Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minun 1v7kk ei kävele! Pitäiskö olla huolissaan?

Vierailija
06.10.2022 |

Milloin teidän lapset oppineet kävelemään?

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä neuvola sanoo? 

Lapset on niin erilaisia. 

Puhuuko ja liikkuuko muuten  vai möllöttääkö vain lattialla tuijottaen tyhjyyteen?

Vierailija
2/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän oppi 10kk, 11kk ja 9kk ikäisinä. 

En ole kuullu kestään, joka ei vielä tuon ikäisenä kävelisi. Yrittääkö edes?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttekö te missään fysioterapiassa ja ollaanko neuvolassa oltu huolissaan? Vastaus kysymykseesi, lapset oppineet kävelemään alle vuoden iässä ja yksi vähän sen jälkeen kun täytti 1v.

Vierailija
4/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi todellakin olla huolissaan! 

Miten liikkuu? Vai kannatko kaikkialle?

Vierailija
5/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita neuvolaan!

Vierailija
6/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavan lapsi on n. 1,5v eikä hänkään kävele. Nousee kyllä tukea vasten seisomaan,mutta kävelemään ei suostu edes käsistä kiinni pitäen. Omat lapset tasan 1v ja toinen 1v1kk.

Vierailija
7/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi olla huolissaan!

Vierailija
8/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1v juhlissaan otti ensimmäiset enemmät askeleet. Lapset ovat yksilöitä tässäkin asiassa.

Vierailija
9/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

EI tarvi olla. Ei munkaan lapsi osanut somia rusettia 5 luokalla, mutta kyllä se nyt yläasteella jo osaa. Nukkui myös pitkään vieressä, mutta ei se enää.

Vierailija
10/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun poikani oppi kävelemään 9kk ikäisenä. Tyttäreni 1v 1kk ikäisenä mutta hän alkoi puhumaan aikaisemmin ja on nyt yliopistosta ulkomailla vaihdossa joten hyvin menee!

Vierailija
11/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kans yhden lapsen joka varmaan samanikäisen, eikä kävele tukea pitkin tai seiso. Ei puhukaan mitään. Vanhemmat eivät ainakaan tunnu olevan huolissaan.

Vierailija
12/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapseni oppi kävelemään 1 v 4 kk ikäisenä. Nyt aikuisena hän hiihtää helposti 60 km päivässä, vaeltaa Lapissa viikkokausia ja on kohta valmistumassa DI:ksi erinomaisin arvosanoin.

Mutta yleensä 1 v 6 kk ikää pidetään rajana, johon mennessä lapsen pitäisi oppia kävelemään. Käynti fysioterapeutilla on ehdottomasti tarpeen.

Vierailija
13/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsi oppi 1v8kk ikäisenä. Neuvolan mukaan ihan vielä normaalin rajoissa, mun mielestå ei kyllä ollut. Sittemmin selvisi muutkin viiveet ja 3 vuotiaana tuli kehitysvammadiagnoosi.

Vierailija
14/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttekö te missään fysioterapiassa ja ollaanko neuvolassa oltu huolissaan? Vastaus kysymykseesi, lapset oppineet kävelemään alle vuoden iässä ja yksi vähän sen jälkeen kun täytti 1v.

Neuvolassa ollaan nykyään enemmän huolissaan lapsen sukupuolivalinnoista tai siitä onko sitä ollenkaan jos ei halua.

Vierailija
15/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun lapsi oppi 1v8kk ikäisenä. Neuvolan mukaan ihan vielä normaalin rajoissa, mun mielestå ei kyllä ollut. Sittemmin selvisi muutkin viiveet ja 3 vuotiaana tuli kehitysvammadiagnoosi.

Niin ja oppi puhumaan 8 vuotiaana.

Vierailija
16/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne ole neuvolassa sanoneet mitään? Meidän lapsi laitettiin fysioterapiaan, kun ei 8 kk iässä edes yrittänyt vielä ryömiä. Käytiin siellä muutaman kerran, mutta ei ollut apua. 12 kk iässä neuvola lähetti meidät lastenneurologille, kun lapsi ei edelleenkään liikkunut mihinkään ja siinä iässä olisi pitänyt jo kontatakin. Neurologi ei kuitenkaan huolestunut, koska lapsi osasi istua tukevasti ja leikki istualtaan ihan ikätasoisesti. Oli oikeassa, koska 1 v 2 kk iässä lapsi nousi ylös ja lähti kävelemään. On kehittynyt ihan normaalisti, nyt on 10 v. ja kärrynpyörät ja voltit sujuu.

Vierailija
17/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä suurin osa oppii 1,5v mennessä. Eikös siinä iässä pitäisi olla neuvola, mitä siellä sanottiin?

Vierailija
18/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää on muuten jännä kun neuvolassa saattaa saada ns terveen paperit vielä 3-vuotiaskin, vaikka on pahasti jäljessä kehityksessä ja muutenkin oireilee. Mitään diagnooseja ei haluta antaa, vaikka lapsen etu olisi saada ne ajoissa, jotta saisi tarvittavan tuen ja kuntoutuksen. Miksi näitä vitkutellaan? Eräskin puhumaton lapsi pääsi vasta 3,5-vuotiaana puheterapiaan!

Vierailija
19/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma lapseni oppi kävelemään 1 v 4 kk ikäisenä. Nyt aikuisena hän hiihtää helposti 60 km päivässä, vaeltaa Lapissa viikkokausia ja on kohta valmistumassa DI:ksi erinomaisin arvosanoin.

Mutta yleensä 1 v 6 kk ikää pidetään rajana, johon mennessä lapsen pitäisi oppia kävelemään. Käynti fysioterapeutilla on ehdottomasti tarpeen.

Onko se vielä tuo sama 1,5v? Pääseekö sitten tutkimuksiin?

Vierailija
20/76 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapset oppi kävelemään 1v 2kk ja 1v 1kk. Ei oltu erityisen huolissaan, vaikka kaikkien muiden lasten vanhemmat aina olikin kertomassa, miten heidän lapsensa käveli jo 10-11 kk ikäisinä. No, meidän lapset oppi sen sijaan puhumaan tosi varhain, 1v synttäreiden aikaan molemmilla oli jo paljon sanoja ja myöhemmin puhuivat jo lauseita siinä vaiheessa, kuin nuo aikaisin kävelijät ei vielä puhuneet mitään tai puhe oli aaaeeeeeeaaaööö.