Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö töihin pikkufirmaan, joka ilmoittaa työpaikkailmoituksessa, että siellä vietetään paljon vapaa-aikaa yhdessä?

Vierailija
07.10.2022 |

Eli jos työpaikkailmoituksessa lukisi näin: "Uskomme tiimityöhön ja sen takia vietämme paljon aikaa yhdessä työajan lisäksi vapaa-aikana."

Olisiko tämä sinulle hyvä juttu vai turn-off?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan

Vierailija
42/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisissa työpaikoissa te olette, jos siellä on jotain blokkeja, seläntakana puhumista ja ilmapiiriongelmia? Ihan kauheaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin rukalla töissä tuollaisessa paikassa ja olihan se vastenmielistä.

Vierailija
44/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa -80 luvulle, silloin duuneissa enemmän myös vapaa-ajan yhteistä toimintaa... kunnes tuli -90 luvun yt-toimintaa

🤣🤣

Vierailija
45/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten pieni firma? Meillä on töissä sellaset 50 ihmistä ja meillä on usein vapaa-ajallakin yhteistä tekemistä. Se on kuitenkin vapaaehtoista, eikä ihmetellä, jos joku ei tule. Meillä on siis aikalailla niin, että siellä tapahtumissa on samat ihmiset ja olisi jopa outoa, että joku niistä joka ei ikinä osallistu esim. lautapeli-iltaan yht'äkkiä ilmestyisikin sinne. Tosin ei me kyllä tosiaankaan siitä mitään negaa aateltaisi, vaan oltaisiin iloisia :D

Aika ruusuisen kuvan annat, että ei muka ihmetellä, jos joku ei tule yhteisiin tekemisiin. Voitko todellakin käsi sydämellä sanoa, ettei näistä poissaolevista koskaa puhuta selän takana? Ja lautapeli-ilta!? Ootteko te jotain kaksikymppisiä? Kuka hel*etti haluaa vapaa-ajallaan pelata jotain lautapelejä työkavereiden kanssa?

Vierailija
46/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työnantaja määrää mitä saa tehdä vapaa-ajalla yhtä hyvin voi olla työttömänä.

Vierailija
47/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomennos: ylityöt, kokoukset ja palaverit omalla ajalla ilman ylityökorvauksia.

Tähänkö ihmiset suostuu?

Ymmärrän satunnaista joustoa kummaltakin puolen. Joku roti kuitenkin lammasteluun. Plussatunnit ylös ja kaikki vaatimaan omaansa, jos rahaa ei voi saada, niin sitten vapaata voi. Kumpa ihmiset eivät olisi niin lampaita työnantajankaan edessä. Ehkä työelämän paineetkin helpottaisivat.

Vierailija
48/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halutaan uutta työntekijää johonkin lahkoon tyyliin koivuniemi.

Vierailija
49/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan. Ymmärrän kyllä sellaisen, että on hyvä tiimihenki, on harrastuksia ja kerhoja ja tapahtumia. Niihin sitten osallistutaan itse kukanenkin halujensa mukaan. Mutta tuo kuulostaa aika pahalta.

Vierailija
50/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

pakoon!

Vierailija
51/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun työaika loppuu, putoaa meisselit kädestä ja työpuh sulkeutuu. Omaan puh en työpuheluita ota, numerot estetty. Kun työaika alkaa, työ puh avautuu ja meisseli ilmestyy käteen. Siinä se.

Vierailija
52/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten pieni firma? Meillä on töissä sellaset 50 ihmistä ja meillä on usein vapaa-ajallakin yhteistä tekemistä. Se on kuitenkin vapaaehtoista, eikä ihmetellä, jos joku ei tule. Meillä on siis aikalailla niin, että siellä tapahtumissa on samat ihmiset ja olisi jopa outoa, että joku niistä joka ei ikinä osallistu esim. lautapeli-iltaan yht'äkkiä ilmestyisikin sinne. Tosin ei me kyllä tosiaankaan siitä mitään negaa aateltaisi, vaan oltaisiin iloisia :D

Aika ruusuisen kuvan annat, että ei muka ihmetellä, jos joku ei tule yhteisiin tekemisiin. Voitko todellakin käsi sydämellä sanoa, ettei näistä poissaolevista koskaa puhuta selän takana? Ja lautapeli-ilta!? Ootteko te jotain kaksikymppisiä? Kuka hel*etti haluaa vapaa-ajallaan pelata jotain lautapelejä työkavereiden kanssa?

Mä en  käy työpaikan illanistujaisissa ja tiedän, että seläntakana puhutaan. Duunin pahimmat juoruämmät istuu noissa illanistujaisissa ja vuolaasti kertoo tapahtumista. Jännä, etten vietä heidän kanssaan aikaa. Mä olen aikuinen nainen ja olen sisäistänyt, että aina puhutaan seläntakana teet niin tai näin. Ei nappaa, ei ne mua kuitenkaan tunne oikeasti.

Mieheni on sitten taas it-alalla ja siellä paljon pelaillaan lautapelejä vapaalla. Joskus on viikonlopun turnauksiakin, kun ollaan käyty piipahtamassa. Eli viety sapuskaa ja käyty tsekkaamassa, että ovat vielä "elossa" ja virkeänä uuteen työviikkoon. Siellä pelaajien keski-ikä on 34 vuotta. On laskettu. ;)

N50 ohistelija

Vierailija
53/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pääsisi tuonne.

Nimittäin hain tässä kyllä, tietämättä että noin on. Haastattelun aikana asia kerrottiin ja kysyttiin miten suhtaudun, ja vastasin rehellisesti. Jäi työ saamatta.

Heh, sama! Tp-haastattelussa jouduin yllättäen kyselemään firman toiminta-ajatuksista :) 

Eipä natsannut, ja se firmakin meni sitten, myöhemmin, konkkaan (ja nyt olen iloinen "epänatsauksesta" :) )

Vierailija
54/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaisissa työpaikoissa te olette, jos siellä on jotain blokkeja, seläntakana puhumista ja ilmapiiriongelmia? Ihan kauheaa.

Mä olen mielenterveyteen liittyvällä alalla. Pahinta seläntakana touhuamista, mitä olen ikinä urallani nähnyt. Jäätäviä tappeluita ja jatkuvaa paskaa.

Nyt neljättä vuotta ja olen irtisanonut itseni. Ihmetelleet suuresti miksi mä olen lähdössä. Kyllä mä olen viime vuoden kertonut, että miksi ja mitä. Eivät vaan suostu kuuntelemaan. Lähtiessä jätän paksun nivaskan väärinkäytöksistä taakseni.

Vierailija
55/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI IKINÄ. 😳 Mulle tää ei ole edes mikään sinkkukysymys, koska en olisi ikinä mennyt tuollaiseen työpaikkaan edes sinkkuaikoinani.

Vierailija
56/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa outoa. Eikö työssä käydä palkan takia kuitenkin? Se on kiva jos löytyy kavereitakin mutta oletus työajan jälkeisestä yhdessä olemisesta on outo. Onko laillistakaan?

En hakisi. Tai ainakin sanoisin, että haen vain työpaikkaa ja toimeentuloa, en muuta. Että mulla on jo vapaa-ajan harrastukset.

Vierailija
57/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

#53 jatkaa

Eli se tp-haastattelu meni abt näin (omat mietteet)

- Miksi X alan ihminen hakee meille töihin? (täh?, eikö se nyt lukenu mun cv:tä?)

- Paljonkos olis se palkkatoive?

- (Valtiolla) saan nyt E euroa

- Ei me millään rahoilla nyt aleta kilpailee (täh? valtio vs. yksityinen)

- Miten näkisit, et meidän kannattaisi nyt kehittyä? (teidän kannattaisi nyt vaihtaa tp-haastattelijaa)

Kiitos teille ja näkemiin! (ja molemmin puolin)

Vierailija
58/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi sopia ehkä 20-25 vee sinkuille tai miksei parisuhteessakin jos toinen vaikka reissuhommissa tai vuorotyössä. Ymmärrän sen että työ sulautetaan osaksi elämää, itsekin tykkäsin tehdä sinkkuaikoina ekstraa kun oli aikaa ja pieni palkka. En tosin vieläkään haluaisi tehdä työtä mistä odottaisin vain pääseväni kotiin tai milloin on seuraava vkl tai loma. Joten jos olisi vaikka niin että työajat joustavat, välillä ollaan iltaisin "töissä" niin miksikös ei? Kai sitä ideointia voi tehdä lenkkipolulla tai saunaillassa jos porukat ei ole ihan naamat :)

Vierailija
59/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisi sopia ehkä 20-25 vee sinkuille tai miksei parisuhteessakin jos toinen vaikka reissuhommissa tai vuorotyössä. Ymmärrän sen että työ sulautetaan osaksi elämää, itsekin tykkäsin tehdä sinkkuaikoina ekstraa kun oli aikaa ja pieni palkka. En tosin vieläkään haluaisi tehdä työtä mistä odottaisin vain pääseväni kotiin tai milloin on seuraava vkl tai loma. Joten jos olisi vaikka niin että työajat joustavat, välillä ollaan iltaisin "töissä" niin miksikös ei? Kai sitä ideointia voi tehdä lenkkipolulla tai saunaillassa jos porukat ei ole ihan naamat :)

Mutta eihän tuossa ole kyse extra-työnteosta, vaan ihan yksinkertaisesti yhteisestä vapaa-ajan vietosta. Kuinka moni oikeasti haluaa lahjoittaa vapaa-aikansa työnantajalle ilman korvausta?

Vierailija
60/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En menisi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän