Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (2639)

Vierailija
1101/2639 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin että milloin sinusta tuli noin ilkeä? Jos minulle sattuu jotain mukavaa, niin naamastasi jo näkee kuinka se kismittää. Sen jälkeen vaihdat puheenaihetta, eli ignooraat täysin minun kuulumiseni, tai keksit asiasta jonkun huonon puolen, tai alat leveilemään rahoillasi/työlläsi (mikä on ihan normityö, mutta tiedät että minä en sairauteni takia pysty kokopäivätyöhön. Yksi tai kaksi kertaa menisi, mutta tämä on jatkuvaa. 

Jos kerron että oireeseeni löytyi viimein syy, ja se saadaan nyt poistettua, kunhan saan ajan erikoislääkärille, niin sanot että onneksi minulla on TYÖterveys (ja kyllä, painotat joka kerta sanaa TYÖ) joten minun ei tarvitse odotella mitään lääkäreitä.

Jos kerron että löysin pilkkahintaan tavaran x, jota sinäkin tiedät minun etsineen jo kauan, niin sanot siihen että onneksi minulla on TYÖpaikka joten minulle ei ole väliä vaikka maksaisinkin 10 kertaisen hinnan.

Jotenkin tuntuu että olet kateellinen minulle jostain, mutta en tiedä mistä? Kuten itsekin koko ajan muistutat, sinullahan tässä asiat on niin hyvin ja täydellisesti kun on RAHAA ja TYÖ. 

Tuollainen tyyppi ei voi olla ystävyytesi arvoinen.

Ei hän enää olekaan. Olemme nähneet viimeksi keväällä, vaikka ennen näimme pari kertaa kuussa.

Vierailija
1102/2639 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kaikki ovat joskus joutuneet kokemaan ystävänsä, tuttavansa tai sukulaistensa suusta loukkaavia tai arvostelevia sanoja, mutta myös me itsekin olemme voineet loukata toisia. Silloin reilu anteeksipyyntö on aina paikallaan, sillä voidaan yleensä jatkaa eteenpäin ystävyyssuhteissa, Valitettavasti on olemassa ihmisiä joita voidaan aiheellisesti kutsua toksisiksi, he ovat pääsääntöisesti luonnehäiriöisiä jotka nauttivat toisten arvostelemisesta ja ilkeistä sanoista. Silloin on parempi pitää välimatkaa suojellakseen itseään, voi kuitenkin rukoilla heidän puolestaan ja pyytää Jumalan siunausta heidän elämäänsä. Isä Meidän-rukous sisältää tämän tärkeän anteeksianto-asian lähimmäisillemme.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/2639 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin sinulle rakas ystäväni, että pitäisikö sinun katsoa peiliin. Tämä oli ties kuinka mones työpaikka, josta lähdit ovet paukkuen. Ei voi olla, että sinulle sattuu aina ikäviä pomoja ja työkavereita. Aina on syy jossain muualla kuin sinussa.

Vierailija
1104/2639 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet molempien parisuhteidesi aikana laittanut välit minuun katkolle mutta RT muihin yhteisiin tuttaviin?

Vierailija
1105/2639 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole sen eksäsi kaveri.

Tyyppi roikkuu ihan selvästi sen toivossa, että vielä muutat mielesi. Tottakai hän nyt on maailman paras kuuntelija ja auttaa kaikessa, kun koko ajan kärkkyy, että muutat mielesi.

Tiedän, ettet ole häntä takaisin ottamassa ja tuo ystävän leikkiminen ei oikeasti ole mitenkään kilttiä häntä kohtaan, vaikka niin varmasti ajatteletkin.

Kyllä hän siitä aikanaan yli pääsee, jos nyt vaan laitat stopin hommalle.

Siinä vaiheessa, kun sinulla on uusi kumppani, hän vasta palasina onkin...

Hän ei pääse elämässään eteenpäin, ennen kuin tuo kaverileikkinne loppuu.

Ja miksi ei voisi suoraan sanoa? Vastaa näihin vain, että hän on tehnyt selväksi, ettei tule kuin "ystävyyttä", "ei se mitään sellasta luule" tms. Yhteiset kaveritkin ovat olleet sillä linjalla, että kun hänelle on sanottu, niin silloin voi olla vain kaveria...

Itse en nää asiaa noin, tottakai se ihastuneempi tyytyy vaikka siihen platoniseen kaveruuteen, jos toinen vaihtoehto on ei mitään. Useimmiten se motivaatio siinä kaveruudessa on se, että kun pidetään ne yhteydet yllä, niin muka mahdollisuudet säilyy sitten parempina palata yhteen...

Tiedän tämän ihan siitä, että olen aikanaan itse tuohon syyllistynyt, että olin eksän kaveri säälistä. Tyyppi vakuutteli, että ihan selkee homma että frendejä vaan. Sitten löysin nykyiseni, niin eksäni katosi kuin savuna ilmaan someseurausta myöten, enkä sen koommin ole kuullut hänestä hisaustakaan. Että semmoinen pelkkä ystävyys mielessä :D

Vierailija
1106/2639 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoisin sinulle rakas ystäväni, että pitäisikö sinun katsoa peiliin. Tämä oli ties kuinka mones työpaikka, josta lähdit ovet paukkuen. Ei voi olla, että sinulle sattuu aina ikäviä pomoja ja työkavereita. Aina on syy jossain muualla kuin sinussa.

Oikein ovet paukkuen. Kuulostaa hiukan liioittelulta.

Vierailija
1107/2639 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

I love You!

Vierailija
1108/2639 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et kerkeä puhua, älä vastaa puhelimeen ja sano, en kerkeä puhua. Vastaa jos on aikaa puhua. Puhelimeen ei tarvitse vastata, kun on kiire.

Sitten haluaisit sanoa, että vastaa puhelimeen, kun soitan.

Mistä tuon keksit, en halua. Jos soitan niin sitten puhutaan, 2 min-tunti.

Vierailija
1109/2639 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin sanoa, että et ole kummoinenkaan vanhempi. Lapsesi istuu kaikki ajat koulun jälkeen koneella. Lapsesi syö pelkkää höttömössöä. Lapsellasi on terveysongelmia, jota et hoidata. Pääset tosiaan vanhemmuudessasi helpommalla, kun suljet silmäsi ja tuudittaudut omaan erinomaisuuteesi.

Jos olette ystäviä, niin sano tuo hänelle suoraan mutta kauniimmin, asiallisesti.

Onko lapsella kaksi vanhempaa vai vain yksi? Onko ystäväsi yksinhuoltaja?

Vierailija
1110/2639 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsia saa kieltää ja komentaa. Myös seurauksia saa tulla esim. tottelemattomuudesta tai lyömisestä.

Nämä asiat eivät taida olla itsestäänselviä kaikille.

Vierailija
1111/2639 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen on syynsä, miksi sun ihmissuhteet takkuaa, dear.

Kukaan ei jaksa oikuttelujasi. Koskaan ei tiedä milloin taas isket henkisesti puukon kylkeen tai toisaalta loukkaannut jostain täysin normaalista sinulle sanotusta asiasta.

Vierailija
1112/2639 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyisin että milloin sinusta tuli noin ilkeä? Jos minulle sattuu jotain mukavaa, niin naamastasi jo näkee kuinka se kismittää. Sen jälkeen vaihdat puheenaihetta, eli ignooraat täysin minun kuulumiseni, tai keksit asiasta jonkun huonon puolen, tai alat leveilemään rahoillasi/työlläsi (mikä on ihan normityö, mutta tiedät että minä en sairauteni takia pysty kokopäivätyöhön. Yksi tai kaksi kertaa menisi, mutta tämä on jatkuvaa. 

Jos kerron että oireeseeni löytyi viimein syy, ja se saadaan nyt poistettua, kunhan saan ajan erikoislääkärille, niin sanot että onneksi minulla on TYÖterveys (ja kyllä, painotat joka kerta sanaa TYÖ) joten minun ei tarvitse odotella mitään lääkäreitä.

Jos kerron että löysin pilkkahintaan tavaran x, jota sinäkin tiedät minun etsineen jo kauan, niin sanot siihen että onneksi minulla on TYÖpaikka joten minulle ei ole väliä vaikka maksaisinkin 10 kertaisen hinnan.

Jotenkin tuntuu että olet kateellinen minulle jostain, mutta en tiedä mistä? Kuten itsekin koko ajan muistutat, sinullahan tässä asiat on niin hyvin ja täydellisesti kun on RAHAA ja TYÖ. 

Minulla on myös täysin samanlainen ystävä. Onko täällä ketään joka tunnistaa itsensä väheksyjäksi tai piikittelijäksi, mistä se johtuu, miksi teette niin ??

Vierailija
1113/2639 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä ole sen eksäsi kaveri.

Tyyppi roikkuu ihan selvästi sen toivossa, että vielä muutat mielesi. Tottakai hän nyt on maailman paras kuuntelija ja auttaa kaikessa, kun koko ajan kärkkyy, että muutat mielesi.

Tiedän, ettet ole häntä takaisin ottamassa ja tuo ystävän leikkiminen ei oikeasti ole mitenkään kilttiä häntä kohtaan, vaikka niin varmasti ajatteletkin.

Kyllä hän siitä aikanaan yli pääsee, jos nyt vaan laitat stopin hommalle.

Siinä vaiheessa, kun sinulla on uusi kumppani, hän vasta palasina onkin...

Hän ei pääse elämässään eteenpäin, ennen kuin tuo kaverileikkinne loppuu.

Ja miksi ei voisi suoraan sanoa? Vastaa näihin vain, että hän on tehnyt selväksi, ettei tule kuin "ystävyyttä", "ei se mitään sellasta luule" tms. Yhteiset kaveritkin ovat olleet sillä linjalla, että kun hänelle on sanottu, niin silloin voi olla vain kaveria...

Itse en nää asiaa noin, tottakai se ihastuneempi tyytyy vaikka siihen platoniseen kaveruuteen, jos toinen vaihtoehto on ei mitään. Useimmiten se motivaatio siinä kaveruudessa on se, että kun pidetään ne yhteydet yllä, niin muka mahdollisuudet säilyy sitten parempina palata yhteen...

Tiedän tämän ihan siitä, että olen aikanaan itse tuohon syyllistynyt, että olin eksän kaveri säälistä. Tyyppi vakuutteli, että ihan selkee homma että frendejä vaan. Sitten löysin nykyiseni, niin eksäni katosi kuin savuna ilmaan someseurausta myöten, enkä sen koommin ole kuullut hänestä hisaustakaan. Että semmoinen pelkkä ystävyys mielessä :D

Totta kyllä, mutta ihmisellä on vastuu itsestään, ja siitä että tekee itselle edullisia päätöksiä. Joten kaverisi exä joutuu ihan itse käymään oman polkunsa, ja jos jollekin osapuolelle sinulla on sanottavaa, niin otappa yhteyttä tuohon kaverisi exään ja kerro sille ettei kaveruutta kummempaa ole tulossa. 

Vierailija
1114/2639 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos et kerkeä puhua, älä vastaa puhelimeen ja sano, en kerkeä puhua. Vastaa jos on aikaa puhua. Puhelimeen ei tarvitse vastata, kun on kiire.

Sitten haluaisit sanoa, että vastaa puhelimeen, kun soitan.

Mistä tuon keksit, en halua. Jos soitan niin sitten puhutaan, 2 min-tunti.

Sä oot just sitä tyyppiä, joka valittaa aina ja kaikesta. Mikään ei kelpaa.

Vierailija
1115/2639 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että luomuilunsa menee välillä pahasti yli. Esim.pesevät lapsen hampaat jollain luomuhammastahnalla ja lapsen suu on täynnä reikiä. Hammaslääkäristä asiaan puuttuneet ja uhanneet tehdä lasun, josta ystävä on pahana. Ei kuulema johdu hammastahnasta vaan geeneistä, kun vanhemmillakin on reikiä. Johtuisikohan kuitenkin siitä hammastahnasta... Ei ole normaalia, että tokaluokkalaisella on ollut jo lähemmäs 20 reikää.

Lisäksi ovat koko perhe huomattavan ylipainoisia (en tiedä miten on edes mahdollista niillä luomuruuilla). Tästä tekisi mieli sanoa siinä kohtaa, kun ystävä alkaa saarnata minulle (hoikalle ja urheilulliselle) kuinka ruokani, pesuaineeni ym. ovat myrkkyä, kun eivät ole luomua.

Seuraavalla kerralla sano, että kyynmyrkkykin on luomua, muttei se tee siitä yhtään vähemmän myrkyllistä. Luomun ja myrkyttömyyden tai haitattomuuden välille ei voida vetää yhtäläisyysviivaa, eikä liion synteettisen ja myrkyllisyden tai haitallisuuden välille.

Vierailija
1116/2639 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan sutkin rikkoi. Poika parka

Vierailija
1117/2639 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua olla sun ystävä enkä muija seksi kelpaa muu ei.

Vierailija
1118/2639 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan sinua ja olen aina rakastanut. Kaipaan sinua edelleen paljon, ja anteeksi kun aiheutin niin paljon tuskaa. Olin, ja olen edelleen itseni ja elämäni kanssa niin hukassa että en osaa tehdä mitään isoja päätöksiä vielä tunteistani huolimatta.

Tulet aina olemaan yksi mun elämäni rakkaimmista ihmisistä. Toivottavasti joskus vielä tavataan ja asiat järjestyy.

Ja anteeksi vielä se tekstiviesti minkä lähetin yöllä päissäni.

Olet vaan niin paljon mielessä. <\3

Vierailija
1119/2639 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huisii kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni esikoinen oli puhdas vahinko, kun sai tietää olevansa raskaana mietti pitkään aborttia. Oli ryyppäämässä silloin alkuraskaudesta kun ei vielä tiennyt asiasta jne. Nyt selittää silmät kirkkaana kuinka esikoisen yrittäminen oli yhteinen päätös miehen kanssa ja toivottu lapsi. Tämä tietysti menee läpi niille ketkä ovat tunteneet hänet vasta viime vuodet. En ymmärrä miksi asiasta pitää valehdella, eihän vanhinkolapsissa ole mitään hävettävää. Kiusallista kuunnella vieressä selittelyä kun tiedän totuuden.

No yleensähän tuota ei sanota sen lapsen takia. Vai haluaisitko itse kuulla, että äitisi ei halunnut sinua? Oli ryyppäämässä raskaana ollessaan ja harkitsi aborttia?

Kun ne lapset ei ole mitään villapaitoja vaan ihan oikeita ihmisiä, joilla on tunteet. Ja ne haluaa olla vanhemmilleen toivottuja ja rakastettuja. Siksi ei ole hyväksi puhua totta tuossa asiassa.

Tässä ei ollut kyse siitä mitä lapselle sanotaan. Vaan, että kyseinen henkilö kertoo kaikille kuinka lasta oikein yhteistuumin yritettiin ja toivottiin vaikka totuus on eri. Äitihän on lopulta halunnut tämän lapsen koska aborttia harkitessaan päätyi hänet pitämään = halusi hänet. Eli siitäkään ei ollut kyse. Minusta on vaan melko outoa kertoa kaikille kuinka lasta on kovasti yritetty jos totuus on se, että lapsi oli vahinko ja abortti mietinnässä. Miksi ei voisi vaikka sanoa, että tämä oli yllätysraskaus jokä päätettiin pitää. Se vastaisi totuutta enemmän. Tiedän tämän lapsen olevan todella rakastettu ja äidin onnellinen päätöksestään pitää hänet. En vain ymmärrä, miksi asia täytyy esittää täysin päinvastoin kuin mitä todellisuus on.

Vierailija
1120/2639 |
18.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistan  itseäni, mutta Rakastan Sinua mies.  Olimme emotionaalisesti niin lähellä toisiamme.  

Kipuilimme isättömyyden kanssa ja  tuimme   ( jopa taloudellisesti  ) toisiamme vaikeiden aikojen yli. 

Ikävää, että kasvoimme erillemme ja pidimme erilaisesta musiikista.