Jaaha, kohta on perjantai ja koittaa abortti :(
Kommentit (72)
vaikeita ratkaisuja mutta jokainen tietää itse mikä parasta. itse tein abortin vuosi sitten, sain aborttipillerin, en ole katunut päivääkään, tai ehkä alussa ihan vähän, mutta niin oli parasta.
ison päätöksen edessä. Päätökseen joutuminen on jo itsessään ollut aika kova rangaistus.
Minäkin olin jossain elämäni vaiheessa kovin mustavalkoinen tuon asian suhteen, kunnes kaikesta mahdollisesta huolellisuudesta huolimatta olin itse raskaana ja saman päätöksen edessä. Siinä tilanteessani valitsin samoin kuin ap, vaikka olin aina ollut sitä mieltä, ettei minun kohdallani tule koskaan näin tapahtumaan. Ja silti olin pitkään surullinen, vaikka tiedän tehneeni oikein.
Mutta kaikkea on helppo arvostella niin kauan kuin se ei todella osu omalle kohdalle ja joudu todella punnitsemaan kaikkia vaihtoehtoja.
jotka ei itse saa lapsia, tai siis joo en sillä tavalla tietenkään voi sanoa tietäväni miltä tuntuu kun kerran itellä on noi kaks lasta, mut siis ymmärrän heidän mielipiteensä et abortti on kamala asia, niin se on munkin mielestä. Mutta mä en henkilökohtaisesti pystyis 10kk kantamaan mahassani lastani ja sitten antamaan sen pois. Musta ei siihen olis. Tiedän sen, tunnen itseni. Ei olisi tullut mitään jos olisi jompi kumpi aikaisemmista lapsistani pitänyt antaa adoptoitavaksi. Siinä tulee se side lapseen kuitenkin, se on niin pitkä aika.
En mä mielelläni todellakaan perjantaina mene sairaalaan, olen jo viikon itkenyt tätäkin asiaa, mutta en näe tässä mitään muuta mahdollisuutta. Keskeytyksen jälkeen menen todellakin ottamaan kierukan, en halua itselleni ikinä enää tälläistä tilannetta. :(
ap
murha se on. alkio on myös ihmisolento. turha mussuuttaa että naisella olis muka oikeus omaan ruumiiseensa. valitettavasti luonto on sen järjestänyt että ei ole. kikkelis kokkelis.
Abortti ei ole murha, vaan täysin laillinen raskaden keskeytys tapa.
Opettele jo elämään aikuisen elämää.
Aina kaikki kun ei ole niin kuin sinä haluaisit.
ei ollu hirveesti juhlamieltä silloin...
niin siinä on jo " henki" ja malli onko se poika vai tyttö. jo muutamanviikonikäisenä alkaa sydän sykkiä.
Ja kun se samutetaan väkisin se sydämen syke on se silloin no ei ehkä ihan murha mutta tappo kumminkin ja vielä suuniteltu selainen.
Kuka suojelee näitä pieniä ihmisen taimia? Miksi niillä ei ole mitään oikeutta tässä maailmassa.
Kukaan ei puolusta ja hoida. ehkäpä aborttiäidit eivät oikeasti ole ansainnut ollenkaan lasia kun ovat valmiita tappamaan sydämensä alla olevan :(
Valitettavasti mä itken täällä teidän abortettujaen vauvojen turhaa niin turhaa kuolemaa :(
Käytettäessä antiepileptisiä lääkkeitä kolmen ensimmäisen raskauskuukauden aikana synnynnäisten epämuodostumien on todettu lisääntyneen. Toisaalta äidin hoitamaton epilepsia vaarantaa myös sikiön. Karbamatsepiini on aiheuttanut sikiövaurioita kuten kasvojen epämuodostumia, kehityksen viivästymistä ja sormien ja varpaitten hypoplasiaa. Selkärankahalkion riski on n. 1 %. Tästä syystä on tapauskohtaisesti harkittava, jatketaanko karbamatsepiinihoitoa myös raskauden aikana. Hermostoputken sulkeutumishäiriöitten ehkäisemiseksi suositetaan foolihappoa 400 µg/vrk. K-vitamiini (10 mg/vrk) raskausviikosta 36 alkaen ehkäisee sikiön ja vastasyntyneen verenvuotoa. K-vitamiinia on syytä antaa myös vastasyntyneelle.
ap
Älä välitä näistä ihme hurskahtelijoista, ei tuollaiset ihmiset elä elämää, vaan heillä on hyvin suppea maailmankuva ja hiukan kehittymätön arvostelukyky.
Abortti raskas, mutta täysin hyväksyttävä teko.
Ja tuossa ajassa ehtii muuten syntyä kiintymyssuhde siihen lapseen, eli ei se adoptiokaan enää ole niin helppoa. Ja se 4-8 viikon ikäinen alkio ei muuten ole lapsi.
Vierailija:
Vierailija:
Vai luuletko että nainen unohtaa miten lapsi on saanut alkunsa kun se on syntynyt??? EI TOD UNOHDA!!!Eihän sitä raiskausta unohda muutenkaan tuli siitä lapsi tai ei! Lasta ei siitä pidä rangaista vaan sitä raiskaajaa! lapsella itsellään ei ole mitään tekemistä raiskauksen kanssa! se on viaton!
Ja kiitos osaan elää aikuisen elämää ja ottaa vastuun tekemisistäni toisin kuin useat muut.
t: 26 iältään melkein 40v
olemme kyllä mieheni kanssa keskustelleet asiasta ja olemme tulleet siihen tulokseen että abortiin emme ikinä päädy. jos minut raiskattaisiin ja tulisin raskaaksi en tekisi aborttia. mielestämme kaikki lapset ovat lahjoja, ne saadaan, niitä ei tehdä. jos emme pystyisi rakastamaan lasta tapahtuneet johdosta antaisimme hänet adoptioon, koska jokainen lapsi ansaitsee vanhemmat jotka rakastavat häntä ehdoitta.
Vierailija:
niin siinä on jo " henki" ja malli onko se poika vai tyttö. jo muutamanviikonikäisenä alkaa sydän sykkiä.Ja kun se samutetaan väkisin se sydämen syke on se silloin no ei ehkä ihan murha mutta tappo kumminkin ja vielä suuniteltu selainen.
Kuka suojelee näitä pieniä ihmisen taimia? Miksi niillä ei ole mitään oikeutta tässä maailmassa.
Kukaan ei puolusta ja hoida. ehkäpä aborttiäidit eivät oikeasti ole ansainnut ollenkaan lasia kun ovat valmiita tappamaan sydämensä alla olevan :(Valitettavasti mä itken täällä teidän abortettujaen vauvojen turhaa niin turhaa kuolemaa :(
Menisi sitten voivottelemaan omaa tyhmyyttään jonnekkin nettisaitille jossa abortilla on vankka kannatus!
Oletko kenties hiukan mielevikainen kun julkisesti kehtaat sanoa ap:ta murhaajaksi? Koska murha sanaa käyttämällä sen teet.
Olet hyvi naivi ja kapeakatseinen ihminen.
Mitä SINÄ teet täällä VAUVA-lehden sivuille huutamassa typeriä päähänpistojasi?? Eikö sinun ikäisillesi olisi vaikka pikkukakkosta otettu nauhalle?
Vierailija:
Menisi sitten voivottelemaan omaa tyhmyyttään jonnekkin nettisaitille jossa abortilla on vankka kannatus!
2.3 Sikiöstä tulee lapsi
Tiedämme jo jotakin siitä, mitä tapahtuu sikiökauden aikana, millä tavoin sikiö valmistautuu syntymiseensä ja miten keskeisimmät elintoiminnot muuttuvat syntymähetkellä. Paljon tästä kehitysprosessista ja sen syistä on kuitenkin vielä arvailujen varassa.
Sikiön sydän alkaa sykkiä varhain
Sikiön sydän alkaa sykkiä noin kuukauden ikäisenä ja se toimii koko raskauden ajan pumppuna. Sydämen molemmat kammiot tekevät samaa työtä huolehtien sikiön verenkierrosta.
Myös keuhkot muodostuvat varhain
Myös keuhkot kehittyvät varhain. Keuhkoputkisto kasvaa ja haarautuu kuin kukkakaali. Pienimmät keuhkorakkulat eli alveolit, joita tarvitaan hengityksessä kaasujen vaihtoon, veren hapettamiseen ja hiilidioksidin poistoon, muodostuvat viimeiseksi. Samalla kehittyy keuhkojen verenkierto. Keuhkot pystyvät tyydyttämään ennenaikaisesti syntyneen lapsen hapentarpeen noin 24. raskausviikolla. Keuhkot kehittyvät kuitenkin eri sikiöillä eri nopeudella. Noin kolmasosalla sikiöistä on toimintakykyiset keuhkot jo kaksi kuukautta ennen syntymää, kun taas joillain täysiaikaisilla lapsilla voi olla vielä epäkypsät keuhkot. Tietyt hormonit kuten stressihormonit nopeuttavat sikiön kehitystä. Esimerkiksi ennenaikaisen syntymisen riski viestittyy sikiölle ja tämä vauhdittaa kehitystä.
abortista? Kyllähän ihmiset muuttaa yhteen ja yrittää vauvaa lyhyemmänkin tuttavuuden jälkeen kuin mitä te olette tunteneet.
Ja te kusipäät jotka arvostelette raiskauksien uhreja, KUN JOSKUS teidän oma tyttärenne raiskataan vaikka 14-vuotiaana tai teininä muuten, selittäkää sitten tuo typerä kantanne hänelle.
ja murhaajia on lääkärit jotka suostuu niitä tekemää samoin äidit jotka abortteihin hakeutuu.
kyllä sillä on jokin tarkoituksensa että kondomi pettää vakisuhteessä ja osuu juuri siihen 24h kun munasolu on tärppi kykyinen.