Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sanni kokee olevansa lapseton vaikka hänellä on jo kolme lasta "Muiden raskausuutiset satuttavat"

Vierailija
08.10.2022 |

Nyt ei kyllä sympatiaa heru Sannille. Hän kertoo kuinka olisi vielä halunnut lisää lapsia mutta julkinen terveydenhuolto kattaa VAIN kahden lapsen osalta hedelmällisyys hoidot. Sannilla on siis kolme lasta, ensimmäinen lapsi tullut ilmeisesti ilman hoitoja.

Miksi Sanni ja miehensä ei mene korkeapalkkaisempaan töihin jotta he voisivat maksaa itse yksityisen hedelmällisyyshoidon? Myös me muut joudumme tekemään paljon töitä jotta vaikka unelma ulkomaanlomasta toteutuisi. Aivan järjetöntä uhrautumista. On monia jotka eivät saa edes yhtäkään lasta. Tämän päälle Sanni vielä loukkaantuu jos joku muu kertoo hänelle raskausuutisista.

https://www.kaleva.fi/toisten-raskausuutiset-ja-tyttolupaukset-satuttav…

Kommentit (398)

Vierailija
301/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Tuollaisessa tapauksessa ei pitäisi puhua lapsettomuudesta, vaan sekundaarisesta hedelmättömyydestä tms.

Joskus kuulee puhuttavan sekundaarisesta lapsettomuudesta, mutta sekin on epälooginen ilmaus, koska henkilö ei ole lapseton.

Sekundaarisesta lapsettomuudesta voi kärsiä, vaikka olisi hedelmällinen, joten huono ehdotus. 

Vierailija
302/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahneella on paskanen loppu, toivottavasti tämä Sanni löytää edestään ja oppii vielä arvostamaan sitä mitä jo on.

Kolmen äiti ei millään matematiikalla ole lapseton, sillä on enemmän lapsia kuin äideillä keskimäärin nykyään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Sannilla on noin hyvä mielikuvitus, hänhän voi kuvitella vaikka kaksi lastaan tytöiksi.

Eikös sukupuolikin ole vain tunne tämmöisten harhaisten mielestä.

Vierailija
304/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahneella on paskanen loppu, toivottavasti tämä Sanni löytää edestään ja oppii vielä arvostamaan sitä mitä jo on.

Kolmen äiti ei millään matematiikalla ole lapseton, sillä on enemmän lapsia kuin äideillä keskimäärin nykyään.

Sinähän et toedä mitään siitä kuinka paljon hän lapsiaan arvostaa. Todennäköisesti enemmän kuin ihminen, joka arvittaa lapsensa lukumäärän mukaan

Vierailija
305/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku jo sanoi edelleen olleensa lapseton vaikka on kaksi lasta saanut. Ymmärrän oikein hyvin, ei se lapsi pyyhi pois sitä lapsettomuuden taakkaa. Onneksi en itse ole lapsettomuudesta kärsinyt, mutta mulla on aivot ja tajuan että lapsettomuus ei ihmisestä lähde. Sama kuin sanoisi syövästä selvinneelle ettei sulla syöpää ole ollutkaan.

Vierailija
306/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Tuollaisessa tapauksessa ei pitäisi puhua lapsettomuudesta, vaan sekundaarisesta hedelmättömyydestä tms.

Joskus kuulee puhuttavan sekundaarisesta lapsettomuudesta, mutta sekin on epälooginen ilmaus, koska henkilö ei ole lapseton.

Sekundaarisesta lapsettomuudesta voi kärsiä, vaikka olisi hedelmällinen, joten huono ehdotus. 

Minä oon sekundäärisesti varakas, kun ei ole varaa kohta edes perusruokaan saati joululahjoihin rakkaille.

Vierailija
307/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinähän et toedä mitään siitä kuinka paljon hän lapsiaan arvostaa. Todennäköisesti enemmän kuin ihminen, joka arvittaa lapsensa lukumäärän mukaan

Kyllähän tosta saa hyvän kuvan siitä, miten vähän arvostaa sitä mitä hänellä jo on, pitäisi saada lisää ja lisää, jotain mitä ei vielä ole. Tuntuu ettei pidä lapsia edes varsinaisesti ihmisinä, vaan jonain tavaroina.

Vierailija
308/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt hulluja puhu että nainen itse tekisi jotain sen eteen että saisi mitä haluaisi varsinkin kun voi kitisemällä, vaatimalla jabihriutumalla yrittää saada muita maksamaan oman halun toteutus

Vierailija
309/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän tosta saa hyvän kuvan siitä, miten vähän arvostaa sitä mitä hänellä jo on, pitäisi saada lisää ja lisää, jotain mitä ei vielä ole. Tuntuu ettei pidä lapsia edes varsinaisesti ihmisinä, vaan jonain tavaroina.

Halusitko sinä enemmän kuin yhden lapsen? Etkö osannut arvostaa ensimmäistä lastasi? Tuskinpa ihminen, joka ei pidä lapsista, niitä lisää haluaa.

Vierailija
310/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Faith kirjoitti:

Minä oon sekundäärisesti varakas, kun ei ole varaa kohta edes perusruokaan saati joululahjoihin rakkaille.

Jos olet ennen ollut varakas mutta et enää, kyllä, näin on.

Vierailija
311/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

voisiko olla paljoa itsekkäämpi verorahoilla elävä loinen

Vierailija
312/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku jo sanoi edelleen olleensa lapseton vaikka on kaksi lasta saanut. Ymmärrän oikein hyvin, ei se lapsi pyyhi pois sitä lapsettomuuden taakkaa. Onneksi en itse ole lapsettomuudesta kärsinyt, mutta mulla on aivot ja tajuan että lapsettomuus ei ihmisestä lähde. Sama kuin sanoisi syövästä selvinneelle ettei sulla syöpää ole ollutkaan.

Jos on parantunut syövästä, niin onko hän silloin edelleen syöpäsairas?

Vierailija
313/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiset on niitä ihmisiä mitkä voitais laittaa vaikka päiväksi pariksi torille jalkapuuhun. Ihan vaan varoittavana esimerkkinä kuinka käy, kun ei ole mistään kiitollinen.

Vierailija
314/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös hän töissä käy. Toisin kuin varmaan suurin osa täällä määkyjistä.

Vierailija
315/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä elämä vielä Sanniakin opettaa. Toivottavasti.

Joillain ihmisillä ei ole yhtäkään ihmistä joka rakastaa häntö ja jota voi rakastaa takaisin, ei lapsia, ei vanhempia, ei sisaruksia, ei ystävää, tällä on pelkästään lapsia jo kolme, jotka rakastavat ehdoitta, varmasti monta muutakin perheenjäsentä, ja KEHTAA VALITTAA. Vihaksi pistää suoraansanoen, tolla ihmisellä on enemmän kuin ansaitsisi rakkautta ja läheisiä ja kehtaa vielä valittaa.

Ehkä tajuaa tyhmyytensä ja rikkautensa elämässä vasta kun menettää rakkaitaan, ehkä ei.

Vierailija
316/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on parantunut syövästä, niin onko hän silloin edelleen syöpäsairas?

Jos on lapsettomuushoidoilla saanut kaksi lasta, eikö hän ole lapsettomuudesta kärsinyt? Jos ei saa lasta ilman hoitoja, eikö sillin ole lapsettomuudesta kärsivä?

Vierailija
317/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sannilla on ig-tili, joten hän taisi vain haluta julkisuutta itselleen ja äitiysaiheiselle tililleen.

Vierailija
318/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös hän töissä käy. Toisin kuin varmaan suurin osa täällä määkyjistä.

Miksi ei ole sitten varaa maksaa itse yksityisellä hoitojaan, jos 3 ei riitä?

Vierailija
319/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten ihmiset lisääntyvät tulevaisuudessa, kun nykyään jo levitetään huonoja geenejä hedelmällisyyshoidoilla. sehän on päinvastaista luonnonvalintaa, joka johtaa ihmisgeenien pilaantumiseen. kloonataanko tulevaisuudessa vain eliittiyksilöitä, kun tavallisen kansan perimä on pilalla.

tai eihän sillä ole väliä, kun minä minä minä haluan nyt levittää toimimattomia geenejäni veronmaksajien rahoilla

Vierailija
320/398 |
12.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällaiset on niitä ihmisiä mitkä voitais laittaa vaikka päiväksi pariksi torille jalkapuuhun. Ihan vaan varoittavana esimerkkinä kuinka käy, kun ei ole mistään kiitollinen.

Hyvä idea.