Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***ENSIKOIDEN MARRASKUU***

01.11.2006 |

Enpä löytänyt vielä uutta pinoa tälle kuulle, joten pistänpä pystyyn. (Jos en vain huomannut aiempaa avausta, niin jatkettakoon siihen ü )

-Amy ja Mimmi 9vrk-

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää sitä minunkin kunnostautua ja kirjoittaa tänne pari riviä :) Niin paljon oli kaikkia kuulumisia että on ihan pää pyörällä lukemisesta. Saas nähdä muistanko edes kaikkia juttuja.. tällästä tää ÄDE (äitiysdementia) nyt vaan on :D

Onnittelut Larskulle ja Annikalle vaaveista!!

Queenille onnittelut omasta kodista! Se olisi meilläkin haaveissa kuhan ensin sais ukko duunia.. vähän huonosti irtoaa lainaa pankista kun toinen on työtön ja itse äippälomalla. Ja kun täällä Ruåttissa on noi talot niin halpoja (5h & k about ¿46 000!!) niin se vielä lisää ostohimoa :)

Mialle onnittelut kanssa, ihanaa että neiti sai valjaat pois. Varmasti helpottaa arkea. Mun pikkusiskolla oli v-84 valjaat ja kuvista päätellen oli kyllä tosi hankalaa. Itsekkin muistaa sen että pikkusiskoa ei pitkään aikaan saanu pitää sylissä ja oli hankala halatakkin. Mutta kiva että lonkat on kunnossa!

Pesukarhulla oli ollut kihlajaispäivä :) JOko on hääpäivä kalenterissa?

NapNapin tyttö se vasta touhukas onkin :D Saa olla joka paikassa lapsilukkoa sun muuta kun neiti koluaa joka nurkan.

Qlle piti sanoa että meidän Mathilda on kans aika pikkuinen, mutta kun on muuten reipas ja iloinen niin yritän olla stressaamatta vaikka sanoisivat neuvolassa mitä. Eipä olla kyllä minä ja mieskään mitään suuria oltu.. pieniä ja hoikkia. Ja Liia se vasta iso tyttö jo onkin! Meillä on jotkut 62 numeron vaatteet vähän väljiä vielä vaikka pituutta on kuitenki 60cm ja ikää viikkoa vailla 4kk.

Kukas se sitä ihoa ihmetteli? Meillä oli kans kädet ja jalat kuivina pari ekaa viikkoa mutta se hävivi vähän kyllä itsestään, en sen enempiä rasvannut tai öljynnyt. Öljyä on tietty aina kylpyveden joukossa :) Nykyään me kylvetäänki jo isossa ammeessa, kyllä on onnellinen tyttö kun saa molskia isin kanssa samaan aikaan, ei taida oma amme kelvata enään :D

Cerazettestä piti sanoa vielä että on kyllä aika ihme pillerit! Päänsärkyä niistä on tullut, plus sitten se että 2-3 viikkoa sen jälkeen kun alotin tuli " kuukautiset" , erittäin niukat oli kyllä ja sitä itse ihmettelin kun synnytyksestä oli vasta se vähän alle 3kk. Eikä ole kuulunut seuraavia että en sitte tiedä mitä ihme vuotoa se oli.

Meillä on sitten ekat maistiaiset tänään! En vaan ole vielä päättänyt että porkkanaa vai perunaa.. No jos nyt edes pääsen tästä kauppaan lähtemään kun talvi tuli oikeen rytäkällä ja mein autossa onkin kesärenkaat alla! En kyllä uskalla lähetä näitä Huskvarnan mäkiä ajamaan, voipi käydä huonosti. JOs tohon lähikauppaan pistäytyis ostamaan pari kiloa joko pottuja tai porkkanaa :)

Jaahas, nyt pitää mennä! Mathilda kun kääntyy kokoajan massulleen ja jää jumiin niin hirvee kiukku ja huuto alkaa. Pakko vaan kääntyillä vaikka ei mahalla olosta tykkää.. hassu vauva :)

Mysan ja Mathilda viikon päästä 4kk

Vierailija
42/59 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..kirjoitin jo tuohon " täytekakku" pinoon meidän tän päivän synttärijuhlista..eli oltiin miehen siskon synttäreillä ja yks kaks anoppi oli työntäny Liian suun täyteen kermavaahtoa kakusta. Voi h****tti että mulla keitti. Just eilen luin tuota pinoa ja ajattelin että onpa kamalaa kun joku noin tekee.Itkutkin tirautin kotimatkalla kun niin sapetti.Ylireagoin ehkä mutta tuntui vaan niin pahalta.

MiaMik: Joo meillä jemmataan se tissi käsien suojaan, hassua;)

Queen ja Liia kohta 3kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli aamusesta perhekahvila, ja syötin Eetun siellä noin klo 11 ja päälle tisut, puin toppavaatteet, nukahti siis noin 11.10 ja vetelee vieläkin noita samoja unia!!! Kääk!!! Siis ei ole suostunut nukkumaan sitten kesän ja helteitten kuin korkeintaan puoli tuntia vaunuissa ja ulkona, mutta näin nyt siis mennään!

Mutta nyt koska on täällä sisällä hiljaista, ajattelin vähän kirjoitella.

Niin ja kun nyt nopeeta selasin pinon niin huomasin etten olekaan vielä kirjoittanut tässä kuussa! Vaikka mielestäni kyl kirjoitin... No, vissiin dementia tekee kepposiaan!!!

Mä olen kanssa noitten viikkopinojen kannalla (h*tto kun tartti totakin sanaa miettii...)

Turvakaukaloista oli täällä puhetta ollut. Meillä on kanssa jäämässä tuo kaukalo (britax römer baby safe plus) pieneksi, tai ainakin noiden toppavaatteitten kera! Eetulla menee hermot ihan samantien kun laitetaan se istumaan siihen! Mutta onneksi toisessa autossa on jo tuo " kunnon" istuin, joten ei ihan joka kerta tartte sitoo jätkää pää punaisena tuohon kaukaloon, tosin tuolla toisella autolla vaan ajetaan harvemmin, tai siis me Eetun kanssa, kun on miehen työauto. Mutta viimeistään ens kuun alussa täytyy mennä ostamaan Eetulle kunnon istuin (katottunakin jo, se Britax two way elite), jotta pääsee näkeen maisemii...

Niin ja tervetuloo kaikille uusille äideille. Musta on aivan ihanaa lukee teidän juttuja tuosta vauva-ajan alusta, kun siitä on niiiiin pitkä aika, poika täyttää viikon päästä jo 9kk!!! BYÄÄÄÄ!!!

Queenille vielä tuosta kermavaahdosta... Mä en voi ymmärtää ihmisiä, jotka antaa toisten lapsille karkkii tai jotain muuta. (mulla työkaverina vajaa 60, jonka annettava pienimmillekin esim suklaata, karkkii yms. siis SALAA!!! Sanoen täytyyhän niidenkin saada!!! MURR! Ja vaikka vanhemmat ois kieltäneet!) Mä olisin vissiin antanut kuulua tuosta tapauksesta...

Amy, sulla sama taktiikka kuin mulla... Tai siis mäkin kattoin sillon kun Eetu oli pienempi ja oli täysimetyksellä, niin meidän kaikki videokasetit läpi, ja heitin huonot pois. Oli hyvä kattella tuolla sängyllä pötköttäen ja samalla Eetua imettäen...

Mites joko Lisa pääsee muuttohommiin??? Olis se vaan " kivaa" muuttaa, tai siis ei muutakuin pääsis noista turhista tavaroista eroon... Mä muuten sillon kun jäin äippälomalle, siivosin muuttolaatikoita (ollaan siis muutettu 04! tähän huusholliin!) ja heitin PALJON tavaraa pois. Päätin ettei niitä tarvita nyttenkään, kun ei pariin vuoteen olla niitä kaivattu... Ja vielä olis muutama laatikko jäljellä, ajattelin et sit kun Eetu syntyy, niin on aikaa, niinpä!!!

Mä aattelin tänään suunnistaa Hämeenlinnaan avattuun H&M:ään, ja YKSIN! Kun vaan tuo ukko tulis töistä niin pääsis lähtemään... Ja samalla meen ostaan itelle uudet talvikengät! Kaivoin eilen talvikenkiä esille, ja löysin jopa KAHDET mun kengät! Ja niistäkin molemmat on aivan järkyttävässä kunnossa! Siis toiset on sivuista hajalla (mukamas paremmat, ja HAH!) Ja sit noi läskipohjaiset on vaan muuten vieneet tehot... Pidin niitä eilen kun käytiin kaupassa Eetun kanssa, ja autolla mentiin ja olin ehkä yhteensä n 20min pihalla, niin varpaat oli jäässä!!!

NapNap, ihanaa kun teidän tyttö on saanut noin paljon uusii taitoja...

Hih, meillä muuten käytössä vielä joitain 68 koon vaatteita!!! Ja meillä tosiaan jätkä täyttää kohta 9KK!!! Onkohan siinä jotain vikaa!!! Niin tuntuu hassulta että jo 3kk ikäinen käyttää samankokoisia...

Josta tulikin mieleen että tässä taannoin mun yksi kaveri oli käymässä meillä, ja Eetu (jolla oli myöskin peet housussa) oli meidän kanssa keittiössä, ja kaatui ja löi päänsä, vein Eetun sitten miehelle ja sanoin " Eetu löi päänsä, mee vaihtaan se!" Ja kaveri repes ihan totaalisesti! Sanoi vaan että kuulosti aika koomiselta... (tyyliin löi päänsä-siinä on jotain vikaa-vaihdetaan uuteen...) Onneks ei ollu ulkopuolisia kuulemassa...

Lihoista, meillä tais jätkä olla 6kk ja 2vko kun annoin sille lihaa...

Amylle ihosta kanssa. Meidän Eetulla oli todella kuiva iho, mutta tuota ceridalia mekin käytettiin ja hyvin lähti kuivumiset pois. Meillä tosin oli kyllä ihan lapsivesi päässy kuivattamaan jätkän ihoa! synnärilläkin kaikki hoitajat/kätilöt/lääkärit kyselivät että paljonkos tää menikään yli, no eihän Eetu mennyt kuin 9h45min yli!!! Et näin!

Pukeutumisesta, meillä nyt Eetulla päällä body+puolipotkarit, collaripuku, villasukat, tumput, kypärämyssy, toppajalkineet, toppapuku (tosin ei äppuku, vaan lassietecin) ja toppamyssy (äp) ja toppahanskat, ja makuupussi ja tietoo ei vielä onko sopivasti, mutta katsotaan kun tuo vaan tuolta heräis...

Pesukarhulle täältä kanssa onnittelut kihlapäivän johdosta...

Niin ja tässä myös Eetun kasvua (matkin vähän NapNapia...)

Syntymämitat: 3915g/ 51,5/ 34,5

1kk: 5250g/ 56,4cm/ 38,7

2kk: 5920g/ 58,7cm/ 39,8

3kk: 6360g/ 60,5cm/ 40,5

4kk: 6800g/ 63,1cm/ 41,6

5kk: 7100g/ 65,7cm/ 42,6

6kk: 7340g/ 66,9cm/ 43,4

8kk: 8080g/ 70,5cm/ 44,6

Miamik, hieno homma että tyttö pääsi pois valjaista, näin varmasti vauva-arki helpottuu!

Olikohan vielä jotain mitä piti kommentoida, no seuraavalla kerralla sitten! Mutta tässä taas jotain, ja kaikille oikein hyvää talvista ja aurinkoista viikonloppua! Meikäläinen lähtee nyt kaupunkiin törsäämään kun mies tuli töistä... (sain tänään äippärahaa...)

napero ja Eetu vajaa 9kk

Vierailija
44/59 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karssuli, myös täällä on imetetty useamman kerran poikaa netissä surffaillessa, samoin nukutettu. Hyvin onnistuu, kun imetystyynyllä tukee lapsen rinnalle :)

Tuosta painon noususta mie olen kuullut, että normaalia 125-350g viikossa, eli ei tosiaan kannata tuosta Ainon painosta vielä huolestua. On se niin yksilöllistä.

Larsku, juu tervetuloa vain tälle puolen :) Kiva kuulla, että arki lähteny hyvin käyntiin ja masennusoireet kaikonneet. Eiköhän se ole enempi sääntö kuin poikkeus, että ihan alkutaipaleella saattaa hieman ahdistua kaikesta, varsinki netissä olevista teksteistä. Joillakin on niin suuri tarve päteä ja aiheuttaa toisille kauhukuvia että huh huh. Suodatin päällä saa netissä olevaa tietoa lukea.

Tuosta maidon määrästä... Voihan olla että maidon tulo on vain tasaantunut. Aluksi rinnat tuntuvat pinkeiltä maidosta, mutta kun tulo tasaantuu ihan " lussuilta" tuntuvissakin tisseissä on kuitenkin lapsen tarvitsema määrä maitoa.

Ankka, mie kävin laittamassa yhteisöön itestämme esittelyn ja muutamia (yli 30!!) valokuvaa :) Pitää vain yrittää ottaa itteä niskasta kiinni, että jaksais sinnekkin välillä kirjoitella. Kiitos sulle sivujen aloituksesta :)

NapNap, Onpas taitava teän tyttö, kun ite jo videoita laittaa pyörimään :D Aikuisten kasetit nyt vain korkeammalle ja disneyt sinne alas tytölle valmiiksi ;) Cerazette-pillereistä kyselit... Mulla ei kokemuksia mistään pillereistä viimeiseen 7 vuoteen, eli en voi kommentoida sen enempää.

MiaMik, Onnea vielä kerran valjaiden poistamisesta! Jälkivuoto kesti mulla n. 5vko:a. Ja minun mies on hakenut töihin Sodankylään. Tässä sitä päätöstä vain sit odotellaan, kun ei nuilla valtion virkamiehillä tunnu olevan päätöksien teossa mitään kiirettä. Jos päästään muuttamaan jään kotia hoitamaan Veetiä toistaiseksi vielä määrittelemättömäksi aikaa, jos ei muuteta joudun meneen töihin 7.2. Yövuoroja mie pelkästään juu tein ja tarkoitus on niissä sit jatkaa jos täällä asutaan ja vain saa hoidon järjestyyn.

Annika, myös sulle tervetulotoivotukset =) Hyvä, että kaikki kunnossa lonkkien suhteen ja saatta nauttia pienokaisen tuoksusta kaikessa rauhassa. Mistäpäin pohjoista sie olet kotoisin? Uteliaisuuttani vain kyselen, kun itekki lähtöisin sieltä, tarkemmin likeltä Roita.

Pukeutumisesta, meillä yleensä pojalla päällä vaunuissa body, sukkahousut, potkarit (tai gollegepuku), kypärämyssy, äippäpakkauksen toppa kintaan ja tossut, Nallemainen hupullinen vanupuku, joka on todella paksu. Hyvin on tarjennut tähänasti, jopa yli 10 asteen pakkasessa, melkein jopa liiankin hyvin. Vaunujen edessä on ollut myös harso tai pyyhe tuulen suojana.

Öljyämisestä/rasvauksesta... Mie laitan jokaiseen kylpyveteen muutaman tipan öljyä. Meillä kylvetään yleensä 2x/vko. Naaman rasvaan aamuin illoin, kun posket tuppaavat oleen karheat varsinkin nyt kylmillä ilmoilla. Korvantauksiin laitan Babanthenia 1-2x/vrk, kun tahtovat hautua välillä auki.

Pikku-milli kyseli syöttötuolissa istumisesta... Meillä Veeti alkoi istumaan siinä 5kk iässä, eli n. 3vko:a sitten. Ja ihan hyvin viihtyy ja istuu selkä suorassa. Suositus taitaa kuitenkin olla, että vasta sitten saisi istuttaa, kun pysyy itse istumassa lattialla ilman tukia. Neuvolassa aikoinaan kysyin, kun Veeti aina pyrki istumaan, että saako istuttaa, niin vastaus kuului, että saa jos lapsi haluaa. Syöttötuolissa istutaan kuitenkin ruokailun aikana niin vähän aikaa, että siitä ei haittaa selkärangalle ole.

Kissakello, juu hieman keskemmällä me aina oleskellaan. 4-tien varrella aina Utsjoelle asti :)

Quiero, joo, ihan sopivasti pöhkö sie olet ;) *nauraa* Kuten melkein me kaikki!

Queen ehdotteli viikkopinoja... Mulle ihan sama. Tykkään kyllä tästäkin, että koko kuukausi löytyy saman otsikon alta, varsinkin jos on välillä aikoja, että ei pääse koneelle. Laitan aina kirjotukset niin, että uusin ylinpänä, ettei tartte kauheasti selata.

Ja todella törkeää käytöstä anopilta! Anna toisen kuulla kunniansa, ei toisen vauvalle mennä tunkeen suuhun yhtään mitään ilman äidin lupaa.

mysan, tulehan sit kertomaan mitä Mathilda tykkäsi soseesta =)

Napero, ei, ei vieläkään tietoa muutosta. Rasittavaa tämä odotus. Muuttaminen on kyllä ihan kivaa kaikesta huolimatta, oli se sit kuinka rankkaa tahansa. Silloin saa tosiaan tätä ylimääräistä romua aina hieman vähennettyä ja hetken aikaa on taas koti järjestyksessä ja tavarat paikoillaan :)

Ja nyt ruokaa laittamaan, jotta mies saa vatsansa täyteen ennen kuin lähtee töihin. Niin ja miten se sanonta meneekään... Hyvä ruoka, Parempi mieli... Jos se auttais, et syöttää toisen ensin hyvin ja sit kertoo uutiset, että kolhaisin auton puskuria autokatoksen tolppaan! Ei onneksi mennyt rikki, mutta maalit läks... Kyllä sekin tietty hieman V***ttaa!

Lis & V 5kk 3vko:a

Vierailija
45/59 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös kannatetaan viikkopinoja, kun tätä tekstiä alkaa olla jo kolmen päivän jälkeen näin paljon. Aloitin itse tuon kuukausipinon, kun se näytti olevan tapana. Mutta ensi viikolla vois aloittaa viikkopinot ja laittaa aloitusviestiin linkin edeliseen viikkoon, niin pysyvät kärryillä nekin, jotka harvemmin käy.

Meillä on Mimmi nukkunut nyt niin pikät päikkärit, että herää varmaan ihan kohta, joten kirjoitan vain pikaisesti. Ja ihan aluks kiitoksia iho-ohjeista. Meillä eilen kylvettiin ekaa kertaa kotona ja laitettiin veteen öljyä. Taidan jatkossa kans öljytä vain nuo ihan halkeilevat kohdat.

Noita vaunupukeutusmisjuttuja mekin ollaan mietittty. Eilen ja tänään kun ollaan vaunuilemassa käyty, vaikka tuuli onkin ollut vielä kylmä. No ollaan puettu Mimmille body, potkarit, sukat, sukat käsiin, myssy, sellainen paksu fleecehaalari ja makuupussi. Vaunujen eteen ollaan laitettu vielä harso tuulisuojaksi. Ja hyvin ollaan tarjettu. Mietin kyllä, että onkohan jopa liikaa. No saahan sitä kylmemmällä sitten toppahaalaria ja sen alle villaista, jos siltä tuntuu.

Miehen isyysloma loppuu viikonloppuun ja maanantaina alkaakin meillä arki. Vähän jänskättää, kuinka jaksaa ja saa mitään tehtyä, kun on päivät kaksin tytön kanssa. On ollut niiin ihanaa olla kotona koko perheen kassa. No, onneks viikot menee nopeesti ja miehellä on seuraava pätkä isyyslomaa joulun välipäivinä.

Nyt kuuluu vaativaa kitinää, joten jätän kommentoinnit suosiolla seuraavaan kertaan. Mukavaa viikonloppua kaikille!

-Amy ja Mimmi 11 vrk

Vierailija
46/59 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amy ja mimmi kuullostaa ulkoilleen kutakuinkin samanlaisella varustuksella kuin mekin Ainon kanssa. Käytiin päivällä siellä neuvolassa punnittavana, ja varokaahan vaan, meidän rakas " kääpiö" ottaa kohta muut kiinni, painoa oli tullut 45 g päivässä ja yhteensä oli nyt jo 2330 g!

Muuten on ollut jotenkin huono päivä, äitillä siis... :/ Aino heräs aamulla ennen seittämää ja väänsi kakkaa ainakin pari tuntia, joten en saanu nukkua itekään :( Sit mä oon vielä onnistunut kehittämään itelleni kauheen masennuksen siitä, kun en voi imettää ja luultavasti kun ei oo kysyntää niin ei oo tarjontaakaan... Koitan kyllä lypsää sen mitä irti lähtee, mutta kun heikonlaisesti irtoaa :( Vaikka kuinka etukäteen luin imetysoppiata sun muita ja ajattelin silloin, ettei siitä saa ottaa stressiä, niin helpommin sanottu kuin tehty :( Ja sit kun muutenkin harmittaa koko asia, niin kahta kurjempaa on joka paikasta lukea, miten äidinmaito on vauvan ensisijaista ja tärkeintä ravintoa ja korvikkeet on vaan poikkeustapauksia varten ja... Mä oon ihan huono äiti, kun en voi tarjota omalle lapselleni sitä parasta, vaikka haluaisinkin :( Ja kun itse on vähän väsynyt, ei näistä meinaa päästä millään yli, vaikka kuinka koittais ajatella järkevästi ja iloita tosta pikkuisesta ja siitä että se kuitenkin kasvaa hyvin ja on terve ja muuta :/ Täytyy varmaan mennä pian nukkumaan, jos olis huomenna sit paremmalla mielellä itsekin :/

Ai niin, vaatteiden koosta oli myöskin juttua... Me saatiin naapurilta lahjaksi tänään joku 68 cm puku, joka näyttää mun silmissä aivan jättisuurelta :) Meillä kun on käytössä 44 ja 48 cm vaatteita, ja ihan muutamia pieniä 50 senttisiä ;)) Sanoinkin miehelle, kun avasin sen naapurin tädin paketin, että palataan asiaan joskus ensi kesänä :DD Todettiin myös miehen kanssa, että ollaanko me jo liian hyvissä väleissä naapurin kanssa (vanhempi lapseton pariskunta), kun rupee jo lahjuksia jakeleen ;) Puku ei muuten ihan vastannut mun/ meidän tyyliä ja makua, mutta kyllä sitä varmaan täytyy joskus naapurin tädin vuoksi käyttää, kunhan noihin mittoihin edes päästään :)

Mut joo, illlan jatkoa kaikille!

t. Väsynyt Ope ja Aino 18 vrk

Vierailija
47/59 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, viikkopinot voisi olla jees juttu. Nyt meitä rupee olemaan niin paljon. Kesällä meitä oli tosi vähän, ja kukas sitä nyt kesällä sisällä istuu koneen ääressä... näin talvella tulee oltua enempi kotosalla ja sisällä.

Meillä on käytössä 68cm vaatteet, ne onkin olleet ehdottomasti pitkäikäisimmät vaatteet. Nyt on siirrytty pikkuhiljaa 70 ja 74cm vaatteisiin. Eilen ostin tytölle ihanan vihreän toppapuvun KappAhlista. Se on vähän reilun kokoinen, mutta en viitsinyt 68 enää ostaa. Ja mummi on ostanut 80cm toppapuvun jo valmiiksi. Meillä on myös miehen vanha toppapuku, ihana tummansininen jossa on valkoinen raita rinnassa. Eikä ole kuin 23 vuotta vanha!

Huomenna mennään koko perheen voimin Halloween-bileisiin! Mies ja tyttö tulee illalla kotiin, minä jään jatkamaan juhlimista! Olin viime lauantainakin duunin risteilyllä... noh, eihän näitä rientoja nyt niin kovin usein ole.

NapNap + tyttö, huomenna 8kk

Vierailija
48/59 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin sit tyhmyyttään kaupassa miehen ja vauvan kans tuos kuuden maissa..Siis oli USEAMPI muukin hoksannut lähtiä samaan aikaan ostoksille. Meinas alkaa keittämään ihan tosissaan siellä monien kärryjen seassa..argh!

Kissankello:Olen tuolta Kemijärven seutuvilta kotoisin, Meidän neitillä on molemmat mummolat pohjoisessa ja just tuon sairaala homman takia emme mekään tohdittu siellä käydä loppuraskaudessa ja nyt ei oikeen pienen kans haluta matkustella sinne paukku pakkasiin.

Miamik:Joo meillä tosiaan todettiin lonkan jäykkyyttä. Viime viikolla lääkäri ultras ja liikutteli niitä ja tuumas että paikallaan ovat ettei lonkkalastaa tarvitse..jäi vähän mietityttämään että totta ne paikallaan pitää ollakin kun jäykät..noh pääasia että kunnossa ja lisäkontrolleja ei tullut.:0)

Queenilla melkoinen anoppi. Etkä kyllä yhtään ylireagoi, olisin ollut itsekin melko tulisilla hiilillä tuossa tilanteessa.

Napero on päässyt shoppaileen ja vielä YKSIN..oon kade. Itse odottelen loppukuuta että vois jotain kivaa retonkia käydä ostaan pikkujouluihin.

Lisa: Oon tosiaan siit Roin naapuri kaupungista Kemijärveltä..:-)

Meillä on sit ristiäispäiväkin varmistettu, elikäs 25.11. Nyt vaan sit nämä meidän 4:stä kummista 2 ei aio tulla paikalle..Pikkasen pistänyt v*****amaan..! Ja kaiken huippu että se minun hyvä ystäväni jonka olen tuntenut 12 vuotta tekee oharit...tuntuu aika kurjalta. Toinen oharin tekijä on sit miehen sukulainen..hän vetoaa siihen ettei ole rahaa matkustaa,kun joulukin on tulossa..voi jeema... Saa vähän sellasen kuvan ettei vois vähempää kiinnostaa. Ja kumpaakin kysyttiin jo keväällä kummix ja ihan innoissaa ottivat tehtävän vastaan. Vähän pistää mietityttämään että tuliko tehtyä sittenkään oikeat valinnat..:-/

Juups mut nyt lähen tv:tä katsomaan kun siihen mahdollisuus..

Annika

Vierailija
49/59 |
03.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

vieläkö sekaan mahtuu? Olen seuraillut juttujanne jo pitkän aikaa sivusta, ja nyt rohkaistuneena ajattelin itsekkin ottaa osaa :)

Sivusta seuranneena olen saanut paljon hyviä vinkkejä jutuistanne..kiinteiden aloituksesta, nukkumisista yms. kohtalotovereita löytyy...

Elikkäs oulusta ollaan..huomasinkin tuolta että oululaisikin on aika paljon. Ruukaatteko useinkin tapailla? Tää mamma alkaa pikkuhiljaa tuleen mökkihöperöks..

Meillä on jo syntymästä tovi aikaa. Pikku rinsessa Kia näki päivänvalon 26.7, joten reilu 3 kk:tta tässä ollaan vauvaelämää harjoiteltu. Alkukankeuden jälkeen on homma jo alkanut luistamaan ja tyttö on oikea päivänpaiste..aina kun sille päälle sattuu :) Tällä hetkellä meillä on korvatulehdus päällä ja antibiootteja vedellään. Vielä tiistaihin asti. Täytyy vaan kovasti toivoa ettei jouduttaisi kierteeseen..kun se lääkäritätsy sanoi että korvan rakenne on aika lailla periytyvä ja itselläni on pienenä ollut korvatulehdus aika usein. No toivotaan että tyttö ei tätä olisi perinyt. Se mitä kauhistelin oli että ei pitäisi makuulteen imettää, ettei se maito hulahtelis sinne korviin..ku tää mamma ei osaa imettää muuten ku makulteen. On pitäny ihme virityksiä kehittää että tytön pää olisi vähän edes ylempänä. No saa nähä kuin meän käy..

Minäkin haluan onnitella uusia äitejä vauvoistanne! Onnea siis kaikille pienistä kääröistänne. Mites se menikään " Maailmassa on vain yksi kaunis lapsi ja jokainen äiti omistaa hänet" .

Tämä tällainen pikainen..hei täällä ollaan viesti.. :)

Inari & Kia 3kk + 1vk

Vierailija
50/59 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä täällä jo hereillä. Tyttö herätti mut klo 7.30 ja jatkoi ite tyytyväisenä uniaan :)

Queenin anoppi oli tehnyt kyllä temput! Mun äitini on samanlainen!! Ja olen todellakin tehnyt hänelle selväksi, että silloin joskus kun minä tytön hälle hoitoon vien (ei kyllä uskalla mun nähteni kakkua suuhun laittaa kun tietää mielipiteeni) ja jostain selville saan että hän on tunkenut jotain pullaa tai muuta neidin suuhun, niin voipi hän olla varma että meitin tyttöä ei enää hoitoon saa!!! Olen yrittänyt selittää että eikö hän tajua että vauvalle tulee masuvaivoja, jos on tottunut olemaan pelkällä äidinmaidolla!! Äitini nimittäin syötti siskoni tytölle pienestä pitäen kaikkea mössöö (tyttö pelkällä tuttelilla) ja niinpä siskoni sai yöllä valvoa masuvaivaisen tytön kanssa. Minkä ihmeen takia lapsi pitää totuttaa vauvasta jo makeaan?

Ykkösope: Mulla oli vähän samaa vikaa, että lueskelin paljon imetyksestä ja kyllä minä sitä etukäteen jo aika lailla stressasinkin. Voisitko jo alkaa tekeen esim. silleen että annat aina ruokailun aluksi tissiä 15 minuuttia ja sitten loput pullosta? Minkälaisia ohjeita olet neuvolasta saanut?

MiaMik ja Iinu-Liina 1kk+

Vierailija
51/59 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sellainen juttu, että keskivikkona kun olin lähdössä sinne taysiin niin ihmettelin ulos astuessa että miksi mulle tuli niin kylmä kun oli pipot ja lapset ja kaikki :) Muutaman askeleen otettuani katsoin jalkoihini ja minulla oli pelkät kalsarit jalassa :D Onneksi ei ollut naapureita mailla halmeilla :)

Vierailija
52/59 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Inari ja Kia =) Jo mie olen odotellukki, koska uskaltaudutta mukaan ;) Jokos pikkuisen peikkoprinsessan olo on alkanu helpottaan? Toivottavasti tosiaan ei ole tällä kertaa periytyvää tuo korvatulehdus...

Ihanan talvinen ja aurinkoinen sää! Pitää varmaan lähteä käymään vaunulenkillä testailemassa, kuinka Veeti tykkää olla ratasosassa, kun koppahan jouduttiin nostamaan jo varastoon, kun alkoi käydä ahtaaksi.

MiaMik, taitaa olla äiti vähän väsyny :D Ihme kyllä, että mulle ei ole vielä käyny nuin, vaikka painajaisia siitä olen nähny monta kertaa, että lähden kauppaan ja vasta siellä huomaan olevani yöpaidassa :D Varmasti olet itekki saanu kunnon nauruterapiaa moisesta tapahtumasta :D

Annika, eikö olekkin ahdistavia nuo ruuhkat kaupassa. Mie yritän yleensä joululahjatkin ostaa siitä syystä jo hyvissä ajoin, ettei tartte miljoonan muun kans yhtäaikaa kaupassa ryysiä. Onnea ristiäisten suunnitteluun =) Ikävää, että kaikki kummit eivät pääse paikalle :/

Meitä pyydettiin eilen kummeiksi kaverin tytölle, hieman kyllä mietitään uskallammeko ryhtyä puuhaan, kun on nuita kummilapsia jo muutama ennestään. Hyvin vaikea siitä kunniasta on kyllä kieltäytyä, vaikka tämä kaveri nimenomaan sanoi, että ymmärtää, jos ei haluta siihen ryhtyä. Mietitään nyt kuitenki vielä muutama päivä, katotaan nyt sitten mihin päädytään...

Vaatteiden koosta... Meillä on ollut käytössä jo pitkään 68cm ja muutama 70cm vaatekkin mm. äippäpakkauksen potkarit yms. Osa nuista 68 alkaa tuntumaan jo pieniltä, eli pikkuhiljaa on sit taas käytävä vaatekaappi läpi ja nostella niitä pois ja isompia tilalle.

Kuulostaa kivalta tuo NapNap:n perheen Halloween-bileet =) Ja vielä, että ite voit jäädä juhlimaan ja mies tulee tytön kans kotia... Mitä luksusta ;) Meillä Tuo lapsi on niin mamman poika, että ei nukahda kovinkaan helposti jos ei tissi haise vieressä ;)

Ope, Onnittelen vielä täälläkin tuosta Ainon hienosta painon noususta =) Kyllä se Aino vielä muut kiinni saa. Tärkeintä on mielestäni, että lapsi saa ruokaa, oli se sitten rintamaitoa, korviketta tai mitä tahansa. Yhteiskunnan asettamat paineet/odotukset ovat vain välillä turhan suuria ja aiheuttavat mielipahaa. Kyllä se siitä, älä huoli.

Amylle voimia arkipäiviin kaksin Mimmin kanssa. Jos tuntuu, että aika ei riitä lapsen hoitoon ja kotitöihin jätä suosiolla ne tiskaukset ja siivoukset yms toiseen päivään tai sit iltaan, kun mies on kotona.

Meilläkin nykyisin välillä pyykkikori pursuilee puhdasta pyykkiä ja tiskiallas täynnä likaisia astioita, mutta ei ne siitä mihinkään karkaa.

Nyt hesarin lukuun ja lisää kahvia =)

Lisa & V 5kk 3vko:a

Vierailija
53/59 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpi Halloween vaan kaikille :)

Mut voi venättä tätä keksintöä. Bittiavaruuteen meni pitkät sepostukset..blääh!

Kiitokset tervetulotoivotuksista. Ajattelin että nyt ehkä alkaisi olemaan aikaa kirjoitellakkin jotain tänne kun tuota tyttöä ei enää tarvitse niin kovin kanniskella. Alkaa jo itsekseenkin viihtymään. Alussa oli oikea sylivauva.

Lisa, Juu alkaa peikonpoikanen alkaa jo oleen suht hyvässä kunnossa. Vielä välillä vikoo tuota korvaansa, mut ei enää pahasti. Joko se J sai laitettua niitä papruja sinne Roihin?

Amy, Minuakin jännitti aika paljon sillon kun mies lähti takas töihin. Meillä onneks oli mahdollisuus siihen että mies aloitti kesälomansa silloin ku muksu syntyi. eli oli koko kuukauden kotona meidän kanssa. Nyt on tämän viikon pitänyt ensimmäisen isyyslomaviikkonsa. Varmaankin sinne joululle sitten toinen ja keväälle sit se viimonen viikko. Mut ihan hyvinhän sitä alettiin tytön kans ihan kaksistaankin pärjäämään. Alussa oli vielä silleen että ite oli muka niin väsynyt ku päivän touhus tytön kanssa, että ku mies tuli kotiin niin lapsen ¿tuuppas¿ vaan hänelle, että siinä..vaan ei enää. Tottakai miehellä on iltasin enemmän virtaa muksun kans touhuta kun itsellä. Mut aika tasapuolisesti ne illat nyt menee.

Joskus joku kyseli että miten mies ottaa osaa hoitoon..Meillä tosi hyvin. Välillä sillä vaan tahtoo mennä hermot ku oon vieressä neuvomassa että elä tee noin vaan tee näin. Mut sekin on varmaan että meille on tytön kanssa tullut ne omat rutiinit että miten hommat hoidetaan. Ja sit ku toinen tulee ne MUKA sekoittamaan. Vaan ihan samalla tavallahan ne vaipat tulee vaihdettua ja pyllyt rasvattua miehenkin otteilla.

Tää mamma tais nyt kyllä epäonnistua muksu ulkona nukuttamisen kanssa. Yleensä olen siinä tavalla tai toisella onnistunut. Mutta pakkanen teki temput. Nyt pihalla ¿20 ja taisin pukea tytölle ihan liikaa päälle. Body, potkari, villapuku, kypärälakki, ja fleecepipo. ÄP tumput käsissä ja jaloissa ja sit vielä sellanen toppapuku josta jalkaosan saa pussiks. Sit muksu on vielä käärästy makuupussiin ja alla on lampaantalja. Mie tiiän Lisa että sie naurat sillä että nyt se on hurahtanu :)

Meillä mies tuunas noita vaunuja sen verran että laitto tollasen lämpömittarin..se anturi on nyt tuolla makuupussin ja toppahaalarin välissä ja äsken näytti +24. En ois kyllä uskonu että siellä voi noin lämmin olla. täytyy varmaan mennä availeen tota makuupussia.. No oppi ja ikä kaikki..

Opelle ja Ainolle onnittelut painonnoususta..todella hienosti tytön paino nousee. Maasta se pienikin ponnistaa :) Yritin tuolla selata että miksi et voi imettää, mutta en löytänyt..olet sen varmaan jossain kertonut. Jos syynä on se ettei maitoa tule niin..Oletko miettinyt sellaista imetysapulaitetta? Se on joku sellanen masiina joka tulee tuohon rintaan niin että lapsi imee yhtä aikaa sekä tissiä että ¿letkua¿ joka on yhdistetty korvikepulloon. Näin se rintakin saa sitä ärsykettä ja lapsi samalla ravintonsa.

Onnea myöskin muille uusien asioiden oppimisista ja painon nousuista..Vielä on vähän pihalla siittä että kuka, mitä ja missä..mutta eiköhän se tässä kun oppii teitä tuntemaan :)

Oletteko te huomanneet että muksulla tulisi sellaisia taantumisvaiheita? Itestä tuntuu että ollaan pitkän aikaa jo odoteltu jotain uutta. niinku esim. koska saataisiin se viimeinen silaus tuohon selältä masulleen pyörähtämisessä. Kyljelleen kyllä jo pinnistää, mut siihen se sit onkin jämähtänyt. Vaan taitaa mamma vaan olla kärsimätön¿ Ai niin onhan se kieli nyt tullut peliin. Koko ajan se värkki on suusta ulkona ja kaikkea mikä tulee vähänki lähelle niin pitäs päästä maisteleen. hassu tenava¿

Mut tää lähtee nyt tekeen jotain järkevää..vielä kun kerkee :)

INARI & Kia 3kk+1vk

Vierailija
54/59 |
04.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inarille tervetuloa! Meilläkin isukki alkoi suunnitella " vaunulämpömittaria" , joten kuullosti aika hyvältä teidän viritys :)

Vai meinas MiaMik lähteä ulkoilemään pelkissä kalsareissa ;) Mutta onhan se hyvä, että tarjoat huvia naapureillekin, ei oo niin tylsää sit niilläkään :DD

Ja Amy ja Mimmi jää kohta kahdestaan kotiin. Meillä isukki aikoo lomailla vielä ens viikon. Muista jos ei oo mitään tekemistä päivisin, ni me ollaan aina täällä :DDDDD

Käytiin mekin kävelyllä tänään. Liekö johtuu kylmästä ilmasta, mutta eilen ja tänään oli vaatteet neidilä märkänä kun tultiin sisään jatkamaan unia. Pissat sis vuotanu jostain reunasta, syynä varmaan laihekiini koivet ja liian suuret vaipat... Sairaalassa meillä oli jotain Liberon premature vaippoja (1,5-3 kg muistaakseni) jotka sopi hyvin, mutta niitä ei saa kuin erikseen tilaamalla :( Ja tavis-newborn vaipat on neitiä kainaloihin ja haarukset roikkuu silti polvissa...En vaan viittis millään noita erikoisvaippoja lähtee tilaamaan mistään, kun nyt ollaan kuitenkin jo yli kahden kilon ja kasvu on huimaa...

Selvennystä mun eiliseen imetysjuttuun vielä: siis kun meidän pikkuinen on niin tosi pikkuinen (synt. paino 1940 g, nyt 2330 g) niin sanoivat sairaalassa, kun kyselin ohajausta imetykseen, ettei suositella koska se on vielä liian raskasta näin pienille ja kuulemma vähän isommillekin. Pullosta kun saa niin paljon helpommalla ravintoa riittävästi. Mäkin koitan lypsää kaiken mitä irti lähtee, mut kun ei paljoa irtoo :( Muutaman kerran oon uskaltanut koittaa tarjota tissiä, mutta kun ei tuo neiti taida edes ymmärtää, että sieltäkin vois saada ruokaa :/ Ja kärsivällisyys on meillä molemmilla varmaan nolla, eli jos ei heti suju, ei äippä uskalla enää " kiusata" toista kun toinen hermostuu äitin sähläämisestä ja systemoinnista... Tarttee vielä koittaa joku kerta, jos vaikka saisi edes sen verran maidon tuotantoa pidettyä yllä, että joskus isompana voitais vähitellen siirtyä enempi sit siihen. Jos ei äitillä mee hermot koko hommaan ja liikaa stressiä :( Jotenki ei kehtaa ees tutuille aina sanoa, kun on syömisestä ja kasvusta juttua, että täällä vedellään vaan korviketta... Ja joka paikassa hehkutetaan vaan sitä äidinmaidon hyvyyttä! No, mies kyllä koittaa onneksi lohduttaa mua, mutta eipä sekään ihan ymmärrä kuitenkaan, miksi mä stressaan ja surkuttelen moista...

Tulipas taas varsin omanapainen juttu, sorry. Kommetoin taas lisää jos jaksan ;)

t.Ope ja pikku-Aino 19 vrk

Vierailija
55/59 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota paineita siitä imetyksestä,kyllä teidän tyttö voi hyvin vaikka söisi pelkkää korvikettakin. Se on kumma juttu kun monet imettävät (..ja monet sellaisetkin jotka eivät tiedä koko vauvanhoidosta yhtään mitään) jaksavat syyllistää muita tuosta imetyksestä,pöh.

Mun entinen työkaveri sai keskosvauvan joka oli siitä johtuen tietysti pieni ja muistan häneltä muutamia juttuja.

Ensinnäkin hän taitteli aivan liian isojen kertakäyttövaippojen sisään harson täytteeksi.Monesti tuo pelkkä harso imikin pikkuiset pissat ja hän piti samaa kertisvaippaa pidempään vaihtaen vaan sen harson..sellaista semikestoilua;)

..ja tuota imetyksestä,häntä opastettiin jo sairaalassa antamaan maitopullo imetysasennossa,eli hän piti pulloa ihan siinä tissin vieressä.

Hän sai myös luvan osaimetykseen jo sairaalassa mutta pikkuinen ei osannut imeä joten hän usein vaan piti lasta imetysasennossa joko sängyllä maaten tai sylissä ja paljasta tissiä siinä vierellä ja härnäsi vähän välillä pienen huulia tissillä ja tiristi maitoa huulille,mutta ei yrittämällä yrittänyt imettää. (en tiedä oliko tämä sairaalasta opastettua vai oma keksintö) Heillä oli myös käytössä tuo Inarin mainitsema imetysapulaite ja itsekin näin että kyllä se hassu vekotin toimi.

Työkaveri pääsi käsittääkseni lopulta ihan täysimetykseen.

Tarkoitus ei ollut mitenkään tietäväisenä neuvoa mutta ajattelinpa kuitenkin kertoa kun tuommoisia siltä ajalta muistan:)

Queen ja Liia joka eilen muuten hekotti ensimmäistä kertaa ääneen:)

Vierailija
56/59 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ompa ollu hiljainen sunnuntai. Tietty hyvä vain, sillä sehän osottaa sen, että meillä on muutakin elämää, kuin tämä vauvapalsta ;)

Queen, eikös olekkin ihanaa kuulla pikkuisen valloittava nauru :D Tuolla meänki ukkeli sen isomman ukkelin sylissä hekottelee parhaillaan =)

ope, pieniä vaippoja pitäs minun mielestä saaha vaikka neuvolasta tai vaikka apteekista jos ei kaupasta saa. Muutenkin varmasti tarpeeksi hankalaa, kun kaikki on niin " isoa" , ala siinä sit erikseen vaippoja tilaamaan... Mutta kuten jo monesti todettu, lapsi onneksi kasvaa huimaa vauhtia =)

Inari, no joo, kyl mie hieman ainaki hymyilen tuolle vaatemäärälle ;) Meillä on tuo nallepukukin liikaa Veetillä ja tahtoo aina olla sit pää märkänä. Mutta Veeti onki tuollanen kuumaverinen lapsi =)

Tuo isompi ukkeli pisti toissapäivänä työpaperit Roihin, eli jos ei satu pääseen sinne Sodankylään niin yritetään Rovaniemeä.

En muista olinko miekään kommentoinu tuota miehen osallistumista lapsen hoitoon... No ei kyllä ole paljoa kommentoitavaakaan ;) Tai välillä hoitaa paljonkin ja touhuaa pojan kanssa, mutta harmittavan usein joutuu hieman käskyttämään... Osa syynä on varmaankin kuitenki se, että pääsääntöisesti yöt töissä ja päivät nukkuu. Siinä pari tuntia kun on hereillä ennen töihin lähtöä tahtoo sitä " omaa-aikaakin" hieman. Se vain, että voishan tämä äitikin välillä haluta sitä... Nooh, en mie kuitenkaan valita, ihan hyvin on asiat ja pärjätään =)

Inari kyseli tuosta lapsen taantumisesta... Kyllä meillä aina välillä otetaan takapakkia. Esim nyt tuon ryömimisen kanssa. Keskiviikkona siis oppi tuon uuden taidon, tänään aamulla oli taas hetken hakusessa. Eiköhän se ole ihan asiaan kuuluvaa. Muistaakseni sama oli kääntymisen kanssa. Ensin kääntyili muutaman päivän, sit pari päivää väliä, että ei kääntyillyt ollenkaan ja sit taas mentiin :)

Tänään oli kyläily päivä. Kävästiin Veetin kummien luona ja sit enon luona kahvittelemassa. Nyt pitäis kuitenki jotain oikeaaki ruokaa saaha, kun alkaa oleen jo ihan äklö olo makeasta, eli sapuskan tekoon :)

Huomenna kait sitten alotetaan ne viikkopinot enemmistön toiveesta =)

L & V

Vierailija
57/59 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ekaks ja tärkeimpänä asiana:

OPE LOPETA TUO SYYTTELY HETI!!! Saat siitä vaan pahan mielen ja ihan suotta. Meillä D oli täysimetyksellä 2 kk eikä sen jälkeen ole tissiä nähnytkään (paitsi eilen kun mies vaihto vaippoja samalla kun mä kuivailin itseäni suihkun jälkeen kylppäris ;) ). Meillä syynä oli mun masennus ja siihen tarvittava lääkitys. Ja mä tiedän tästä samasta syystä, et mitä tuolla syttelyllä saa aikaan! Sanon ehkä vähän rumastikin nyt, mutta en missään nimessä halua et koet mitään vastaavaa kuin mä. Ihan hyviä ja terveitä lapsia korvikkeellakin kasvaa. Tärjkeintä on lapsen hyvinvointi (teillä se, että saa mahan täyteen ja meillä se että äiti jaksaa olla äiti). Lehtien/netin/muiden ihmisten mielipiteet pitää osata jättää omaan arvoonsa. (Tummaihoisen miehen kanssa eläminen on ollut tehokas koulu siihen ;).) Teillä tärkeintä on Ainon kasvaminen ja sun jaksaminen ja jos pulloilu tuottaa tulosta kuten vaikuttaa, niin anna noiden murehtimisten olla. Tsemppiä teille! (Tien myös sen mitä huonot unet saa aikaan, joten jos pystyt niin yritä vaikka nukkua aina jos Aino nukkuu tai muulloinki jos raskit jättää tytön miehen hoiviin.)

Muuta en nyt taidakaan ehtiä kirjotella, kun nuo pojat odottelee olkkarissa ja pienemmän pojan pitäis päästä kylpyyn (isompi onneks kylpee yksin ;), vaikka sen kanssa ois kyllä välillä kiva ehtiä yhdes suihkuunkin ;) ).

Ai niin, NapNap: Lentää ihan just cerazzettet menemään.. tänään alko kolmannet menkat kuukauden sisään.. Onhan täs ollut ehkä yht 6 päivää ilman vuotoa, PRKL!

Jenni

Vierailija
58/59 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kans viikkopinojen kannalla. Ajattelin sitä jo heti sillon kun tänne siirryin,mut en tohtinu ehdottaa.. :D

Lisa: On meillä nimi mietittynä. Pariin kertaan me päädyttiin siihen samaan nimeen mikä oli raskausaikana mietitty valmiiks, mutta kolmannella kerralla lopputulos oli tää mikä on nyt sitten papillekin ilmotettu. =)

Larsku: Mulle tuli kans pari pvää kotiutumisesta semmonen lyhyt päivän-parin " masennus" , mutta se meni onneks ohi. Kaveri ties kertoo, että kuulemma kaikille tulis hormonien takia n.4pvää synnytyksestä masentavat fiilikset.

Ope: Hei ota ihmeessä yhteyttä imetystukiryhmään tai imetystukihenkilöön... niiltä sais varmasti hyviä vinkkejä tohon imetyshommaan ja ennenkaikkee sitä tukea mitä tarttee! =) Ootko käyny imetystukilistan sivuilla? Tai ootko imetystukilistalla? Sieltäki sais vinkkejä.

MiaMik: Hienoa kun pääsitte eroon lonkkavaljaista!

Q: Voi kettu mikä tempaus sun anopiltas se kakku juttu. Mä olisin vetäny herneet nenään ihan taatusti, vaikka en yleensä suutukaan, mut toi on jo aika ÄLYTÖNTÄ. =/

PikkuMilli: Ristiäiset on ens lauantaina. Vähän on alkanu tulee pieniä jännitysfiiliksiä, että mitenhän kaikki menee. Ja on muuten aika jännää, et sit sen jälkeen aletaan kutsua Penniä sen oikeella nimellä. :D

Meidän kuulumisia sen verran, että Hankis- reissu meni hyvin. Mun porukat (vanhemmat, sisarukset, iso-eno, jne.) oli tosi tohkeissaan vauvasta -> hyvä, että se sai uniansa nukkua rauhassa. =) Tänään tultiin kotiin - ihanaa! On se jotenki tosi paljon kivempi olla vauvan kanssa omassa kodissa ja ihan just siinä tahdissa kun haluaa.. Oon mä sen Pennistäkin huomannu, että se on jotenki tyytyväisempi kotona. :)

Nyt pitää mennä saunaan... moi moi.

Burde ja Penni ~6vkoa

Vierailija
59/59 |
05.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Inari ja Kia! Minä taisin lyöttäytyä myös joukkoon silloin, kun Matias oli noin 3 kk. Silloin alkoi tuntua, että on aikaakin enemmän roikkua koneella. ;) Siihen asti olinkin viritellyt kaikenlaisia tyynysysteemejä, että voisin imettäessäni käydä koneella lueskelemassa. Kirjoittaminen oli vaikeaa, sillä minulla ei ollut imetystyynyä. Oli tainnut muutama muukin kokeilla vastaavaa. Nokkelia olemme näemmä, kun tekee mieli koneellakin käydä.

Queenin Liia oli oppinut nauramaan! Se on ihana taito! Juuri Matias nauroi isille sellaiset hekotukset, että äitille meinasi tulla tippa linssiin... Suloisia. Nauti joka naurusta!

Lisan Veetikö oli lähtenyt ryömimään! Ja nyt sitten ilmeisesti ihan eteenpäin, eikä vain pakittaen. ;) Kohta saa nurkat kyytiä! Meillä ei ole enää mikään turvassa, kun M nuohuaa nurkkia. Huh.

Ope: Minunkin ystäväni sai reilu vuosi sitten keskosvauvan (rv 34). Heidän pieni poikansa vietti elämänsä alkumetrit keskoskaapissa, ja imetys oli heilläkin alkuun kiellettyä. Eihän poikaparka jaksanut edes pullosta imeä läheskään kaikkea ruokaansa aluksi. Sairaalasta poispääsemiseksi edellytyksenä oli tuo, että jaksaa imeä edes pullosta kaiken ruokansa (ymmärrettävä ehto). Ystävänikin alkuun pumppaili maitoa, mutta hekin joutuivat antamaan jotain erikoiskeskoskorviketta (?) lisäksi alussa. Hyvin heillä kuitenkin imetyskin lähti käyntiin, minäkin olen siinä ymmärryksessä, että heillä päästiin täysimetykseenkin jossain vaiheessa. Ja imetys jatkui sinne vuoden ikään suunnilleen. Tarkempia neuvoja en osaa sanoa, miten asia tapahtui, kerroinpa vain, että periaatteessa imetyskin voi olla vielä mahdollista. Turhaan kuitenkaan siitä stressaannut, varmasti teidän pieni Aino hyvin voi, vaikkei äidinmaidolla kasvaisikaan. (Varmasti kuitenkin vaikea pala äidille, ymmärrän hyvin.) Toivottavasti et kuitenkaan masennu moisesta, ja jos innostusta riittää, ehkä voisit kokeilla sitä imetystäkin. Saisiko neuvolasta tarkempia ohjeita? Kaikkea hyvää teille!

Noh, nytpä taidan hipsiä sohvalle kahtomaan BB:ta. Koukuttunut...

Kissankello ja M tänään 7 kk :) Mihin se aika katoaakaan..?