Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menisitkö töihin pikkufirmaan, joka ilmoittaa työpaikkailmoituksessa, että siellä vietetään paljon vapaa-aikaa yhdessä?

Vierailija
07.10.2022 |

Eli jos työpaikkailmoituksessa lukisi näin: "Uskomme tiimityöhön ja sen takia vietämme paljon aikaa yhdessä työajan lisäksi vapaa-aikana."

Olisiko tämä sinulle hyvä juttu vai turn-off?

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti en hakisi! Työ ja vapaa-aika erikseen, kiitos. Vapaalla ollessani haluan valita kenen kanssa ja miten aikani vietän.

Vierailija
22/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin hakisin.

Ei työnantaja kuitenkaan mun vapaa-aikaani voisi määritellä. Lähden sitten koeajalla pois, jos ei nappaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättäisin hakematta.

Vierailija
24/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomennos: ylityöt, kokoukset ja palaverit omalla ajalla ilman ylityökorvauksia.

Vierailija
25/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle olisi turnoff. Aika ehdoton sellainen. Tottakai mielelläni vietän halutessani työkavereiden kanssa vapaa-aikaa, mutta haluan sen olevan vapaaehtoista. Niin, että sitä ei katsota huonoksi työsuoritukseksi jos käytänkin vapaa-aikani vaikkapa oman perheeni tai harrastusteni parissa.

En menisi työpaikkaan, joka haluaa määrätä vapaa-ajastani.

Mikä v i tun prkele on turnoff?

No katsos kun minä koen olevani hieno ihminen kun viskelen anglismeja tekstiin. Muutoin minulla on pienet aivot ja tyhmä pää.

Anglismi?

Vierailija
26/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon vapaa-aikaa yhdessä...no way, jose. Oli firma sitten mikä tahansa, elämä on liian lyhyt.

Vierailija
27/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No katsos kun minä koen olevani hieno ihminen kun viskelen anglismeja tekstiin. Muutoin minulla on pienet aivot ja tyhmä pää.

Älä viitsi. Et ole sama henkilö.

Oli kuka hyvänsä niin tuon turnoffin hokijat ovat ääl iöitä. Typerää hokea tuommoista, annatte itsestänne moukkamaisen kuvan.

Olin vasta treffeillä naisen kanssa, joka tuota hoki. Nousin ja lähdin, typerysten kanssa ei vaan kannata jatkaa.

Vierailija
28/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea ymmärtää mitä tuollaisella toiminnalla tavoitellaan. Johto haluaa kännätä 24/7 eikä heillä ole perhettä/ystäviä?

Vierailija
29/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle olisi turnoff. Aika ehdoton sellainen. Tottakai mielelläni vietän halutessani työkavereiden kanssa vapaa-aikaa, mutta haluan sen olevan vapaaehtoista. Niin, että sitä ei katsota huonoksi työsuoritukseksi jos käytänkin vapaa-aikani vaikkapa oman perheeni tai harrastusteni parissa.

En menisi työpaikkaan, joka haluaa määrätä vapaa-ajastani.

Anglismi?

Siinäpä tollolle tietoa.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Anglismi

Vierailija
30/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oli kuka hyvänsä niin tuon turnoffin hokijat ovat ääl iöitä. Typerää hokea tuommoista, annatte itsestänne moukkamaisen kuvan.

Olin vasta treffeillä naisen kanssa, joka tuota hoki. Nousin ja lähdin, typerysten kanssa ei vaan kannata jatkaa.

Samaa mieltä. Nää hokijat on meillä töissäkin just niitä kanoja, joilta nyt vaan sattuu aivot uupumaan kokonaan. Niille me muut naureskelemme.

Vierailija
31/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä, miksi haluaisin oman vapaa-aikani viettää niiden kanssa joita näen päivittäin töissä ? Toinen mihin en lähtisi on pienet perheyritykset, joissa siis kaikki muut on sukulaisia keskenään. Ja pahinta olisi olla yrittäjän kanssa kahdestaan töissä.

Vierailija
32/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ellei ihan pakko olisi. 

En tajua ihmisiä, jotka haluaa olla työkavereidensa kanssa 24/7.  Töissä heitä tapaa enemmän kuin tarpeeksi ja sitten vielä pitäis vapaa-aikanakin nähdä niitä kuluneita naamoja? Ei helvetti.

Vierailija
33/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä jos sitä usein sanoo mutta ap. ei välttämättä tee sitä. Ja mitä väliä sillä on keskustelupalstalla?

Vierailija
34/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen yhtäpaha on työpaikan whatsapp-ryhmät. Pitäisi kieltää lailla.

Vierailija
35/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei kiinnosta työpaikka, joka pohjautuu jollekin ristiinsekstailusaunailloille.

Vierailija
36/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa -80 luvulle, silloin duuneissa enemmän myös vapaa-ajan yhteistä toimintaa... kunnes tuli -90 luvun yt-toimintaa

Vierailija
37/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikinä, miksi haluaisin oman vapaa-aikani viettää niiden kanssa joita näen päivittäin töissä ? Toinen mihin en lähtisi on pienet perheyritykset, joissa siis kaikki muut on sukulaisia keskenään. Ja pahinta olisi olla yrittäjän kanssa kahdestaan töissä.

Vierailija
38/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreiden toivomaa glopaalia kehitystä asuvathan marjan poimijatkin samassa parakissa iltaisin on hauskaa paistaa naapurin koiraa nuotiolla.

Vierailija
39/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huono juttu. Mulla ei ole mitään vapaa-ajanviettoa työkavereiden kanssa vastaan, mutta sen pitää olla vapaaehtoista. Jos työpaikka-ilmoituksessa kerrotaan vapaa-ajanvietosta työkavereiden kanssa, se kuulostaa edellytyksellä. Antaa myös kuvan siitä, että työaikaa ja vapaa-aikaa ei osata erottaa. Työpaikalla varmasti paljon enemmän draamaa ja seläntakana puhumista kuin muissa paikoissa.

Ei meillä kyllä ole. Verrattuna siihen että olin aikaisemmin paikassa jossa oli pikkujoulut, kesällä joku juttu ja sitten maksimissaan kaksi urheiluiltapäivää vuodessa on meillä paljon vähemmän draamaa, seläntakan puhumista ja sellasta osastojen/toimintojen välistä kyräilyä, vaikka säännöllisesti, noin kerran kuussa, on jotain yhteistä tekemistä. Meidän tekemisiin ei edes viina liity, vaan käydään melomassa, pelaamassa padelia, kiipeilemässä jne. Toki meillä on bileitäkin, mutta ne ei ole se yhteisen tekemisen pääasia.

Vierailija
40/73 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua kuulua edes työpaikan someryhmiin, joiden oloa ylipäätään ihmettelen. Miksi haluaisin nähdä työkavereita vapaa-ajalla tai katsella joidenkin kännipostauksia? Hä? Vai eikö ihmisillä oikeasti ole muuta elämää ja muita ystäviä kuin työkaverit? Ei ihme, jos on kaiken maailman blokkeja, selän takana puhumista ja ilmapiiriongelmia, jos jotkut viettävät vapaa-ajankin yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä