Te joita ei ahdista sota, miten ajattelette asiasta?
Kommentit (92)
Vierailija kirjoitti:
Ei tule mitään sotaa. Suomi olis liian kova vastus.
Mies54v
Se kova vastus koostuu loputtomasta ankeasta suomaisemasta. Se tekee alakuloiseksi.
Ei täällä ole mitään sellaista tavoiteltavaa joka tekisi tänne hyökkäämisestä vaivan arvoista, ei, vaikka täällä ei olisi yhtään muuta asetta kuin yksi venttiilikumiritsa. Eihän täällä ole mitään muuta kuin suota ja korpea, ei ole teollisuutta, ei luonnovaroja, ei tiestöä (kynnöspeltoja ei lasketa teiksi), ei mitään! Eihän täällä ole edes kansaa, jonka voisi alistaa, on vain muutama hassu tollukka siellä täällä.
Siis tarkoitatko ahdistaako Ukrainan tilanne vai sodan uhka euroopassa ja Suomessa?
Ahdistaa ja ärsyttää tuo Ukrainan tilanne. Ei pelota tippaakaan että Suomeen tulisi ja vaikka tulisi niin me pärjätään.
tästä syystä kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tule mitään sotaa. Suomi olis liian kova vastus.
Mies54vSe kova vastus koostuu loputtomasta ankeasta suomaisemasta. Se tekee alakuloiseksi.
Ei täällä ole mitään sellaista tavoiteltavaa joka tekisi tänne hyökkäämisestä vaivan arvoista, ei, vaikka täällä ei olisi yhtään muuta asetta kuin yksi venttiilikumiritsa. Eihän täällä ole mitään muuta kuin suota ja korpea, ei ole teollisuutta, ei luonnovaroja, ei tiestöä (kynnöspeltoja ei lasketa teiksi), ei mitään! Eihän täällä ole edes kansaa, jonka voisi alistaa, on vain muutama hassu tollukka siellä täällä.
Stalin itse sanoi sodan loputtua, että hän ei halua hulluja suomalaisia vaivoikseen.
Venäjän armeija on paska ja niiltä loppuu vehkeet. Ei ole mitään pelättävää.
Vierailija kirjoitti:
Enemmän pelkään niitä muita häiriötoimia. Sotaa en hurmuri mirri (Paitsi harmittaa Ukrainan puolesta)
Esim 2015 tapahtuman uusintaa (massat tulee suomeen), jota ei naapurin pressa tietenkään enää pysäytä tai tietoliikenteen ja sähkön katkeamista. Ne ovat paljon nopeammin täällä kuin sota. Vaikka jo huomenna.
Ei mikään hurmuri mirri vaan
*sotaa en juuri mieti
Typerykset pelkää että sota tulee. Älkää olko noin nössöjä. Ei ole mitään pelättävää.
Kuuntelin Rysky Riiheläisen kurssin ja totesin, että minulla oli aika terve strategia sekä koronaan että sotaan. On hyvä saada tietoa sen verran, että käsittää, missä mennään, mutta ei pidä ruveta ahmimaan ja seuraamaan pakonomaisesti kaikkea, niin että ahdistuu - tai vielä pahempaa: tipahtaa kaiken maailman kummille kanaville ja harhautuu ties mihin teorioihin.
Tärkeintä on pitää itsestään huolta: syödä, nukkua, ulkoilla, elää hyvin ja käsittää, että liika murehtiminen ei auta ketään. Kuten sanon itselleni toisinaan: "En voi tehdä tälle yhtään mitään. Mikään määrä minun huoltani ei tätä muuta." Ja sitten voi tehdä jotain pientä, jonka kokee auttavan maailman hätää hiukan: lahjoittaa jollekin hyväntekeväisyysjärjestölle, kutoa sukkia keräyksiin, rukoilla jos on sellainen ihminen jne.
