Leppoisa työ - onko niitä enää?
Sairastan 2-suuntaista mielialahäiriötä ja stressinsietokykyni on hyvin alhainen. Olen yrittänyt opiskella useita aloja ja olen jokseenkin lahjakas matemaattisilla aloilla, mutta huomattavasti enemmän kiinnostunut humanistisista aloista. Yliopistossa opintopisteitä on kertynyt noin 220, mutta minkään alan tutkintoa niistä ei saa kasaan, kun en ole onnistunut valitsemaan pääainetta, josta valmistuisin...
Olen lisäksi kouluttautunut hierojaksi sekä siivoojaksi, mutta valitettavasti kroppa ei kestä kumpaakaan työtä (pölyallergia ja vanha vamma olkapäässä). Kroppa kestää kyllä jonkinlaista fyysistä työtä, esim. siivoaminen sujuu jos kohde ei ole pölyinen. Olen harkinnut merkonomiopintoja, mutten oikein tiedä mikä polku sieltä voisi olla sopiva, tutut merkonomit ainakin valittelevat kiirettä ja stressiä niin kaupassa kuin tilitoimistoissakin.
Olen valmis kouluttautumaan uudestaan ja löydän motivaatiota hyvin monenlaiseen hommaan, sillä mielelleni ei lainkaan sovi tämä kotona makoilu, joten johonkin hommiin olisi päästävä.
Ehdotuksia? Palkalla ei ole niin kovin väliä, kun vaihtoehtona on kuntoutustuki...
Kommentit (23)
Kiitos ehdotuksista, tutustun näihin!
Kelan tukikäsittelijä. Ei virkavastuuta.
Vahtimestari. Suurimman osan ajasta istut kopissa kahvia hörppien. Välillä opastat jotain asiakasta.
Jos on totta tuo. Sulla on hyvä asenne itseesi ja tulevaisuuteen. Et halua olla uhri vaikka sairauskin on joka rajoittaa elämää. Toivon sulle voimia ja intoa asioihin.
Pappi.
Paras hyötysuhde olemattoman vastuun ja työmäärän sekä ansiotason ja korkean yhteiskunnallisen aseman välillä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta tosi suorittavaa ja kuormittavaa työtä, kun työ ei millään tekemällä lopu, ja kaikessa on poikkeuksen poikkeusta.
En usko, että ap viihtyisi tuollaisessa. Itse en ainakaan viihtynyt, kun työ oli niin epä-älyllistä ja työkaverit olivat kiusaavia paskoja.
Olen siivoja ja se kevyttä ja leppoisaa työtä.
Sairaanhoitaja. Satumainen palkka wienerin mussuttamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta tosi suorittavaa ja kuormittavaa työtä, kun työ ei millään tekemällä lopu, ja kaikessa on poikkeuksen poikkeusta.
En usko, että ap viihtyisi tuollaisessa. Itse en ainakaan viihtynyt, kun työ oli niin epä-älyllistä ja työkaverit olivat kiusaavia paskoja.
Mikä siitä tekee kuormittavaa että päätöksiä saat tehdä ilman vastuuta kun Kelan lakiarmeija hoitaa epäselvissä tilanteissa homman kotiin? Kuulostaa helpolta työltä ja palkkakin varmasti mukavan keskiluokkainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä siitä tekee kuormittavaa että päätöksiä saat tehdä ilman vastuuta kun Kelan lakiarmeija hoitaa epäselvissä tilanteissa homman kotiin? Kuulostaa helpolta työltä ja palkkakin varmasti mukavan keskiluokkainen.
Palkka ei ole hyvä. Eikä käsityksesi työnkuvasta muutenkaan ole oikea.
Vierailija kirjoitti:
Vahtimestari. Suurimman osan ajasta istut kopissa kahvia hörppien. Välillä opastat jotain asiakasta.
Tämä, riippuen toki paikasta. Palkka ei ole kummoinen mutta kyllä sillä elää, ja jos töistä suoriutuu hyvin niin voi valita mieleisen kohteen jossa ei paljoa stressi paina. Mihinkään 50+ firman business parkiin jossa hoidetaan samalla puhelinvaihteita yms ei kannata mennä jos tosiaan leppoisa homma tavoitteena :D
Kirjastonhoitajan työ on varmaankin isossa kirjastossa hyvä. Pienessä kirjastossa, jossa ei ole johtajaa, saa tehdä ihan kaikkea esihenkilön töistä päätään aukovien teinien käyttäytymiseen puuttumiseen.
Kannattaa mieluummin opiskella kirjastovirkailijaksi. Palkka on toki pienempi, mutta vaatimukset todella pienet.
Sellainen yövartija, joka ajelee autolla katsomassa että paikat on ok. Sitten kun on tapahtumaa, pitää joka tapauksessa kutsua poliisi. Tutkijana on leppoisaa mutta ensin pitäisi saada ne maisterin paperit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkka ei ole hyvä. Eikä käsityksesi työnkuvasta muutenkaan ole oikea.
Minkäslainen se työn oikea kuva on? 8 tuntia istumista + kahvitauot?
Vartija suuryrityksen portille tai vastaanottoaulaan.
Uimavalvojan työkin on pääosin leppoista, mutta tarkkana saa olla ja valmis nopeaan toimintaan.
Jokin aulatyöntekijän tai suutarin homma on ehkä myös leppoista.
Summa summarum kun kommentteja lukee;
Mitään helppoa / stressitöntä/ Ei tulos vastuu duuneja enää ole varsinkin kun haetaan työtä sairaalle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Sellainen yövartija, joka ajelee autolla katsomassa että paikat on ok. Sitten kun on tapahtumaa, pitää joka tapauksessa kutsua poliisi. Tutkijana on leppoisaa mutta ensin pitäisi saada ne maisterin paperit.
Siis nuo, jotka ajelee ympäriinsä ja käy kokeilemassa, ovatko ovet lukossa. Jos näkevät rosvoja, soittavat poliisit paikalle.
Tule sairaalaan osastonsihteeriksi, vajaan vuoden koulutus josta hyvät työllistyy usein harjoittelupaikkaansa