Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSIKOIDEN MARRASKUU***

01.11.2006 |

Enpä löytänyt vielä uutta pinoa tälle kuulle, joten pistänpä pystyyn. (Jos en vain huomannut aiempaa avausta, niin jatkettakoon siihen ü )

-Amy ja Mimmi 9vrk-

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduttiin juuri Taysista ja hyviä uutisia saatiin!! Lonkkavaljaat on historiaa :) Kahden kuukauden päästä seuraava kontrolli... Kyllä itku pääsi autossa, onnesta tietenkin :) Keksin kotimatkalla uuden ilon aiheen, saan pukea tytölle sukkahousut :D

Larsku: Tervetuloa tänne vauvapuolelle! Taitaa olla itse kullakin vaikea siirtyä tänne :)

Nyt on niin hirveä nälkä että on pakko mennä syömään...

MiaMik ja Iinu-Liina 1kk

Vierailija
22/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

että koskahan tämä jälkivuoto oikein mahtaa loppua??? Nyt jo siis 4vko+ vuotanut ja loppua ei näy!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että valjaat saatiin pois! Nyt vaan tytölle nätit sukkikset jalkaan!

Mulla jälkivuoto kesti muistaakseni 4 viikoa, loppuajasta oli kyllä todella niukkaa. Onko se kuitenkin vähentynyt? Ja useinhan menee niin, että jälkivuoto loppuu ja jonkin ajan päästä alkaa uudelleen. Mulla kävi niin ja lääkäri sanoi että on ihan normaalia.

Vierailija
24/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommentoin illalla lisää, mutta nyt nopeasti.

MiaMik, mulla jälkivuoto kesti 6vk... 3 viimeistä viikkoo niukkana.

NapNap, mulla cerazetet odottaa kaapissa menkkojen alkua jolloin aloitan ne kun yhdistelmäpillerit ei sovi ollenkaan. Testaan noita nyt, mutta mulle lääkäri sanoi, että ekan puolivuottakin voi vuodella vähän koko ajan ja sit jos ei hellitä niin pitää kattoo muuta...

Vierailija
25/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa minäkin vihdoin siirryn tälle puolelle. Viime kuun pino olikin niin piiitkä että kaikkea en kerennyt lukemaan, mut jospa sitä nyt sitten jatkossa ja kummasti sitä käy lukemassa ensin odotuspuolen enska pinon.. Neiti nukkuu nyt niin olis aikaa kirjotella.

Meidän neiti syntyi 6.10 perjantaina ja pituutta oli 49cm ja paino 3170g. Viime viikolla kävimme lääkärissä ultraamassa neitin lonkat kun oli kotiinlähtö tarkastuksessa hiukan jäykkyyttä, kaikki oli kuitenkin hyvin ettei tarvinnut jatkotoimen piteitä. Lääkäri sanoi että jäykkyys voi johtua siitä että on kauan masussa samassa asennossa jne. Tulihan nuita raskausviikkoja kerättyä 42+1. Painoakin oli kertynyt neitille jo 3615g ja pituus 52,5cm, nämä siis viime viikolla.

Vauva arki on lähtenyt hyvin käyntiin. Muutama viikko sitten oli rytmit vielä ihan sekaisin, yöt valvottiin ja päivät nukuttiin mut nyt on onneksi kääntynyt toisin päin..pitää koputtaa puuta. Mies palasi isyysvapaalta töihin viime perjantaina. Hyvin ollaan kahdestaan pärjätty, neiti vaan viihtyy liiankin hyvin sylissä...

Jaahas kitinä alkaa kuulumaan...pitää palata paremmalla ajalla ja lukea muidenkin kuulumiset niin voi kommentoidakin jotain.

Annika ja neiti huomenna 4viikkoa

Vierailija
26/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ei ole tullu kirjoiteltua ku ensin tänne ei päässy moneen vkoon ja sit olin jo niin jäljessä jutuista etten viitsiny enää tunkeutua mut nyt taas yritetään...

Ihan ensiksi

Vierailija
27/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa taas avaisin kaks ikkunaa, kun oli niin paljo juttua..

Vitsit miten iso Liia on jo! Meillä D siirtyy nyt 60 ja 62 cm vaatteista 68 cm vaatteisiin (mitkä on kyl vielä hiukan isoja).

Se " ensimmäinen iho" kuuluukin tosiaan hilseillä mut meillä hilseilis vieläkin, jos ei laitettais öljyä kylpyveteen.

NapNap: 9.11. on Kinopalatsis leffa..

MiaMik: Mäkin valitin miehelle just noita pieniä vaatteita pois laittaes, et kohta D menee kouluun ja sit se jo muuttaa kotoa, nyyh!

pesukarhu: Se on taas joku uus leffa mikä ei oo vielä " oikeesti" leffateattereis. Little Miss Sunshine on sen leffan nimi. Draamakomedia jostain perheestä..

Ykkösope: Meillä tuo navan irtoaminen oli yks juhlöapäivä, kun inhosin sen putsaamista :D oli muka jotenki pelottavaa..

Queen: Noita kaukaloitahan saa vuokrattuakin esim. Mannerheimin lastensuojeluliitosta ja jostain vakuutusyhtiöistä, Folkhälsanilta yms. jos ette haluu ostaa.

Q: Et sä voi saada mun mielestä q' ta syömään enempää. Meillä ainakin pienikin tuputtaminen aiheuttaa rivarit ja ongelmia seuraavalla ruokailulla.. Kaks+ oli siitä leffasta.. Meillä oli D' lla tänään parvekeunilla

Vierailija
28/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusiksi eli HIRMUISESTI ONNEA KAIKILLE VAUVANSA SAANEILLE JOITA EN OLE ONNITELLUT!!

Kovasti on kaikilla vauvat kasvanu ja kehittyny :) Muutaman kuukauden päästä jo vietetään ensimmäisiä 1-vuotis kekkereitä :O

Töihin menosta oli ollu puhetta... Mulla alkaa työt Joulukuun alussa ja pientä paniikkia meinaa pukata!! Eetua ei hoitoon viedä vaan hoidetaan kotona ku ollaan vuorotyössä molemmat ja lähisuku auttaa tarvittaessa :) Ja imetystä olen aikonu myös sitten jatkaa... Nyt ollaan nokkamukista totutettu juomaan korviketta pieniä määriä ni ei sit tuu paniikki. Onneksi mun työpaikka on tuossa 500 metrin päässä jos tulee hätä ;)

Tänne on tullu ihan täystalvi ja hirveät ongelmat pukemisessa sen myötä... Isompi puku on nyt hakusessa. Aamulla täällä oli -15 astettä ja Eetulle laitoin vaunuihin puvun alle bodyn, potkarit ja villapuvun... Hyvin näytti tarkenevan ku oli vielä makuupussissa ja harso suojana :)

Kiinteistä oli puhetta... Meillä aloitettiin silloin vajaa ½-vuotiaana ensin kasvikset, puuro ja sit lihat. Ilmeisesti siinä lihan antamisessa on se ku siitä saa sitä rautaa ku alkaa ne rautavarastot hupeneen ½-vuoden ikäisenä ja meillä ainaki mitattiin 8kk neuvolas hemoglobiini mut en mene vannomaan et olisin oikeassa!! Nyt syödään aamu- ja iltapuuro, liharuoka lounaalla ja päivällä ja niiden välissä hedelmäsose. Ruokailujen välissä imetän ja ruokajuomana on vesi. Meillä on nyt joku ihme kausi meneillään ja ruoka menee alas todella huonosti mut hyvin oli kumminki kasvanu joten ei hätää :) 8kk neuvolassa oli mitat 9320g ja 71,8cm ja Hb 117 :)

Kaukalosta meillä siirryttiin isompaan istuimeen ½-vuotiaana ja hyvin Eetu siinä on viihtyny alusta asti :)

En nyt millään saa enempää tekstiä aikaiseksi ku aivot suttaa tyhjää mut pitää palata myöhemmin asiaan...

Marika & Eetu ens ma 9kk

Vierailija
29/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. D heräs äsken ja vaati ruokaa heti :)

Eli siis D' lla oli äsken parvekeunilla body, potkarit, äpn nallesukat, äpn kevyttoppis ja makuupussi + pipo ja tumput. Meillä on tosi lämmin toi vaunukoppa ja noi vaatteet oli ihan sopivat, ei hiki eikä kylmä. Musta tuntuu aina että D' lla on puolet vähemmän vaatetta kuin muilla vauvoilla, mutta ei silti ole kertaakaan palellut. Sit kun pian joudun ottaan vaunuista kopan pois niin saa varmaan alkaa pukeakin enemmän.

Ope ja Karssuli: Teidänkin vauvat saattaa alkaa viihtyä liinassa kunhan kasvavat. D ei viihtynyt yhtään rintarepussa ennen kuin nyt kun voi olla kasvot menosuuntaan.

Larskulle onnittelut!

NapNapin tyttö on tosi taitava viihde-elektroniikan kanssa :D! Mä oon syönyt noita cerazzetteja nyt vajaan kuukauden ja kahdet menkat ollut :S Välissä oli joku 4 päivää ilman vuotoa. Saa kyl lentää roskiin jos sama jatkuu! Mullakaan kun ei oo mitään syytä et en vois muita pillereitä käyttää kun en imetä.

Nyt on pakko lopettaa kun D hermostuu lattialla..

Vierailija
30/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nih, josko sitä nyt ehtis kommentoida kun jäpikkä vetelee päikkyjä.

Amy, tosi kiva kuulla että Mimmin kanssa vauva-arki on lähtenyt hyvin sujumaan ja saatte vähän nukkuakin. =)

Jenni, meillä peruna ja porkkana kumpikaan ei silloin alkuun oikein uponnut¿ mutta sitten kokeiltiin maissia ja avot, sehän meni ihan loistavasti. Sen jälkeen alkoi pottu ja porkkanakin maistua.

Pesukarhu oli edellisessä pinossa kysellyt meidän kiinteiden aloituksesta. Me aloitettiin jo 4kk kiinteät ja nyt Aksu syö lounaalla purkin lihaa, päivällä puoli purkkia hedelmää (tällä hetkellä enempää ei suostu), päivällisellä purkin kasvista ja sitten iltapuuron ja joskus myös aamupuuron.

Hurjalta kuulostaa kun Liia jo käyttää 68cm-vaatteita¿ Aksulle 68cm otettiin käyttöön pari viikkoa sitten =D mutta Aksu nyt onkin tuollainen höyhensarjalainen.

Ope, musta muuten tuntui silloin alkuun myös ettei Aksua saa mitenkään hyvin kaukaloon, vaikka jätkä sentään oli 3220g syntyessään. Kyllä se sitten aika pian alkoi sujua kuitenkin.

NapNapin tyttö on kyllä taitava pimu kun jo noin on liikkeellä!! =) Ja sitä cerazettee kommentoinkin jo aiemmin.

Burde, koskas teillä ne ristiäiset onkaan? Ei muista tää lahopää¿

Pesukarhu, vinkkinä mä kirjoitan aina tekstin wordiin niin näkee samalla mitä muut on kirjoittanut eikä tarvi pelätä että tekstit hukkuu bittiavaruuteen =D

Q, meillä Aksu oli vielä 4kk-neuvolassakin 5970g =) ja imetyksestä. Meillä loppui täysimetys Aksun ollessa n. 3kk ja osaimetys loppui siitä suunnilleen viikon päästä. Eli Aksu ite ei tissiä enää huolinut ja mä en jaksanut tapella imetyksen kanssa enää. Hienosti poika kuitenkin kasvaa ja hyvin voi korvikkeellakin.

Vaunuissa meillä on pehmeä koppa ja siellä kopassa Aksulla oli tänään esim. päällä body, sukkikset, collegepaita & -housut (paita aika ohut), karvatöppöset, kintaat, kypärämyssy, pipo ja toppahaalari ja vaatteita oli just sopivasti.

Öljyämisestä¿ mä lorautan tipan öljyä n. joka toinen kerta kylpyveteen. Aksu kylpee 2-3 kertaa viikossa.

Karssuli, oliko Ainolle tullut pituutta miten? Meillä Aksun paino on ainakin aina laskusuuntainen silloin kun pituudessa on pyrähdys¿

Larskulle ja Annikallekin tervetulotoivotukset tänne puolelle!!

MiaMik, tosi hienoa että pääsitte lonkkavaljaista eroon!!!!!!

Ja sitten omaa napaa¿ =)

Meillä menee muuten ihan hienosti, mutta Aksu on nyt viimeisen 1,5kk arviolta nukkunut ihan päin peetä. Viime yö oli tähän hetkeen ihan normaali yö kun heräili 2-2,5 tunnin välein. Pari kertaa söi ja lopuilla kerroilla muuten itki ja joka ikinen kerta piti sylitellä takaisin uneen. Alkaa mammaa vähän väsyttää¿ jokohan ne nyt vihdoin olis ne hampaat kun vaivaa. No, sille saadaan selvyyttä varmaan ens viikolla kun Aksulla on hammashoitajan käynti =D ihan hassua kun ei hampaitakaan vielä oo¿

Mites muuten, missä vaiheessa isommat vauvat on aloittanut syöttötuolissa istumisen? Mulle kun neuvolassa just sanottiin, että ennen 7kk ikää ei mielellään sais syöttötuolissa istua¿ eikä meillä koko tuolia vielä ookaan. On mummulassa odottamassa.

Oho, kukaan jaksa lukee tätä romaania¿

Pikku-milli & Akseli 6kk

Vierailija
31/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Larskulle ja Annikalle onnittelut vauvasta sekä tervetuloa tälle puolelle!

Onnea myös Queenille uudesta asunnosta! Ai että muakin polttelisi päästä isompaan asuntoon... olisi ihanaa saada Matiakselle oma huone. ;)

Jopa vain NapNapin tyttö on veikeä veitikka! Näppärä hifi-neito kasvamassa ilmeisesti. Hassua, kun kuulostaa kuitenkin niin pieneltä ja sirorakenteiselta neitonen ja osaa noin paljon!

Q: quu voi toki hyvinkin olla vain hoikkarakenteinen. Meidänkin M on ollut hoikanpuoleinen verrattuna serkkuihinsa. Vaikka aika iso tuo taitaa olla kuitenkin, kun moni vanhempi vauva on pienempi... Mutta rakenteeltaan pitkä ja hoikka. Ei vauvaa voi syöttää enempää kuin se haluaa, varmasti quu osaa itse arvioida tarpeensa.

Lisa: Me olimme Muonion suunnalla, viikonlopun tosin pelkästään. Jos en ihan väärin muista te taisitte käydä vähän keskemmällä Lappia??? Kiitos myös vinkistä noiden kiinteiden kanssa. Kuinka sitä osaakin olla koko ajan ihan pihalla niiden kanssa!? Taidan sitten tarjota aamupuuroa seuraavaksi. Saa nähdä maistuuko se.

Kiva, että MiaMikin vauva on vihdoin päässyt pois valjaista! Helpottuu vauvan hoito selvästi. Hauska, minäkin kävin ostamassa meidän 7 kk vanhalle pojalle eilen ekat sukkahousut! Alamme sitten molemmat käyttään moisia. ;) Kesällä oli niin kuuma, ettei tarvinnut, mutta nyt tosiaan nuo pakkaslukemat ovat jo sen verta huimia, että täytyi hakea vähän " välivaatetta" .

Ajatella, että Marikan Eetu on pian jo 9 kk! Ei tosiaan mene enää kauaa 1 v synttäreihin. Nyyh. Vauva-aika on hetkessä ohi!

Pikku-Milli: Meille terkka sanoi 6 kk neuvolassa, että saa laittaa syöttötuoliin. Tarkasti suojaheijasteet, ja koska ne olivat kunnossa, saa alkaa istuttaa. Vaikka M melkein pääsee jo itsekin istumaan lattialla. Tänään on pari kertaa yrittänyt, ei ihan kuitenkaan kunnolla pääse, vaan jää " solmuun" . ;) Täytyy äitin käydä pelastamassa poika pinteestä...

Imetyksestä: M oli siis noin viikon vaille 6 kk, kun täysimetys loppui. Yhä kyllä nuo kiinteät tökkii, vaihdellen päivästä toiseen. Osittaisimetän siis nyt. Tarkoitus olisi jatkaa sinne asti, että siirrytään sitten tavalliseen maitoon. Toki muutoksia suunnitelmiin voi tulla, kun nuo työt alkaa tammikuussa. Katsotaan sitten uudelleen.

Meillä konttausta harjoitellaan ihan olan takaa! On hoksannut vihdoin, että käsiä ja jalkoja täytyy molempia siirtää, mutta ei oikein onnistu oikeassa tahdissa vielä. Eli eteenpäin ei pääse siten, ei sitten millään. Ryömimällä kyllä liikutaan ketterästi ympäri huushollia. Konttausasennon M oppi 3-4 viikkoa sitten, ja päivittäin on harjoiteltu. Paljon on siis opittavaa siinä.

Nyt täytyy taas mennä. Yritin olla nopea, joten tuli ehkä vähän sekavia lauseita, toivottavasti saatte selvää. :)

Kissankello ja M pian 7 kk

Vierailija
32/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala stressaajaäiti! Pitäis antaa ton lapsukaisen kasvaa rauhassa ihan omaa tahtiaan eikä miettiä tällaisia juttuja. Hyvinhän tuo quu kasvaa ja kehittyy kuitenkin, vaikka oliskin vähän hoikempi tapaus. Hävettää ihan tää oma vouhaus, sanokaa tekin nyt että mä olen ihan pöhkö!

Mutta MiaMikin tytölle onnittelut valjaista vapautumisesta! Kyllähän se varmasti arkea helpottaa ja on muutenkin äidistä ja isistä ihanaa. :)

NapNapille ja muille kohtalotovereille vielä myötätuntoni - noi cerazettethan vaikuttaa tosiaan olevan ihan p:stä!!!

Nyt nukkumaan, öitä!

Stressimama -Q- ja -q-

Vierailija
33/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut järkky päivä,kokeilin että tarviiko cuplatonia enää ja vähensin sen määrää..masuvaivojahan siitä tuli:( Vaunuissa ei uni tullut ollenkaan vaan piti tissi suussa torkkua päikkärit, eli cuplaton on vielä tarpeen.

Ostettiin tänään gracon turvakaukalo, se meidän oli tosiaan kaikkia liikkeen malleja pienempi, ja gracolta oli juuri tullut uusi kaukalo joka on vielä isompi kuin edellinen malli.

Opella oli päinvastainen ongelma kun teidän lilliputti meinaa hävitä sinne kaukaloon;) Jossain nettisivuilla näin kaukalon supistajan vastasyntyneille ja keskosille..mutta äkkiä se teidänkin tyttö varmaan alkaa kasvamaan.

Moni oli ihmetellyt sitä että meillä on jo 68cm vaatteet käytössä, tyttö on tosiaan aikamoinen pullero;) Potkareista menee vielä 62senttiset joten taitaa tulla perisuomalainen persjalkainen tuosta tytöstäX)

Tervetuloa tälle puolelle larsku ja annika, mukavaa että on vauva-arki lähtenyt rullaamaan:)

Napnapin tyttö liikkuu jo hienosti!

Voi kun mä en taas muista mitä piti kellekkin sanoa..

Ai niin, huomasin että tuolla odotuspuolella joku nyyttinsä saanut sanoi että toivoisi tännekkin viikkopinoja..en muista kuka..mitä mieltä ootte?

Onhan täällä tietty jo sen verran porukkaa että pinoa kertyy.

Kirjoitan varmaan kohta uudestaan kun muistan mitä unohtu!

Queen

Vierailija
34/59 |
02.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

MiaMikiä piti munkin onnitella valjaista pääsyn vuoksi ja hyvä että annikan vauvallakin on lonkat kunnossa!

..ja tuosta vauvan pukemisesta, Liialla on ollu body ja potkarit, äitiyspakkauksen tumput ja sukat, villahaalari, kypärämyssy ja fleecemyssy ja päällimmäisenä joko kevyempi fleecehaalari tai toppahaalari..sitten vielä makuupussi ja koko komeus vaunujen pehmeään koppaan..eli aikalailla samat kun muillakin.

Q: Kyllä sä saat vauhkota mutta quulla on kuitenkin kaikki varmaan hyvin, mä taas vähän huolestuin kun terkka sanoi viimeksi että painon nousun ja pituuskasvun pitäis 3kk neuvolaan jo huomattavasti hidastua..ja ei se kyllä ole hidastunut. Mutta pääasia että meidän pikkuiset on tyytyväisiä oli ne sitten hoikkeliineja tai pullukoita:)

Vierailija
35/59 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin olla kyllä myös viikkopinojen kannalla. Mä oon monta kertaa ollut tulossa kirjoittamaan, mutta sitten jotenkin into laantuu heti kun näkee sen kuudentoista sivun pinon...

Vierailija
36/59 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopsaa nämä pinot kasvaa, olen myös samaa mieltä että viikko pinot olis hyvä juttu. Minulla tökkii välillä nämä sivut, viikkokin menee ettei saa auki..olikohan se marika(muistinko oikeen) jolla oli sama ongelma. Silläpä sitä ei lokakuussa tullut pinouduttua.

Amylle Onnittelut tytöstä. Meidän neitillä iho hilseili vielä pari viikkoa sitten, mutta nyt on niin silonen. Enkä kerennyt etes öljyä käyttää. Ja sama neuvo saatiin neuvolasta kuin muutkin ovat täällä kirjoitelleet.

Opelle myös Onnittelut! Turvakaukalosta sen verran että me laitettiin sellanen ohkanen pieni tyyny sinne pohjalle, laitokselta kun kotiuduttiin niin neiti oli melko " syvällä" siellä ja niin epämukavassa asennossa.

Miamik: Mukavaa varmasti nyt kun ei ole enää valjaat tiellä.

Kissankello oli käynyt Lapissa..itellä kauhea ikävä pohjoseen kun ei ole päässyt käymään pitkään aikaan, olen siis sieltä kotoisin. Muistanko oikeen että sinäkin asustat oulun seudulla? Esittelypinosta kävin lukemassa niin aika monta täällä on oulusta..

Larskuakin Onnittelen vauvelista!

Meidän neiti meinaa ihan tosissaa pitää jöötä täälä että häntä pitää kanniskella. Kantoreppuakin olen kokeillut ja ei se siinä viihdy niin hyvin kuin käsillä kanniskellessa. Ja ei kai siinä kantorepussa saa piettääkään kovin kauaa kerralla nuin pientä,kait??No kohta on melkonen hauis tätä menoa.:0) Illat meinaa olla melko äherrystä kun ilmavaivat kähnätyttää. Meillä on jekovit d-tipat, neuvolan täti suositteli niitä ja ettei niistä tulis mahavaivoja..itestä taas tuntuu että näistä se just tulee..ja kun tämä samainen neuvolan täti on taas suositellu minun tutun vauvalle niitä toisia(en muista merkkiä) että niistä ei tule mahavaivoja, otti siitä sit selvää, puhuu vähän ristiin.

En muista enää mitä muuta pitikään kommentoida mut pitää lähtiä touhuamaan jotain ennen kuin neiti herää.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Annika ja Neiti 4viikkoa

Vierailija
37/59 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annika: Ollaan tosiaan Oulusta. Minä olen kotoisinkin täältä Pohojois-Pohojammaalta, mutta mieheni on Lapista, joten sen vuoksi siellä käymme. Pitäähän pikkumiestä mummilassakin käyttää. ;) Mistä päin Lappia sinä olet kotoisin? Meilläkin oli keväällä pitkä tauko, ettei käyty Lapissa lainkaan, kun sieltä tulee niin hemmetinmoinen matka sairaalaan, joten ei ihan loppumetreillä tohdittu niin kauas lähteä...

Voisi ehkä tosiaan nyt olla jo ihan hyvä ajatus siirtyä viikkopinoihin, kun alkaa olla jo enemmän porukkaa täällä vauvapuolellakin. Menee puoli päivää, että pääsee loppukuusta sinne sivulle 20 tai jotain... Kesällä täällä oli vielä niin hiljaista, että tuo kuukausipino oli silloin ihan aiheellinen juttu. Mukava, että on pino vähän piristynyt uusien vauvojen myötä!

Meillä M on ilmeisesti perin lämminveristä sorttia, minä tahdon pukea aina liikaa vaatteita raukalle. Nyt on siis ulkona nukkuessa yllä body, collegehousut, sukat, äp:n toppapuku sekä toppatöppöset ja -tumput ja pipo. Vaununkopassa on pohjalla neulottu peitto lisäeristeenä ja poika on kääräisty äp:n makuupussiin. Ulkona pakkasta on -12. Eilen ainakin oli passeli vaatetus. Aivan oli sormet ja varpaatkin lämpimät sisälle tuotaessa. Villavaatteita ei ole vielä kertaakaan käytetty ulkona, kun poika olisi ihan hiestä märkä.

Kissankello

Vierailija
38/59 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öööh, mun aivot ei oo vielä ihan täysin hereillä, joten en kykene kommentoimaan mitään kovin järkevää ;)) Mutta tosiaan, viikkopinoa kannatetaan täälläkin! Jos sitten vaikka pystysi kommentoimaan muillekin paremmin, kun ehtisi lukaista kuulumisetkin läpi...

Pukemisesta oli ollut juttua... Me ei nyt viitsitty vielä ihan noilla tuulisilla keleillä lähteäkään ulkoilemaan, kun ei ole mikään pakko, mutta tänään aiotaan kärrytellä neuvolaan. Ja varmuden vuoksi olen jo pari päivää pähkäillyt, mitä pitäis laittaa vaunuihin päälle pikkupakkasella ;) Meillä on talvikäyttöön Haglöfsin baby-makuupussi, joka toimii periaatteessa vähän samoin kuin aikuisillakin, eli liikaakaan ei sinne kannata pukea päälle, silloin pussin lämpö-ominaisuudet ei toimi niin hyvin... Mutta siinähän se pulma onkin, mikä itse kullakin tuntuu olevan, eli mikä on riittävästi muttei liikaa?! Ja toisaalta, kun täällä on nyt muutaman asteen pakkanen, niin mitä sit laitetaan päälle, kun on " oikeesti talvi" ja pakkanen?! No, kai ne pikkuisetkin osaa protestoida, jos ei ole hyvä olo :)

MiaMikille onnittelut valjaista eroon pääsyn johdosta! Kyllä varmaan helpottaa elämää!

Karssulikin oli testaillut kantoliinaa... Kiva kuulla, ettei teilläkään ihan heti sujunut! Mutta eiköhän se harjoitus auta tässä meitä molempia ja tyttöjä myös!

Aurinkoista aamupäivää kaikille!

t. Ope ja Aino

Vierailija
39/59 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myöskin ehdottomasti viikko-pinojen kannalla!!

Me lähdettiin taas aamusta tytön kanssa viemään maitoa bussipysäkille ja oli niin ihanan aurinkoinen ilma, että käytiin vielä lenkilläkin. Kylmä siellä kyllä on. Ehdin jo imuroidakin :)

En nyt muista olenkos kertonut jo, että meillä on ristiäiset lauantaina 18.11. Nimikin on jo päätetty :) Jostain kumman syystä osasimme lähinnä vain miettiä poikien nimiä raskauden aikana, mutta vähän ennen laskettua aikaa mies vihosta ja viimein sanoin sen tytön nimen mistä minäkin tykkään :) Ja niinpä synnytyssalissa mies tokaisikin että kyllähän tuo ihan siltä näyttää :)

Mitä te työhön menijät vuorotyöläiset teette työksenne? Tuli vain mieleeni, kun pesukarhu sanoi tekevänsä 12-tuntisia työpäiviä, hui :)

Olikos se nyt Queenin Liia, joka pitää silleen jännästi käsiään tisun ympärillä syödessään (piilottaa tisun)? Meillä tyttö alkoi eilen tekemään myös silleen :) Nyt hän siihen pystyy kun ei ole valjaita ja pystyy syömään kylkiasennossa :) On se niin ihanan näköistä..

Quierolta piti kysymäni, että tulitkos inssillä raskaaksi vai mites se nyt menikään? Me nyt jahkataan miehen kanssa, että otetaanko ehkäisy käyttöön vai ei. Mulla on 30.11 se jälkitarkastus ja siihen mennessä pitäisi kai päättää :) Mies on enemmänkin sen kannalla että ei mitään ehkäsyä tähän perheeseen :)

Kyselin eilen tuosta jälkivuodosta. Ei mullakaan tosiaan enää paljon tule, lähinnä vain päivisin tiputtelee mutta olisihan se jo kiva jos loppuisi¿

Lisa: Mä oon nut ihan pihalla?? Niin onko siis miehesi ehkä saamassa töitä Lapista vai mitä häh? Ootte siis sinne ehkä muuttamassa?? Koskas itse ajattelit töihin paluuta? Etkös sinäkin yövuoroa vain tehnyt? Muistan vaan kun oli joskus sillon aikoja sitten siitä puhetta kun itsekin aloittelin yövuoroja¿

Paljonkos Karssulin Aino nyt sitten painaa? Ei tuo 100 g viikossa minusta ainakaan vähältä kuulosta? Eikös se ole kuitenkin pääasia että se on noususuunnassa? Paljonkos teitin neiti on pitkä?

Mua jo vähän jännittää maanantain neuvola, kun neidiltä ei ole tähän mennessä voitu vielä pituutta mitata niiden lonkkavaljaiden takia. Musta vähän tuntuu että tyttö on nyt venynyt pituutta ja painon nousu on tasaantunut? Viimeksihän 3-viikkoisena tyttö painoi sen 4,5 kiloa (3765g)¿

Larskulle piti tuosta maidon tulosta sanoa, että muista juoda toooosi paljon! Minulla ainakin huomaa heti maidon tulon vähentyvän, jos en ole juonut tarpeeksi!

Jaahas, tyttö heräsi¿

MiaMik ja Iinu-Liina 1kk1pv

Vierailija
40/59 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että teidänkin tytöllä lonkat kunnossa. En tiennytkään että lonkat voi myös olla jäykät? Onko teillä vielä kontrolleja? Ja noista d-vitamiini-tipoista. Me saatiin neuvolasta Devitol-tippoja ja viikoksi saatiin iltaisin kuunnella itkua ja äherrystä. Vaihdoin noin Jekovit-tippoihin ja tyttö on tyytyväinen :) Eli joillekin vauvoille sopii toinen ja joillekin taas se toinen :) Ja jos masuvaivat meinaa jatkua niin kannattaa kokeilla myös cuplatonia :)