Oikeuttaako masennus käytöstapojen puuteeseen ja muiden loukkaamiseen?
Kommentit (21)
Jopa masentunut pystyy käyttäytymään, jos hallitsee käytöstavat.
T. Kaksi kertaa masentunut, joka silti pystyi/pystyy esim. tervehtimään
Mua ottaa päähän kaverini mies, joka aina välillä " masentuu" . Silloin on kaveriani kohtaan todella ilkeä ja agressiivinen. Tätä saattaa kestää kaksikin viikkoa. Sitten kun hän itse tai kaverini saavat rahaa, niin masennus on tiessään ja kaverinikin on taas ihana. Syyksi käytökseensä sanoo olevan masennus!? Oli sitten masennus tai ei, niin ei kuitenkaan oikeuta käyttäytymään toista kohtaan huonosti.
Tuskin kukaan masentunut nyt tahallaan käyttäytyy sisäänpäinkääntyneesti vain toisia loukatakseen.
nimim. kokemusta on.
Eikä sellaista tarvitse hyväksyä!t.äiti jonka äiti on pahasti mielenterveysongelmainen
On aika kurjaa, jos sairastuu syvään masennukseen, ja sitten joskus tervehtyessään huomaa, että kaikki ystävät ovat suuttuneet. Ei ehkä olleetkaan ystäviä .....
Kuittaa kaikki solvaukset, valheet, huonot käytöstavat jne. sillä että on masentunut. Todella tökeröä ja rasittavaa.
mun mielestä kaikilla on oikeus olla noudattamatta käytöstapoja tai olla epäkohtelias jos siltä tuntuu
En tietysti tarkoita solvaamista tms; eihän siihen mikään oikeuta, mutta jos on oikeasti todella masentunut, niin en ainakaan silloin itse jaksa esittää että olisin kovin kiinnostunut kaikenlaisesta turhanpäiväisestä jaarittelusta, jos kaikki voimat menee siihen, ettei ala itkeä juuri siinä tilanteessa. Hiljaisuus ja hymyttömyys ei aina tarkoita epäkohteliaisuutta.
Se fasadi nääs on monille hyvin tärkeää.
Oikeuttaako katkennut jalka siihen, että liikkuu hitaasti muiden ihmisten tiellä?
Oikeuttaako syöpä olemaan riutunut ja ruma kauniiden ihmisten keskellä?
Oikeuttaako keuhkokuume olemaan väsynyt ja voimaton?
Nii-in, ei tietenkään oikeuta, vaan tärkeintä on viihdyttää aapeeta, jolla ei ole riittävästi empatiaa sairaan ystävän tukemiseen.
ei ole, mutta kyse on oikeutuksesta, oikeudesta toimia tietyllä tavalla
huonon käyttäytymisen seuraukset ovat erilaiset, mutta senkin ottaa vastaan huonostikäyttäytyvä itse
jos katsotaan, ettei ole oikeutta käyttäytyä kuin " hyvin" , pitää tarkasti määritellä hyvä käytös, ilman, että siihen tulee perhekulttuurisia eroavaisuuksia tms. ja varmistua siitä, että kaikki tietävät ja tunnustavat hyvän käytöksen samanlailla. Silloin voimme unohtaa käsitteet rehellisyys ja kohtaaminen ja keskittyä vain käyttäytymiseen.
jos katsotaan, ettei ole oikeutusta ei toivottavaan käyttäytymiseen, se on voitava myös kriminalisoida
en kannata yhteiskuntaa, joka olisi valmis kriminalisoimaan käytöstapoja, jotka eivät aiheuta toisille fyysistä tai taloudellista tai kohtuutonta sosiaalista haittaa
T 9
usein sen takia, että MUUT eivät järkyttyisi. Samoin tietysti masennusta sairastavien pitäisi aina ja ennenkaikkea varoa loukkaamasta muita millään tavalla, olisihan se nyt kerrassaan tavatonta...
Missäs teidän itse tunto on?
Sairas on sairas, terveenä teillä on mahdollisuus suhteuttaa asioita ja olla ottamatta niin itseenne. Eihän se nyt aikuisen maailmaa kaada, jos joku vähän kiukuttelee.
On teillä toleranssi
ihmisiä. En tainnut edes huomata muiden läsnäoloa.
Vierailija:
Se fasadi nääs on monille hyvin tärkeää.
Vierailija:
Missäs teidän itse tunto on?Sairas on sairas, terveenä teillä on mahdollisuus suhteuttaa asioita ja olla ottamatta niin itseenne. Eihän se nyt aikuisen maailmaa kaada, jos joku vähän kiukuttelee.
On teillä toleranssi
Voi luoja, mikä kysymys. Ihan kuin masennus olisi jotain pientä surumielisyyttä, jota voi hallita!
Sairaudet oireilevat. Niin myös masennus. Se on läheisille todella raskasta, mutta ehkä kannattaa pitää mielessä, että se masentunut voi vielä huonommin. Että ei siinä ehkä jaksa kemuja pitää kaikille empatiakyvyttömille " ystäville" .
Itse olen masentuneena ja ahdistuneena todella rasittava. Hämärästi tajuan sen, mutten jotenkin vain osaa muuttaa käytöstä.
Vierailija:
Oikeuttaako sairaus, sen sairauden oireisiin?
Voi luoja, mikä kysymys. Ihan kuin masennus olisi jotain pientä surumielisyyttä, jota voi hallita!Sairaudet oireilevat. Niin myös masennus. Se on läheisille todella raskasta, mutta ehkä kannattaa pitää mielessä, että se masentunut voi vielä huonommin. Että ei siinä ehkä jaksa kemuja pitää kaikille empatiakyvyttömille " ystäville" .
Ihan just näin. Tämän ketjun aloittaja on joko typerä tai tietämätön. Ettekö vieläkään ala käsittää, että masennus on sairaus? Ottakaa asioista selkoa ennenkuin tulette tänne noita idioottimaisia kysymyksiänne esittämään.
T. kuusi vuotta keskivaikeasta masennuksesta kärsivä