Mitä haluaisit sanoa ystävällesi, mutta se ei olisi OK?
Eli mitä haluaisitte sanoa, neuvo tai mielipide, josta teille aivan varmasti suututtaisiin ja katkaistaisiin välit? Minulla on ystävä jolla on kolme suurta koiraa, eikä niitä lenkitetä ollenkaan. Tekee pahaa eläinten puolesta ja niiden jätöksiä on milloin missäkin. Olen monesti vihjannut, että mennäänkö vaikka yhdessä lenkille, mutta ei. Inhottavaa, teen kohta elsun.
Kommentit (2636)
Hankin sinulle työpaikan ja puolison. Et koskaan edes kutsu minua mihinkään. Olisi sinun vuorosi auttaa minua edes jossain. Vaikka vastavuoroisesti siinä puolison löytämisessä.
Olet jo lähes 50-vuotias nainen, joka ei ole saanut katkaistua napanuoraansa. Pidät äitiäsi kaverinasi, mutta etkö näe miten hän hämmentää elämääsi ja sotkee ihmissuhteitasi takapiruna? Olet itsekin kärsinyt äitisi arvaamattomuudesta ja suuttumisista, silti hän saa viedä sinua kuin pässiä narussa. Puhutkin jo samalla lailla asioista ja ihmisistä, joiden kuvittelette olevan teitä vastaan. Tämän lisäksi olet mukana hänen kostopuuhissaan entisille tutuille. En tiedä, kumpi teistä on oikeastaan pahempi, äitisi vai sinä, jota luulin kaverikseni. Onneksi minä olen päässyt sinusta eroon.
Uusperheen vauvalle piti saada uudet Bugaboon rattaat mutta sitten kun oli aika ostaa lapselle turvaistuin alle vuoden päästä niin yhtäkkiä ei ollut edes muutamaa satasta pistää istuimeen. Omissa prioriteeteissa turvallinen matkustaminen menisi kirkkaasti edelle. En ikinä laittaisi alle vuoden ikäistä lasta kaverin vanhaan kms pilipali-istuimeen, liekö ollut käyttöikääkään jäljellä. Jos olisi odotusaikana tullut tuhlailua liian tyyriisiin rattaisiin niin vaihtaisin ne vaikka halvempiin käytettyihin jotta saisin sen 200-300€ kunnolliseen turvaistuimeen alle 1 vuotiaalle.
Haluaisin sanoa, ettei kertomiini vastoinkäymisiin tarvitse vastata aforismeilla tai maailmaa syleilevillä teorioilla. Riittäisi että voisin joskus vain todeta että nyt on tllainen vaikea tilanne. En ajattele kuten hän, että kaikki jalostaa. Ja vaikka jalostaisikin, en halua ajatella sitä joka hetki, eikä tavoitteeni ole jalostua vaan yrittää ratkaista konkreettiset ongelmat joissa on kyse mm. toimeentulostani, eikä siitä että olen kehittymässä pyhimykseksi tai jotain.
Olette (2 henkilöä) satunnaisesti ihan mukavaa seuraa, mutta jotenkin teille molemmille on päässyt syntymään sellainen kummallinen käsitys (ihan suorastaan oletus) että minä keksin, järjestän, organisoin tapaamiset ja tekemiset ja vieläpä kuskaan teitä kaikkiin yhteisiin juttuihin. Pahinta on se että te oletatte automaattisesti näin tapahtuvan. Olisi mukava kun minut kutsuttaisi joskus valmiiseen tapaamiseen jossa saisin vaan istua pöytään ja nauttia tarjoiluista.
Eräässä kauan sitten tapahtuneessa tilanteessa toinen teistä ehdotti paikkaan x lähtöä (koska sinulla itselläsi oli siellä mielenkiintoinen juttu), innostuin ja järjestin omalla kantiltani kaiken niin että menen paikalle ja nähdään siellä. Muutama tunti ennen kun kysyn missä nähdään kerrot minulle ettet ole tulossa jos en viitsi hakea sinua. Tihan hiton törkeää.
Tiedän että olet kateellinen elämäntyylilleni, sille että mulla on varmaan kolminkertainen palkka sinuun nähden ja siitä että olen koulutettu ja paljon sinua nokkelaälyisempi. Älä ole. Ole ihan oma itsesi, se hauska kaveri joka olit ennen. En pidä kuittailustasi ja vihjailuistasi, en minäkään piikittelee sinua vaikka tiedän että muuntelee välillä totuutta.
Älä keksi tekosyitä työttömyydellesi ja tilanteellesi. Elät yli varojesi eikä työt vaan kiinnosta sinua. Välillä syynä on lapset, välillä joku sairaus, välillä ihan muu. Keksit vaan tekosyitä ettei töihin tarvitse mennä.
Jos olet sairas ja rahaton, miten ihmeessä lapsillasi on kalliit harrastukset joihin heitä kuskaat. Kaikkiin kissanristiäisiin jaksat osallistua ja touhuta talkoissa ympäriinsä mutta töitä et muka jaksa sairautesi takia tehdä. Mielestäni se vaikuttaa tekosyyltä, koska perustelut ovat vuosien varrella vaihtuneet.
Et myöskään koskaan kysy mitä minulle kuuluu ja yhteydenottaja olen aina minä. Miksi ystävyytemme on niiin yksipuolista ja yksisuuntaista? Enhalua sanoa näitäkoska olet vähemmästäkin katkonut välejä mm sukulaisiisi.
Ollaan tunnettu 30v, jännä millä ihmeen rahkeita olet päässyt ystäväpiirissäsi (joka on laaja) tuohon rooliin että passautat itseäsi yhdellä jos toisella.
Osaat tehdä sen jotenkin niin tosi taitavasti, niin että kanssaihmisesi (perheesi mukaanlukien) eivät vaan kehtaa kieltäytyä pyynnöstäsi. Juoksetat ihmisiä sormia napsauttamalla, oletat että kaikki autoliset tutut kuskaa sinua ees taas jokainen vuorollaan (ilmeisesti et tajua että me muut myös tunnemme toisemme ja puhumme asiasta....vitsailemme, kenen vuoro ensi viikolla on kuskata sinua).
Muutenkin noilla ikävuosilla on kyllä perin kummallista elättää itseään vanhemmillesi ja hyödyntää iäkkään äidin palveluita ihan surutta.
Mutta jotkut vaan ovat niin röyhkeitä.....toisaalta röyhkeät ihmiset ovat usein niitä jotka pärjää hyvin.
Ihanaa kun jäit vihdoin eläkkeelle - olet ansainnut sen!
Ja minä myös. Työelämäni ja työviihtyvyyteni parani 95 %.
Ystävä parikunta käski känni illan päätteeksi meidän alkaa tehdä vauvoja. Siihen päättyi ystävyys. Me emme halua vauvoja. Kauhulla katsottu noita ystävä pariskuntia. Joillain naispuoliskoilla jo 3 eri ukolle penikoita. Ihan hermona ovat huutaville vauvoille, raivoille teineille ja sille kun ei ikinä mihinkään pääse. Kadehtivat meitä kun menemme mihin haluamme. Elämä on valintoja. Ihana vapaus.
Että minusta on hullu idea lähteä reissulle Lontooseen yhdeksi yöksi ja seuraava päivänä Suomeen! Shoppailla voi Suomessa myös.
Kaverillani oli nätti ja fiksu avovaimo. Vaihtoi hänet sinuun. Kukaan ei ymmärtänyt. Jo ensimmäisestä tapaamisesta asti,veit tilan itsellesi ja poltit hapen muilta. Kokoajan pitää olla draamaa menossa. Tallot ja arvostelet muita. Olet valikoinut,kenen kanssa kukakin saa seukata. Jos ei ole miellyttänyt,niin ulostanut kaveripiiristä. Kunnallispolitiikassa olet hermostuttanut kaikki. Mikään ehdotuksesi ei mene läpi. Hyvätkin hankkeet kaatuvat,jos sinä alat niitä " edistämään". Nyt olet saanut minun ja kaverini välit katkeamaan. Väität taas kyllä tietäväsi,kuinka asiat ovat menneet. Et suostu kuuntelemaan mitään tai ketään. Olet niin väärässä. Kestihän meidän kaveruutemme 48.5 vuotta. Nyt olet sen tuhonnut. Jos asiat joskus selviävät sinullekin,niin anteeksi voin antaa. Mutta kavereita ja läheisiä meistä ei koskaan enää tule.
Leikkaa se ylikasvanut fledasi, yli 50 vee naisella se on vaan kamala. Polkkatukka sopisi sulle, aivan kuten nuorempana sulla oli. Miehet ei todellakaan jahtaa sua, eikä todellakaan kenenkään aviomies, eikä kaikki sun tapaamat miehet yritä sua Susta saa vain omituisen vaikutelman.
napanuoran voisi jo katkaista kun kyseessä aikuinen lapsi. Äiti 50+ ja työtön. Nuori opiskelija, käy töissä ja hänen kustannuksellaan reissataan. Mielestäni nuori ei ole äitinsä elättäjä ja hänellä pitäisi olla oikeus omaan elämään ja omiin ystäviin. Ystävät vaihtuu kun eivät kestä anoppia kolmantenapyöränä
Haluaisin sanoa miehen sukulaisnaiselle että please, älä leivo koska et osaa. Leipoo aina lastensa juhliin eikä oikein tajua miksei ne leipomukset ikinä mene kaupaksi. Jos vieraan hammas katkeaa kuppikakku syödessä niin ei hyvä. Keksipohja juustokakussa ei tarkoita keksipinoa kakun alla ja itse kakkumassa tehdään pelkästä kermavaahdosta jossa sokeri ja liivate. Pullat korvaisi pesäpallon. Vuodesta toiseen noita tarjoaa ja voi mikä päivittely kun jäi taas niin paljon yli.
Ystäväni. Vatsan seudun ongelmasi ei johdu yksistään siitä terveysongelmasta mistä sanot sen johtuvan. Olet myös lihonut huomattavasti ja vartalossasi on ympäriinsä löysää. Ongelmasi ei ole pelkkä maha. Älä tunge päällesi enää s- tai m koon vaatteita koska oikeasti olet kokoa L-XL. Näyttäisit ihan tyylikkäältä ja viehättävältä oikean kokoisissa vaatteissa.
Saisin että haivaa ne ilimanaikuset romut huushollistas kaatikselle.
Miksi ette auttaneet minua kun olin vakavasti sairas ja avuton, ei henkinen tuki yksin auta. Ja edelleen odotan koska lupaukset täytetään. Ei kannata miettiä, tai kannattaisi miettiä, miksi olen etäännyttänyt itseni seurastanne. Siinä kolikossa on kaksi puolta.
Ei se ole enää edes " ystävä" koska en voi olla tuollaisen ihmisen kanssa enää tekemisissä mutta, sanoisin tämän:
Halveksun sitä että et käy töissä, keksit itsellesi kaikenlaisia vammoja ja sairauksia yksi toisensa perään jotta ei tarvitsisi töitä tehdä. Loinen olet.
Kuvittelet olevasi hyvä ihminen. Todellisuudessa käytät ihmisiä hyväksesi monin eri tavoin, mikä kulloinkin parhaan tuloksen antaa. Kaveria olet sen kanssa josta eniten sillä hetkellä irti saa. Kaljaa, tupakkaa, rahaa, kuuntelijan jne.
Sinuun ei voi luottaa. Olet itse kertonut että olet p***ut kaverisi miehen kanssa autotallissa kaverin mentyä nukkumaan. Kuka tekee näin ?
Olet myös ollut seksisuhteessa (aikuisen) lapsesi kaverin kanssa. Aika noloa lapsen kannalta. Laillista kyllä mutta ehkä moraalissa viilattavaa vielä.
Et ole juuri koskaan soitttanut tai laittanut minulle viestiä. Kerran tai kaksi olet kutsunut iltaa istumaan, muuten ovat yhteydet hoituneet minun puoleltani tai sattumalta muiden mukana paikalle tullen. Olet käynyt asunnossani festarien aikaan kerran. Kun olen tästä asiasta hermostunut ja kysynyt, olet suutttunut ja kertonut että olen omituinen ja sinulla on muitakin " ystäviä" joita ei kyllä häiritse harvemmat yhteydenotot.
Flirttailet avoimesti miesystävälleni, pyllistelet hänen nenänsä edessä. Pihalla käytte yhdessä tupakalla ja viivytte. Tanssiakin piti.
Siinäpä vasta mukava ystävä.
Näistä syistä katkoin välit sinuun. En voi kunnioittaa tuollaista ala-arvoista matoa.
Olet pelin heikoin lenkki, hyvästi.