Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitikö tuosta Exit-sarjasta nyt väsätä joku Suomi-versio

Vierailija
05.10.2022 |

Odotukset laadun suhteen ovat aika matalalla

Kommentit (210)

Vierailija
61/210 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen nähnyt ne kaksi ekaa jaksoa (tänään tulee kai kaksi lisää). Mun mielestä Exit on parasta suomalaista telsua pitkään aikaan, kun dialogi on uskottavan kuuloista. Ei siis sellaista suomikökköä kuin yleensä. Hahmit on sopivan karmeita.

Vierailija
62/210 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ette siis tuomitse ihan täysin? Suhtaudun aika skeptisesti mutta kai se on katsottava kuitenkin...

No niin, nyt aloin katsoa ja kyllähän toi vie mukanaan vaikka epäilinkin. 

Tosiaan Jarkko Niemi tuntuu vähän oudolta valinnalta tähän kun imago on aikaisempien töiden mukaan sellainen kiltti nössö. 

Muistelisin vaan että norjalaisessa oli enemmän sikabiletystä? Katsoin nyt vasta kaks ekaa jaksoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/210 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen nähnyt ne kaksi ekaa jaksoa (tänään tulee kai kaksi lisää). Mun mielestä Exit on parasta suomalaista telsua pitkään aikaan, kun dialogi on uskottavan kuuloista. Ei siis sellaista suomikökköä kuin yleensä. Hahmit on sopivan karmeita.

Samaa mieltä, ekat kaks oli ainakin parasta suomitelkkarii pitkään aikaan!

Vierailija
64/210 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljonäärillä on syntymäpäiväjuhlat ja grillissä paistuu makkara ja kesäkurpitsa. 😂😂 Olinko näkevinäni myös Blue nun -valkkari pullon.

Vierailija
65/210 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan pitäisi tehdä näitä kopioita melkein yksyhteen. Ei toimi, niinkuin ei toiminut Solsidaninkaan kohdalla.

Vierailija
66/210 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan pitäisi tehdä näitä kopioita melkein yksyhteen. Ei toimi, niinkuin ei toiminut Solsidaninkaan kohdalla.

Ootko nähny jaksoja? Ite just lopetin jakson 4.

Aika eri minusta kuin tuo Solsidanin suomiversio, joka oli tosi väsynyt.

Toi Exithän on kunnon tykitystä, täytyy sanoa et Norjalaista intensiivisempi minusta.

Vierailija
67/210 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi mitään, mulle tulee tuosta Nils von Hasselfeldtin nimestä vaan mieleen Pelle Hassisblad - jos joku muistaa PPP hahmon Hei hulinaa-sarjasta. 

Vierailija
68/210 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole nähnyt vielä jaksoakaan, vaikka meillä on C More. Kun luin tätä ketjua, huomasin, että aluksi sarjaa haukuttiin, vaikkei sitä oltu katsottu (koska suomalainen, jne). Nyt sarjaa katsoneet tuntuvat pitävän siitä. Ehkä katsomme puolison kanssa illalla sen. Sen verran heräsi mielenkiinto.

Vierailija
69/210 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole nähnyt vielä jaksoakaan, vaikka meillä on C More. Kun luin tätä ketjua, huomasin, että aluksi sarjaa haukuttiin, vaikkei sitä oltu katsottu (koska suomalainen, jne). Nyt sarjaa katsoneet tuntuvat pitävän siitä. Ehkä katsomme puolison kanssa illalla sen. Sen verran heräsi mielenkiinto.

Juuri näin. Ensin haukutaan matkimisesta, sitten selviää, että se on saman firman tuotanto :) Sitten se on katsomatta paska, koska suomalainen ja siinä on varmasti Aku Hirviniemi.

Minun mielestä hyvät näyttelijävalinnat ja hauska käsikirjoitus!

Vierailija
70/210 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme ekaa, nelonen katsomatta. Edelleen sitä mieltä ettei näitä pitäisi "uudelleen lämmittää".  Lasken tähän samaan kategoriaan myös Millenium-trilogian.

Vierailija
71/210 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme ekaa, nelonen katsomatta. Edelleen sitä mieltä ettei näitä pitäisi "uudelleen lämmittää".  Lasken tähän samaan kategoriaan myös Millenium-trilogian.

En tiedä, mutta oletan, että näitä "lokalisointeja" ei ole tehty niille, jotka ovat alkuperäisen nähneet, vaan niillä pyritään saamaan uusia katsojia. Alkuperäinen tuppaa aina olemaan katsojan silmissä se "aito ja oikea", koska sen on ensiksi nähnyt.

Vierailija
72/210 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas mukana se sama monotoninen miesnäyttelijä jota tungetaan jokaiseen suomalaiseen sarjaan...

Jep, ei sovi rooliin yhtään. Tähän olisi pitänyt ottaa tuntemattomia näyttelijöitä pelkästään.

Vierailija
73/210 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas mukana se sama monotoninen miesnäyttelijä jota tungetaan jokaiseen suomalaiseen sarjaan...

Jep, ei sovi rooliin yhtään. Tähän olisi pitänyt ottaa tuntemattomia näyttelijöitä pelkästään.

