Köyhä ei voi panostaa hyvään ruokaan, ihonhoitoon, hiusten hoitoon.
Kommentit (274)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on riittänyt ihan hyvin markettien shampoo, suihkugeeli, deodorantti ja hammastahna. Muuta kosmetiikkaa en tarvitse. Niin joo ja huulirasvaa sitten, kun tulee pakkaset. Koska en meikkaa, en tarvitse mitään kosteusvoiteita tms.
Mitä tulee ruokaan, niin hinnat on kyllä nousseet. Sen vuoksi hyödynnän tarjouksia. Perusraaka-aineet mulla on peruna, porkkana, kaali, punajuuret, lanttu, sipuli ja kananmunat. Lisäksi jotain tarjouksessa olevaa lihaa (useimmiten jauhelihaa joko sikanautaa tai broileria). Hedelmiä ostan sen mukaan, mitkä on tarjouksessa. Just on Cittarissa kilo mandariineja euron, viime viikolla oli lähikaupassa luumut euron kilo. Aamiaiseksi syön yleensä puuron ja keitetyn kananmunan. Välipalaksi hedelmän.
Suihkugeelillä kasvon peseminen ei tee hyvää iholle ja kasvo tarvitsee kasvoveden+kasvovoiteen.
En minäkään pesisi kasvojani suihkugeelillä tai tavallisella saippualla, kuivattaisi liikaa ihoa. Mutta en kyllä käytä kasvovettäkään enkä erillistä kasvovoidetta.
Käytän ihon puhdistamiseen mineraalisavea. Jos olen meikannut, poistan suurimmat meikit ensin ihan perusvoiteella. Perusvoide toimii myös kasvovoiteena, sekä päivä- että yövoiteena.
Perusvoide on liian rasvainen mulle.
Kaikki perusvoiteet? Esim. Humektan on erittäin kevyt, suositellaan rasvaiselle ja akneihollekin.
Siitä sarjasta on jo vuosia sitten kadonnut se kevyin vaihtoehto, joka kävi mulle. Aqualan Gel tms. Humektan on jo liikaa.
-eri
Miten rasvaton perusvoide voi olla liian rasvainen?
Kaikki kemikaalit kun ovat alkaneet ärsyttämään niin ei sovi muuta kun apteekin hajusteettomat perusvoiteet kun talvella iho kuivuu.
Vierailija kirjoitti:
Kun työkkäri laittaa työmarkkinatuella työkokeiluun niin silloin ei käydä parturissa. Kaupasta saa hiustenleikkaussakset 10 eurolla ja meillä puoliso leikkaa hiusteni latvat.
Suomessa kuolee noin 5000 ihmistä kuukaudessa ja ensi talvena moni saa isoja sähkölaskuja joten itse en kyllä parturiksi opiskelisi.
Tarkoitatko että ihmiset tinkivät ensimmäisenä pienyrittäjien palveluista mikä on totta. Minä ihmettelen kuinka noin suuri määrä juottoloista ja ravintoloista kitkuttelee hengissä vieläkin näiden hintojen nousuissa. Ja nämä festarit ihmetyksen aihe vaikka niitä lisääntyi kuin sieniä sateella, niin oli liput loppuunmyyty ja huijareitakin liikenteessä vielä rahastamassa.
Aika harvassa vielä näitä työmarkkina tuella eläviä köyhiä. Mikä este tässä oli ettei kannattaisi parturi-kampaajaksi opiskella? Se on maailman hyödyllisin ammatti siivous alan jälkeen.
Kuka oikein tietää mitä siinä pienellä präntätyllä kemikaalipurkin ainesosissa lukee. Minä en ainakaan saa selvää niistä ja siten käytän vain apteekista ostettuja turvallisia voiteita.
Se onkin tärkeää, jotta köyhät erottuvat rumine elottomine hiuksineen ja huonoine ihoineen meistä menestyjistä.
Olen ap:n kanssa samaa mieltä, että hyvä terveys ja hyvinvointi maksaa.
Kaikkeni yritän pitääkseni itseni kunnossa työmarkkinatuella mutta jos joudun vierekkäin parempituloisen ikätoverini kanssa, niin kyllä meistä näkyy kumpi se köyhä on.
Vierailija kirjoitti:
Se onkin tärkeää, jotta köyhät erottuvat rumine elottomine hiuksineen ja huonoine ihoineen meistä menestyjistä.
