Säästövinkkejä häihin / juhliin?
Kysymys otsikossa :)
Nyt kun kustannukset vaan nousevat, minkälaisia säästövinkkejä keksitään isoihin juhliin. Muitakin vinkkejä kuin tee itse ja säästä?
Meillä on tulossa häät, mietimme vielä ajankohtaa ja suunnittelu muutenkin aivan alussa. Olen itse miettinyt kevät / syyshäitä koska tuolloin tod.näk tilat jne. edullisemmat. Sesonki ei nosta hintoja
Kommentit (45)
Meillä ei ollut varaa häihin. Meidän vihittiin kahden todistajan läsnäollessa. Kotona tarjottiin kakkukahvit muutamille ystäville.
Todella usein suuria summia kertyy juuri niistä pienistä asioista kuten täällä joku jo totesikin.
Kaikkea ei kannata ostaa uutena. Esim. kakkukoriste, vessakorien korit, maljakot tms. pöytiin. Maljakot voivat olla vaikka isompia pilttipurkkeja, juomapulloja tms. Kierrätystavara on nyt IN!
Pöytäliinat kannattaa ostaa halpoina lakanoina - voi ottaa jälkikäyttöön myöhemmin. Kukaan ei tarvitse miljoonaa pöytäliinaa, mutta lakanoita tarvitaan enemmän?
En nyt tekisi mistään vessapaperirullista koristeita, mutta internet on kyllä täynnä erilaisia vinkkejä.
Mielenkiintoinen ketju. Täällä huutelee eräs ensi kesän häiden suunnittelija! Löytyisikö lisää budjettivinkkejä
Älä osta mitään turhaa, mitä luulet tarvitsevasi. Facebookin kirppisryhmät ovat täynnä häätavaroita, mutta kaikkea ei kannata haalia.
Me pidettiin kesähäät. Järkättiin miehen mummolan puutarhassa. Talkootöinä tehtiin suvun naisten toimesta suolaisia piiraita ja salaatteja sekä lohikeittoa ja itsetehtyä leipää. Sen kummoisempaa ruokatarjoilua ei ollut. Kakku tietysti oli, ja sekin leivottiin itse. Juomat haettiin Tallinnasta, tosin meidän häissä ei paljon edes alkoa mennyt, kun oli lapsia paljon mukana. Hääpuku löytyi halvalla ihan zalandolta ( en halunnut oikeaa hääpukua, vaan kevyen harsomaisen pitkän mekon). kukat poimittiin itse, sekä koristeluun että morsiuskimppuun. Mulla oli myös kukkaseppele hiuksissa. Meikkasin ja laitoin hiukset itse. Vieraslista mietittiin huolella, vain ihan lähimmät sukulaiset ja parhaat kaverit. Lapsia tosiaan aika paljon suhteessa aikuisiin, mutta me ei haluttu sulkea heitä ulkopuolelle. Ulkona mahtui lapsetkin kivasti temmeltämään, ja miehen mummolan naapurissa on lampaita jotka kiehtoivat lapsia kovasti. Mun veljeni kaveri soittaa hyvin kitaraa ja laulaa, ja esiintyi siis häissämme. Muuten musiikki tuli ihan nauhalta. Ei tullut kalliiksi, mutta kivaa oli kun säätkin vielä suosi.