Prisman 20e laukku vs. Guccin tonnin laukku
Kumpi fiksumpi ostos ja miksi?
Saa heittää muitakin laukkuja vertailuun.
Kommentit (16)
Guccin laukku osoittaa kätevästi, että kantajallaan on enemmän rahaa kuin järkeä. Tai sitten niin huonompi itsetunto kuin talousosaaminen. Kumpikin fiksummille vankka varoitusmerkki.
Vaikka prisman laukku kestäisi keskimäärin vain puoli vuotta niin samalla rahalla saisit 25 vuodeksi laukun. Guccin laukku voi kestää koko sen jakson tai sitten ei kestä, tai sitten se varastetaan.
Jotain siltä väliltä kiitos. Merkkilaukkuja ostetaan, kun halutaan näyttää, että on rahaa - mautonta. (Siis jos nyt ei ole mikään kovin rikas.) Ja halpislaukut taas, no nekin voi tietty olla hyviä, mutta mielummin ostan kuitenkin jotain vähän laadukkaampaa, kuten aitoa nahkaa.
Minä ostin Marimekon laukun 10 vuotta sitten. Se on vieläkin kuin uusi vaikka käytän sitä lähes päivittäin. Maksoi muistaakseni 170 euroa eli ei ole kallis vuotta kohden.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka prisman laukku kestäisi keskimäärin vain puoli vuotta niin samalla rahalla saisit 25 vuodeksi laukun. Guccin laukku voi kestää koko sen jakson tai sitten ei kestä, tai sitten se varastetaan.
Sillä on kyllä hyvä jälleenmyyntiarvo, jos sellaisen saisi mummolta perinnöksi. Toisin on jollain markettituotteella.
En osaa kuvitella henkilöä jolla olisi tasan nuo kaksi vaihtoehtoa. Itse valitsisin Guccin laukun koska tykkään panostaa estetiikkaan ja käyttöesineisiin. Tonnilla saa kyllä korkeintaan käytetyn...
Riippuu tuloista. Jos tonnin laukku ei hirvitä niin sitten sellainen. Onhan se nyt kuitenkin tyylikkäämpi ja mukavampi kuin 25 euron laukku.
Jos tonnin käyttäminen laukkuostokseen saa hien pintaan niin sitten kannattaa katsella halvempia laukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Minä ostin Marimekon laukun 10 vuotta sitten. Se on vieläkin kuin uusi vaikka käytän sitä lähes päivittäin. Maksoi muistaakseni 170 euroa eli ei ole kallis vuotta kohden.
Onko tuo nyt kallis mitenkään ajateltuna? Aika halpa kassi mieluummin. Toisaalta itse pidän aika säälittävänä merkkilaukkujen käyttäjiä, lapsellista pröystäilyä. Marimekko ei mielestäni ole mikään pröystäilymerkki, halpaa romua lähinnä.
Itse ostaisin 20 sentin muovipussin. Ajaa ihan saman asian kuin laukkukin.
Vierailija kirjoitti:
Laukut on epäkäytännöllisiä. Reppu on parempi.
Kaikki laukut eivät ole reppuja, mutta kaikki reput ovat laukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Itse ostaisin 20 sentin muovipussin. Ajaa ihan saman asian kuin laukkukin.
Olet varmaan mies. Naisille monesti käsilaukut on tärkeitä, niin itsellenikin. Ostelisin mieluusti kalliita ja kauniita laukkuja, mutta mun varallisuudella on tyydyttävä parin sadan laukkuihin - onhan siinäkin hintaluokassa toki onneksi ihan hyviä tarjolla.
Velkarahalla ostettu "tonnin" laukku, joka loppujen lopuksi ulosmitataan omistajaltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tuo nyt kallis mitenkään ajateltuna? Aika halpa kassi mieluummin. Toisaalta itse pidän aika säälittävänä merkkilaukkujen käyttäjiä, lapsellista pröystäilyä. Marimekko ei mielestäni ole mikään pröystäilymerkki, halpaa romua lähinnä.
No ei minun laukku ole halpaa romua, kun se on kestänyt hyvin 10 vuotta ja kestää varmasti toisen mokoman lisää. En osta laukkua pröystäilymielessä vaan siksi, että se on kivan näköinen ja toimiva.
Kuka kehtaa kantaa muovilaukkua?