Sanni kokee olevansa lapseton vaikka hänellä on jo kolme lasta "Muiden raskausuutiset satuttavat"
Nyt ei kyllä sympatiaa heru Sannille. Hän kertoo kuinka olisi vielä halunnut lisää lapsia mutta julkinen terveydenhuolto kattaa VAIN kahden lapsen osalta hedelmällisyys hoidot. Sannilla on siis kolme lasta, ensimmäinen lapsi tullut ilmeisesti ilman hoitoja.
Miksi Sanni ja miehensä ei mene korkeapalkkaisempaan töihin jotta he voisivat maksaa itse yksityisen hedelmällisyyshoidon? Myös me muut joudumme tekemään paljon töitä jotta vaikka unelma ulkomaanlomasta toteutuisi. Aivan järjetöntä uhrautumista. On monia jotka eivät saa edes yhtäkään lasta. Tämän päälle Sanni vielä loukkaantuu jos joku muu kertoo hänelle raskausuutisista.
https://www.kaleva.fi/toisten-raskausuutiset-ja-tyttolupaukset-satuttav…
Kommentit (398)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joku jo sanoi edelleen olleensa lapseton vaikka on kaksi lasta saanut. Ymmärrän oikein hyvin, ei se lapsi pyyhi pois sitä lapsettomuuden taakkaa. Onneksi en itse ole lapsettomuudesta kärsinyt, mutta mulla on aivot ja tajuan että lapsettomuus ei ihmisestä lähde. Sama kuin sanoisi syövästä selvinneelle ettei sulla syöpää ole ollutkaan.
Jos on parantunut syövästä, niin onko hän silloin edelleen syöpäsairas?
Jos on lapsettomuushoidoilla saanut kaksi lasta, eikö hän ole lapsettomuudesta kärsinyt? Jos ei saa lasta ilman hoitoja, eikö sillin ole lapsettomuudesta kärsivä?
Miten se yksi lapsi oli tullut? Ja lapseton hän ei ole.
Joka vuosiko siinä sylissä pitäisi joku parkuva nyytti olla ettei tuntuisi syli tyhjälle ja olo lapsettomalle? Oikein kunnon veetee-lisääntymiskoneita nää tällaset. Voisi ostaa vaikkapa sellasen silikonisen tekovauvan ennemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Tuollaisessa tapauksessa ei pitäisi puhua lapsettomuudesta, vaan sekundaarisesta hedelmättömyydestä tms.
Joskus kuulee puhuttavan sekundaarisesta lapsettomuudesta, mutta sekin on epälooginen ilmaus, koska henkilö ei ole lapseton.
Sekundaarisesta lapsettomuudesta voi kärsiä, vaikka olisi hedelmällinen, joten huono ehdotus.
Minä oon sekundäärisesti varakas, kun ei ole varaa kohta edes perusruokaan saati joululahjoihin rakkaille.
Jos olet ennen ollut varakas mutta et enää, kyllä, näin on.
En ole.
Eli tolla Sannilla on ollut ennen 3 tytärtä. Otettiinko ne huostaan? En ihmettele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
voisiko olla paljoa itsekkäämpi verorahoilla elävä loinen
Eikös hän töissä käy. Toisin kuin varmaan suurin osa täällä määkyjistä.
Miksi ei ole sitten varaa maksaa itse yksityisellä hoitojaan, jos 3 ei riitä?
Missä kohtaa hän niin sanoi? Jos sun autojen hankinta olisi rajattu kahteen, etkö saisi kyseenalaistaa asiaa? Toinen haluaa lapsen ja tietää että sen saadakseen hän joutuu maksamaan siitä suuria summia, kai se nyt ottaa vähän päähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo on todella rumaa myös noita perheen olemassaolevia poikia kohtaan. Äiti haluaa tytön, niin kokee sylinsä tyhjäksi ja olevansa lapseton kolmen pojan äitinä. Ottaisi ne pojat syliinsä ja rakastaisi niitä, kun on ollut niinkin onnekas että saanut kolme lasta. Toiset eivät saa yhtään, tai lapsi tai äiti vammautuu tai kuolee synnytyksessä. Kolme tervettä lasta on ihan uskomaton lahja, jota tämä nainen ei arvosta yhtään.
Sarjassamme "et saa sanoa, kun jollain muulla on vielä huonommin". Miksi vain täysin lapseton saisi olla esillä lehdessä? Entäs ne joilla ei ole lapsia, mutta syöpä on? Tätä kenellä menee huonoiten-peliä voisi pelata loputtomasti.
Jos ihmisellä on 3 lasta niin hän ei ole lapseton. Jos vertaat syöpään niin ei sellainen ihminenkään sympatioita saa, joka sanoisi olevansa syöpäsairas eikä olisikaan.
🤦
Lapsettomuushoidot pitäisi lopettaa koko maailmasta, en voi ymmärtää miksi sellasia tarjoillaan kaikenmaailman vatipäille liikakabsoitetulla pallolla. Jos ei lasta saa luomusti jonkun miehen kanssa, voi kokeilla toista miestö tai tyytyä kohtaloonsa. Elämässä ei aina saa kaikkea mitä toivoo. Ja tolla pösilöllä on lapsia jo ihan liikaakin, mutta ei edes 3 riitä. Sais tulla Kiinan yhden lapsen malli kaikkialle joksikin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä kohtaa hän niin sanoi? Jos sun autojen hankinta olisi rajattu kahteen, etkö saisi kyseenalaistaa asiaa? Toinen haluaa lapsen ja tietää että sen saadakseen hän joutuu maksamaan siitä suuria summia, kai se nyt ottaa vähän päähän.
Harvoin yhteiskunta maksaa ihmisten autoja. Varmaan ottaa päähän, mutta se on voi voi. Sitten vaan kättä taskuun ja maksamaan itse, jos haluaa vielä lisää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harvoin yhteiskunta maksaa ihmisten autoja. Varmaan ottaa päähän, mutta se on voi voi. Sitten vaan kättä taskuun ja maksamaan itse, jos haluaa vielä lisää.
Hänhän sanoi vain että harmittaa. Saa harmittaa. Tän ettei maksaisi itse, keksit päässäsi.
Kolmen lapsen äitinä en kehtaisi mennä lehteen tilittämään kun en saa lisää lapsia, jopa minussa empatian kykyä senkin verran ajatella tahattomasti lapsettomia ihmisiä.
On varmaan raskasta loukkaantua muiden vauvauutisista. Itseppähän haluaa loukkaantua.
Vierailija kirjoitti:
Joka vuosiko siinä sylissä pitäisi joku parkuva nyytti olla ettei tuntuisi syli tyhjälle ja olo lapsettomalle? Oikein kunnon veetee-lisääntymiskoneita nää tällaset. Voisi ostaa vaikkapa sellasen silikonisen tekovauvan ennemmin.
Taitaa sua harmittaa kun et omaa äidinvaistoa.
Masentunut,
Helppo heittää hanskat tiskiin ja jättää nuo kolme ilman äitiä.
Terapiaan ja pian.
Tässä se elämä on nyt. Kolme lasta! Siinä on hoitamista.
Välttelee vastuutakaan. Haikailee muuta, vaikka nyt on noiden kolmen lapsen äitinä olemisen aika.
Riittävän hyvä riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahneella on paskanen loppu, toivottavasti tämä Sanni löytää edestään ja oppii vielä arvostamaan sitä mitä jo on.
Kolmen äiti ei millään matematiikalla ole lapseton, sillä on enemmän lapsia kuin äideillä keskimäärin nykyään.Sinähän et toedä mitään siitä kuinka paljon hän lapsiaan arvostaa. Todennäköisesti enemmän kuin ihminen, joka arvittaa lapsensa lukumäärän mukaan
Kyllähän tosta saa hyvän kuvan siitä, miten vähän arvostaa sitä mitä hänellä jo on, pitäisi saada lisää ja lisää, jotain mitä ei vielä ole. Tuntuu ettei pidä lapsia edes varsinaisesti ihmisinä, vaan jonain tavaroina.
Halusitko sinä enemmän kuin yhden lapsen? Etkö osannut arvostaa ensimmäistä lastasi? Tuskinpa ihminen, joka ei pidä lapsista, niitä lisää haluaa.
Sanni taitaa enemmän pitää mielikuvasta "täydellisestä perheestä" jossa on poikia ja tyttäriä tasamäärä, kuin itse lapsista.
Tämä on sellanen kilpavarustelijamamma, selvästi, joka toisten mammailuharrastajien kanssa kilpailee vauvamääristä ja kovasti kirpaisee kun tulee vaan yhtä laatua ulos, kun joku toinen mammailumamma pyöräyttelee tasasesti vaaleansinisiä ja vaaleanpunaisia nyyttejä kameran eteen. Se häntä nyt harmittaa selvästi.
Pintaliitäjä mammailun harrastaja, vauvat on näille kilpailun väline. Huom, tavallisesti äidit ei ole tällösiä, nää mammailun harrastajat ja vauvasadettajat on ihan oma rotunsa, aika vastenmielisiä ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Mun äitikin aina itkee lapsettomuuttaan kun ei saanut poikaa vaan tuli kaksi tyttöä. Tai oli poikakin tulossa, mutta se meni kesken jossain rv 7. Se oli se poika. Kyynel. Rankka juttu, vielä neljänkymmenen vuoden jälkeenkin, se että itse sain kaksi tyttöä, oli kuin olisin sirotellut suolaa äitini haavoihin. Olisi ollut velvollisuuteni tehdä hänelle poika, mutta minkäs teet kun olen jo syntymässä onnistunut mokaamaan niin pahasti että synnyin väärään sulupuoleen.
Apua, ei sais nauraa. Mä kun luulin, että mulla on raskaat vanhemmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hänhän sanoi vain että harmittaa. Saa harmittaa. Tän ettei maksaisi itse, keksit päässäsi.