Niinpä varmaan. Hieman televisioalan lainalaisuuksia tuntevana voin kertoa: yksikään rahoittaja (kanava) ei suostuisi siihen, että tällainen hittisarja tehtäisiin täysin tuntemattomilla näyttelijöillä. Jos olet joskus ihmetellyt, että miksi telkkarissa pyörivät aina ne samat naamat, niin se johtuu siitä, että kanavat eivät ota riskejä isoissa tuotannoissa. Ne haluavat varmistua siitä, että näyttelijät ovat ammattilaisia. Ja sitten ruudussa on Vappu Pimiä juontamassa tai Aku Hirviniemi spedeilemässä.

Näin se vain menee.

Vierailija
74/210 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä varmaan. Hieman televisioalan lainalaisuuksia tuntevana voin kertoa: yksikään rahoittaja (kanava) ei suostuisi siihen, että tällainen hittisarja tehtäisiin täysin tuntemattomilla näyttelijöillä. Jos olet joskus ihmetellyt, että miksi telkkarissa pyörivät aina ne samat naamat, niin se johtuu siitä, että kanavat eivät ota riskejä isoissa tuotannoissa. Ne haluavat varmistua siitä, että näyttelijät ovat ammattilaisia. Ja sitten ruudussa on Vappu Pimiä juontamassa tai Aku Hirviniemi spedeilemässä.

Näin se vain menee.

Itse kans TV-alalla työkentelevänä voin sanoa ettei Suomessa (ollaan pieni maa) ole mitään piiloteltuja lahjakkuuksia kaikki harrastajateatterit pullollaan.

Jopa tuolla rapakon takana Jenkkilässä tuntuu et leffarooleissa olevan aina ne samat naamat (vaikka lahjakkaita näyttelijöitä piisaisi meitä huomattavasti enemmän): Brad Pitt, Scarlett Johansson, Meryl Steep, Kate Winslett, Leonardo DiCaprio, Johnny Depp, Will Smith, Bruce Willis, Angelina Jolie etc.

En itse ole vielä noita suomi Exitin jaksoja nähnyt, mutta on vaikea kuvitella et joku kameran edessä ensikertalainen vetäisi paremmin tai millään tavalla uskottavammin kun nää suomen käytetyimmät. Ja vielä mitä tsekkasin tota sarja castingia, niin näyttäis itseasiassa olevan huomattavasti freesimmät naamat kuin monissa muissa. Ja traileriki vaikuttaa siltä et pakkohan toi on kurkata, et toimiiko.

Tykkäsin tosin paljon ton ohjaajan siitä edellisestä sarjasta - Pahan väri, hyvä suomalainen sarjamurhaaja sarja, sitä voin suositella.

Vierailija
75/210 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti on parempi toteutus, kuin tuo grand design Suomi. Siinä on alkuperäinen formaatti rai...tu ihan täysin ja eivät kyllä saisi myöntää jatkolisenssiä. Ihan karmeaa katsottavaa.

Ohjaus ja käsikirjoitus huonoja, idea ja juontaja hyviä.

Vierailija
76/210 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Norjalainen versio oli hyvä. Suomalaiset menestyjät järjestää sikailunsa kyllä useimmiten aurinkorantojen huviloissa, ei niinkään kotimaassa. 

Suomalaiset ns. "menestyjät" köyhiä, ne, joilla massia enemmän päällä usein hyvin pihejä, eivätkä harrasta sikailuja

Kyllä Suomessakin rahaa on. Sikailut tehdään vain Seiskan ulottumattomissa. En ole sarjaa vielä nähnyt, mutta Vimman pari kirjaa lukenut. Hän jos joku osaa sikailla

Isolla rahalla osaa sikailla suomalaisetkin. Ja juuri niin, että ne tehdään julkisuudelta piilossa ja monesti ihan muualla kuin Suomessa. Pari kertaa olen tällaisella reissulla ollut mukana ns "suomalaisena kiintiönaisena". Kyllähän siellä saa varautua kaikkeen, mutta korvaus on ollut myös tosi hyvä. 

Kerro lisää!

Vierailija
77/210 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiedä, mutta oletan, että näitä "lokalisointeja" ei ole tehty niille, jotka ovat alkuperäisen nähneet, vaan niillä pyritään saamaan uusia katsojia. Alkuperäinen tuppaa aina olemaan katsojan silmissä se "aito ja oikea", koska sen on ensiksi nähnyt.

En ole varma olenko katsonut samaa sarjaa, minusta on hyvä ja tuo suomiversio tuntuu poikkeavan paljonkin alkuperäisestä?

Katsoin norjan ykkös kauden silloin heti kun se tuli Areenaan ja en tiedä onko aika tehnyt tehtävän, mutta ei vaan minusta tämä ei ole yhden suhde yhteen. Se oli jotenkin hitaampi, raskaampi ja jopa synkempi, tässä suomalaisessa taas on sellainen vauhdikas jännittynyt tunnelma, josta tykkään tosi paljon.

Näkisiköhän sen norjan version 1-kauden vielä jostain?

Vierailija
78/210 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan kiva lerssi sillä yhdellä 😌

Se olikin vain proteesi :c

Vierailija
79/210 |
21.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettynyt ja surullinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ookko varma 😉

Vierailija
80/210 |
22.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettynyt ja surullinen kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ookko varma 😉

Sen Krisun kalun koko on mun mielestä kaunis ja hienovarainen (?) viittaus siihen, että piew on pelkkä iso mulkku. Runollista!

Ei niin, mulle kelpaisi komea ja rikas mies, jolla on iso lerssi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän