Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Urho, 8, itki maassa kylmissään, eikä kukaan pysähtynyt

Eritysherkkä?
07.10.2022 |

https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000009118781.html

Eikö tämän ikäisen lapsen pitäisi olla vielä suuremman osan ajastaan vanhempien seurassa? Varsinkin, kun ei ole riittävän kypsä itsestään vastaamaan.

Kommentit (126)

Vierailija
61/126 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan aikuinen enää uskalla mennä auttamaan vierasta lasta tai kysyä mikä hätänä, kun voi itse saada jostain syytteet! Tämmöiseksi on tämä yhteiskunta mennyt!

Nössöt ei uskalla. Minä uskallan ja aina autan. Se on minulle itsestäänselvyys.

Vierailija
62/126 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äly hoi, älä jätä. Tässä jutussahan äiti on vain halunnut tuoda esiin nämä ihanat auttavaiset pojat, jotka olivat toimineet todella hienosti ja vastuullisesti. Hän ei ole moittinut ketään. Lue: Hyvänmielen uutinen

Vain te itse olette täällä taas tuomitsemassa ja arvostelemassa kiitollista äitiä 😤

Jos tiedät lapsesi olevan hajamielinen, herkkä, jne on sinun tehtäväsi pitää lapsi paremmassa kodinkontrollissa.

Ja vahva suositus puhelimen sijaan eka- ja tokaluokkalaisille nämä lapsille suunnatut puhelinkellot. Aamulla tarkastus, että siinä on akku täysi ja kello ranteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/126 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on tosi nolo keissi:

1. Missä lapsen puhelin?

2. Menossa grillille, mitä ihmettä oikeesti?

3. Äiti kotona, tietoinen grillille menosta, ei osannut odottaa lasta vielä kotiin

4. Miksei lapsi vaan lähtenyt kävelemään kotiin, 2.5km ei ole niin kovin pitkä matka, miten olisi sen muuten taittanut

5. En ymmärrä tätä keissiä ja uutisoinnin tarvetta lainkaan. 

Vierailija
64/126 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan aikuinen enää uskalla mennä auttamaan vierasta lasta tai kysyä mikä hätänä, kun voi itse saada jostain syytteet! Tämmöiseksi on tämä yhteiskunta mennyt!

Seuraavaksi oletkin oikeudessa kun joku nostanut syytteet että olet selkeesti silminnäkijöiden mukaan häirinnyt lapsia, lapset ei uskalla kertoa totuutta vaan tanssivat vanhempiensa pillin mukaan, ja mietit että hups miten näin pääsi käymään! Sitten makseletkin rahakorvauksia perheelle joka lavasti jutun.

Vierailija
65/126 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noinhan ne monet pedaritkin sanoo ihan kuin muka niiden otsassa lukusi mitä ovat miehiään/naisiaan.

Parempi tosin että pedarit pysyy kaukana lapsista.

Vierailija
66/126 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äly hoi, älä jätä. Tässä jutussahan äiti on vain halunnut tuoda esiin nämä ihanat auttavaiset pojat, jotka olivat toimineet todella hienosti ja vastuullisesti. Hän ei ole moittinut ketään. Lue: Hyvänmielen uutinen

Vain te itse olette täällä taas tuomitsemassa ja arvostelemassa kiitollista äitiä 😤

Äl lässytä! Jutussa nimenomaan tuotiin esiin tuo että aikuiset meni vaan ohi välittämättä! Syyllistämisellä alkoi koko juttu.

Selkokielellä juuri sinulle: ÄITI ei ole syyllistänyt ketään.

Vierailija
67/126 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on tosi nolo keissi:

1. Missä lapsen puhelin?

3. Äiti kotona, tietoinen grillille menosta, ei osannut odottaa lasta vielä kotiin

4. Miksei lapsi vaan lähtenyt kävelemään kotiin, 2.5km ei ole niin kovin pitkä matka, miten olisi sen muuten taittanut

Nolo keissi, ja kun lapsen koko nimi vielä levitetty mediaan niin pistää miettimään että kiusataanko raukkaa nyt sitten koulussa sen takia? :((

Vierailija
68/126 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tiedät lapsesi olevan hajamielinen, herkkä, jne on sinun tehtäväsi pitää lapsi paremmassa kodinkontrollissa.

Ja vahva suositus puhelimen sijaan eka- ja tokaluokkalaisille nämä lapsille suunnatut puhelinkellot. Aamulla tarkastus, että siinä on akku täysi ja kello ranteessa.

Siinä tuomitsija nro 1.Hyvä että itse olet täydellisesti osannut hoitaa aina lapsesi. Ikinä ei ole tullut mitään lipsahduksia. Meille muille voi niitä tulla.

Vierailija
69/126 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on tosi nolo keissi:

1. Missä lapsen puhelin?

+ hesarin ja iltiksen ristiriita tapahtuman ajankohdasta.

Vierailija
70/126 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tämä on julkaistu lapsen kuvan ja koko nimen kanssa?

Vierailija
71/126 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä tuomitsija nro 1.Hyvä että itse olet täydellisesti osannut hoitaa aina lapsesi. Ikinä ei ole tullut mitään lipsahduksia. Meille muille voi niitä tulla.

En aio mitenkään vähätellä onnistumistani äitinä. Olen ollut kyllin hyvä äiti, joka on pitänyt lapsensa turvassa.

