Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotihoidontuki, saako jos isä hoitaa ollessaan ansiosidonnaisella kun töitä ei just nyt ole

Vierailija
06.10.2022 |

Siinäpä se kysymys on. Yritin tutkia netistä mutta en löytänyt, aattelin, että kai täällä tiedetään.
Minä olen perheen mummu, sen isän äiti.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkan vielä, saako tukea jos minä ilmaiseksi hoidan muksut?

Vierailija
2/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan.

Vierailija
4/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa vain silloin jos myös äiti on kotona työttömänä tai  tai hoitaa itse lasta.Muut eivät voi hoitaa .

Vierailija
5/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa vaikka vanhemmat olisi töissä.

Vierailija
6/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös kotihoidontukea makseta jos lapsi ei ole kunnallisessa päivähoidossa? Sitähän käsittääkseni saa vaikka olisi töissäkin, kunhan lapsi hoidetaan jotenkin muutenkin kuin kunnallisen päivähoidon piirissä.

Vierailija
7/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saa vain silloin jos myös äiti on kotona työttömänä tai  tai hoitaa itse lasta.Muut eivät voi hoitaa .

Ei ei ei.

Sitä saa myös työssäkäyvät vanhemmat jos lapsi ei ole päivähoidossa.

Vierailija
8/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos molemmat vanhemmat ovat töissä,silloin saa kotihoidentukea ja lasta voi hoitaa vaikka mummo.

Vierailija
9/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ei ei.

Sitä saa myös työssäkäyvät vanhemmat jos lapsi ei ole päivähoidossa.

MeneKelan tai vaikkapa YTK:n sivuille.Jos toinen vanhemmista on töissä,silloin kotihoiden tuki vähennetään työttömyyspäivärahasta.Töissäkäyvät vanhemmat saavat tottakai,nyt oli isä ansiosidonnaisella.

Vierailija
10/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli tarkoitin että saa kyllä mutta se vähennetään isän päivärahasta eli sama vaikka ei maksettaisi.

Vierailija
11/11 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tarkoitin että saa kyllä mutta se vähennetään isän päivärahasta eli sama vaikka ei maksettaisi.

En tiedä miksi tätä on alapeukutettu, mutta kirjoittaja on oikeassa. Kotihoidontuki on työttömyysetuudesta vähennettävä etuus, oli kyseessä sitten ansiopäiväraha, peruspäiväraha tai työmarkkinatuki.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme