https://www.kaleva.fi/toisten-raskausuutiset-ja-tyttolupaukset-satuttav…

Kommentit (398)

Vierailija
281/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jessus mikä ääliö. Ei noita hoitoja nyt pidä loputtomiin maksaa. Hommatkaa omat rahat, jos vielä lisää haluette. 

Niinhän he varmasti tekevätkin. Saahan sitä silti kritisoida hoitokriteereitä, aika hulluahan se on että yhteiskunta määrittää montako lasta voit tehdä.

Hyvä, että määrittää tuollaisessa tapauksessa.

Taitaa olla syöpähoito hieman eri asia kuin kolmen lapsen äidin neljännen lapsen kaipuu.

Miksi? Moni nainen saa tehdä vaikka 12 lasta vaikka heillä olisi vaikka päiheongelma. Missä tapauksissa sun mielestä on oikeus muilla määrittää toisen lapsiluku? Mikä sua tässä hiertää siis?

Kyllä minäkin ymmärrän että loputtomiin ei hoidoilla voi lapsia tehdä, mutta onhan tuo raja aika erikoinen. Ikärajan ymmärrän ja tietenkin sen että kropalla on rajansa.

Kyllä hoidoilla saa edelleenkin tehdä vaikka kuinka monta lasta jos maksaa ITSE, eikä vaadi muita maksamaan.

Minkäs muun sairauden hoidon sä haluaisit lopettaa? Eikä lapsettomuushoito julkisellakaan ilmaista ole.

Syöpähoito, jos ei parane kerrasta, sit saa kuolla pois. Mt-hoito, jos ei vuodessa parane, jääköön kotiin.

Vierailija
282/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on yksi jo täysi-ikäinen lapsi, en ole koskaan pitänyt itseäni lapsettomana, en edes ennen äidiksi tuloa, enkä VARSINKAAN sen jälkeen, kun sellainen en enää ole ollut.

Toi Sannihan on nykymittapuulla tosi monen lapsen äiti, enemmän lapsia kuin äideillä keskimäärin.

Ei tämmöisiä ihmisiä oikein voi ymmärtää, joillecei koslaan mikään riitä. Käyttäisi jotain toista sanaa tyttärenkaipuulleen, lapseton on täysin väärä termi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jessus mikä ääliö. Ei noita hoitoja nyt pidä loputtomiin maksaa. Hommatkaa omat rahat, jos vielä lisää haluette. 

Niinhän he varmasti tekevätkin. Saahan sitä silti kritisoida hoitokriteereitä, aika hulluahan se on että yhteiskunta määrittää montako lasta voit tehdä.

Miksi? Moni nainen saa tehdä vaikka 12 lasta vaikka heillä olisi vaikka päiheongelma. Missä tapauksissa sun mielestä on oikeus muilla määrittää toisen lapsiluku? Mikä sua tässä hiertää siis?

Kyllä minäkin ymmärrän että loputtomiin ei hoidoilla voi lapsia tehdä, mutta onhan tuo raja aika erikoinen. Ikärajan ymmärrän ja tietenkin sen että kropalla on rajansa.

Se, että maksumieheksi joutuu muut! Ei yhteiskunnan pidä kustantaa tuollaisia. Maksakoot itse, jos haluaa eikä muka 3 riitä! Aivan naurettavaa.

Sinä et ole maksanut varmasti senttiäkään kenenkään hoidoista. Lopetetaan mielummin tt-tuki.

Hahhah, voi kuule. Sen verran olen veroja maksanut, että olisi myös varaa maksaa omat lapsettomuushoidot, jos tarve tulisi.

Ja tän perusteella luulet maksaneesi ihmisten lapsettomuushoitoja? 😂😂😂

Mistä sä kuvittelet, että se raha niihin tulee?

https://www.julkari.fi/bitstream/handle/10024/116653/THL_RAP022_2014ver…

Jos jätät itse hyödyntämättä kaiken verovaroin tuotetun, sit voit kitistä.

Tästä aiheesta kyllä voikin kitistä, kun tämä on aivan absurdi! Ihminen, jolla on 3 lasta kehtaakin valittaa, että on muka lapseton ja yhteiskunnan pitäisi kustantaa lapsettomuushoidot vaikka niille, jotka haluaa 12 lasta. Äly hoi!

Mielummin mä maksan toisen lapsettomuushoitoja kuin sun mitään hoitoja.

Vierailija
284/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on yksi jo täysi-ikäinen lapsi, en ole koskaan pitänyt itseäni lapsettomana, en edes ennen äidiksi tuloa, enkä VARSINKAAN sen jälkeen, kun sellainen en enää ole ollut.

Toi Sannihan on nykymittapuulla tosi monen lapsen äiti, enemmän lapsia kuin äideillä keskimäärin.

Ei tämmöisiä ihmisiä oikein voi ymmärtää, joillecei koslaan mikään riitä. Käyttäisi jotain toista sanaa tyttärenkaipuulleen, lapseton on täysin väärä termi.

Sä et koskaan lapsettomuudesta ole kärsinytkään. Ei lapseton ole synonyymi sille ettei tee lapsia tai tekee vain yhden lapsen.

Vierailija
285/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja minä oon hampaaton kun mulla on toinen kulmahammas poissa, muut tallella.

Vierailija
286/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä jutussa luki? Ovatko työssäkäyviä, minkä alan töissä? Miksei ole rahaa mennä hoitoihin? Mistä se kolmas lapsi oli, jos ei hoidoista, vai itsekö maksoivat?

Vierailija
287/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että maksumieheksi joutuu muut! Ei yhteiskunnan pidä kustantaa tuollaisia. Maksakoot itse, jos haluaa eikä muka 3 riitä! Aivan naurettavaa.

Sinä et ole maksanut varmasti senttiäkään kenenkään hoidoista. Lopetetaan mielummin tt-tuki.

Hahhah, voi kuule. Sen verran olen veroja maksanut, että olisi myös varaa maksaa omat lapsettomuushoidot, jos tarve tulisi.

Tästä aiheesta kyllä voikin kitistä, kun tämä on aivan absurdi! Ihminen, jolla on 3 lasta kehtaakin valittaa, että on muka lapseton ja yhteiskunnan pitäisi kustantaa lapsettomuushoidot vaikka niille, jotka haluaa 12 lasta. Äly hoi!

Olehyvä ja tarjoa vaikka joululahjaksi Sannille hoidot yksityisellä.

Vierailija
288/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä jutussa luki? Ovatko työssäkäyviä, minkä alan töissä? Miksei ole rahaa mennä hoitoihin? Mistä se kolmas lapsi oli, jos ei hoidoista, vai itsekö maksoivat?

Eka lapsi on toiselta mieheltä, lapsettomuuden syy siis miehessä.

Vierailija
289/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sä et koskaan lapsettomuudesta ole kärsinytkään. Ei lapseton ole synonyymi sille ettei tee lapsia tai tekee vain yhden lapsen.

En niin väittänytkään.

Minä olen yhtä paljon äiti kuin Sannikin, jolla on KOLME lasta.

Miten ihmeessä tuosta saa lapsettoman. 😂

Vierailija
290/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olehyvä ja tarjoa vaikka joululahjaksi Sannille hoidot yksityisellä.

Voisin tarjotakin.

Vierailija
291/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapseton on synonyymi ihmiselle, jolla ei ole lapsia. Sama kuin vaikka koiraton, autoton, jalaton, asunnoton... Ihminen, jolta puuttuu ko. asiat.

Vierailija
292/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En niin väittänytkään.

Sä et siis tiedä mitä lapsettomuus on, kun kuvittelet sen olevan lapsia vai ei.

Vierailija
293/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei heru sympatiaa multa.

Mä olen saanut ainoan lapseni 23-vuotiaana ja lapsi täytti juuri 20v. Lisää lapsia olisi saanut tulla, mutta ei ole ollut oma valinta, että ei ole tullut.  Nyt olen siis 43v. ja lapsi saa edelleen tulla jos tullakseen. Aika kuitenkin alkaa loppua kesken. Kyllä olen monet itkut itkenyt tämän vuoksi.

Tuttavapariskunta sai kaksi keskenmenoa ja hoidoilla sitten onnistunut raskaus. Lapsi odotettu ja toivottu. Lisää tuskin tulee koska tämä äiti mua vuoden nuorempi. 

Niin? Mitä yrität sanoa? Että et jaa sympatiaa, koska hän on saanut hoidoin enemmän lapsia? Olet varmasti enpaattinen ja rakastava äiti, kumppani ja ystävä.

Voi hyvää päivää. Ei heru sympatiaa kolmen lapsen äidille hänen "tyhjästä sylistään". Olisi onnellinen kun on noin monta lasta.

Sä et tunne mua joten pidä pääsi kiinni.

Vierailija
294/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei heru sympatiaa multa.

Mä olen saanut ainoan lapseni 23-vuotiaana ja lapsi täytti juuri 20v. Lisää lapsia olisi saanut tulla, mutta ei ole ollut oma valinta, että ei ole tullut.  Nyt olen siis 43v. ja lapsi saa edelleen tulla jos tullakseen. Aika kuitenkin alkaa loppua kesken. Kyllä olen monet itkut itkenyt tämän vuoksi.

Tuttavapariskunta sai kaksi keskenmenoa ja hoidoilla sitten onnistunut raskaus. Lapsi odotettu ja toivottu. Lisää tuskin tulee koska tämä äiti mua vuoden nuorempi. 