Vierailija
72/126 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi tämä on julkaistu lapsen kuvan ja koko nimen kanssa?

Onko 8-vuotias riittävän kypsä antamaan luvan julkaisemaan kuvansa ja nimensä? Onko lapsi, joka ei osaa toimia hätätilanteissa riittävän kypsä lähtemään ulos ilman vanhempaansa?

Vierailija
73/126 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

8-vuotias on minusta jo tarpeeksi iso siihen, että osaa kävellä reilun 2 km koulusta kotiin. Kävellessä olisi tullut lämminkin ja nyt on muutenkin aika lämmintä ollut, ei tuonne mitenkään palellu vaikka ei olisi hanskoja eikä pipoa.

Ei kyllä itselle olisi tullut 8 -vuotiaana mieleen jäädä johonkin istumaan ja itkemään (kännyköitä nyt ei silloin ollutkaan) vastaavassa tilanteessa vaan tarpomaan kotia kohti. Oikeesti, 8-vuotiaalta koululaiselta voi jo vaatia jotain oma-aloitteisuutta.

Eri, jos tässä olisi kyse 5-vuotiaasta.

Vierailija
74/126 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään joutuu olla varovainen kaikenlaisen suhteen, ettei asioita tulkita väärin, tai ettei itse tule syyllistetyksi.

Vierailija
75/126 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hirveä klikkiotsikko, joka eka oli Hesarissa ja nyt Iltiksessä.

Oikeasti tuo koko tapahtuma on pieni ja arkinen asia, josta nyt on revitty hirveät dramaattiset otsikot. Hämmästyneen katseen käännän tässä kyllä Urhon vanhempiin: Mitä ihmettä 8-vuotias tekee isoveljensä ja kaverinsa kanssa Turun keskustassa ilman aikuisseuraa, miksi ihmeessä ei ole huolehdittu että 8-vuotiaalla on AINA puhelin mukana ja syyssäähän sopivat vaatteet?  

Piikkiön keskustassa! Piikkiö on käpykylä 20 km Turusta. Siellä on juurikin se grilli, kirkko, koulu ja urheilukenttä.

Onko Piikkiössä muita kouluja vai käykö lapsi mahdollisesti tuota samaa koulua?

Vierailija
76/126 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En aio mitenkään vähätellä onnistumistani äitinä. Olen ollut kyllin hyvä äiti, joka on pitänyt lapsensa turvassa.

Jos lapsia aina paapoo ja vahtii ja huolehtii, heistä kasvaa näitä pullamössöjä joilla menee sormi heti suuhun kun tulee uusi tilanne ja kukaan ei kerro miten pitää toimia. Lapsille pitää antaa iän suhteessa vastuuta huolehtia asioistaan vaikka tulee mokia mutta niistä juuri oppii selviytymään eri tilanteista ja saa rohkeutta.

Vierailija
77/126 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

8-vuotias on minusta jo tarpeeksi iso siihen, että osaa kävellä reilun 2 km koulusta kotiin. Kävellessä olisi tullut lämminkin ja nyt on muutenkin aika lämmintä ollut, ei tuonne mitenkään palellu vaikka ei olisi hanskoja eikä pipoa.

Ei kyllä itselle olisi tullut 8 -vuotiaana mieleen jäädä johonkin istumaan ja itkemään (kännyköitä nyt ei silloin ollutkaan) vastaavassa tilanteessa vaan tarpomaan kotia kohti. Oikeesti, 8-vuotiaalta koululaiselta voi jo vaatia jotain oma-aloitteisuutta.

Eri, jos tässä olisi kyse 5-vuotiaasta.

Kalenteri-ikä on vähän eri asia kuin ns kypsyysaste. Siinä missä yksi 8-vuotias saattaa olla 10-vuotiaan tasolla, toinen saattaa olla 5-vuotiaan tasolla.

Vierailija
78/126 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos lapsia aina paapoo ja vahtii ja huolehtii, heistä kasvaa näitä pullamössöjä joilla menee sormi heti suuhun kun tulee uusi tilanne ja kukaan ei kerro miten pitää toimia. Lapsille pitää antaa iän suhteessa vastuuta huolehtia asioistaan vaikka tulee mokia mutta niistä juuri oppii selviytymään eri tilanteista ja saa rohkeutta.

Se, että alakouluikäinen on kodinkontrollissa ei ole = paapominen. Tässä jutussa vanhemmat on tehnyt nipun virheitä, esim kaveria ei jätetä.

Vierailija
79/126 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Seuraavaksi oletkin oikeudessa kun joku nostanut syytteet että olet selkeesti silminnäkijöiden mukaan häirinnyt lapsia, lapset ei uskalla kertoa totuutta vaan tanssivat vanhempiensa pillin mukaan, ja mietit että hups miten näin pääsi käymään! Sitten makseletkin rahakorvauksia perheelle joka lavasti jutun.

Jutuistasi päätellen sinun kannattaa pysyä kaukana kaikista ihmisistä.

Vierailija
80/126 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei 8-vuotiasta voi vaan heittää ilmaan, kuin jotain palloa ja jättää sitä koppia ottamatta. Varsinkin, jos tietää sen lapsensa erityispiirteet. Mutta olet oikeassa, jos kyse oli vähän vanhemmasta lapsesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yksi