Ero lemmikkien takia
Vaikea tilanne. Mieheni hamstraa lemmikkejä kotiimme. Olemme olleet naimisissa jo 7 vuotta, ja alkuun kodittomien eläimien pelastaminen oli mielestäni hyväsydämistä ja yksi suurimmista syistä, miksi mieheeni rakastuinkin. Tilanne on kuitenkin lähtenyt aivan käsistä. Meillä asuu tällä hetkellä 4 koiraa, chihuahua, tiibetinspanieli, käyttölinjainen saksanpaimenkoira sekä cane corso. Kissoja on 5. Ovat ulkokissoja kun omakotitalossa taajamassa kuitenkin asutaan.
Lapsemme huoneeseen on nyt otettu myös 2 kania, joiden piti olla kaksi naarasta. Kuitenkin oudon oireilun vuoksi vein toisen heistä eläinlääkäriin, se olikin tiineenä. Eli pupuvauvoja tulossa.
Eikä tässä vielä kaikki. Mieheni hamstraa eläimiä, MUTTA EI HOIDA NIITÄ!!! Minä olen aamusta iltaan lapsen kanssa kotona ja olen yltä päältä koiran paskassa ja kissan kusessa ja nyt tuo pissainen kanien purukin haisee tuolla lapsen huoneessa. Miehelle olen huomauttanut monia kertoja tästä ongelmasta, hän ei näe ongelmaa eikä ota tätä kuuleviin korviinsa. Mieheni käy kuntouttavassa työtoiminnassa 4h/vko. Hän ei silti lenkkeile koiriemme kanssa ikinä, ei siivoa kissojen astioita eikä varsinkaan hoida pupuja.
MITÄ TEEN? Ero? Mitä sinä tekisit?
Kommentit (27)
Alkaisin antamaan eläimiä uusiin koteihin.
Kai tiesit että koirien kanssa pitää sitten kanssa tehdä jotain? Varsinkin kun kyseessä käyttölinjainen??
Sanoisin miehelle , että jos hän ei rupea lenkittämään koiria aamuin,päivin ja illoin, ruokkimaan koirat/kissat, kanit sun muut sinä etsit niille uudet kodit. On kohtuutonta sinua kohtaan että hän tuo eläimiä kotiinne eikä hoida niitä myös
Eläimille uudet kodit tai lopetukseen jos mies ei hoida. Onko hänellä mielenterveysongelmia?
Jokseenkin Kiljusen herrasväen ainekset teidän menossa.
Se joka hankkii eläimet niin myös hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Kai tiesit että koirien kanssa pitää sitten kanssa tehdä jotain? Varsinkin kun kyseessä käyttölinjainen??
Ei apua näitä ole hamstrannut, vaan mies. Ei ole apua:n asia harrastaa mitään ja tuskin aikaakaan on.
Ensimmäinen prioriteetti teillä pitäs olla on eläimille uuden kodin hankkiminen, ja sit jätä se sika
Onko mies mukana yhdistystoiminnassa vai hamstraako hän niitä omin päin?
Tuo eläinmäärä kuulostaa aika paljolta ja kokoonpano todella erikoiselta. Hankkiikohan kukaan todellisuudessa kaneja ja corson saman katon alle...
Ei ole olemassa ulkokissoja. Jos on niin aika huolestuttavaa. Pienet koirat turvaan isoilta.
Huh. Miehesi ei taida käydä ns täysillä. Vastuutonta.
Tee jauhelihakeittoa niistä tai mureketta
Vierailija kirjoitti:
Tämä saksanpaimen on erityisen käytösongelmainen. Ei sen kanssa varmaan voisi edes harrastaa mitään. Purrut minua kerran, on yleensä erillisessä huoneessa suljettuna. Cane korso ei pure onneksi. Mutta minä olen pieni nainen ja en pysty sitä lenkkeilyttämään.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Eläimille uudet kodit tai lopetukseen jos mies ei hoida. Onko hänellä mielenterveysongelmia?
Jokseenkin Kiljusen herrasväen ainekset teidän menossa.
Miehellä huumeongelmaisen tausta. Nykyään kuivilla.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Ei ole olemassa ulkokissoja. Jos on niin aika huolestuttavaa. Pienet koirat turvaan isoilta.
Mitä?? Kissat ovat ainuita onnellisia tässä kokoonpanossa. Saavat olla vapaana raittiissa ulkoilmassa ja pyydystävät hiiriä hyvin. Ei ole meillä päin hiiri/rottaongelmaa!!!!
Vierailija kirjoitti:
Tiesithän, että monesti pienet koirat on pahempia kuin isot? Usein isot koirat on paremmin koulutettuja kuin pienet. Voin kertoa, että naapurin rotikka ei pelota, mutta toisen naapurin chihu yrittänyt käydä päälle jo useamman kerran.
Toivottavasti tämä on provo. Jos ei ole, niin eläinsuojeluyhdistykseen yhteys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokseenkin Kiljusen herrasväen ainekset teidän menossa.Miehellä huumeongelmaisen tausta. Nykyään kuivilla.
-ap
Eli siirtänyt addiktion toiseen. Itse päätät elämästäsi. Mieti haluatko elää tällaista elämää jatkossakin.
Kani steriloitavaksi ennen synnytystä ja kohtu tyhjäksi.
Kurjaa mutta realistista.
0/5