Mikä ratkaisuksi, kun olen unenpuutteen takia työkyvytön, ja lapsi herättää joka yö monta kertaa
Pitkäaikainen unenpuute on tehnyt minusta työkyvyttömän. En siis kärsi unettomuudesta, vaan lapsen yöheräily aiheuttaa unenpuutteeni. Herää joka yö monta kertaa, tehnyt niin aina, alusta saakka. On nyt kolme. Lääkärit ei löydä lapsesta vikaa eli terve on, mutta todella herkkäuninen ja jostain selittämättömästä syystä vähäuninen. Kaikkialla vain sanotaan, että minun on vain kestettävä ja jaksettava ja toivottavasti pian helpottaa. En pysty työhöni, koska olen niin pihalla unenpuutteen takia ja työ on vaativaa. Lääkärit ei voi oikein minua auttaa, koska minulla ei ole mitään sairautta eli vaikka unettomuutta, jota voisi hoitaa. Mitään tukiverkkoja meillä ei ole, eli ei ole mitään paikkaa, jonne laittaa lapsi nukkumaan öitään muualle.
Kommentit (85)
No kyllä se on kestettävä. Niin me kaikki ollaan jouduttu kestämään. Nyt lapset on 10-13 ja olen saanut nukkua vihdoin täydet yöunet. Paha vaan että nyt on alkamassa kai varhaiset vaihdevuodet ja yöunet sen takia välillä huonot.
Onko sinulla kumppania tai siis lapsen vanhempi? Ja sinulle korvatulpat. Onko mummosta avuksi joskus, lapsen kummi tai naispuolinen serkku. Voitko ottaa lomaa lapsen hoitoon tai välivuoden, jos äitiys/isyysloma meni. Miksi oletetaan että pikkulapsi ei tarvitse vanhempia ja mennään vaan töihin? Lapsi voi tarvita lohduttajaa ja rauhoittajaa yölläkin, jotain apua. Turvattomia lapsia tulee kun lapset aikaisin tarhaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt olisi tärkeää tietää, että kuinka paljon lapsi nukkuu? Ihan vaikka kellonajat ja kuinka monta kertaa herää? Tuolla joku kysyi puolisoa, onko sellaista? Onko lapsella isää?
Aika moni nukkuu vain muutaman tunnin yössä, mutta silti on ihan toimintakykyinen. Tuntuukin vähän kummalliselta, jos sinulla on noin paljon oireita. Onko sinua tutkittu lääkärissä? Kuulostaa hieman alkavalta muistisairaudelta, sellaisia voi tulla myös nuorille ihmisille.
No ei ole mitään alkavaa muistisairautta tuollainen.
Kyllä muuten voi olla. Nuorilla muistisairauden ensioireita on usein tiedonkäsittelyn hidastuminen. Sitähän ap:lla nimenomaan on.
Sä taidat nyt "keskustella" väärässä ketjussa.
Täällä etsitään ratkaisuja siihen, miten lapsi saataisiin nukkumaan yöt, jottei hän estäisi äitiä nukkumasta riittävästi.
Olet nyt puolessa välissä sitä, minkä jälkeen omien lasten kanssa helpotti. Yöheräilyt jatkui meillä kuusi vuotta. Sen jälkeen tuli ekat täydet yöunet. Töissä kyllä kävin koko ajan, ei kai sitä nyt työkyvyttömäksi silti tarvitse heittäytyä?? Mutta oli se rankkaa, ihan sekopäistä oikeastaan. Ei mitään turvaverkkoja täälläkään. Tsemppiä!!