Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita yrittäjiä joiden tulot vaan muutaman satasen kuussa?

Unelmat romukoppaan
06.10.2022 |

Pari vuotta sitten ryhdyin yrittäjäksi. Juuri ennen koronaa. Mutta vieläkään en ole onnistunut saamaan tulojani paremmaksi, ne pyörii edelleen 300-1000€ / kk. Ja tästä kulut pois. Kävin yli vuoden markkinointikoulutuksenkin jota piti hyvin menestynyt tyyppi ja tein kaiken hänen ohjeiden mukaan - ei tuloksia.

Tiedän että olen hyvä työssäni palveluyrittäjänä ja saan koko ajan mielettömän hyvää palautetta asiakkailtani mutta niin väsynyt iän ikuiseen yrittämiseen ja markkinointiin (1% esim.nettisivukävijöistä vain ostaa, eli kävijöitä pitäisi olla aivan mieletön määrä että pääsisi tienesteille).

Onko kohtalotoveteita? Jaksaako enää ees yrittää. Aivan jäätävän vaikeeta. Pitääköhän se paikkansa et yli 80% yksinyrittäjistä lopettaa?

En edes tiedä mitä ryhtyisin tekemään palkkatöissä, tuntuu että oon ihan väliinputoaja sielläkin.

Millaisia kokemuksia sinulla yksinyrittäjänä? Lähtikö yritys lentoon ja jos ei, miksihän?

En kaipaa neuvoja, kaikki tieto mitä voi tehdä, on kyllä olemassa. Ja niitä on kaikkia on tehty. Nyt väsyttää tämä touhu.

Kommentit (67)

Vierailija
1/67 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä riittää,ihmettelen vain millä rahalla elävät.

Vierailija
2/67 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolison rahoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/67 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä. Kulut on onneksi pienet, noin 300 €kuussa, mutta tulot hädin tuskin kattaa menot. Eli en pääse usempina kuukausina edes noihin mainitsemiisi satasen ansioihin.

Puolison tuloilla elän.

Vierailija
4/67 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisko miettiä jotain muuta? Sivutoimisena tuo voi olla hyvä lisätulo, mutta eihän kukaan elä noilla summilla. Puolison elättinä en koskaan ryhtyisi olemaan. Aina kannattaa varautua siihen, että tarvittaessa tulee omillaan toimeen.

Vierailija
5/67 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se muiden vika ole, että sinulla on surkea liikeidea. Pistä pillit pussiin ja mene vaikka hampurilaisravintolan kassalle töihin. Enemmän siinäkin tienaisit.

Vierailija
6/67 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yrittäjä joka aloitti juuri ennen koronaa. Olen lopettamassa, koska en jaksa enää. Ei ole puolisoa, enkä tiedä millä elän tästä eteenpäin. Yksi ystäväyrittäjä meni juuri työkkäriin, kun tulot loppu kokonaan.

Vierailija
7/67 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä sä maksat laskut? Toimeentulotuella?

Vierailija
8/67 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä liikeideasi ei toimi. Yrittäjyys ei ole mikään pakopaikka, jos mikään palkkatyö ei kiinnosta tai suju.

Vierailija
9/67 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan työmarkkinatukea enemmän kuin mun maanviljelijä mies palkkaa.

Vierailija
10/67 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Starttiraha loppui juuri, joten pitää keksiä uutta. Tulot noin 150 € kuussa.

Olen muutenkin elänyt säästöillä.

Pitäisi ehkä laittaa pillit pussiin ja alkaa myymään omaisuutta.

Tai sitten osa-aikatyö.

Vierailija
11/67 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksesi ei selvästikään kannata. Saatko siis starttirahaa nyt lisäksi? Mutta sekin taidetaan myöntää vain max. vuodeksi , pariksi? Onko sulla joku tämmöinen Instagramin nettikurssi tms. mitä tuntuu nyt syntyvän kun sieniä sateella?

Vierailija
12/67 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä liikeideasi ei toimi. Yrittäjyys ei ole mikään pakopaikka, jos mikään palkkatyö ei kiinnosta tai suju.

Minä olen saanut venytettyä kotona lapsien kanssa oloa starttirahalla. Sinänsä on toiminut.