Näin se vain on! Lisäksi huonosta ruoasta johtuva läskisyys erottaa heidät normaaleista ihmisistä.
Itse olen opiskelija, tulot noin 1300e/kk. Pystyn kyllä syömään terveellisesti ja käyttämään rahaa ihonhoitoon. Ostan niitä paljon parjattuja avokadoja, niistä saa enemmän hyviä rasvoja kuin lohesta. Pussi maksaa 3-4e ja riittää viikoksi. Syön myös vähintään 100g marjoja päivässä, yleensä mustikoita kun ovat edullisempia kuin mansikat. Käyn kaksi kertaa vuodessa Kicksissä ostamassa retinoli- ja c-vitamiiniseerumit, maksavat yhteensä noin 70e. Rasvana käytän ihan vain Nivea Softia. Pesuaineeksi ostan apteekista ison pullon Ceravea, maksaa muistaakseni 15e ja riittää puoli vuotta. Shampoota ja hoitoaineena käytän Garnierin sulfaatittomia tuotteita, hintaa noin 5e/pullo.
Kampaajallakin olen välillä käynyt, nykyään ei tosin enää raski niin sisko napsaisee kuivat latvat pois. Ihan siisti tulee itsekin leikkaamalla mutta olisihan se kiva saada vähän kerrostusta. Jos rahaa olisi enemmän käytössä niin kävisin säännöllisesti kampaajalla. En myöskään tupakoi tai juo alkoholia. Pidän itseäni ihan freshin näköisenä.
Vierailija kirjoitti:
Kemikaalit eivät auta yhtään mitään elottomuuteen muuten kuin että rahapussi vaan kevenee 🤣
Geeniperimä vaikuttaa kaikkein eniten ja elämisen tavat ja syöminen vähiten. Jos on saanut ennen aikaisen vanhenemisen geenit niin siinä ei auta yhtään mitkään poppas konstit kun alkaa ryppyyntymään, näyttämään ennen aikaisen vanhalta ja se on onnekas joka on saanut sileä ihoisen geenit niin ei tarvitse mitään elintapojaan katsella, muuttaa vaan elää niin epäterveellisesti kuin lystää.
Iho ja hiukset eivät tarvitse superkalliita tuotteita voidakseen hyvin. Mainostajat tietenkin haluavat että uskoisimme päinvastaista ja syytäisimme satasia heidän tileilleen, mutta mainospuhe on vain sitä - mainosta. Jos olet esimerkiksi katsonut shampoopullojen kyljestä niiden ainesosia, niin ne ovat kokolailla samat kaikissa, oli tuote huippukallis tai perus-markettikamaa jonka saa muutamalla eurolla. Eikä ole kauaa siitä kun kohuttiin miten vanha kunnon Nivea hakkasi kalliit monen sadan euron ihovoiteet testeissä. Itsekin käytän sitä ja kahden euron purkki riittää kasvovoiteeksi moneksi kuukaudeksi. Olen kohtuullisen varakas ja voisin maksaa kalliistakin tuotteista. Mutta kun tiedän että se vaan lihottaa valmistajan pankkitiliä ja pienentää omaani, niin miksi kantaisin niille rahani.
Ruoan suhteen vähän sama, ne terveellisimmät ruoat mitä meillä syödään ovat usein sieltä edullisemmasta päästä. Tietysti jos hyvä ruoka tarkoittaa jollekulle avokaadoja ja tuoreita mansikoita tammikuussa ja kalliita juustoja niin se on sitten eri asia. Minulle hyvä ruoka on juureksia, salaatteja ja muita tuoreita vihanneksia kun ne ovat sesonkitavaraa ja edullisia, pientä määrää lihaa ja kalaa ja keskimäärin yksi hedelmä päivässä. Joskus leivon kakun tai pikkuleipiä, tai ostan kaupasta keksipaketin. Onko kaikki tämä todella aloittajalle saavuttamaton unelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin se vain on! Lisäksi huonosta ruoasta johtuva läskisyys erottaa heidät normaaleista ihmisistä.
Minä en syö huonoa ruokaa vaan syön sitä sitä enemmän kulutukseen nähden koska minulla on ahmimishäiriö. Jos ruoka on liian hyvää niin en voi lopettaa eikä tule kylläisyyden tunnetta.
Olen epäonnistunutkin ruuan laitossa ja ne menee oman kompostin kautta puutarhaan niin ettei harmita.
