Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (2639)

Vierailija
1141/2639 |
20.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos nyt perut huomiselle suunnitellun tekemisemme, niin se on viimeinen kerta sitten.

Vierailija
1142/2639 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että olet hirveä ihminen. Ruma, tyhmä, kouluttamaton, tuhlari, aikaansaamaton vätys.

Ajattelet ystäväsi olevan hirveä ihminen. Ystäväsi, oikeasti?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/2639 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni esikoinen oli puhdas vahinko, kun sai tietää olevansa raskaana mietti pitkään aborttia. Oli ryyppäämässä silloin alkuraskaudesta kun ei vielä tiennyt asiasta jne. Nyt selittää silmät kirkkaana kuinka esikoisen yrittäminen oli yhteinen päätös miehen kanssa ja toivottu lapsi. Tämä tietysti menee läpi niille ketkä ovat tunteneet hänet vasta viime vuodet. En ymmärrä miksi asiasta pitää valehdella, eihän vanhinkolapsissa ole mitään hävettävää. Kiusallista kuunnella vieressä selittelyä kun tiedän totuuden.

No yleensähän tuota ei sanota sen lapsen takia. Vai haluaisitko itse kuulla, että äitisi ei halunnut sinua? Oli ryyppäämässä raskaana ollessaan ja harkitsi aborttia?

Kun ne lapset ei ole mitään villapaitoja vaan ihan oikeita ihmisiä, joilla on tunteet. Ja ne haluaa olla vanhemmilleen toivottuja ja rakastettuja. Siksi ei ole hyväksi puhua totta tuossa asiassa.

Tässä ei ollut kyse siitä mitä lapselle sanotaan. Vaan, että kyseinen henkilö kertoo kaikille kuinka lasta oikein yhteistuumin yritettiin ja toivottiin vaikka totuus on eri. Äitihän on lopulta halunnut tämän lapsen koska aborttia harkitessaan päätyi hänet pitämään = halusi hänet. Eli siitäkään ei ollut kyse. Minusta on vaan melko outoa kertoa kaikille kuinka lasta on kovasti yritetty jos totuus on se, että lapsi oli vahinko ja abortti mietinnässä. Miksi ei voisi vaikka sanoa, että tämä oli yllätysraskaus jokä päätettiin pitää. Se vastaisi totuutta enemmän. Tiedän tämän lapsen olevan todella rakastettu ja äidin onnellinen päätöksestään pitää hänet. En vain ymmärrä, miksi asia täytyy esittää täysin päinvastoin kuin mitä todellisuus on.

Sinä itse et kuulosta ollenkaan hyvältä ystävältä. Varmaan tuota ystävääsi kaduttaa, että on ollut sinulle rehellinen, kun vain tuomitset ja haluat levitellä hänen vaikeimpia elämäntapahtumiaan kaikkien tietoon. Vaikutat aika epäempaattiselta.

Vierailija
1144/2639 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näiden lukeminen tekee pahaa. Tuntuu ettei kellään ole aitoja ystäviä, kaikki vaan vihaavat toisiaan selän takana?

Mä muuttaisin ton otsikon: mitä haluaisit sanoa tutullesi tai kaverillesi, mutta ei olisi ok

Aloita uusi aihe.

Vierailija
1145/2639 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli inhottavaa kuulla yhteiseltä tutultamme että olen kuulemma sanonut sinulle lauseen jota et voi koskaan antaa anteeksi. No ensinnäkään, en ole koskaan sanonut tuota lausetta vaikkakin ehkä jotain muuta harmistuessani. (tilanteita joissa olet käyttäytynyt kuin pahainen kakara!)

Sinä usein TULKITSET muiden sanomiset omalla tyylilläsi koska sinulla on paha hylätyksi tulemisen haava(lastenkotutausta).

Se mikä minua harmittaa on että olet kertonut tälle yhteiselle tutulle tämän "salaisuuden" mutta et minulle suoraan. Ja nyt tämä yhteinen tuttumme on kertonut minulle vaikka olet häntä vannoittanut ettei saa missään nimessä kertoa. 🙈

Teille molemmille sanoisin, lopettakaa se p...kan jauhaminen kahdestaan ja keksityt vainoharhaiset juttunne minusta. Jauhatte samoja asioita tuntikaupalla puhelimessa.... silkkaa ajan hukkaa.

Vierailija
1146/2639 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmassa on paljon muutakin kuin korona, rokotteet ja Sanna Marin. Ota katse irti ruudusta ja katso ympärillesi - kohta olet aivan yksin öyhöttämässä, kun minäkään en jaksa seistä rinnallasi leikkimässä kuuntelevaa.

Vierailija
1147/2639 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta se Pokemon- pelaaminen. Tuijotat ruutua koko ajan ja olet siksi nykyään huonoa seuraa.

Vierailija
1148/2639 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lakkaisit ostelemasta "kaikkea kivaa" ja muka-tarpeellista itsellesi ja lapsillesi monta kertaa kuukaudessa, niin sinulla jäisi oikeasti rahaa säästöön ja olisit varakkaampi.

Ei kaikkia ylimääräisiä rahoja ole pakko tuhlata "johonkin", vaan niitä voi myös säästää.

Olen väsynyt kuuntelemaan puolustusmantraasi siitä, että kolmen lapsen perheessä menee paljon rahaa "kaikkeen", kun todellisuudessa sinä pistät pienen tilisi haisemaan samantien, kun palkkarahat ovat kilahtaneet tilillesi.

Kun joskus olen antanut nättejä vinkkejä siitä, mitä voisit yrittää tehdä saadaksesi rahaa säästöön, olet suutahtanut ja sanonut, etten minä voi tajuta sinun tilannettasi, koska sinulla on kolme lasta ja minulla vain kaksi.

En tajua logiikkaasi: haluat kovasti muutosta rahatilanteeseesi haluamatta muuttaa yhtään mitään nykyisestä hövelistä rahankäytöstäsi.

Olenkin vuosien varrella tullut siihen tulokseen, ettet sinä oikeasti haluakaan mitään muutosta, vaan puhut ja nariset vain lämpimiksesi. Se parin kuukauden takainen narinakohtauksesi sai luvan olla viimeinen minun suuntaani. En jaksa enää ottaa niitä vastaan.

Vierailija
1149/2639 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että älä puhu koko ajan, kuuntelisit joskus, mitä sanottavaa minullakin voisi olla.

Vierailija
1150/2639 |
24.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväporukalle: en jaksa teidän seuraanne, koska te juotte nykyään liikaa. Viiniharrastuksella ei voi loputtomiin peitellä alkoholismia. Kaksi pulloa viiniä per nainen on liikaa yhdelle illalle. Kun olen sanonut, että en halua juoda, alatte painostaa ja maanitella.

Vierailija
1151/2639 |
26.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ystävälle: Kun selittelet ja analysoit vääriä tekojasi ja tuntojasi, käännät ja väännät asiat itsesi kannalta mahdollisimman positiiviseen valoon. Olet itseäsi kohtaan äärimmäisen ymmärtäväinen ja armollinen. Muilta ihmisiltä sen sijaan vaadit paljon, ja oli joskus kauheaa kuunnella miten rumasti arvostelit monia ihmisiä takanapäin.

Hyvä ihminen tekee täsmälleen päinvastoin kuin sinä. On vastenmielistä ja halveksittavaa olla armollinen itselleen mutta kohtuuton muille.  Tämän takia (yhtenä monista syistä) en olisi voinut pidemmän päälle hyväksyä sinua edes ystävänä, saati sitten puolisona ja isänä. Et ole kunniallinen etkä kunnon ihminen.

Vierailija
1152/2639 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin suoraan, mutta kun en saa sanottua: Haista sinä paska, äläkä valehtele!

Vierailija
1153/2639 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin hänelle, että traumadumppaaminen ei ole ok ja mulla ei ole energiaa eikä kiinnostusta toimia hänen terapeuttina.

Aina kun nähdään hän itkua tihrustaen kertoo traumoistaan, ikävästä lapsuudestaan, koulukiusaamismuistoista yms yms. Olisi kiva joskus keskustella muustakin kun hänen kurjuudestaan. Ystävyyssuhde tuntuu kovin yksipuoliselta, kun mun kuulumisia ei edes kysytä ja mun roolini on olla vain kuuntelija ja lohduttaja. 

Toisaalta jos sanon hänelle asiasta, niin hän saattaa loukkaantua ja vetäytyä kuoreensa. Asioista puhuminen on hyvä asia enkä halua nolata häntä, mutta olisi kiva joskus ihan keskustella muistakin asioista tai pitää hauskaa.

Vierailija
1154/2639 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kritisoit minua negatiiviseksi, mutta et näe malkaa omassa silmässäsi.

Itsekin osaat oikutella, jos on "huono päivä".

Teet aina samat virheet uudelleen ja uudelleen.

Väität osaavasi valita seurasi, silti pyörit mitä ihmeellisimpien tyyppien seurassa. Se on toki oma asiasi, mutta kun yrität pakottaa minutkin "nauttimaan heidän seurastaan".

Maksatat elämäsi mahdollisuuksien mukaan muilla, tarjoamatta koskaan itse takaisin.

Vierailija
1155/2639 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näköjään etsit uusia ystäviä netissä, väität olevasi empaattinen ja muut huomioonottava ja keksit oudon tekosyyn sille, miksi olet yksinäinen. Sori nyt, mutta jos olisit oikeasti muut huomioonottava ihminen, niin et olisi päätynyt tilanteeseen jossa sulla ei ole ystäviä. Joskus se vain on oma vika.

Vierailija
1156/2639 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkonkello kirjoitti:

Sanoisin suoraan, mutta kun en saa sanottua: Haista sinä paska, äläkä valehtele!

Ja hän on sinun ystäväsi. Mitä sanoisit vihollisillesi?

Vierailija
1157/2639 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväporukalle: en jaksa teidän seuraanne, koska te juotte nykyään liikaa. Viiniharrastuksella ei voi loputtomiin peitellä alkoholismia. Kaksi pulloa viiniä per nainen on liikaa yhdelle illalle. Kun olen sanonut, että en halua juoda, alatte painostaa ja maanitella.

Vaihda seuraa. Win-win.

Vierailija
1158/2639 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et ilkeilisi ja haukkusi kaikkia, sinulla olisi varmasti ystäviä auttamassa lastenhoidossa ja muissa asioissa.

Et vain tunnu tajuavan, että haukkuminen karkoittaa kaikki ihmiset ympäriltäsi.

Nyt vain riitti jeesaminen, harmi että se kostautuu lapsiin.

Vierailija
1159/2639 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että et näytä Instagramissa ollenkaan itseltäsi. Missä kaksoisleuka ja ihohuokoset on? Ketä varten ne kuvat on?

1160/2639 |
28.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopeta se Pokemon- pelaaminen. Tuijotat ruutua koko ajan ja olet siksi nykyään huonoa seuraa.

Ehkä olet itse niin tylsä.

Jos Sijaltainen nousisi.