*** ENSIKOIDEN KESKIVIIKKO ***
Avataanpa pino kun en ainakaan löytänyt uutta.. Linkki eiliseen http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=8729267&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (38)
Keskiviikkoaamua!
Takana luxusyö, kun on saanut nukkua puolesta yöstä puoli kahdeksaan vain yhdellä heräämisellä. Tosin näin aika ikävää painajaista ja heräsin itkuuni, joten siitä vähän miinuksia, mutta silti menee reilusti plussalle tuo viime yö :)
Aurora malttaa nyt lepäillä, vaikka sitten koivet kohti kattoa ;) Mulla on nyt muistissa sellainen aukko, että epäiltiinkö sulla tulehduksen aiheuttavan nuo supistukset vai johtuuko ne ihan rasituksesta? Joka tapauksessa toivotaan, että pääset niistä pian eroon.
Sara-Marialle tsempitykset ja toivottavasti saisit pian selvyyden vauvan hyvinvoinnista. Niitä vuotojahan voi tulla tuossa vaiheessa raskautta, mutta kyllähän niiden syy pitää selvittää ihan oman mielenrauhan takia. Pidän sulle ja vauvalle peukkuja, että kaikki on hyvin bd
Fio on sitten ihan salassa kasvatellut itselleen hurjat raskausviikot ;) Minunkin mahan kokoa kauhistellaan, vaikka minusta se ei ole edes vallan iso. Se mahankoko on vähän aina sellainen puheenaihe, että joidenkin mielestä se on liian iso ja joidenkin mielestä liian pieni. Minusta olisi mukavampi kuulla kommentteja tyyliin, onpa sinulla kaunis vatsa tai muuta vastaavaa kun kieltämättä tässä lopussa alkaa tuntea itsensä vähemmän viehättäväksi brontosaurukseksi.
Hennalle: Minun mielestä tänne kyllä saa ja pitää kirjoittaa ne negatiivisetkin tunteet. Ja ymmärrän huolesi sen koiran suhteen. Minuakin jäi vaivaamaan kun meidän pihalla pyöri yhtenä iltana kissa, joka maukui tosi surkealla äänellä ja tuntui, että etsi kotiaan. Yritin houkutella sitä luokseni, mutta se pakeni. Toivottavsti mauku löysi lopulta oikean osoitteen ja sille oli siellä vastaanottajat. Tuli vaan heti mieleen, että jos tämä kisuli on niitä hylättyjä kesäkissoja :(
Täällä eilen illalla alkanut lumimyräkkä vaan jatkuu ja lunta on jo kertynyt ihan kolattavaksi saakka. Mies lähtee käyttämään minua puolen päivän aikaan neuvolassa, kun ei tuolla lumipyryssä tule kävelemisestä mitään. Näin tosiaan sellaista painajaista, että minulle tultiin sanomaan, että kun en kerran kykene tätä lasta synnyttämään niin en ole kykenevä myöskään äidiksi ja minulta vietiin vauva pois
:*( Siitä on vieläkin kurja olo, mutta onneksi Otso jaksaa piristää äitiä potkuttelemalla. Mies on ajatellut, että haettaisiin vaunut ja turvakaukalo tämän viikon aikana sieltä liikkeestä, jossa ne on meillä ollut varauksessa. Hui, uskallankohan niitä hakea kun minun alkuperäinen ajatus oli, että haetaan vasta sitten kun vauva on syntynyt... Kai sitä on ruettava valmistautumaan neuvolaa varten. Minua vähän jännittää, että jos minä saan jonkun valtavan porukohtauksen siellä neuvolassa kun on nyt nuo tunteet niin herkässä. Eipä tuo toisaalta olisi ensimmäinen kerta, kun saisin terkat hämilleen itkeä pillittämällä ;)
Mitkäs on muuten muiden loppusuoralaisten tunnelmat? Saa nähdä saadaanko tälle viikolle syntymään uusia enskavauvoja, toivotaan ainakin kovasti!
Mörötin ja Otso rv39+5
[color=B452CD]Tänäänhän pitää kaivaa jo kalsarit jostain kaapin pohjalta! Pakkasta on pari astetta, mutta ton tuulen kanssa tulee jo vilu! =)
Essi pääsi odottelemaan äippäpakkausta..=) Mulle se tuli viikossa eli toivoa on! =)
Sara-Marialle tsemppausta, että vuoto on jotain normaalia tiputtelua! Miten tilanne on edennyt? Loppuko itsestään? =/
Nincalle myös jaksuja jomotusten kanssa..noi menkkamaiset kivut on kyllä aika normaaleja..Toivotaan parasta!
Möröttimelle lähetän unihiekkaa paljon ja kestämistä uupumuksen kanssa! Ei kauaa enää! =)
Aurora: sokrurasitukseen joutuu ainakin lihavat. Sen BMI:n mukaan. Tätsy katto taulukosta ja totesi mun kuuluvan punkeroiden joukkoon. =)
Onko Riikka yhtään paremmalla tuulella jo? =)
Fio: sano kaikille mahan kauhistelijoille, että nepäs onkin rumia. Toks. =D
Hennakin on pahalla tuulella! Soita ihmeessä sinne löytöeläintaloon ja kysy siitä koirulista! Meitäkin useita täällä kiinnostaa polosen kohtalo.
Laralle päänsäryn karkoitusloitsuja täältä!
Mammanalku kuulostaa ihanan positiiviselta ja energiseltä kun niin moni on ihan päinvastaisilla fiiliksillä! Jotkut tosiaan saa kunnon energiasysäyksen tossa keskivaiheella..Mä oon menny samanlaisena koko ajan kun ei ollu mitään huonovointisuutta tai uupumusta..=) Pitää toivoa, etten väsähdä sit lopussa..
Toivottavasti muistin kaiken, mitä pitikin. Itse odottelen, että saan soittaa sinne neuvolaan klo 12 niistä sokrutuloksista. Piuh.
Ihanaa keskiviikkoa kaikille!
t. poppis ja räpsy rv28+0 (Jey!)
eli talvi on tullut, toivottavasti jaksaisi pysyäkin tuo lumi...
eilinen päivä oli vauhdikas. näin työkavereitakin viiden viikon tauon jälkeen. kehuivat pyöristynyttä massuani ja sanoivat vielä että eihän sulle oo tullut turvotustakaan. pah, kun sormukset otan aina yöksi pois. ens viikon perjantaina näen heidät taas, kun on sellaset tyky-iltamat. paikka varattu klo 18-02, en välttämättä ihan tappiin asti jaksa:)
tänään aattelin ottaa vähän rauhallisemmin. josko koittais lumitöitä tehdä, ellei ala sitten pahasti massuun ottaa.
makkaralle onnea tyttöuutisista! ja siitä kans et saat miehen kaa viettää aikaa:)
hermione: täällä yks lähtijä tamperelaisten treffeille, oon vaan ite niin onneton järkkäileen mitään tuollaista. tsemppiä muuttoon! toivottavasti ei pahasti sähköt katkeile kesken kaiken tässä myräkässä.
poppis: teillä tainnut olla samaa litkua kuin meillä. sellaista kokiksen ja kotikaljan sekoituksen makuista? limpparina mäkin sen sain juotua huiviin aika vauhdilla. toivottavasti tuloksetkin ok.
essi: nyt pistät miehen vaihtaan sulle talvirenkaat alle! ite ehdittiin onneks sunnuntaina vaihtaan.
kyllä tuo lill-sis:sinkin mies aika symppikseltä kuulostaa kun kättä silittelee ja synnytystä suree kesken suonenvetojen;)
nincalle tsemppiä ja eiköhän kaikki siellä massussa kuitenkin hyvin oo! se on kumma kun tuolla alussa tuli oikein tarkasti seurattua kaikki kipuilut, kun mietti et kuuluukohan nää nyt asiaa vai onko jotain muuta.
viivi: eilen kotiutuessani näin sellasen pikkusen ilmeisesti ajokoiran pennun. näytti sen kokoiselta ettei varmaan ole lunta vielä nähnytkään. noo, siellä tuo kulki hankien seassa hypähdellen, jos ei ois hyppinyt niin ehkä just ois saanut kuonon pään pidettyä hangen yläpuolella. näytti kyllä aika innoissaan olevalta, tai sit se pomppi epätoivoisena mutta näytti kuitenkin söpöltä:)
osse: me kun tuota tre-nokia-pätkää motarilla ajettiin niin sanoin miehelle et aatteles kun mulla ois nyt vielä supistukset päällä. sanoi miettineensä asiaa kun ajeli mua hakeen. (eli meitin motarilla pääsi eilen ajaan illalla puol kasin aikaan maks seitsemääkymppiä) totesi vaan et jos supistukset alkaa tollasella kelillä niin lähdetään kyllä heti kotoa eikä ootella paria tuntia, kun vois matka tayssiinkin kestää yli tunnin. et mennään sit jommankumman anoppilaan jos ei oiskaan vielä tosi kyseessä.
huh, aurorallakin vielä kesärenkaat alla. toivottavasti mies tosiaan aamulla ne vaihtoi. tai toisaalta jos ei vaihtais niin saisitko levättyä paremmin kun ei vois mihinkään karkailla?;)
toivottavasti he joilla eilen oli huono päivä olisivat tänään jo paremmalla päällä bd!!!
mörötin: hakekaa vaan ne kamppeet. ai minäkö hätähousu, piti kamat hakee joulukuussa, mut olikohan lokakuu vai peräti syyskuuta kun nuo tänne haettiin. no, sainpa toissapäivänä harjoitella vaunujen kokoomista jne:) onneksi oot nyt saanut nukuttua vähän paremmin. inhottavia tollaiset painajaiset!
tikru ja simppis 31+5
Ens kuun jälkeen on jo tammikuu ja meidän vaavin la on silloin :)
Tikru: En mä niitä talvirenkaita tartte, kun mun alla on bussin renkaat. Meillä näet mies käy autolla töissä ja minä olen julkisten varassa. Työajat ja -suunnat huomioiden käytännöllisintä näin, eikä varaa kahteen autoon ole. Ja sitä paitsi renkaat on parinsadan kilsan päässä eikä ennen perjantaita ole vapaata. Huomenna mies lähtee illalla vanhempiensa luokse ja oli vähän puhe, että isänsä saattaisi tulla puolimatkaan vastaan niin voisivat vaihtaa ne renkaat jossain tuolla matkan varrella. Katsotaan nyt...
Aurora: Mulla sama syy sokrukokeelle kuin Poppiksellakin. BMI mokoma liian suuri, vaikka lääkäri sanoikin, etten näytä lihavalta. Vaaka vaan on eri mieltä.
Eilinen valmennus oli ihan ok. Mieskin oli tällä kertaa mukana ja tykkäsi. Sai siitä paljon enemmän irti kuin minä. Tosin mä olenkin lukenut noita vauvalehtiä ja -kirjoja jo monta vuotta. Synnärivideokin oli vähän uudempaa tuotantoa - oli joku Jorvin oma juttu. Ens viikolla ois sitten Parista perheeksi -teemaa tiedossa ja mies on silloin iltavuorossa, joten yksin taidan taas mennä.
No juu, jos noita töitä taas tässä yrittäisi tehdä...
t. Essi, rv 27+1
Herranen aika!
Nyt tosiaan vasta tajusin, että tänään alkoi marraskuu ja joka tapauksessa meidän vauva tulee syntymään parin viikon sisällä, JEEE! Kenelläs muilla se laskettu aika nyt olikaan tämän kuun puolella, ilmoittautukoot!
Mörötin
Lumiset huomenet kaikille ja SYDÄMELLISET kiitokset onnitteluista! =) Eilinen oli monella lailla mukava päivä vaikkei isommasti nyt juhlittukaan. Ensi vuonna tulee kummallekin meille täydet 30, joten silloin voisi jonkinlaiset yhteiskekkerit järkätä..
Sara-Marialla oli huolia vuodoista. Mikä on tilanne nyt? Toivottavasti pääset pian selvyyteen, että vauvalla kaikki ok. Tsemppia ja jaksamista!
Ninca taisit kärsiä kipuiluista, onko sulla tilanne helpottanut? Minä olen huomannut viime aikoina jotta nopeasti ylös noustessa ja pötkötellessä asentoa vaihtaessa vihlaisee tosi kipeästi alavatsalla. Täytyis koittaa muistaa hitaammin liikuskella...
Poppis selvisit urheasti sokerilitkun " nauttimisesta" . Kertoilehan meille tuloksia kun tiiät.
Lunta on saatu tänne eteläänkin ja voi kun tuo pysyisi. Ei ole niin synkkää ja pimeää iltaisin. Lapset näyttivät ainakin olevan riemuissaan lumesta eilen. Kaikennäköisiä lumiukkoja yms on talojen pihoille ilmaantunut.
Minun eilistä päivää masensi sellainen, että olin ortopedin vastaanotolla ja sain kuulla, jotta polvi pitäisi magneettikuvata. Ärsyttää ja suututtaa älyttömästi, koska vaivat on tosi pitkäaikaiset eikä minua ole otettu tosissaan kuin vasta nyt. Periaatteessa kuvauksen voi raskaana ollessakin tehdä, mutta tuo lääkäri sanoi ettei voi koskaan kuitenkaan tietää täysin mahdollisista vaikutuksista sikiöön. Ja jos/kun vika löydetään niin leikkausta ei kuitenkaan voida tehdä ennen kuin vauva on syntynyt. Päädyinkin siis siihen, että magneettikuvaus on toukokuussa vauvan synnyttyä... Jos tietysti ihan mahdottomaksi äityy niin sitten yritän saada ajan aikaisemmin.
Sori valitusryöppy. Ottaa vaan päähän niin paljon kun kaiken tämän olisi ehtinyt hoitaa moneen kertaan jos vaan minua olisi kuunneltu. =(
Mutta, nyt valmistautumaan töihin lähtöön. Liikkukaahan kaikki tuolla liukkailla teillä varovaisesti isojen ja pienempien masujenne kanssa!
iida-linnea 15+0
Koirista on ollut täällä puhetta. Juuri nyt hermot kireällä niiden karvaturrien suhteen, kun tuossa naapurissa ulvoo ihmisikäväänsä joku koira joka päivä, pitkään. Ei vissiin ole mikään ihan pieni nelijalkainen, äänestä päätellen. Se on hellyyttävää aina ekat kymmenen minuuttia, mutta sitten alkaa hermo mennä, kun se haukkuminen ja ulvonta vaan jatkuu ja jatkuu... :) Voisi tietty vaikka tarjota naapurille lenkkeilypalvelua, kun kuitenkin melkein joka päivä olen kotona. Saisi koira-raasukin vähän enemmän ajanvietettä. Toisaalta tämän mahan kanssa en kyllä enää lenkkeile.
Eilen kävelin ensin meiltä asemalle 2km lumipyryssä, sitten Helsingissä (vesisateessa) ristiin rastiin, ja illalla vielä asemalta takaisin kotiin miehen kanssa. Muuten meni ihan hyvin, supisteli lähes koko ajan mutta siedettävästi, mutta noin 30 metriä ennen kotiovea iski aivan järjetön kipu! Maha ja selkä ihan tulessa, tuntui että oksennan kivusta ja jalat eivät kanna enää metriäkään. Jotenkin sitten raahauduin kotiin ja mies kulta otti multa kengät ja ulkohousut pois, kun makasin ihan raatona kylppärin lattialla. Oli kyllä aika pelottavan tuntuista, sattui ihan älyttömän paljon. Tosin ei olisi sattunut niin kauheasti, jos olisin voinut levätä. Mutta mihinkäs siinä lumisateessa 30 metriä ennen kotiovea pyllähdän lepäämään?! Pitää neuvolassa kysäistä tuollaisista kivuista, että onko ihan normaalia. Oli koko illan ja yön selkä ja maha arkana sen supistelun jäljiltä. No, ainakin kerrankin nukuin sikeästi ilman yhtään vessakäyntiä - kai se uupumus teki sen.
Sori omanapaisuus, oli vaan niin hirveästi kuulumisia etten oikein saanut kiinni mistään. Möröttimelle jaksamista, kiva että sait nukuttua viimeyönä vähän paremmin. Ja musta se sun maha oli oikein kivan näköinen, sellainen tiukka pakkaus :) Ei todellakaan mikään iso möhömaha...
Kandi & Muhku 31+6
Mammanalku: Se taitaa olla tulossa tuo ihana ja ah niin energinen keskiraskaus :O)
Möröttimelle ainakin lähetän paljon supisteluita. Tää on aika kauheata tämä loppuajan odottelu siitä, että koska tulee lähtö :O) Naureskelen aina välillä itselleni kun iltaisin aina mietin, että olikohan tää jo vähän kipeämpi suppari ku edellinen :O) Täällä siis nostetaan peukku pystyyn !!! Laskettu aika isänpäivänä 12.11!!!
Sara-Marialle lähettelen voimia. Minua pelästytti raskauden alussa hematooma, joka vuoti todella paljon verta :O) Nyt kuitenkin se on poissa ja olen iloisesti jo lähellä H-hetkeä.
Toivotaan Poppis, ettet joudu kovalle dietille.
Eli kohta lähdetään katsomaan masuun miten päin meidän toukka siellä makoilee :O) Jännittää tosi paljon. Yrittävät sitten kait kääntää sitä samalla jos se on perätilassa.
Tuun sitten illalla kertomaan lisää, että mitä tapahtui ja miten :O)
Mukavaa ja ihanan talvista päivää
terkuin Heidi <3 Toukka 38+3
Mörötin, mulla oli loppuaikana ainakin itku ihan tosi herkässä¿ ja on kyllä edelleen =D Ja Aksu on nyt kuitenkin jo puolivuotias =D Jaksuja sinne viimeisiin päiviin, ei mee kauaa enää kun sullakin on oma pieni sylissä. Mä muuten nukuin silloin lasketun ajan lähestyessä ihan sairaan huonosti, mutta synnytystä edeltävän yön nukuin kun tukki ;)
Tikru, mä ajelin samaisen Nokia-Tre -motaripätkän eilen viittäkymppiä¿ ja samoin ajoi muutkin. Yhtään ohitusta en nähnyt.
Niin ja sitähän mun piti tulla sanomaan, että jos Tampereelle treffit aikaan saadaan niin me ollaan Akselin kanssa ehdottomasti mukana!!
pikku-milli & Aksu 6kk
Pyryttää, pyryttää!
Tuli sitten pyörähdettyä neuvolassa ja kaikki ihan mallillaan.
rv 39+5
paino:+0,500g
RR:122/84
Pissi puhdas
Hb 108
sf-mitta:31 (rv 37+5 oli 33cm)
syke 138
liikkeet ++ (nyt on tilaa enempi heilutella jalkoja, kun on uponnut niin alas)
Sovittiin aika ensi maanantaille ja kuulema saan häneltä lähetteen koska tahansa äitipolille, jos tämä väsymys tuntuu ylipääsemättömältä. Totisesti kyllä toivon, että nämä minun hyvät yöunet olisi joku ennusmerkki synnytyksestä, kiitokset vaan pikku-millille kannustuksesta. Niinhän tuo terkkakin yritti tsempata, että ei voi enää mennä kauan ja epäili, että multa olisi limatulppakin tullut kun kerroin että on tullut pari päivää ruskeaa limaa (sorke kuvailut). Mulla vaan näitä ennusmerkkejä on ollut niin joka lähtöön, ettei niistä oikein jaksa enää innostua. Mies sitten päätti, että tänään haetaan ne vaunut ja turvakaukalo. Pitää kuulema päästä harjoittelemaan. Suloista kun toinen on niin tohkeissaan :)
Mörötin
Niin, kaikki ei sitten ollutkaan niin hyvin kuin olisin halunnut. Pääsin tänään ultraan ja huomattiin ettei sykettä ole, eli tämän elämän kasvu oli jäänyt kesken. Huomenna olis sitten edessä kaavinta.
Tuntuu tosi pahalta enkä tiedä mitä pitäis ajatella, mutta kai se tästä pikkuhiljaa sitten helpottaa.
Siispä mut voi poistaa tuolta teidän esittelylistalta, mutta Toivottavasti pääsen pian takaisin tänne teidän porukkaan :) Taidan hetkeks kuitenkin siirtyä takaisin kuumeilupuolelle.
Iloista masukasvatus aikaa teille kaikille
-Sara-Maria-
Sara-Maria, voi miten surullisia uutisia! :( Olen todella pahoillani. *Lohturutistus* Itsekin 2 keskenmenoa voin aavistella sun fiiliksiä.. Toivon mukaan pääset pian takaisin tänne! Jaksamusta!!!
..olen todella pahoillani, että noin kävi..=( Toivottavasti pääset pian takaisin tänne puolelle..Paljon jaksamista sulle ja miehelle. =/
Pitää jättää vähän väliä omiin uutisiin..Eli soitin neuvolaan siitä sokrusta ja arvot oli 4,2 (raja 4,8), 1h 6,3 (raja 10) ja 2h 5,4 (raja 8,7). Eli kuulemma vallan mainiot. En joudu ruusunmarjadieetille. =)
Eipä tähän hätään taas muuta..
t. poppis
Sara-Maria, iso lohtuhalaus täältäkin... En osaa edes kuvitella kuinka kamalalta varmasti susta tuntuu :( Voimia ja jaksamista, toivottavasti pian pääset takaisin tänne puolelle.
Poppis, onnittelut hyvistä sokruarvoista!
Mörötin, toivon tosiaankin että pääset pian synnyttämään! Sullahan on tosi alhainen hemppakin, se yhdistettynä tuskaisiin öihin niin ei ihme että väsyttää! Täältä lähtee suppareita sinne, että pääsisit vaikka heti huomisaamuna lähtemään hyvin nukutun yön jälkeen :)
Osselle myös lisää noita säännöllisiä suppareita! Missäs JoJo...?
iida-linnea, harmillinen tuo polvijuttu, etteivät ole ottaneet sitä aiemmin asiakseen. Ties vaikka äityy pahemmaksi sitten loppuraskaudessa. No toivotaan että kolotukset tuolta osin pysyy poissa siihen asti kun vauveli on syntynyt :)
Toivotaan että Toukka on oikein päin! Ja jos ei ole, että käännös onnistuu! Tulehan kertomaan sitten kuulumisia.
Kiva kuulla Fiostakin! Onpas sulle kertynyt paljon viikkoja :O
( . ) Nyt on taas ollut pari päivää hiljaisempaa suppareiden saralla. Saas nähdä miten ens yö kun tänään on illalla suunnitelmana lämmittää sauna, ja jos vaikka muitakin ässiä kokeilisi. Vaikka mikäs kiire tässä, kun oma olo on kuitenkin melko hyvä....mutta niin Kärsimätön!
Joku taisi ehdottaa tähän tylsyyteen kaupungilla käyskentelyä..kuulostaa hyvältä, se piristäisi mieltä kovasti, mutta kun täältä korvesta on kaupunkiin (isompaan sellaiseen) melkein 100km :/
Täytynee silti joku päivä lähteäkin sinne ajelemaan, voisi samalla käydä tuttuja moikkaamassa.
Möröttimellä oli tullut limatulppaa. Mäkin saalistin tänään sellaisen pitkän venyvän limaklöntin, mutta siinä ei ollu punaista väriä ollenkaan, joten oisko kuitenkaan ollu tulppaa. Sori ihana kuvaus :D
No niin, nyt taas keksimään mitä laittaisi ruuaksi, ennen kuin isäntä tulee syömään.
Ai niin, piti vielä kertoa että löysin eilen ensimmäistä kertaa masusta pari arpea! Nyt vasta! Sanoinkin miehelle että nyt kyllä tarttis päästä pian synnärille ennen kuin koko maha repee. Se vain nauroi ja sanoi että pian mun mahan iho säröilee rikki kauttaaltaan niin kuin keväinen järven jää.... :S :D
Viipero & Kaapo rv 39+2
Sara-Marialle isot pahoittelut vauvanalun menehtymisestä. =(
Todella ikävä juttu.
Ei oikein muuta osaa sanoa, kuin ottaa osaa. Koittakaa jaksaa!
Mörötin oli viimein saanut nukuttua, hienoa. =)
Jospa se olisi vähän samanlainen enne kuin pikku-millillä oli ollut.
Toivotaan.
Poppiksen sokrut olivat olleet kohdillaan. =)
On varmasti mukava, kun ei sitten tarvitse sen kummemmin ruveta miettimään tuota ruokavaliota. Mä olisin varmaan jotenkin ihan hukassa (ainakin alkuun), jos pitäisi ruveta miettimään mitä saa syödä ja mitä ei, joten toivottavasti minäkin välttyisin moiselta.
Tosin, en taida edes joutua tuohon sokerirasitustestiin (?), kun olen aina ollut tuolla painoindeksin alarajalla. Nyt voisin tällä hetkellä sanoa sitten kait olevani normaalipainoinen, kun olen jo peräti indeksissä. Heh..
Uskotteko, että myös hoikkuus voi olla ongelma? Varsinkin jos muut tekevät siitä ongelman..
Itse olen kyllä ollut itseeni tyytyväinen ja lääkärikin on tuumannut vain että olen sellainen rakenteeltani, mutta kummallista toisinaan kun siitä saa aina välillä kuulla ihan kyllästymiseen asti. Ja minä kuitenkin syön ja paljon.
Heidille tsemppiä kääntämisyritykseen.
Toivottavasti vauva suostuu kääntymään ja pysyy sitten oikein päin loppuun asti.
Riikalle siitä joogasta...
Mäkin muistan netistä selailleeni tuosta samaisesta joogan vetäjästä.
Jotenkin olisi kuitenkin kivempi, jos löytys joku joogakurssi tästä ihan Espoon suunnalta ja viikonloput olisi kivempi vaihtoehto, mutta taitaa olla aika vaikeeta löytää mistään...
Olarissa kuulemma on ollut ainakin meneillään joku mammajooga, mutta en tiedä ollenkaan missä siellä ja kuka sitä järjestää.
Oishan se kiva lähtee, jos löytys sopiva paikka ja aika ja jos vielä seuraakin sais. =)
Toivottavasti tuo Kandin kipu ei ollut mitään vakavaa.
Aika ikävältä kuitenkin kuulosti.
Vauvan ei ehkä ihan vielä kuitenkaan tarttis syntyä.
Nincallakin oli ollut jotain kipuja.
Toivottavasti ovat menneet jo ohi.
Aika normaaliahan noi kivut tosin alkuvaiheessa ovat, joten toivottavasti johtuvat vain kohdun kasvusta.
Omassa navassa ei mitään kummoisempaa.
En jaksanut eilen sitten lähteä kunnolla ulkoilemaan vaan vietettiin koiruuden kanssa ihan koti-ilta. Vettäkin tuli ihan reippaasti koko illan, joten siinäkin mielessä oli mukavampi käpertyä sohvalle viltin alle. Laitoin kynttilät palamaan (varmaan niitä ainoita hyviä puolia tässä pimeydessä, että saa nauttia kynttilänvalosta ja tunnelmasta) ja laitoin ruoan valmiiksi ennen kuin mies tuli kotiin. =)
Olihan se ihan hyvillään, kun pääsi ruokapöytään suoraan kotiuduttuaan.
Möttönen on vilkkaan viikonlopun jälkeen ollut rauhallisemmalla päällä ja harvakseltaan tuntuu pieniä muksaisuja silloin tällöin, mutta on varmaan ihan normaalia tässä vaiheessa vielä. Mullakin on istukka tuossa edessä, joten vaimentaa kuulemma aika paljon vielä noita potkuja eli eiköhän siellä kaikki ihan hyvin ole.
Onneksi tänään on jo keskiviikko ja huomenna ollaan taas lähempänä viikonloppua, ihanaa.
-viivi ja onnimöttönen rv21+5
johan on ollut kiirettä täällä, en ole oikein ehtinyt pinoja lukea,mutta mukana kaikessa kuitenkin.
Amylle kiitokset synnärikertomuskesta ja onnellista vauva-aikaa, perässä tullaan !!!
Kiva että ovat poppiksen " neuroosia" vain vahvistaneet siellä neuvolassa ;o)
Meillä on tänään synnytysvalmennus, saa nähä millaista siellä on.
Sara-Marialle lohtuhalitus ja kovasti jaksamista surun keskellä.
Toivottavasti pääset nauttimaan seurastamme myöhemmin.
Nyt on jälleen palattava opetuksen pariin, mutta kuten jo sanoin olen ajatuksissani kuitenkin täällä
AA ja neiti 33+4
Meidän Mimmi suostui juuri jäämään päikkäreille omaan sänkyyn (katseltuaan mun kanssa yhden jakson verran Rimakauhua ja rakkautta dvd:ltä) joten nyt on hetki aikaa lueskella teidän kuulumisia ja kirjoitellakin jotain.
talvi sitten tuli oikein ryminällä. Ihanaa kun on lunta, mutta saisi tuo tuuli lakata, niin mekin päästäis vaunuilemaan. Tänään olis muuten menty, mutta ei taida tarjeta. No, ehkä huomenna... Eilen oli eka neuvola ja Mimmille on tullut painoa jo 130 g syntymäpainoon. Iho hänellä on kovin kuiva, mutta sekin helpottanee ahkeralla öljyämisellä ja ilmakylvyillä. Unet täällä on kova sana koko perheelle. Välillä neiti päättää kiukuta pidempäänkin, kellonajasta riippumatta, mutta kun nukahtaa, niin saattaa nukkua neljäkin tuntia yhtä soittoa. Kyllä siinä sopii äitin ja isinkin nukkua. =) Pyykkikone tuntuu olevan koko ajan päällä, mutta onneksi ekojen päivien huimat pulautukset on jo rauhoittuneet, joten ei tartte monta kertaa päivässä vaihtaa neidin ja äitin vaatteita ja lakanoita... ;o)
Ja muuten sellainen lohdutuksen sananen kaikille, joiden kanssa ollaan tuskailtu näitä kertyneitä kiloja: reilu viikko synnytyksestä ja mulla on noin 10 kiloa lähtenyt. Vielä toki mielellään toiset 10 sais lähteä, kun ennätti siinä ennen raskautta kertyä turhan monta makkaraa masuun ja peffaan, mutta aika toiveikas olen, että kun tästä nyt kunnolla lenkille pääsee tuonne hankeen vaunuja työntämään, niin eiköhän nämä tästä karise...