Niin? Mitä yrität sanoa? Että et jaa sympatiaa, koska hän on saanut hoidoin enemmän lapsia? Olet varmasti enpaattinen ja rakastava äiti, kumppani ja ystävä.

Voi hyvää päivää. Ei heru sympatiaa kolmen lapsen äidille hänen "tyhjästä sylistään". Olisi onnellinen kun on noin monta lasta.

Sä et tunne mua joten pidä pääsi kiinni.

Onneksi en, sen verran typerältä vaikutat. Ehkä lapsesi on joskus lapseton ja saat seurata vierestä mitä se tarkoittaa.

Vierailija
295/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En niin väittänytkään.

Tyypillistä kapeakatseisuutta juuttua sanaan, kun ei tiedä mitä lapsettomuus ja lapsettomuushoidot tarkoittavat.

Vierailija
296/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En niin väittänytkään.

Tyypillistä kapeakatseisuutta juuttua sanaan, kun ei tiedä mitä lapsettomuus ja lapsettomuushoidot tarkoittavat.

Varsinkin kun lapseton-sanaa ei hänen kohdallaan edes käytetä, sen ap ihan itse keksi. Hän kärsii lapsettomuudesta.

Vierailija
297/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin hoidoilla kaksoset. Se lapsettomuus kyllä hävisi mutta eräänlainen hedelmättömyyden tunne jäi kun ei luomusti pystytty saada lapsia. Minusta oli niin ihanaa olla raskaana että olisi ollut kiva saada kokea se uudestaan. Itse maksettiin hoitomme väestöliiton klinikalla. Ei lähdetty uudestaan hoitoihin, pakkaseen ei jäänyt yhtään alkiota niin olisi pitänyt alkaa koko rumba alusta ja se oli aika rankkaa sekä mielelle että kropalle. Ja nyt on jo ikää niin että se juna meni jo.

Vierailija
298/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on 2 lasta. Olisin halunnut kolmannen, mutta syystä x sitä ei koskaan tullut. En todellakaan koe olevani lapseton, vaan 2 lapsen äiti, joka olisi halunnut kolmannenkin, mutta aina ei vaan elämä mene kuten haluaa. En kehtaisi marmattaa asiasta ystävälleni, joka ei ole saanut olla äiti yhdellekään lapselle, vaikka kovasti halusi.

Vierailija
299/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jutut saa niin vihaiseksi. Ylipäänsä kaikki joilla on lapsi ja jotka kehtaavat itkeä "lapsettomuuttaan". Eikä minua ärsytä vain siis se itsekkyys meitä oikeasti lapsettomia kohtaan jotka olisimme ikionnellisia siitä yhdestä lapsesta joka on jo näille itsekkäille suotu vaan olen myös pohjattoman surullinen näiden lasten puolesta jotka kyllä joku päivä saavat kuulla miten vanhempansa pitivät itseään lapsettomuudesta kärsivinä vaikka heillä oli jo lapsi/lapsia. Miltä nämä luulevat lapsesta tuntuvan, että vaikka he olivat jo olemassa niin he eivät riittäneet ja heitä rakastettiin niin vähän että vanhempi kehtasi julkisesti kutsua itseään lapsettomaksi. Eivätkä nämä itsekkäät tajua edes pitää suutaan kiinni koska minä, minä, minä. Aivan sama vaikka loukkaa kaikkia oikeasti lapsettomia ja lisäksi omia olemassa olevia lapsiaan. Eivät varmasti ikinä tajua edes hävetä. 

Vierailija
300/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on todella rumaa myös noita perheen olemassaolevia poikia kohtaan. Äiti haluaa tytön, niin kokee sylinsä tyhjäksi ja olevansa lapseton kolmen pojan äitinä. Ottaisi ne pojat syliinsä ja rakastaisi niitä, kun on ollut niinkin onnekas että saanut kolme lasta. Toiset eivät saa yhtään, tai lapsi tai äiti vammautuu tai kuolee synnytyksessä. Kolme tervettä lasta on ihan uskomaton lahja, jota tämä nainen ei arvosta yhtään.

Sarjassamme "et saa sanoa, kun jollain muulla on vielä huonommin". Miksi vain täysin lapseton saisi olla esillä lehdessä? Entäs ne joilla ei ole lapsia, mutta syöpä on? Tätä kenellä menee huonoiten-peliä voisi pelata loputtomasti.

Kolmen lapsen äiti saa avautua lapsettomuudestaan lehdessä, mutta ei voi olettaa, että neljäs lapsi saatetaan alulle julkisin verovaroin. Siirtyköät yksityiselle hoitoihin kuten monet muutkin meistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä yksi