1 Kaikella on määräaika, ja aikansa on joka asialla taivaan alla.
2 Aika on syntyä ja aika kuolla. Aika on istuttaa ja aika repiä istutus.
3 Aika on surmata ja aika parantaa. Aika on purkaa ja aika rakentaa.
4 Aika on itkeä ja aika nauraa. Aika on valittaa ja aika hypellä.
5 Aika on heitellä kiviä ja aika kerätä kivet. Aika on syleillä ja aika olla syleilemättä.
6 Aika on etsiä ja aika kadottaa. Aika on säilyttää ja aika viskata pois.
7 Aika on reväistä rikki ja aika ommella yhteen. Aika on olla vaiti ja aika puhua.
8 Aika on rakastaa ja aika vihata. Aika on sodalla ja aika rauhalla.
9 Mitä hyötyä on työntekijällä siitä, mistä hän näkee vaivaa?
10 Minä olen katsonut sitä työtä, minkä Jumala on antanut ihmislapsille, heidän sillä itseään rasittaaksensa.
11 Kaiken hän on tehnyt kauniisti aikanansa, myös iankaikkisuuden hän on pannut heidän sydämeensä; mutta niin on, ettei ihminen käsitä tekoja, jotka Jumala on tehnyt, ei alkua eikä loppua.
12 Minä tulin tietämään, ettei heillä ole muuta onnea kuin iloita ja tehdä hyvää eläessänsä.
13 Mutta jokaiselle ihmiselle on sekin, että hän syö ja juo ja nauttii hyvää kaiken vaivannäkönsä ohessa, Jumalan lahja.
14 Minä tulin tietämään, että kaikki, mitä Jumala tekee, pysyy iäti. Ei ole siihen lisäämistä eikä siitä vähentämistä. Ja Jumala on sen niin tehnyt, että häntä peljättäisiin.
15 Mitä nyt on, sitä on ollut jo ennenkin; ja mitä vasta on oleva, sitä on ollut jo ennenkin. Jumala etsii jälleen sen, mikä on mennyttä.
16 Vielä minä näin auringon alla oikeuspaikan, ja siinä oli vääryys, ja vanhurskauden paikan, ja siinä oli vääryys.
17 Minä sanoin sydämessäni: Vanhurskaan ja väärän tuomitsee Jumala, sillä siellä on jokaisella asialla ja jokaisella teolla aikansa.
18 Minä sanoin sydämessäni: Ihmislasten tähden se niin on, jotta Jumala heitä koettelisi ja he tulisivat näkemään, että he omassa olossaan ovat eläimiä.
19 Sillä ihmislasten käy niinkuin eläintenkin; sama on kumpienkin kohtalo. Niinkuin toiset kuolevat, niin toisetkin kuolevat; yhtäläinen henki on kaikilla. Ihmisillä ei ole mitään etua eläinten edellä, sillä kaikki on turhuutta.
20 Kaikki menee samaan paikkaan. Kaikki on tomusta tullut, ja kaikki palajaa tomuun.
21 Kuka tietää ihmisen hengestä, kohoaako se ylös, ja eläimen hengestä, vajoaako se alas maahan?
22 Niin minä tulin näkemään, että ei ole mitään parempaa, kuin että ihminen iloitsee teoistansa, sillä se on hänen osansa. Sillä kuka tuo hänet takaisin näkemään iloksensa sitä, mikä tulee hänen jälkeensä?
Raamattu (1933): Saarnaaja: 3:1-22
Vierailija kirjoitti:
Typerykset pelkää että sota tulee. Älkää olko noin nössöjä. Ei ole mitään pelättävää.
Median sotapropagandan tarkoitus oli saada suomi Natoon, Usan vasalliksi Venäjän vastaiseen rintamaan, joten ei täällä sen enempää sotaa tarvitse pelätä kuin ennenkään.
Joditabletit hommattu ja valmiina sulut ilmanvaihdolle, kun Venäjä laukaisee ensimmäiset ydinaseet.
Muuten sota ei tänne leviä. Säteilylle ei kuitenkaan voi mitään.
Koronakin taas leviää käsiin vaikkei uutisoida. Näillä mennään.
Vierailija kirjoitti:
On turvallisempaa olla suomalainen Suomessa kuin palestiinalainen Gazassa tai Länsirannalla. Jos palesttinalainen kohtaa juutalaisen, juutalainen epäilee, että palestiinalainen ehkä suunnittelee terroritekoa ja ampuu palesttinalaisen siihen paikkaan.
Eiköhän siellä ammuta ihan puolin ja toisin. Turha tästä nyt on taas vain yhtä kansanryhmää eli juutalaisia syyttää.
Juutalaiset olivat sillä alueella ensin, jo kauan ennen ajanlaskua. Sen osoittavat Raamattu ja vanhat karat. Jos eri ryhmät eivät mahdu elämään siellä sovussa, niin viimeisenä tulleet eli palestiinalaiset poistukoot. Ja sanotaan nyt heti sekin, että nykyiset palestiinalaiset eivät ole mitään sukua Raamatussa mainituille filistealaisille, vaikka he sellaista narratiivia yrittävätkin selostaa.
Vierailija kirjoitti:
Joditabletit hommattu ja valmiina sulut ilmanvaihdolle, kun Venäjä laukaisee ensimmäiset ydinaseet.
Muuten sota ei tänne leviä. Säteilylle ei kuitenkaan voi mitään.
Siis jos ampuu taktisen ydinaseen Ukrainaan niin ei sieltä mitään säteilyä Suomeen lennä.
Vierailija kirjoitti:
Siis tarkoitatko ahdistaako Ukrainan tilanne vai sodan uhka euroopassa ja Suomessa?
Terve! Tarkoitin tätä hela hoitoa. On ollut liikkeellä paljon ahdistusta Ukrainan tilanteesta, eskaloitumisesta, ydinsodan uhasta ja sitten on vielä nämä uhat taloudelle ja infralle. Joten ajattelin että tällaisesta ketjusta voisi olla hyötyä. -ap
Tuskin Venäjä ydinasetta käyttää. Se on liian lähellä Venäjän omaa maata. Yksi tuulenpuuska lännestä ja se ydinsaaste onkin Venäjän puolella rajaa ja tuhoamassa venäläisten asuinpaikkoja ja maanviljelysmaita.
Koko elämä on. Fatalistina menee paljon helpommin, nukuttaa joka yö eikä taloushuolet paina.
Jo tuossa parikymppisenä tajusin ihmiskunnan typeryyden eli ajautumisen omatuhoon, oli se sitten ympäritön kautta tai lopulliseen ydintuhoon.
Ainoa joka selviytyy, on Mama Gaia, äiti maa. Ihmiskunta on sairaus, jonka aika on poistua oikean evoluution tieltä. Mahdollisuus meille annettiin, mutta ei näemmä kelvannut.
Vierailija kirjoitti:
On olemassa sellainen porukka kun NAFO fellas. He vahtivat porukalla tätä ukraina vastaan venäjä keskustelua ja joukolla liputtavat viestejä jotka ovat HEIDÄN mielestään venäjän puolella.
Se saattaa selittää osan tänmänkin palstan poistoja.
Ja lisäksi on sitten vielä silakatkin...
Oon yksi felloista. Terppa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa sellainen porukka kun NAFO fellas. He vahtivat porukalla tätä ukraina vastaan venäjä keskustelua ja joukolla liputtavat viestejä jotka ovat HEIDÄN mielestään venäjän puolella.
Se saattaa selittää osan tänmänkin palstan poistoja.
Ja lisäksi on sitten vielä silakatkin...Oon yksi felloista. Terppa!
Niin. Koetko sinun toimet reiluksi ja rehelliseksi?
Mistä tidät että muille ei makseta siitä samasta jota sinä teet ilmaiseksi?
Mistä tiedät olevasi "oikella puolella"?
Miksi estät normaalin keskustelun?
Enemmän pelkään niitä muita häiriötoimia. Sotaa en hurmuri mirri (Paitsi harmittaa Ukrainan puolesta)
Esim 2015 tapahtuman uusintaa (massat tulee suomeen), jota ei naapurin pressa tietenkään enää pysäytä tai tietoliikenteen ja sähkön katkeamista. Ne ovat paljon nopeammin täällä kuin sota. Vaikka jo huomenna.