Ahmimishäiriö johtuu lapsuudesta kun oli niin huonoa ruokaa ettei sitä pystynyt syömään ja kouluruoka oli vieläkin järkyttävän huonoa. Elin aliravittuna jollain pullalla ja sokerilla.
Totta. En ole käynyt kampaajalla 2 vuoteen. En kyllä tarvitse rasvojakaan. Syön huonosti, liian vähän proteiinia/kalaa/kasviksia/hedelmiä. Ei vain ole niihin varaa, kun pelkkä perussetti (leipä, jogurtit, peruna/makaroni, jauheliha, kahvi) vie budjetin. En saa toimeentulotukea, koska tienaan juuri ja juuri yli rajan, täyspäivätyössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle on riittänyt ihan hyvin markettien shampoo, suihkugeeli, deodorantti ja hammastahna. Muuta kosmetiikkaa en tarvitse. Niin joo ja huulirasvaa sitten, kun tulee pakkaset. Koska en meikkaa, en tarvitse mitään kosteusvoiteita tms.
Mitä tulee ruokaan, niin hinnat on kyllä nousseet. Sen vuoksi hyödynnän tarjouksia. Perusraaka-aineet mulla on peruna, porkkana, kaali, punajuuret, lanttu, sipuli ja kananmunat. Lisäksi jotain tarjouksessa olevaa lihaa (useimmiten jauhelihaa joko sikanautaa tai broileria). Hedelmiä ostan sen mukaan, mitkä on tarjouksessa. Just on Cittarissa kilo mandariineja euron, viime viikolla oli lähikaupassa luumut euron kilo. Aamiaiseksi syön yleensä puuron ja keitetyn kananmunan. Välipalaksi hedelmän.
Suihkugeelillä kasvon peseminen ei tee hyvää iholle ja kasvo tarvitsee kasvoveden+kasvovoiteen.
En minäkään pesisi kasvojani suihkugeelillä tai tavallisella saippualla, kuivattaisi liikaa ihoa. Mutta en kyllä käytä kasvovettäkään enkä erillistä kasvovoidetta.
Käytän ihon puhdistamiseen mineraalisavea. Jos olen meikannut, poistan suurimmat meikit ensin ihan perusvoiteella. Perusvoide toimii myös kasvovoiteena, sekä päivä- että yövoiteena.
Perusvoide on liian rasvainen mulle.
Kaikki perusvoiteet? Esim. Humektan on erittäin kevyt, suositellaan rasvaiselle ja akneihollekin.
Siitä sarjasta on jo vuosia sitten kadonnut se kevyin vaihtoehto, joka kävi mulle. Aqualan Gel tms. Humektan on jo liikaa.
-eri
Miten rasvaton perusvoide voi olla liian rasvainen?
Munkaan rasvoittuvalle iholle ei sovi. Iho jää jostain syystä ihan rasvaisen ja niljakkaan oloiseksi. Voide ei imeydy hyvin.
Mä olen niin köyhä, ettei ole varaa syödä edes niin hyvin, että lihoisin!
.[/quote]
Miten köyhä pääsee täällä Helsingissä sieneen tai kalaan ilman autoa? Maalla taas ilman autoa ei pääse edes kauppaan toisin kuin täällä. Ei kaikilla ole upeaa kuontaloa luonnostaan. Kyllä varsinkin kuiva iho(atooppisesta ihosta puhumattakaan) vaatii hoitoa, yleensä mieluummin muilla kuin markettivoiteilla.[/quote]
Ihan julkisilla! Jos et ole sattunut vielä huomaamaan, niin tiedoksi sinulle: Helsinki sijaitsee meren (=vettä) rannalla.
Metsiä on myös jopa kaupungin alueella ja vaikkapa Sipooseen tai Nuuksioon kulkevat julkiset kulkuvälineet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä mä en ole koskaan ymmärtänyt, kun itse olin todella köyhä painoin hädintuskin 50 kiloa.
Tosin teimme ruuat itse silloin niistä aineksista mitä oli, ja saman tekisin tälläkin hetkellä jos tilanne menisi toivottomaksi (no, teen vaikkei tilanne olekaan toivoton). Ei tulisi mieleenkään mättää jotain euron hampparia tai lättypizzaa oikean ruuan sijaan. Samalla rahalla saa jo oikeaakin ruokaa
Tuo on vain saamattomuutta ja tyhmyyttä.
Kannattaa olla mies. Miehenä ei tarvitse ihonhoitoa tai hiustenhoitoa.
Miten kannat marjat ja sienet metsästä?