Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jaaha, kohta on perjantai ja koittaa abortti :(

Vierailija
01.11.2006 |

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä en ole kirjoittanut mistään porvoolaisäidistä tai mistään muustakaan kuin itsestäni.

Niinkuin olen jo sanonut, en ole itsekkään hyväksynyt aborttia mikä on hyvin helppoa ennen kun tulee itse vaikeaan tilanteeseen.

Onko sekään sitten hyvä sikiölle että saan epilepsiakohtauksia raskauden aikana ja vaarannan näin sen.

Olen silloinkin se murhaaja joka tappoi sikiön ottamalla tietoisen riskin siitä että sikiö vaaraantuu raskauden aikaisten epilepsiakohtausten takia.

Sitten jos vauva syntyy kehitysvammaisena, tiedän ettei minulla ole voimavaroja kahden pienen lapsen lisäksi vielä kehitysvammaiseen lapseen, kun yksin heidän kanssa olisin. Silloin olisin se paha ja kamala äiti joka ei hyväksynyt kehitysvammaista lasta vaan antoi sen adoptoitavaksi tai laittoi laitokseen. Eli olen joka tapauksessa kamala ja paha äiti, sille en voi mitään. Olisi todella parempi etten olisi syntynytkään tähän maailmaan niin kaikilla teillä olisi minun haukkujillani olisi parempi mieli.

joo tiedän, oma vika että asiasta edes täällä mainitsin. Minun päätös pysyy, haukkukaa miksi ikinä tahdotte, tiedän jo muutenkin etten tule levollisesti nukkumaan tämän asian jälkeen.

ap

Vierailija
62/72 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös Neurotol slow 200mg ja annostus oli se ½+1. Mun annostus oli noin pieni koska jostain syystä lääkeainepitoisuus pysyi optimissa just tolla annostuksella eikä alun 2+4 jolloin nukuin vuorokaudessa n. 16 tuntia.

Itse olin yhteydessä teratologiseen tietopalveluun, mutta tarve saada lapsi oli isompi kuin mahdolliset epämuodostumat. Oma neurologini ja teratologisen asiantuntija olivat sitä mieltä ettei karbamatsepiini ole pahimmasta päästä, vaan koska tulin yhdellä lääkkeellä toimeen ei hän nähnyt estettä raskaudelle. Oma epini esiintyi vain harvoin (2 kohtausta), mutta kohtaukset olivat grand male -tyyppisiä josta olisi todella paljon enemmän haitaa syntymättömälle ja minulle mikäli se sattuisi juuri silloin tulemaan. Joten otimme riskin. Imetin vielä pitkään molempia lapsiani, vaikka lääke imeytyy myös äidinmaitoon. Teratologisesta olivat sitä mieltä, että äidinmaidon hyödyt ovat lääkeaineen haittoja suuremmat.

Mutta tämänhetkinen elämäntilanteesi on vaikea, enkä yritä sinua vastuuttomasti painostaa pitämään lasta. Jokainen joka päätöksen abortista tekee, tekee sen raskain sydämin. Tulevaisuutta varten on kuitenkin hyvä tietää kaikki mahdollinen. Itselleni oli myös epilepsialiiton opas Nainen ja epilepsia tärkeitä.

Voimia vielä sinne,

Virtuaalihalauksin, se toinen epileptikko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi abortin vastustajien pitäisi adoptoida vammainen lapsi? nyt en oikeen ymmärrä kantaasi? onhan noita ihmisiä jotka ovat adoptoineet vammaisia lapsia, mutta missään jutussa ei koskaan ole sanallakaan mainittu ovatko he aborttien vastustajia vai eivät. pitäisikö heidän sitten olla? miksi?

Vierailija
64/72 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

minä en ole kirjoittanut mistään porvoolaisäidistä tai mistään muustakaan kuin itsestäni.

Niinkuin olen jo sanonut, en ole itsekkään hyväksynyt aborttia mikä on hyvin helppoa ennen kun tulee itse vaikeaan tilanteeseen.

Onko sekään sitten hyvä sikiölle että saan epilepsiakohtauksia raskauden aikana ja vaarannan näin sen.

Olen silloinkin se murhaaja joka tappoi sikiön ottamalla tietoisen riskin siitä että sikiö vaaraantuu raskauden aikaisten epilepsiakohtausten takia.

Sitten jos vauva syntyy kehitysvammaisena, tiedän ettei minulla ole voimavaroja kahden pienen lapsen lisäksi vielä kehitysvammaiseen lapseen, kun yksin heidän kanssa olisin. Silloin olisin se paha ja kamala äiti joka ei hyväksynyt kehitysvammaista lasta vaan antoi sen adoptoitavaksi tai laittoi laitokseen. Eli olen joka tapauksessa kamala ja paha äiti, sille en voi mitään. Olisi todella parempi etten olisi syntynytkään tähän maailmaan niin kaikilla teillä olisi minun haukkujillani olisi parempi mieli.

joo tiedän, oma vika että asiasta edes täällä mainitsin. Minun päätös pysyy, haukkukaa miksi ikinä tahdotte, tiedän jo muutenkin etten tule levollisesti nukkumaan tämän asian jälkeen.

ap

Melkein tippa tuli linssiin kun luin tämän. Et todellakaan ole murhaaja tai huono äiti tai ihminen. Sydämeni itkee verta kun naiset ovat näin julmia toisilleen. Abortti ei ole murha vaan abortti. Eikä tämä ole asioiden kaunistelua, vaan fakta. Se, että väittää aborttia murhaksi on tietoista asioiden vääristelyä. Abortti on vaikea päätös, ja siinä on " rangaistusta" tarpeeksi, että sen kanssa joutuu elämään. Abortti on tilanteessasi ainoa oikea ratkaisu. Kovasti voimia sinulle ap! Keskity ihaniin lapsiisi. kyllä elämä kantaa!

Vierailija
65/72 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossa voidaan tarkistaa onko vauvassa vikaa. ja kuten tiedetään abortin saa jopa 22 viikolle. Eli nyt ollaan sitten siinä pattitilanteessa, että oletetaan ja oletetaan. että kun nyt on näin niin sitten varmasti on noin.

Sinä tuskin voit satavarmasti sanoa että lapsella on joku kehityshäiriö. ja voihan toinen terveistä lapsistakin vammautua. esim. onnettomuuden seurauksena. Joten se ei ole mikään syy, tuo olettamine.. ja niin olen ollut vastaavassa vahinkotilanteessa 2 kertaa se kortsu on menyt rikki ja ollut lääkityksellä mikä ei ole niin h yväksi..

ja juuh olen silti ottanut vastuun ja tehnyt nämä 2 vahinkoani ja kiitos luojalle että tein ihania lapsia. ja aivan 100% terveitä ovat niin ja kieltäydyin muuten kaikista muistakokeistakin paitsi alkuraskauden ultrasta että sillain. Mutta kuten itsekkin ap sanoi itsehän hän tuli tänne asiaa vatvomaan ja tääll meitä mielipiteissään voimakkaita on paljon.

se tosi pelottava.

Vierailija
66/72 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt meillä on yhteinen koti ja pari vuotias nassikka sekä häät tiedossa ensi kesälle:-)

Tosin ymmärrän sinua kyllä...

Vierailija
67/72 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinulla melkein tuli tippa linssiin ja minä täällä itken sanoistasi.

Tämän on todella vaikea asia minulle, kumpa voisinkin kertoa tässä mitä kaikkea on tapahtunut viimeisen puolen vuoden aikana, niin ehkä muutkin ymmärtäisivät enemmän. Mutta ne on niin henkilökohtaisia asioita että niistä jo moni minut tuntisi. Voi olla että tästäkin tuntee, eikä sen toisaalta väliä ole, tuntuu ettei millään ole mitään väliä. Joudun itseni tsemppaamaan joka päivä, hymyilemään asiakkailleni kun he kysyvät mitä sinulle, " hyvää vain, kaikki hyvin" Jos tässä asiassa olisi joku toinen ratkaisu sen tekisin välittömästi, mutta tässä viikon asiaa joka puolelle pyöriteltyämme ja lääkäreillä käytyä, tämä on se ainut mitä tehtävissä ainakin minun voimavaroillani on.

ap

Vierailija
68/72 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota asiat asioina, nyt on näin ja sillä hyvä. Voimia ja tsemppiä sinulle, katse eteenpäin vain!

Vierailija
69/72 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni oli kaksi lasta ennen aborttia ja yhden olemme hankkineet sen jälkeen. Tilanteessani en olisi muuta ratkaisua voinut tehdä enkä ole päivääkään katunut ratkaisuani. Tein silloin 9 v sitten oikean päätöksen, jote miksi sitä sen enempää murehtimaan tai suremaan.

Ihan turha arvostella muitten ratkaisuja ja tekemisiä, kun itse ei kuitenkaan voi koskaan täysin samassa tilanteessa olla.

Vierailija
70/72 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vielä viikkoa ennen ei-toivotun raskauden toteamista osallistuin keskusteluun abortista ja vastustin sen tekemistä. Vaan niin se mieli muuttui, kun tilanne osui omalle kohdalle: päädyin keskeytykseen koska muita vaihtoehtoja ei ollut. En ole katunut enkä oikeastaan edes miettinyt koko asiaa sen koommin.

Jaksamista ap, hyvin kaikki menee. Ainakin itselläni oli tosi ihana henkilökunta, vaikka pelkäsin että ilmapiiri olisi tuomitseva.

Vierailija
71/72 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pointtini oli että jokainen tietää itse mitä jaksaa ja mitä ei. Jos ap on sitä mieltä että ei jaksa enää uutta lasta niin hän on varmasti oikeassa.

Tsemppiä ap.

59

Vierailija
72/72 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmis adoptoimaan vaikka tuon ko lapsen, ettei se jäisi heitteille.

Vammaisessa lapsessa on niin paljon huolta ja vaivaa ja lapsella ei välttämättä ole koskaan tulevaisuutta, jos viettää elämänsä (pahimmassa tapauksessa) letkuissa tai täysin tiedottomana tästä maailmasta, että tuollaista lasta on mielestäni jopa turha tietoisesti synnyttää tähän maailmaan kärsimään.

On todella itsekästä synnyttää vammainen lapsi vain sillä perusteella, että ei halua aborttia, jos lääkäri on kertonut jo äidin sairauden ja lääkityksen saattavan aiheuttaa vakavia vaurioita sikiölle.

Vierailija:

miksi abortin vastustajien pitäisi adoptoida vammainen lapsi? nyt en oikeen ymmärrä kantaasi? onhan noita ihmisiä jotka ovat adoptoineet vammaisia lapsia, mutta missään jutussa ei koskaan ole sanallakaan mainittu ovatko he aborttien vastustajia vai eivät. pitäisikö heidän sitten olla? miksi?