Ei tarvitsisi silti 3 lapsen äitinä valittaa lapsettomuudesta. Lapseton hän ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jessus mikä ääliö. Ei noita hoitoja nyt pidä loputtomiin maksaa. Hommatkaa omat rahat, jos vielä lisää haluette.
Niinhän he varmasti tekevätkin. Saahan sitä silti kritisoida hoitokriteereitä, aika hulluahan se on että yhteiskunta määrittää montako lasta voit tehdä.
Hyvä, että määrittää tuollaisessa tapauksessa.
Miksi? Moni nainen saa tehdä vaikka 12 lasta vaikka heillä olisi vaikka päiheongelma. Missä tapauksissa sun mielestä on oikeus muilla määrittää toisen lapsiluku? Mikä sua tässä hiertää siis?
Kyllä minäkin ymmärrän että loputtomiin ei hoidoilla voi lapsia tehdä, mutta onhan tuo raja aika erikoinen. Ikärajan ymmärrän ja tietenkin sen että kropalla on rajansa.
Kyllä hoidoilla saa edelleenkin tehdä vaikka kuinka monta lasta jos maksaa ITSE, eikä vaadi muita maksamaan.
Minkäs muun sairauden hoidon sä haluaisit lopettaa? Eikä lapsettomuushoito julkisellakaan ilmaista ole.
Jos pitäisi tai saisin valita, meneekö verorahojani ihmisten syövän hoitoon vai kolmen lapsen äidin (joka tituuleeraa itsensä lapsettomaksi) neljännen lapsen hedelmöityshoitoihin, olisi valinta täysin selvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvitsisi silti 3 lapsen äitinä valittaa lapsettomuudesta. Lapseton hän ei ole.
Tottakai hän saa kertoa tunteistaan mitä lapsettomuus on hänelle aiheuttanut ja aiheuttaa. Haloo nyt. Mitä muuta sä haluat rajata? Mistä muusta henkisesti raskaasta sä et salli puhuttavan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tottakai hän saa kertoa tunteistaan mitä lapsettomuus on hänelle aiheuttanut ja aiheuttaa. Haloo nyt. Mitä muuta sä haluat rajata? Mistä muusta henkisesti raskaasta sä et salli puhuttavan?
Ihminen, joka pelkää tunteitaan ja ajatuksiaan, haluaa rajata ne muiltakin. Nämä kommentit on juuri niitä miksi äidit eivät uskalla sanoa mitään ikävää mistään ja sit ne päätyy tilastoihin rekan keulasta tai tukehduttamisesta. Sit nää on ylpeitä itsestään, kun pääsin sanomaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jessus mikä ääliö. Ei noita hoitoja nyt pidä loputtomiin maksaa. Hommatkaa omat rahat, jos vielä lisää haluette.
Niinhän he varmasti tekevätkin. Saahan sitä silti kritisoida hoitokriteereitä, aika hulluahan se on että yhteiskunta määrittää montako lasta voit tehdä.
Hyvä, että määrittää tuollaisessa tapauksessa.
Miksi? Moni nainen saa tehdä vaikka 12 lasta vaikka heillä olisi vaikka päiheongelma. Missä tapauksissa sun mielestä on oikeus muilla määrittää toisen lapsiluku? Mikä sua tässä hiertää siis?
Kyllä minäkin ymmärrän että loputtomiin ei hoidoilla voi lapsia tehdä, mutta onhan tuo raja aika erikoinen. Ikärajan ymmärrän ja tietenkin sen että kropalla on rajansa.
Kyllä hoidoilla saa edelleenkin tehdä vaikka kuinka monta lasta jos maksaa ITSE, eikä vaadi muita maksamaan.
Minkäs muun sairauden hoidon sä haluaisit lopettaa? Eikä lapsettomuushoito julkisellakaan ilmaista ole.
Jos pitäisi tai saisin valita, meneekö verorahojani ihmisten syövän hoitoon vai kolmen lapsen äidin (joka tituuleeraa itsensä lapsettomaksi) neljännen lapsen hedelmöityshoitoihin, olisi valinta täysin selvä.
Jaa, kyllä mä vaan rahani mielummin laittaisin lapsiin kuin pitkittäisin jonkun kuolemaa.
Sanni taitaa ihan pikkasen vaan olla pakkomielteinen ja mielenterveyden ongelmista kärsivä ...
Jos ei omalla kustannuksellaan ole varaa yrittää niin kauan, että saisi sen kinuamansa tytön, niin sitten vaan opettelee elämään niiden valmiiden ipanoiden kanssa ja on kiitollinen niistä.
Kaikilla kun ei ole asiat noinkaan hyvin sillä saralla kuin Sannilla.
Lapseton tuo ämmä ei tosiaankaan ole.
Sillä on kersoja 3.
Halveksuttava yksilö 🤮🤮🤮
Jos ihmisellä on 3 lasta niin hän ei ole lapseton. Jos vertaat syöpään niin ei sellainen ihminenkään sympatioita saa, joka sanoisi olevansa syöpäsairas eikä olisikaan.