Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?

Vierailija
03.10.2022 |

Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.

Kommentit (2721)

Vierailija
541/2721 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäresi anoreksia on sinun syytäsi, koska olet koko hänen elämänsä ajan huomautellut painosta. Eikä tyttö ollut koskaan edes lihava. 

Vierailija
542/2721 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kännissä hauska, vaan rasittava. Ja on tosi surullista, että olet aina kännissä ja vielä kehuskelet sillä. Joltain 15-vuotiaalta tuon vielä ymmärtää, mutta 40-vuotiaalta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/2721 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole kahden koronavuoden jälkeen alan asiantuntija, vaikka katsoisit miten monta Youtube-videoita ja kuuntelisit miten monta podcastia. Sulla ei ole parempaa tietoa asioista kuin asiantuntijoilla. Pidä välillä suu kiinni ja yritä kuunnella niitä, jotka oikeasti asiasta jotain tietävät. 

Vierailija
544/2721 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kasvoiltasi ruma töpselikärsäsi kanssa. Et kaunistu yhtään, vaikka kuinka etsit muiden ulkonäöstä epäkohtia ja haukut muita. Miksi et keskittyisi siihen, että olet fiksu ja hauska?

Ajatteletpa aika rumasti ystävästäsi. Sanoisit tuon suoraan, niin kaverisi tietää välttää sinua jatkossa. Ei kenenkään tarvitse olla sellaisen ihmisen ystävä, joka pitää rumana.

Vierailija
545/2721 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävä A: Olet jo liian vanha sanomaan, että haluat lapsia "sitten joskus". Jos et hanki lapsia pian, et tule niitä saamaan koskaan. 

Ystävä B: Pistä miehesi edes joskus vahtimaan lapsia ja viettämään aikaa heidän kanssaan. Ei isäsuhteeksi riitä se, että pelataan sitten videopelejä yhdessä kun lapsi on 12 v. (Mies siis todella sanoi näin ja kaverini hyväksyi sen)

Ystävä C: On vaikea eläytyä rakastumiseesi ja onneesi,  kun vaihdat miestä parin vuoden välein. Et tunnu kestävän parisuhdearkea ollenkaan. 

Vierailija
546/2721 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko joskus kutsua minut kotiisi... Miksi aina kahvittelemme meillä?

Ystäväsi koti on jotenkin nolo. Hänellä on valtava määrä tavaraa eikä pysty siivoamaan, tai lattiat täynnä roskia ja pölyä. Hän ajattelee, että jos tapaisitte hänen luonaan, tuomitsisit hänet.

Tämä on pelkkä arvaus, mutta todennäköisesti siihen on joku tuollainen syy. 

Vierailija
547/2721 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juoruiletko myös minusta selän takana samalla tavalla halveksivasti kuin muista? 

Vierailija
548/2721 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainaa sulle rahaa enää koskaan, koska maksoit edelliset velat vasta 6 kk kuluessa ja pari euroa kerrallaan. 

Ihan turha laittaa viestiä "laitatko 10 euroa mun prepaidille [numero] maksan takaisin ensi viikolla". En usko että maksat, eikä ole mun syytäni, jos sun puhelinliittymä ja netti on katkaistu kun et maksanut laskuja.

Vierailija
549/2721 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?"

Voihan se olla, että ei silloin edes ole kyse ystävästä. Jospa kyse onkin vain taipumuksesta sosiaaliseen hyväksikäyttöön, jotta voidaan pitää hyväksikäytettävä "ystävä" vielä piireissä, eikä vain lipsautella mitään hänelle kuuluvia asioita hänen tietoonsa?

Tällöin olisi kyse pikemminkin tuttavasta. Tuttuja on kaikilla, joille ei kaikkia asioita jaeta.

Vierailija
550/2721 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei voi laittaa treffipalstoille ilmoituksia, missä hakee seuraa haluamatta parisuhdetta, ja sitten suuttua kaikille miehille, jotka ei omista välittömästi koko elämäänsä viestittelyyn ja treffailuun, vaan haluaisivat vaan nopeasti pukille. Päätä mitä haluat nainen! 

Jos ei ole rahaa laskuihin ja välillä ei edes ruokaan, niin pitääkö käydä hoidattamassa ripsiä, kynsiä ja piikittämässä botoxia ja täyteaineita huuliin? Tilata kalliita vaatteita osamaksulla, vaikka edelliset on maksamatta? Ei todellakaan millään pahalla, mutta jos noiden sijaan maksaisit velkoja pois, tilanne saattaisi jossain kohtaa kääntyä positiiviseen suuntaan. Tai hanki sugardaddy, vois olla win win.

Vierailija
551/2721 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pro auctorella määrättyjä pillereitä ei saisi syödä itse. Ainakaan ihan noin paljon. Koska Valvira.

Vierailija
552/2721 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeintaan äitisi on kiinnostunut lomakuvistasi, en ole varma onko hänkään. On ihan ok jos laitat niitä someen, siellä voin vilkuilla ne läpi tai jättää vilkuilematta, mutta on kohtuutonta odottaa, että jaksaisin kahvilaan sovituilla treffeillä katsoa kännykästäsi kuvia sinusta ja miehestäsi etelänmatkalla. Ja ei, ystävä kallis, en ole kateellinen, voisin itsekin matkustaa Haniaan tai Splitiin koska vaan. Ehkä juuri siksi kuvasi eivät kiinnosta minua yhtään. 

Ei ne kiinnosta meitäkään, jotka emme voi matkustella. Saattaa harmittaa vielä enemmänkin, kun ei itsellä ole mitään mahdollisuutta.

Joidenkin ihmisten koko elämän sisältö on matkusteltu, eivätkä he puhukaan oikein mistään muusta. Nyt ollaan taas menossa Kanadaan ja mitä kaikkia asioita pitää. hoitaa että matka onnistuu, jne.

Kaiken huippu oli, kun kaverini levitti kartan lattialle ja kertoi minulle päivä päivältä, missä käytiin, ja näytti esitteitä. Jotenkin sen lomakuvarypäskän vielä tajuaisi, mutta se meni jo yli.

Vierailija
553/2721 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun on tehnyt mieli sanoa jollekin, että "pidä nyt #&%"! se suusi kiinni, kun puhun, en halua mitään neuvoja ym., vaan purkaa ainoastaan ajatuksiani, opettele nyt jo kuuntelemaan ja pitämään itse suusi kiinni".

Mutta enpä vaan ole sanonut. Siitä vasta polemiikki tulisi.

Minusta ongelma on kyllä sillä osapuolella, joka neuvoo toista pyytämättä.

Asia muuttuisi jo sillä parempaan suuntaan, jos toinen edes kysyisi ensin, että "kaipaatko multa ehkä jotain neuvoja tuohon asiaan?" Sitten voisi suoraan vastata kysymykseen ja asia hoituisi sillä.

Mutta yleensä se toinen aloittaa, että "no en nyt oikein osaa neuvoa, mitä sinun pitäisi tuossa asiassa tehdä...", johon tekisi mieli huutaa, että "onko tässä joku edes pyytänyt sinun neuvojasi!"

Jos et halua kommentteja, älä oksenna ongelmiasi kaverin niskaan. Pidä suusi kiinni.

Olen jo tehnyt niin. Kun ei nevonta-asenne kerran loppunut, niin lakkasin yksinkertaisesti kertomasta asioistani enää. Kaveruus on sittemmin hiipunut. Kerro nyt sitten minullekin, miksi se siihen hiipui.

Oma kantani on, että kaveruuteen kuuluu myös kuuntelemisen taito.

Minun mielestä voisi sanoa kaverille esim että "Hei, mulla ois yks ongelma mistä haluaisin puhua sulle. Mutta en halua että yrität ratkaista tätä asiaa puolestani , enkä halua nyt tällä hetkellä mitään neuvoja, vaan haluaisin vaan jutella. "

Kaikilla ei ole hyvää kuuntelutaitoa, ja minun mielestä siihen on ihan ok "ohjata" sanomalla suoraan että tarvitsen nyt vaan kuuntelevaa korvaa koska haluan keventää mieltäni.

Mitä sinä ajattelet sen ystäväsi tästä vuorovaikutuksesta saavan? Onko pelkkä sinun läsnäolosi niin suunnaton ilo, että sen edestä kannattaa istua suu supussa valitusta kuuntelemassa?

Ihan käsittämätöntä itsekeskeisyyttä. Täytyy saada rypeä omissa ongelmissaan, yleensä samoissa vuodesta toiseen, ja sitten vielä täytyy saada sanella, miten toisen sopii reagoida.

Ja sitten syytellään sitä, joka ei jaksa istua tuppisuuna vaan kuuntelemassa.

Itse ainakin vastaisin tuohon "parempaan kuunteluun ohjaamiseesi", että minun ammattimainen kuunteluni maksaa sen 75 e/h. Muussa tapauksessa oletan saavani itsekin jotain hupia siitä vuorovaikutustilanteesta.

Lue empaattisesta kuuntelemisesta:

" Empatia on toisen ihmisen kokemuksen kunnioittavaa ymmärrystä. Ymmärrys välitetään toiselle kuuntelemalla ja olemalla läsnä. Meidän on hyvä selvittää toisen viesti riittävän tarkasti esittämällä kysymyksiä. Kysyä kannattaa sen sijaan, että ryhtyisimme neuvomaan tai rauhoittelemaan. Myöskään älyllinen ymmärtäminen ei kannata, sillä se tuhoaa empatian. Empaattinen kuuntelija keskittyy analyysien sijaan toisen ihmisen tunteisiin ja tarpeisiin. Voimme korostaa empatian välittymistä toistamalla toiselle sen, mitä olemme kuulleet hänen tarpeistaan ja tunteistaan. Empatian ylläpitäminen riittävän pitkään mahdollistaa toiselle ihmiselle itsetuntemuksen lisääntymisen ja syvenevän yhteyden syntymisen hänen sisimpäänsä meidän avullamme. "

https://www.kuudesaisti.net/ihmissuhteet/rakentava-ja-myoetaeelaevae-vu…

Vierailija
554/2721 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä mun on tehnyt mieli sanoa jollekin, että "pidä nyt #&%"! se suusi kiinni, kun puhun, en halua mitään neuvoja ym., vaan purkaa ainoastaan ajatuksiani, opettele nyt jo kuuntelemaan ja pitämään itse suusi kiinni".

Mutta enpä vaan ole sanonut. Siitä vasta polemiikki tulisi.

Minusta ongelma on kyllä sillä osapuolella, joka neuvoo toista pyytämättä.

Asia muuttuisi jo sillä parempaan suuntaan, jos toinen edes kysyisi ensin, että "kaipaatko multa ehkä jotain neuvoja tuohon asiaan?" Sitten voisi suoraan vastata kysymykseen ja asia hoituisi sillä.

Mutta yleensä se toinen aloittaa, että "no en nyt oikein osaa neuvoa, mitä sinun pitäisi tuossa asiassa tehdä...", johon tekisi mieli huutaa, että "onko tässä joku edes pyytänyt sinun neuvojasi!"

Jos et halua kommentteja, älä oksenna ongelmiasi kaverin niskaan. Pidä suusi kiinni.

Olen jo tehnyt niin. Kun ei nevonta-asenne kerran loppunut, niin lakkasin yksinkertaisesti kertomasta asioistani enää. Kaveruus on sittemmin hiipunut. Kerro nyt sitten minullekin, miksi se siihen hiipui.

Oma kantani on, että kaveruuteen kuuluu myös kuuntelemisen taito.

Minun mielestä voisi sanoa kaverille esim että "Hei, mulla ois yks ongelma mistä haluaisin puhua sulle. Mutta en halua että yrität ratkaista tätä asiaa puolestani , enkä halua nyt tällä hetkellä mitään neuvoja, vaan haluaisin vaan jutella. "

Kaikilla ei ole hyvää kuuntelutaitoa, ja minun mielestä siihen on ihan ok "ohjata" sanomalla suoraan että tarvitsen nyt vaan kuuntelevaa korvaa koska haluan keventää mieltäni.

Mitä sinä ajattelet sen ystäväsi tästä vuorovaikutuksesta saavan? Onko pelkkä sinun läsnäolosi niin suunnaton ilo, että sen edestä kannattaa istua suu supussa valitusta kuuntelemassa?

Ihan käsittämätöntä itsekeskeisyyttä. Täytyy saada rypeä omissa ongelmissaan, yleensä samoissa vuodesta toiseen, ja sitten vielä täytyy saada sanella, miten toisen sopii reagoida.

Ja sitten syytellään sitä, joka ei jaksa istua tuppisuuna vaan kuuntelemassa.

Itse ainakin vastaisin tuohon "parempaan kuunteluun ohjaamiseesi", että minun ammattimainen kuunteluni maksaa sen 75 e/h. Muussa tapauksessa oletan saavani itsekin jotain hupia siitä vuorovaikutustilanteesta.

Lue empaattisesta kuuntelemisesta:

" Empatia on toisen ihmisen kokemuksen kunnioittavaa ymmärrystä. Ymmärrys välitetään toiselle kuuntelemalla ja olemalla läsnä. Meidän on hyvä selvittää toisen viesti riittävän tarkasti esittämällä kysymyksiä. Kysyä kannattaa sen sijaan, että ryhtyisimme neuvomaan tai rauhoittelemaan. Myöskään älyllinen ymmärtäminen ei kannata, sillä se tuhoaa empatian. Empaattinen kuuntelija keskittyy analyysien sijaan toisen ihmisen tunteisiin ja tarpeisiin. Voimme korostaa empatian välittymistä toistamalla toiselle sen, mitä olemme kuulleet hänen tarpeistaan ja tunteistaan. Empatian ylläpitäminen riittävän pitkään mahdollistaa toiselle ihmiselle itsetuntemuksen lisääntymisen ja syvenevän yhteyden syntymisen hänen sisimpäänsä meidän avullamme. "

https://www.kuudesaisti.net/ihmissuhteet/rakentava-ja-myoetaeelaevae-vu…

🥱

Vierailija
555/2721 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Neuvotko muita vaikka neuvoasi ei kysytä? Se ei ole ok."

" Psykoterapeutti Emilia Kujala selittää, miksi ihmisillä on hirveä hinku neuvoa ja miten voi oppia kuuntelemaan neuvomisen sijaan: "

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000008061395.html

Vierailija
556/2721 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedät, että tienaan paljon vähemmän kuin sinä. Et tarjoa itse juuri koskaan, mutta kyselet aina voisinko tämän kerran tarjota kun sulle tulikin yllättäviä menoja... 

Jos ei ole rahaa maksaa ruoasta/juomasta niin tehtäiskö edes joskus jotain muuta kuin mentäisiin baariin. Mentäisiin vaikka lenkille metsään tai jotain muuta mikä ei maksa mitään. 

Vierailija
557/2721 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jumalauta miten katkeraa sakkia! Antakaa ihmisten elää.

Jos miulla olisi näin kaksinaamaista porukkaa kavereina, antaisin fudut takamukseen äkkiä.

Eikö sulla ole oikeasti mitään, mitä et sano kavereillesi suoraan? Ja montako kaveria sulla on, jotka jaksavat kuunnella "suoraa puhettasi"? 

Vierailija
558/2721 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää oli hyvä teksti siitä, että auttaa toista oivaltamaan itse:

https://koodarikuiskaaja.fi/blogi/tilan-tekeminen-on-tarkeampaa-kuin-ne…

Vierailija
559/2721 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että hänellä ja puolisollaan on ihan hyvät tulot. Se, että mitään ei jää säästöön, ei johdu pienistä tuloista, vaan siitä, että heilä on kaksi autoa, kaksi moottoripyörää, syövät monta kertaa viikossa ulkona, käyttävät paljon rahaa vaatteisiin ja ulkonäön hoitamiseen.

Vierailija
560/2721 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naistenlehtien ihmissuhdepalstojen lukeminen ei tee sinusta psykologia vaan rasittavan ihmisen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kahdeksan