Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oliskohan siinä oikeasti perää että hiilihydraatit ne on meidät lihottaneet eikä liika rasva..?

Vierailija
01.11.2006 |

en ole mikään asiantuntija kylläkään. Mutta kaikki nämä kevyt tuotteet hyllyissä ja ihmiset senkun lihovat.

Kommentit (153)

Vierailija
1/153 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan muusta kuin (hyvistä) hiilihydraateista.

Vierailija
2/153 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun katsoo miten paljon ihmiset syö hiilareita lähinnä karkkina ja makeina herkkuina yms. Jos kaikki söisivätkin kohtuudella sitä virallista ruokapyramidi linjaa noudattaen niin tuskin olis niin paljon ongelmia. Mutta runsaasti hiilareita ja vielä rasvaa sekaan, niin rasvakin toimii tehokkaammin lihottaen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/153 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pari kertaa elämässäni karpannut; jättänyt viljat, riisit ja perunan ja sokerin pois. En ole vähentänyt syömistäni, vaan syönyt kuin hevonen. Eli en ole ollut dieetillä sanan varsinaisessa muodossa.

Silti molemmilla kerroilla on paino tippunut ja vyötäröltä lähtenyt neljä senttiä muutamassa viikossa, vaikka bmi on 20,5 luokkaa.

Vierailija
4/153 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset yksinkertaisesti syövät liikaa, ja varsinkin kaikenlaisia epäterveellisiä herkkuja.

Silloin ennenvanhaan, kun suomessa lihavat ihmiset olivat harvinaisuuksia, ihmisten ruokavalio koostui pääasiassa leivästä, perunasta, puuroista ja ruskeasta kastikkeesa. Eli hiilihydraateista.

Vierailija
5/153 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja jos taas kuluttaa enemmän kuin syö, niin laihtuu. Mielestäni on aika simppeliä, ja käsittääkseni tässä on villakoiran ydin.

Vierailija
6/153 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun isovanhemmat ovat vielä aika nuoria, kuusikymppisiä ja pyörittävät omaa maatilaa pohjosessa. Oltiin kesällä siellä kuukausi jeesaamassa ja muuten vaan kyläilemässä. Ruoka oli just tyyliin maito omasta navetasta, voita, kermaa, munia, lihaa.. aamulla puuro kunnon voisilmän kanssa. pastaa ja riisiä ei juuri näkynyt:P vihanneksia senkin edestä. mun paino purosi 6kiloa ja miehen 8! siis nuin raskailla eväillä! toki töitäkin tehtiin.

Vierailija
7/153 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän kevyestä juustosta, jugurteista, jäätelöistä yms. En näe mitään syytä ahtaa naamaani voita ja kermaa, kun hyvää saa kevyemminkin.

Vierailija
8/153 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse syön terveellisesti ja liikun kohtuullisesti, lähinnä hyötyliikuntaa, eikä ole mitään ongelmia painon kanssa ollut ikinä. Iän myötä pitänee alkaa liikkua enemmän, koska kroppa kuluttaa huonommin, ja olen kuitenkin perso ruualle.

Musta on muuten ihan järjetöntä, että monet ihmiset pitää nykyään liian pitkänä kävelymatkana jotain kahta kilometriä! Mä olen kävellyt viimeisillään raskaanakin kuutta kilometriä päivässä, helposti.

Vierailija
9/153 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää karppidieetti onkin laiskoille liikkumattomille ihmisille sovellettavissa.

Vierailija
10/153 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen alipainonen ja mieskin siinä kintaalla. isovanhemmat ja meidän vanhemmat kaikki hoikkia. syödään peruskotiruokaa ja vain ruoka-aikoina. en muista enää milloin olen jotain karkkia syönyt?

Vierailija
11/153 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ole ihan niin simppeliä että meitä lihottaa se, että syömme kulutukseemme nähden liikaa - ja epäterveellisesti.

Vierailija
12/153 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. just perunoita ja pastaa. MUTTA pullat, keksit, karkit ja jätskit pitäisi jättää pois!

Mä olin aikaisemmin tosi hoikka kun söin pelkkää hyvää kotiruokaa (jossa myös paljon rasvaa). Sitten kun sain lapsia ja jäin kotiin aloin syömään pullaa tai keksejä lasten päikkäreiden aikaan ja aina iltaisin kun lapset ovat menneet nukkumaan niin pitää olla jotain pientä hyvää telkun ääressä... eli napostelu napostelu pois!!

Vierailija
13/153 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eiköhän se ole ihan niin simppeliä että meitä lihottaa se, että syömme kulutukseemme nähden liikaa - ja epäterveellisesti.

Vierailija
14/153 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alussa on ihan pulassa mitä sitä sitten syö, kun kaikessa on kauheat määrät hiilareita. Olen varma että kaikkien pitäisi ainakin vähentää hiilarien käyttöä ja kiinnittämään huomiota niiden glykeemiseen indeksiin, eli miten nopeasti ne imeytyy, kuinka nopean verensokeripiikin saavat aikaan.

Vierailija
15/153 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Silloin ennenvanhaan, kun suomessa lihavat ihmiset olivat harvinaisuuksia, ihmisten ruokavalio koostui pääasiassa leivästä, perunasta, puuroista ja ruskeasta kastikkeesa. Eli hiilihydraateista.

Vierailija
16/153 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten karpatessa kiinnität huomiosi siihen mitä syöt, ja syötkin vähemmän vaikkei siltä tunnu. Koska syöt karpatessa paljon proteiinia ja rasvaa, jotka pitävät nälän pois pitkään, tulet automaattisesti syöneeksi vähemmän kuin normaalisti vaikkei siltä tunnu. Etenkin kun kaikki makeat herkut jäävät automaattisesti pois.

Vierailija:

5 jatkaa: mutta miten ihmeessä minulta lähti 4 cm vyötäröltä, vaikka söin karpatessa enemmän kuin normaalisti???

Vierailija
17/153 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

se vyötärön kaventuminen johtui suureksi osaksi turvotuksen poistumisesta kun hiilareiden sitomat nesteet lähtivät.

Vierailija
18/153 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Niin ja silloin ruokaa ei ollut riittävästi kaikille ja lisäksi tehtiin ruumiillista työtä.

Vierailija:

Vierailija
19/153 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni herkuttelee JOKA päivä nykyään.

Vai miten on?

Itse tunnustan syöväni jotain hyvää melkein joka päivä. Haluaisin päästä siitä eroon, mutta kun se on niin vaikeaa nyt ihan kaikista syistä:(((.

Vierailija
20/153 |
01.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti se 4 cm oli sitä turvotuksen poistumista, eikä todellista ylipainoa (jota minulla tuskin onkaan: 177 cm ja 65 kg). Mutta oli taivaallista mahtua tiukkoihin farkkuihin ilman, että vatsamakkarat pursusivat.

19:n väite ei pidä paikkaansa. En ole koskaan ollut niin nälissäni kuin karpatessa. Söin valehtelematta puoli kiloa lihaa päivässä, tietysti kasviksiakin hyvin paljon, mutta silti heti ruoan jälkeen oli nälkä (ilmeisesti en syönyt tarpeeksi rasvaa). Minä todellakin söin enemmän karpatessa kuin normaalisti. Söin aamusta iltaan. Vedin puolikkaan juustokakun, itsetekemän, kerralla - ja tätä rataa.

5