Yksi vaihtoehto olisi opiskella hoitajaksi. Niillä ainakin töitä riittää.

Vierailija
13/67 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yrityksesi ei selvästikään kannata. Saatko siis starttirahaa nyt lisäksi? Mutta sekin taidetaan myöntää vain max. vuodeksi , pariksi? Onko sulla joku tämmöinen Instagramin nettikurssi tms. mitä tuntuu nyt syntyvän kun sieniä sateella?

Minulla on käsityöyritys. Myyn jälleenmyyjän kautta. Suuri ongelma on ollut, että muu henkilökohtainen elämä on vienyt aikaa ja resursseja keskittymiseltä.

Vierailija
14/67 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama kokemus ja maksoin varmaan kymppitonnin erilaisille markkinoinnin ammattilaisille. Olen lopettanut ja tehnyt muita pätkätöitä ja ollut työttömänä.

Kai menin siihen ansaan, että "työn pitäisi olla tarkoituksellista", "follow your bliss", oman potentiaalin käyttö palveluun, mitä näitä nyt on. Ihan mielelläni olen tavallinen.

Vierailija
15/67 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen puolet ajasta osa-aikatöitä ja puolet yrittäjyyttä. Palkkatöistä saa sen verran että maksaa kaiken pakollisen ja yrittäjän tulot on kaikki ekstraa. Tosin yrittäjän hommia teen kotoa käsin, joten ei ole kellonaikasidonnaista (kuten esim. kivijalkakaupoilla), joten osa-aikatyö onnistuu helposti.

Vierailija
16/67 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin keväällä. Todella paljon opittavaa sekä työssä, että veroasioissa. En kovin kummoista palkkaa ole saanut, mutta nyt, kun olen oppinut tekniikan, huomasin ensimmäistä kertaa tässä kuussa yltäväni noin 1500 kuukausituloille. Ei hääviä vielä. Ja ne alv:t  ja yel:t hirvittävät. Vaikka olen maksanut niitä etukäteen, niin en voi tietää, mitä tienaan vuodessa. Silti nuo pitää maksaa etukäteen. Pienyrittäjän arki on painajaista Suomessa. Ja huudellaan vaan, että mene töihin, perusta oma kittari... 

Juu. Helppoa kuin heinän teko.

Vierailija
17/67 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on käsityöyritys. Myyn jälleenmyyjän kautta. Suuri ongelma on ollut, että muu henkilökohtainen elämä on vienyt aikaa ja resursseja keskittymiseltä.

Mulla toisinpäin. Tuntuu, että olen töissä 20/24. Näen jo untakin töistäni.

Vierailija
18/67 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yrityksen lisäksi (sivutoiminen) kaksi palkkatyötä, joissa teen tarpeen mukaan töitä. Nyt syksyn ja talven ajan teen enemmän palkkatöitä. Keikkailen hoitajana ja huoltoasemalla .

Kaikki tulot mitä saan yrityksestä on sitten lisätulos ja tässä on mahdollisuus kasvattaa yritystoimintaa rauhassa. Täysipäiväinen yrittäjyys harvoin kannattaa heti , ellei osta jotain valmista kannattavaa yritystä ja ota isoa pankkilainaa.

Nyt kyllä töitä löytyy, joten lopettaisin yrittäjänä ja siirtyisin sivutoimiseksi.

Vierailija
19/67 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

A) väärä tuote ts. kivoja turhia tuotteita, joita on kiva katsoa mutta kukaan ei niitä halua. Esim. käsityöt on monesti sellaisia - enempi ideasivustoja harrastajille, kuin bisnestä,

B) liian kilpailtu ala eli aina joku myy halvemmalla

C) katteet laskettu väärin

D) tavoitat markkinoinnilla väärät asiakasryhmät

E) piperrät vääriä asioita, jolloin bisneksen suhteen ne oikeat asiat jää tekemättä.

Eli ensin lokeroi se ongelmasi. Sitten ratkaise se.

Vierailija
20/67 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te, jotka olette palkkatöissä ja sivutoiminen yrittäjä, jaksatte tehdä vielä yritystöitä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän