Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita yrittäjiä joiden tulot vaan muutaman satasen kuussa?

Unelmat romukoppaan
06.10.2022 |

Pari vuotta sitten ryhdyin yrittäjäksi. Juuri ennen koronaa. Mutta vieläkään en ole onnistunut saamaan tulojani paremmaksi, ne pyörii edelleen 300-1000€ / kk. Ja tästä kulut pois. Kävin yli vuoden markkinointikoulutuksenkin jota piti hyvin menestynyt tyyppi ja tein kaiken hänen ohjeiden mukaan - ei tuloksia.

Tiedän että olen hyvä työssäni palveluyrittäjänä ja saan koko ajan mielettömän hyvää palautetta asiakkailtani mutta niin väsynyt iän ikuiseen yrittämiseen ja markkinointiin (1% esim.nettisivukävijöistä vain ostaa, eli kävijöitä pitäisi olla aivan mieletön määrä että pääsisi tienesteille).

Onko kohtalotoveteita? Jaksaako enää ees yrittää. Aivan jäätävän vaikeeta. Pitääköhän se paikkansa et yli 80% yksinyrittäjistä lopettaa?

En edes tiedä mitä ryhtyisin tekemään palkkatöissä, tuntuu että oon ihan väliinputoaja sielläkin.

Millaisia kokemuksia sinulla yksinyrittäjänä? Lähtikö yritys lentoon ja jos ei, miksihän?

En kaipaa neuvoja, kaikki tieto mitä voi tehdä, on kyllä olemassa. Ja niitä on kaikkia on tehty. Nyt väsyttää tämä touhu.

Kommentit (67)

Vierailija
61/67 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Starttiraha loppui juuri, joten pitää keksiä uutta. Tulot noin 150 € kuussa.

Olen muutenkin elänyt säästöillä.

Pitäisi ehkä laittaa pillit pussiin ja alkaa myymään omaisuutta.

Tai sitten osa-aikatyö.

Yksi vaihtoehto on oman osaamisen myyminen yrittäjänä. Omaa osaamista voi myydä samaan tapaan kuin vuokratyövoimaa välittävät yritykset.

Suosittelen sitä lämpimästi. Sillä tavalla saa paremman ansiotason kuin palkattuna työntekijänä.

Itse päädyin tällaiseksi omaa osaamista myyväksi yrittäjäksi n. 15 v sitten kun jouduin irtisanotuksi yt -neuvotteluissa.

Ensin yritin hakea ihan kaikkea mahdollista työtä, mutta ei minua kukaan palkannut. Yksi työnantaja kuitenkin sanoi, että "töitä on niin paljon kuin haluat tehdä, jos pystyt laskuttamaan." Menin sitten yrittäjäkurssille ja aloin myymään osaamistani.

Nyt teen keikkatyötä ja laskutan työstäni ja maksan itselleni palkkaa.

Asiakasyrityksiä sain kun tein työpaikkahakemuksia ja ilmoitin niissä, että minulla on myös mahdollisuus laskuttaa työstäni. Kukaan ei halunnut palkata, mutta töitä alkoi löytymään enemmän kuin pystyin ottamaan vastaan.

Vierailija
62/67 |
07.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Starttiraha loppui juuri, joten pitää keksiä uutta. Tulot noin 150 € kuussa.

Olen muutenkin elänyt säästöillä.

Pitäisi ehkä laittaa pillit pussiin ja alkaa myymään omaisuutta.

Tai sitten osa-aikatyö.

Yksi vaihtoehto on oman osaamisen myyminen yrittäjänä. Omaa osaamista voi myydä samaan tapaan kuin vuokratyövoimaa välittävät yritykset.

Suosittelen sitä lämpimästi. Sillä tavalla saa paremman ansiotason kuin palkattuna työntekijänä.

Itse päädyin tällaiseksi omaa osaamista myyväksi yrittäjäksi n. 15 v sitten kun jouduin irtisanotuksi yt -neuvotteluissa.

Ensin yritin hakea ihan kaikkea mahdollista työtä, mutta ei minua kukaan palkannut. Yksi työnantaja kuitenkin sanoi, että "töitä on niin paljon kuin haluat tehdä, jos pystyt laskuttamaan." Menin sitten yrittäjäkurssille ja aloin myymään osaamistani.

Nyt teen keikkatyötä ja laskutan työstäni ja maksan itselleni palkkaa.

Asiakasyrityksiä sain kun tein työpaikkahakemuksia ja ilmoitin niissä, että minulla on myös mahdollisuus laskuttaa työstäni. Kukaan ei halunnut palkata, mutta töitä alkoi löytymään enemmän kuin pystyin ottamaan vastaan.

Millä alalla työskentelet?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/67 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Valitettavasti julkisuuskeskustelussa on muodostunut virheellinen käsitys, jonka mukaan työtulon määritys perustuisi esityksessä vain toimialan kokoaikaista työtä tekevien mediaanipalkkaan ja voisi sitä kautta johtaa kohtuuttomiin tilanteisiin. Pitkään jatkuneen valmistelun kuluessa ei ole löytynyt mitään yksiselitteistä kriteeriä, johon työtulo olisi perusteltua kytkeä, eikä esityksessä myöskään ehdoteta säädettäväksi mediaanipalkkaa ainoaksi tällaiseksi tekijäksi."

https://valtioneuvosto.fi/-//1271139/yel-uudistuksen-tarkoituksena-on-y…

Kiitti tästä linkistä. Ärsyttää vaan se, kun kaikkialla - ja niin myös tässä valtioneuvoston tekstissä - asiaa käsitellään niin ympäripyöreästi, ettei erkkikään ota selvää mitä todellisuudessa jatkossa tapahtuu. Valtioneuvostokin toteaa, että pitää ottaa huomioon asiat x, y ja z ja suunnilleen toivottaa onnea eläkeyhtiöille homman hoitamisessa. Sen sijaan esim. Yrittäjät.fin mukaan YEL:iä saisi nostaa "enintään 8 000 euroa tai 20 prosenttia riippuen siitä, kumman raja-arvon perusteella tarkistus on suurempi". Siitä sitten vain ynnäilemään.

Vierailija
64/67 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvitti linkissä tämä kohta: "Kyseessä on melko pieni muutos suhteessa voimassaolevaan lainsäädäntöön." Niinpä niin, pienihän se kai on, mutta epäilen että joidenkin yksinyrittäjien kohdalla tämä muodostuu kynnyskysymykseksi.

Vierailija
65/67 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkähän jatkossa löytyy yrittäjäksi halukkaita, kun YELiin menee neljännes tuloista? Alussa toki saa helpotuksia, mutta silti...

Vierailija
66/67 |
06.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yritystä tämäkin

Vierailija
67/67 |
23.02.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä olla myöskään saatu 2 vuoteen nostettua palkkaa. Onneksi muut elättää ja makselee laskujani

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan viisi