Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?
Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.
Kommentit (2639)
Vierailija kirjoitti:
Olit oikeassa, ne puhui susta pahaa. En myöntänyt, koska olit silloin todella masentunut. Niiden jutut ei pitänyt paikkaansa, mutta mitäpä muuta tyhmä ihminen osaa kuin puhua fiksummistaan pahaa. Pidä ystävä pää pystyssä. Olet hyvä juuri tuollaisena kuin olet. Sun ei tarvitse koskaan muuttua. Se on niiden muiden häpeä etteivät ymmärrä kuin omaa tyhmyyttään ja uskovat pahansuopia valheen levittäjiä.
Ehkä fiksu tuon tiesi ja mittasi sun suoraselkäisyytesi, oletko luotettava ja ystäväsi veroinen.
On todella kiusallista kun olen vihdoinkin ottanut etäisyyttä (en enää vastaile joka puheluun/viestiin ja tapaamme enää pari kertaa vuodessa) sinun rajattomuutesi takia ja sekoat siitä niin että soittelet minulle joka ikinen päivä.
En enää edes kuule noita puheluita kun olen laittanut puhelimeni sinun takiasi älä häiritse -tilaan.
Huomaan vaan päivittäin että taas tullut.
Vahingossakaan et voi laittaa viestiä, miksi? Aikaisemmin olet osannut sujuvasti kirjoitella niitä.
Haluaisin sanoa naispuoleiselle ystävälleni että hän on todella kaunis ja tuijotan hänen pyllyään aina kun mahdollista. Kun vedän käteen, mietin häntä.
En kehtaa sanoa että hänen ajattelu on hidastunut huomattavasti tosi pieneen, enkä meinaa jaksaa enää kuunnella kun kaikki on niin pitkäpiimäistä eikä etene. Siksi teen aina jotain muuta samalla puhelimessa ja näkemiset on harventuneet.
Sanoinkin jo, mutta ei mitään vaikutusta.
Pidä edes muutama kuukausi menoistasi kirjaa, auttaisi näkemään mihin rahat kuluvat. Laadi budjetti. Pääset jatkuvasta rahat ei riitä -ahdistuksesta, kun tiedät mihin oikeasti on varaa. Priorisoi menot.
Myönnä nyt helvetti virheesi... Olemalla jästipää ja pitämällä ideastasi kiinni sä menetät kaiken..
Rahat, miehesi ja kaiken..
Nyt se on nähty ettei toi toimi.. avaa silmät helvet...n idiootti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä olen kertonut vaikeitakin asioita suoraan. Välillä on ollut ilmiriitoja, mutta ei se haittaa, se on vain ohimenevää. Olen sanonut läheisen tavasta kasvattaa lemmikkinsä, olen sanonut saman läheisen tavasta kasvattaa lapsensa, olen sanonut toiselle läheiselle, että olet aivan järkyttävän itsekäs ja kaikkien pitäisi vain tanssia sun pillin mukaan, olen sanonut yhdelle että hänellä taitaa olla joku nepsy-häiriö tai kaksisuuntainen mielialahäiriö ja kannattaisi tutkituttaa asia, olen sanonut yhdelle että oireesi johtuvat siitä että ajat itsesi vauhkoamiseen ja paniikkiin. Kaikki läheiseni ovat vielä tekemisissä kanssani, ihme kyllä. :D
Todellakin ihme kyllä, jos sinulla oikeasti vielä on ystäviä jäljellä. Tuollainen päin naamaa omia totuuksiaan täräyttelevä moukka ylikorostuneella itsetunnolla kun ei yleensä ole ihan sitä suosituinta kaverimatskua.
Niinpä. Ja kiinostaisi tietää, onko se totuudentorvi, jolle tässä vastattiin, saanut töröyttelyidensä kohdetta muuttamaan käytöstään?
Onko töräyttelijällä koskaan käynyt mielessä, että häntä pidetään tyhmänä ja moukkana ja hänen kanssaan ollaan pelkästään säälistä? Oikeasti, kukaan ei pidä tuollaisesta. Kohdallasi ajatellaan, että ei voi kauhalla vaatia kun lusikalla annettu jne...
Sun pitää mennä lääkäriin ja selvittää, saisitko laihdutuslääkettä tai pääsisitkö leikkaukseen. Mä pelkään, että osallistun sun hautajaisiin 10 vuoden sisällä. Sä olet mulle rakas enkä halua menettää sua.
Vierailija kirjoitti:
Että olet järjiltäsi, kun edes harkitset väkivaltaisen miehen ottamista takaisin. Hän olisi voinut tappaa sinut.
Tämä kannattaisi sanoa ääneen, vaikka ystävyys menisi. Koska jos et sano ja hän kuolee tai vammautuu, et ehkä anna itsellesi anteeksi, ettet sanonut.
Että ei jutelessa ei joka helkkarin yksityiskohtia jaarittele, joilla ei ole mitään merkitystä itse asiaan. Eikä turhaan höpöttäisi minulle tuntemattomista ihmisista juurta jaksaen. Antaisi minulle myös suunvuoron
Sanoisin, että pidä joskus turpasi kiinni äläkä aina puhu päälle. Kuuntele joskus minuakin ja Raamatussakin sanotaan että missä on paljon sanoja sieltä ei syntiä puutu.
että hän pääsisi eroon kokemastaan köyhyydestä, jos opettelisi käyttämään rahaa ja elämään sen mukaan mihin varat riittää. Voisi sitten myös vaikka säästää omistuasuntoon
Johtajalle : Työhyvinvointiin voi panostaa niin työntekijät olisi muutakin kuin alati vaihtuvia haittatekijöitä... (ei kannata uskaltaa sanoa muuten olet itse se vaihtuva) Vaimolle: vaikka käy koulua olisi pakko siivotakin (toki mainittu mutta ei niin suorasti kuin pitäisi) .
Sopisiko penetroitua. Oletan kuitenkin, että ei olisi ok kysyä tuota.
Minua inhottaa tapasi puhua pahaa työkavereita. Jaksat vatvoa heitä loputtomiin ja päivitellä milloin mitäkin. Älä ihmettele, miksi en tule enää ruokatunnilla sinun kanssasi syömään. Ala ajatella myönteisesti.
Että en jaksa sinun itsekeskeisiä tarinoita. Luot jatkuvasti draamaa ympärille ja käyttäydyt idioottimaisesti ja sitten pakotat muut kuuntelemaan, kun paska osuu tuulettimeen. Miksi et opi virheistä vaan toistat samaa mallia ja pilaat ihmissuhteesi. En jaksa kuunnella kun aina sinulla on joku ongelma jonkun kanssa.
Miksi käytät minua ilmaisena terapeuttina? Etkö tosiaan tiedosta miten se väsyttää minut?
Haluisin sanoa että keskity omaan elämääsi äläkä ole niin h*****tin utelias ja kateellinen.
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytät minua ilmaisena terapeuttina? Etkö tosiaan tiedosta miten se väsyttää minut?
Taas sellainen asia joka kannattaisi ihan suoraan ystävälle sanoa. Jos ystävällä on vaikeaa, hän ei tosiaan välttämättä tiedosta väsyttävänsä sinua ellet tuntemuksistasi hänelle kerro.
Älä puhu niin paljon, kuuntele välillä.