Miten paljon sairaanhoitajaopinnoissa joutuu riisumaan vaatteita luokkakavereiden nähden?
Haluaisin opiskelemaan, mutta ahdistaa jos joutuu riisumaan vaatteita kun harjoitellaan ottamaan vaikka sydänkäyrää. Inhoan kehoani, ja varmaan jätän koko opinnot väliin jos on pakko riisuutua.
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Jos paljas keho sinua häiritsee (oma tai toisen) niin et ole soveltuva alaan
Toisen paljas keho ei häiritse, mutta omaani en halua esitellä. Ei hoitaja joudu omaa kehoaan nakuna esittelemään töissään.
Vierailija kirjoitti:
Missä muka ap väitti että potilaiden alastomuus häiritsisi? Ap kysyi, tarvitseeko hänen itsensä riisuutua toisten nähden ja miksipä tarvitsisi?
Sen verran ehkä pakko että hihaa joudut nostamaan ylös. Itse olin bikinit päällä luokakavereiden pestävänä, mutta olin vapaaehtoinen.
Siinäpä asenne. Et ole soveltuva alalle, jos oma itsetuntosi on noin heikko.
Pahinta oli kun harjoiteltiin vaippojen vaihtoa, sekä miehet että naiset yhdessä....
Miksi hoitajan pitäisi tykätä nakuilusta, muuten ei ole soveltuva alalle? Ei hoitajat mitään strippareita tai seksityöläisiä ole.
Olen lähihoitaja ja työskentelen paljaiden kehojen ja alapäiden kanssa päivittäin. En siltikään haluaisi itse riisuutua ikätovereiden nähden. En siis ymmärrä tätä logiikkaa, että hoitajana pitäisi olla OK alastomuuden kanssa?
En tiedä sairaanhoitajaopinnoista, mutta bioanalytiikan koulutusohjelmassa ekg:n ottamista harjoiteltiin kerran parin kanssa, sillä tavalla että muut eivät nähneet. Toki naiset näkivät oman parinsa rinnat mutta siinä se.
Hoitoalalla voi yleisemminkin tulla vastaan ahdistavia asioita, joten kannattaa miettiä siltäkin kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Pahinta oli kun harjoiteltiin vaippojen vaihtoa, sekä miehet että naiset yhdessä....
Ne kyllä harjoitellaan nukeilla, ei luokkakavereilla.
Ei joudu riisumaan mitään kertaakaan jos ei halua. T. Sh
Vierailija kirjoitti:
Sen verran ehkä pakko että hihaa joudut nostamaan ylös. Itse olin bikinit päällä luokakavereiden pestävänä, mutta olin vapaaehtoinen.
Kyllä me harjoiteltiin keuhkojen ja sydämen kuuntelemista stetoskoopilla. Ei siinä alasti tarvitse olla, mutta puseroa pitää tietysti nostaa selästä ja jos on hoitovaatteissa, nappeja avaamaan etupuolelta jonkin verran. Rintaliivit saa tietysti olla. Verenpaineen mittausta harjoiteltiin monta kertaa. Jos on t-paita, nostaa vaan hihaa vähän. Jos on pitkähihainen tiukka pusero, käden joutuu ottamaan pois hihasta.
Mä voin toimia tutorina. Mammografiasta en tiedä mitään enkä gynegologin hommiakaan ole tullut tehtyä, mutta mä voin aina vilkaista
Muistaakseni EKG:ta tutkittiin toisiltamme ja olisikohan ollut rintaliivit päällä.
Meillä oltiin EKG mittauksen aikana rinnat paljaana toisten nähden
EKG mittauksen aikana oltiin rintaliivit päällä ja pukkarissa (harkat + koulussa pari kertaa) vaihdettiin työkuteet päälle. Sairaanhoitajan töissä joudut takuuvarmasti myös vaihtamaan työvaatteet pukkarissa samaa sukupuolta olevien kollegoiden kanssa.
Meidän hoidollisilla tunneilla kun opeteltiin potilaan peseminen piti ottaa vaatteet pois ja laitettiin sänkyyn. Vuorotellen sairaanhoidon opiskelijat kävivät pesemässä. Ensin pesivät alapään ja siitä sitten ylemmäs. Viimeisenä kasvot ja rinnat. Tuntui oudolta kun vieras käsi pesi alapään.
Pitääkö tunnustella mikä on normaalia kudosta?
Vierailija kirjoitti:
Pitääkö tunnustella mikä on normaalia kudosta?
Näinhän toimitaan lääketieteessä. Tunnustellaan onko ihonalaiskudos tervettä vai onko kovettumia. Kovettumaan ei saa pistää lääkettä, jonka pitäisi imeytyä ihonalaiskudoksesta, esimerkiksi insuliini.
Onneksesi luet vain sairaanhoitajaksi, tuttu lääkäriopiskelija kertoi että heillä oli yksi päivä pelkkää tuseerausta.