Meidän perhe ei selviydy, jo nyt pahassa pulassa
talouden ja laskujen suhteen. Molemmat vanhemmat matalapalkkatyössä. Nyt minulta loppuu työt, voi apua. Sähkön hintakin nousee..voi meidän lapsiparat, he joutuvat kasvamaan venhnäjauhomössöllä. :(
Ja pahinta on se, ettei kukaan ja mikään voi meitä pelastaa.
Kommentit (75)
Minulle aina sanottiin, hanki itsellesi ammatti, niin elämä paranee ja paskat. Nyt makselen opintolainaa ja laskurästejä opiskeluajan niukkuuden jälkimainigissa.
Miten tästä voi selvitä? En tule saamaan edes liiton korvauksia, koska en ehtinyt maksaa liiton maksuja vasta, kuin puoli vuotta ja nyt työt loppuu.
ap
elämässä on muutakin kuin se raha.
Vaikea niellä, että yhtään mittän hommia ei ole, jos ei nirsoile. Pelastaa voitte itse itsenne, ei odottamalla liiton tai muunkaan korvauksia vaan tekemällä ihan mitä vain töitä.
te ette tiedä yhtään mitään. Te ette tiedä mitään..Olen koko aamun soitellut velkojille ja kyllä he vaan haluavat rahansa..vakuutusyhtiö, vesilaitos, sähkölaitos, päivähoitomaksut, pankkilainat..kertokaa noille, ettei raha merkitse mitään.
ap
mainoslehdenjakoa löytyy tiliä tulee siitä 170€ kk verojen jälkeen. Ei työkkäristä ole työnosoituksia, mikä mättää menkää sinne sanomaan, että antaa minulle työpaikan HETI.
ap
Kannattaisiko tai olisiko kannattanut jo hieman aiemmin pysähtyä ja kattoa, mihin suuntaan elämä menossa! Turha sitten vinkua kun joka puolella on velkaa.
te ette tiedä yhtään mitään. Te ette tiedä mitään..Olen koko aamun soitellut velkojille ja kyllä he vaan haluavat rahansa..vakuutusyhtiö, vesilaitos, sähkölaitos, päivähoitomaksut, pankkilainat..kertokaa noille, ettei raha merkitse mitään.
ap
Ilmeisesti et asu pääkaupunkiseudulla, koska täällä tuntuisi työtä löytyvän. Mutta elämisen kulut tietenkin kalliimpia myös.
Ai että se oli sitten elämäsi ainoa työ ja muuta et voi koskaan saada??? Enpä usko...
Se uusi työpaikka voi luurata nurkan takana, ja ensihätään taloudellista tukea voi saada toimeentulotuesta.
ja käytä energiasi johonkin järkevämpään. Kuten esim. työnhakuun. Opintolainan maksuunkin on järjestelyitä eli ei tarvii työttömänä paljoa maksella.
t. 3:n lapsen hoitovapaalla (ilman kuntalisiä!) oleva yh, jonka lapset syö kunnon perusruokaa joka päivä.
niin päivähoitomaksut ainakin säästyy.
muuta kuin koulutustasi vastaavaa työtä.
mainoslehdenjakoa löytyy tiliä tulee siitä 170€ kk verojen jälkeen. Ei työkkäristä ole työnosoituksia, mikä mättää menkää sinne sanomaan, että antaa minulle työpaikan HETI.
ap
saisitko vaikka sukulaisiltasi lainaa jotta voisi maksaa laskut pois? Pääsetkö johonkin velkajärjestelyyn tai vastaavaan? Maksuaikaa laskuille ainakin järjestyy neuvottelemalla. Entä voitko myydä omaisuuttasi? Älä ainakaan missään nimessä mitään pikavippejä mene ottamaan! Älä huolehdi - asioilla on tapana järjestyä
koita uskoa että se voi vielä muuttua parempaan. Se työpaikka voi ilmaantua vaikka huomenna. Ymmärrän että olet väsynyt ja turhautunut, kun olet yrittänyt: opiskellut ja uskonut että se kannattaa. Kyllä se varmasti vielä osoittautuukin kannattavaksi!
Ehdottaisin että menisit sosiaalitoimistoon juttelemaan tilanteesta - ulkopuolisen kanssa kun katsot raha-asioitakin rauhassa niin joku ratkaisu varmaan löytyy.
Muistan itse tuon toivottomuuden tunteen kun valmistumisen jälkeen ei töitä löytynyt, asuttiin poikaystävän kanssa muiden nurkissa jne... sitten siitä vaan vähitellen lähdettiin nousemaan ja alkoi uskoa itseensä ja tulevaisuuteen. Muistelen sitä välillä ihan vaan että osaisin arvostaa nykyistä "tavallista onneani".
Voimia!
niskaan.
Eilen kävin työvoimatoimistossa ja miten haen aktiivisesti töitä, jos alaani vastaavaa työtä on tarjolla 0 paikkaa???
Työkkäriin ilmoitin, että otan vastaan myös muiden alojen töitä ja olen valmis matkustamaan lähikuntiin töihin.
Joten se aktiivisuudesta.
Valitan veloista, velkaa on vain asuntolainasta ja mihin velkajärjestelyyn? Maksetaanko sieltä kautta sähkö ym. laskuja muka?
Kiitos tätä rienaamista juuri tarvitsinkin kun koko aamun ole itkenyt ja sopinut maksuja velkojille (jotka siis aiemmin mainitsin).
Mutta onnittelut teille kaikille hienoille ja pärjääville ihmisille. Suostuuko joku teistä näyttämään miten esim. 1500€ tulot saa riittämään 2000€ kuluihin (laskut, miehen työmatkat, ruuat.) Kiitos!!
ap
"Ja pahinta on se, ettei kukaan ja mikään voi meitä pelastaa."
sitten kun ihmiset yrittävät neuvoa ja ehdotella jotain ratkaisuja niin haukut vain.
Hyvä asenne.
Mitä siihen tulee miten 1500 tulot saa riittämään 2000 e kuluihin niin ei saa. Jostain laskuista täytyy säästää tai jostain saada lisää rahaa. Sitä sosiaalitoimistoa ehdotettiin jo. Saatte toimeentulotukea jos jäätte tulorajojen alle.
Selität siellä tilanteesi ja säästät itkusi vastaanottovirkailijalle. Aivan varmasti auttavat ja pääset esim. velkajärjestelyyn.
Kurja tilanne teillä.
Kuten joku jo ehdottikin, kannattaa alkaa selvittää tuota talouspuolta varaamalla aika sossuun ja mielellään velkaneuvontaankin.
Työnhaussa kannattaa etsiä itse aktiivisesti töitä - työkkärin kautta tulee vain rippeet.
Minkä alan koulutus sinulla on - pystyisitkö hyödyntämään sitä muunlaisissa tehtävissä?
Voisiko miehesi tehdä toista työtä tai lisätunteja?
Minkä ikäiset lapset teillä on?
Rahanpuute on kurjaa, mutta yrittäkää silti pitää mieli virkeänä ja nauttia ilmaisista elämän kauniista asioista - jos antaa synkkyydelle vallaan on riskinä vielä masentua, sairastua jen ja sen jälkeen talous vasta kuralle meneekin.
Liiton maksusi ei ole mennyt varmaan ihan hukkaan, kysy löytyykö heidän kauttaan työnvälitystä tms. Ja jos saat lisää töitä, niitä koulutusta vastaamattomiakin, työssäoloehtosi voikin karttua niin että seuraavan kerran samassa tilanteessa (toivottavasti. ei, mutta jos) ollessasi saatkin jo ansiosidonnaista.
Suomessa selviää kuka vain jos haluaa! Ihme valitusta...