Työtön, miten pääset sängystä ylös aamuisin?
Mä pötköttelen vielä, ei ole mitään syytä miksi nousisin.
Kommentit (60)
Välillä helposti ja välillä hankalasti, riippuen selän kivun tasosta. Elelen luonnonvalon mukaan, joten kesäisin herään 6-7 aikoihin auringon paistaessa silmiin ja talvella pimeämpään aikaan saatan nousta vasta 9-10 aikaan. Siitä sitten sujuvasti päivän askareisiin, kuten päivän menun suunnittelua mieheni kanssa, kevyttä lenkkeilyä läheisellä pururadalla ja kasvien hoitoa, lukemista ja dokumenttien katsomista. Autan myös naapurin vanhuksia jos he tarvitsevat apua jossakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin herään kuin työssäkäyvänäkin - eli herätyskello soi seiskalta. Mies lähtee töihin, joten en jää lorvimaan sänkyyn, vaan aloitan päivän ysin aikoihin sähköposteja lukien ja hakemuksia vääntäen.
Tämä ei ole TE-toimisto. Ei tarvitse valehdella.
No ihan oikeasti. Mulla on yliherkkä omatunto, joten en vaan VOI lorvia, koska tunnen syyllisyyttä työttömyydestäni joka hetki. Jos en tee hakemuksia, niin mä siivoan tai käyn kaupassa tai teen muuta hyödyllistä.
Playstation 5 saa mut nousemasn ylös Juon kahvit ja alan pelaa.
En ole enää vuosiin herännyt aamulla
Nousen istumaan, ensin toinen jalka pois sängystä ja sitten toinen ja sitten nousen seisomaan
Huonosti, siksi aamu venyy viime päivinä johonkin 10-11 sängyssä makoillen. olen ollut työttömänä vuoden ,ja ajatus työstä ei houkuta. en tiedä mikä on tullut, ennen olin työorientoitunut ja ylpeä saadessani olla töissä. nyt olen osakuntoutustuella ja onnellinen kun ei tarvi mennä töihin. toisaalta töihin on edelleen vähän ikävä monista syistä, myös työnteon kannalta. mutta tulevan talven liukkaus pelottaa kaatumisineen ja mieluummin sitä katselee unia kuin unenpöpperössä vaeltaa aamuisin töihin.
näin täällä suoraan sanottuna.
Helposti. Mulla on lapsi ja koira jotka tarvitsevat huomiota ja hoivaa ja aamupalaa.
Jos ei olisi lapsia tai lemmikkieläimiä?
Ennen klo 6 herään, ja kotihommia + vapaaehtoistyötä riittää. Lisäksi iäkkäiden omaisten auttaminen.
Elän vain itseäni varten ja odottelen impulssia nousta
Pakottamalla, en ole koskaan ollut työelämässä josta olisi tullut unirytmi mukaan. Ei ole lapsia tai muuta miksi herätä. Harrastaa voi iltaisin. N22
Vanhemmilla ihmisillä tulee työhistorian, ikääntymisen ja lapsien kautta rytmiä elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin herään kuin työssäkäyvänäkin - eli herätyskello soi seiskalta. Mies lähtee töihin, joten en jää lorvimaan sänkyyn, vaan aloitan päivän ysin aikoihin sähköposteja lukien ja hakemuksia vääntäen.
Tämä ei ole TE-toimisto. Ei tarvitse valehdella.
No ihan oikeasti. Mulla on yliherkkä omatunto, joten en vaan VOI lorvia, koska tunnen syyllisyyttä työttömyydestäni joka hetki. Jos en tee hakemuksia, niin mä siivoan tai käyn kaupassa tai teen muuta hyödyllistä.
Miksi koet syyllisyyttä työttömyydestäsi? Miten aiheutit mielestäsi työttömyytesi? Liian vähän siivoamalla ja hakemuksia lähettämällä mulkuille työnantajille? Kerro.
No kuule, kun tuo taapero herää viimeistään seitsemältä niin ei voi hoitamattakaan jättää 🤭
10-12 välillä ihan hyvin, joskus väsyttää enemmän ja joskus vähemmän. Virkeänä herään todella harvoin, en tiedä mistä johtuu, sama ongelma ollut n. 13-vuotiaasta asti joten vähän epäilen hormonitoimintaani.
Nousen joogaamaan ja meditoimaan. Kirjoitan aamusivuja.
Kissa herättää klo 7 vaatimaan ruokaa ja parvekkeelle pääsyä. Heräisin kyllä muutenkin, kun nyt 50+ ikäisenä pissahätä herättää. Yölläkin herään väh. kerran vessaan.
Mä yleensä heräämisen jälkeen siirryn sohvalle lukemaan kirjaa ja joskus klo 9 aikaan alan keittelemään kahvia ja puuroa. Päivittäin yritän liikkua ulkona. Käyn kaupassa, kirjastossa, kirpparilla ym. Joskus kyllä jotenkin masentaa niin etten halua tehdä yhtään mitään. Kissan tarpeet hoidan ja siinä se. Olisipa ihanaa löytää vielä työpaikka.
Helposti. Pääsen tekemään kaikkia niitä asioita mistä olen vain unelmoinut töissä käydessäni. Vihdoinkin saan toteuttaa itseäni ja tehdä kivoja juttuja. Elämä on ihanaa!
Hyvin pääsen! Herään aina aamuisin n. klo 8-9 välillä. Keitän hitaat kahvit, teen aamupalaa. Puuroa, itsetehtyä kauraleipää, smoothieta. Kastelen kasveja, luen uutisia, kirjoitan päiväkirjaa.
Sitten lähden yleensä pitkälle juoksulenkille, välillä jumppaan, välillä kaverin kanssa uimahallille uimaan.
Sitten alan iltapäivällä valmistaa ruokaa, usein käyn kaupassa ennen. Kokkailen, otan sen jälkeen pienen ruokalevon ja katson pari jaksoa jotakin sarjaa.
Illalla usein harrastan. Maalaan, luen kirjoja, näen ystäviä, käyn näyttelyissä yms, kirjastossa, kirppiksellä, hevostallilla, avannossa.. Siivoan, sienestän.. Mitä ikinä keksin. Viikonloppuisin usein matkustan. Joskus arkenakin teen päiväreissuja naapurikuntiin tai +150km päähän Helsinkiin tai Tampereelle.
Klo 22-24 välillä menen tyytyväisenä nukkumaan. Joskus poltan pilveä illalla tai käyn vielä pienellä iltakävelyllä haahuilemassa tai iltateellä naapurilla. Minulla ei koskaan ole tylsää! En ymmärrä miten joskus aikoinani ehdin käymään töissä :--D
Ei tarvitse esittää elämää.