Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun 1v7kk ei kävele! Pitäiskö olla huolissaan?

Vierailija
06.10.2022 |

Milloin teidän lapset oppineet kävelemään?

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi oppi aika lailla tasan 1-vuotiaana, yksi pari viikkoa vajaa 1,5-vuotiaana. Tämä viimeinen saanut pari neurologista diagnoosia kouluikäisenä.

Vierailija
22/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän lapset oppi kävelemään 1v 2kk ja 1v 1kk. Ei oltu erityisen huolissaan, vaikka kaikkien muiden lasten vanhemmat aina olikin kertomassa, miten heidän lapsensa käveli jo 10-11 kk ikäisinä. No, meidän lapset oppi sen sijaan puhumaan tosi varhain, 1v synttäreiden aikaan molemmilla oli jo paljon sanoja ja myöhemmin puhuivat jo lauseita siinä vaiheessa, kuin nuo aikaisin kävelijät ei vielä puhuneet mitään tai puhe oli aaaeeeeeeaaaööö.

Ei kun oho, luin tuon otsikon 7kk vahingossa että 2kk.

Jööö, ehkä olisi hyvä ottaa puheeksi neuvolassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi oppi 1v8kk ikäisenä. Neuvolan mukaan ihan vielä normaalin rajoissa, mun mielestå ei kyllä ollut. Sittemmin selvisi muutkin viiveet ja 3 vuotiaana tuli kehitysvammadiagnoosi.

Milloin huomasit itse muuta poikkeavuutta?

Vierailija
24/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin vuoden iässä kävelivät molemmat. Ota yhteyttä neuvolaan.

Vierailija
25/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisi todellakin olla huolissaan! 

Miten liikkuu? Vai kannatko kaikkialle?

Tää on erikoista, kun monet vanhemmat kantavat isoja lapsia aina paikasta toiseen

Vierailija
26/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soita neuvolaan!

Mitä neuvolassa sanotaan?

Vierailija
27/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lasta istutettu kenties koko vauva-aika sitterissä?

Vierailija
28/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako muuten esim kehitysvammaiselta?

Vierailija
29/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esikoinen ei kävellyt sillo 1v 1kk, meidät ohjattiin toiminta terapiaan, jo oppi kävelemään. Miten neuvola ole puuttunut asiaan.

Vierailija
30/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse kyllä tooodella huolissani.

Vierailija
31/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun esikoinen ei kävellyt sillo 1v 1kk, meidät ohjattiin toiminta terapiaan, jo oppi kävelemään. Miten neuvola ole puuttunut asiaan.

Miksi toimintaterapiaan?

Vierailija
32/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi oppi 1v8kk ikäisenä. Neuvolan mukaan ihan vielä normaalin rajoissa, mun mielestå ei kyllä ollut. Sittemmin selvisi muutkin viiveet ja 3 vuotiaana tuli kehitysvammadiagnoosi.

Mikä on neuvolan mukaan normaalin raja?

Vierailija
33/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaisto sanoi alusta asti, ettei kaikki ole ok. Mua pidettiin vaan hysteerisenä. Pyysin listan jossain vaiheessa listan kaikista kehitysvaiheista, mitä neuvolassa kirjataan ja siellä oli todelle paljon viivästymiä, esim joku pinsettiote vuosia myöhässä.

Vierailija
34/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on neuvolan mukaan normaalin raja?

1v6kk?

Vierailija
35/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä?

Oliko jotain muutakin syytä, vai miksi noin aikaisin laitettiin?

Vierailija
36/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaisto sanoi alusta asti, ettei kaikki ole ok. Mua pidettiin vaan hysteerisenä. Pyysin listan jossain vaiheessa listan kaikista kehitysvaiheista, mitä neuvolassa kirjataan ja siellä oli todelle paljon viivästymiä, esim joku pinsettiote vuosia myöhässä.

Muistatko mitä muut jutut tulivat tosi myöhässä?

Vierailija
37/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastitkohan raskausaikana sytomegaloviruksen?

Vierailija
38/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten liikkuu? Osaako jo nousta edes jotenkuten seisomaan vaikka tukea vasten, vai onko tämä 1v7kk vielä ihan pelkkä ryömijä ja konttaaja? Vai jotain siltä väliltä? Millä tavoin liikkuu esim lattialla, tai hiekkalaatikolla, vai liikkuuko ollenkaan? Möllöttääkö paikallaan ja odottaa, että aikuinen tulee kantamaan hänet kahden metrin päähän? 

Tilanteenne saattaa olla vakava, tai ei ollenkaan vakava, mutta taustatietoa tarvittaisiin nyt

Vierailija
39/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatko mitä muut jutut tulivat tosi myöhässä?

Varmaan kaikki? Yksittäisiä sanoja tuli jossain vaiheessa, mutta taantuivat pois. Poika on nyt 20v ja n. 4v tasolla

Vierailija
40/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sairastitkohan raskausaikana sytomegaloviruksen?

Kuinka niin?