Kysyin TE-palveluilta apuja oppisopimusasiaan liittyen ja sain törkeän vastauksen:
"Muuten sinun täytyy itse tiedustella alueen yrityksistä, että olisiko joku valmis solmimaan sinun kanssasi työ/oppisopimuksen, että saisit suoritettua
sinua kiinnostavan tutkinnon oppisopimuskoulutuksena.
Kannattaa aloittaa alueen potentiaalisten yritysten etsiminen ihan Google-haulla."
Ihan kuin en olisi jo etsinyt Googlen kautta tai en yhä etsisi. Kysyin vain, kun ajattelin, että heillä voisi olla tietoa alueen yrityspaikoista enemmän ja ketkä ovat joskus ottaneet oppisopimusopiskelijoita.
Olen itse työssäkäyvä opiskelija tällä hetkellä, mutta haluaisin vaihtaa alaa.
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu jotenkin tosi lyttäävältä. "Ihan Google-haulla" voit etsiä. Anteeksi, että kysyin. Olinpa tyhmä, kun kuvittelin työpalvelujen auttavan työnhaussa. En minä odottanut, että he minulle valmista työpaikkaa tarjoavat, mutta heillä olisi voinut olla tietoa potentiaalisista paikoista ja ylipäätään kysyin, kun yhdellä sivustolla neuvottiin TE-palveluista nimenomaan kysymään.
Ap
Se tosiaan pitää etsiä itse.
Työpaikkoihin ei kovin mielellään edes oteta oppareita, niistä on vaan menoja ja pyörivät jaloissa kun eivät osaa mitään!
Viimeisin joka mulla oli, halusi vain ravata tupakalla eikä uskonut että meillä saa vain kahvitauolla käydä tupakalla. lopetti!
Tuskin heidän tarkoituksenaan oli ilkeillä. He kertoivat, mitä heidät on opetettu kertomaan.
Olisi tietenkin näppärää, jos heillä olisi tarjolla liuta työpaikkoja, mutta valitettavasti näin ei ollut.