No, mitäs muille? Olen kyllä pikaisesti lueskellut ihan kaikki pinot, mutta kovin paljon ei ole jäänyt päähän.
No, Auroralle ainakin tsemppiä kotona oleiluun! Ja makkaralle onnea enskojen tyttökatraan kasvattamisesta!
Möröttimellä on ollut todella piinaavia aikoja, onneks tuo viime yö on ollut edes vähän helpompi! Ja tosiaan kannattaa hakea kaikki tarvikkeet valmiiks jo ihan pikapikaa, nää vauvat voi tosiaan syntyä ihan milloin vain...
Iida-linnealle oli synttärit - onnea paljon näin jälkikäteen!
Kandilla oli aika kamala reissu eilen, hui! Otahan nyt rauhallisesti, jottei moinen toistu!
Lämmin lohtuhalaus Sara-marialle! Elämä on joskus niiiin epäreilua! Voimia teille molemmille!
Hienoa, poppis, että läpäisit sokrurasituksen!
Viipero, mun yks kaveri totes, että kylppäri täytyy siivota lattiasta kattoon ennen kuin vauva suostuu syntymään. ;o) Eli kokeilepa sitä, josko supparit palais ja homma lähtis käyntiin. vaikkei se kyllä kovin kivaa hommaa tylsyyden karkoittamiseen olekaan...
Nyt taitaa kuulua nikottelua ja kitinää makkarista, täytynee käydä kurkkaamassa... Voikaahan hyvin kaikki!
-Amy ja Mimmi 9vrk
Eli tänään kävin neuvolassa aamulla. Hyvin vastasi kaikki mitat viikkoja, joten pikkuinen kasvaa masussa suunnitelmien mukaan.
Mä en nyt millään muista miten se yleisin litania neuvolakuulumisista menee, mutta kaikki oli kuitenkin ok. Ainoa huono asia oli hemoglobiini ja se oli vaan 103. Rautaa sit sain mukaan ja nyt sopii vain toivoa, että vatsa sitä sietäisi...
Käytiin sitten neuvolan jälkeen vähän shoppailemassa... Kaksi autoa saatiin täyteen laatikoita... Mukaan tarttui Emmaljungan vaunut (Edge Duo Combi), hoitopöytä ja turvakaukalo. Lisäksi vielä ostettiin patja sänkyyn ja hoitoalusta pöydälle. Ja kaupanpäällisiksi saatiin vauvalle pehmolelu...Vievät yllättävän paljon autossa tilaa, kun kaikki on pakattu valtaviin pahvilaatikoihin.
Vähän aikaistahan se on shoppailla, mutta nyt alkaa olla viimeiset hetket käsillä, kun saatiin vielä 2006 vuoden mallia olevat vaunut. 2007 vuoden vaunuihin ei kuulemma tule muutoksia, mutta hinta nousee 10 %. Siksipä päätettiin siinä vähän säästää... Varastossa ei kuitenkaan enää ollut monia tämän vuoden vaunuja, niin piti toimia nopeesti, että saatiin sitä mitä haluttiinkin... Nyt on sit mukava, kun pääsee illalla availemaan laatikoita...
Sara-Marialle lohtuhalit... Kokemuksesta tiedän miltä tuntuu, mutta voit hyvinkin olla pian tällä puolella taas... :)
Suppareita odottaville toivon paljon tehokkaita suppareita...
WcAnkka ja muut oululaiset: Minä kun en ole ihan oulusta vaan sinne kertyy matkaa reilut 100 km, niin ei oikein onnistu näin viikolla tapaamiset, kun on vielä näitä töitäkin tehtävä. Toivottavasti teillä on kuitenkin ollut mukavat treffit!
Nyt on pakko palata töiden pariin... Neuvola päivinä niistä ei tahdo tulla mitään, kun ajatukset lentelee ihan muualla...
cactus rv 18+0
Sara-Marialle lohtuhalaus!! :' ( Toivottavasti pääset takaisin tänne puolelle pian uudestaan. Harmi, että piti käydä noin. On niin surullista:( Jaksamisia!
Itse täällä edelleen tän päänsäryn kourissa. Miksei tää lopu?? huaah.
Maa on lumessa ja on tosi kauniin näköstä. Mulla kauheet joulufiilarit, ja ne vaan kasvaa kun aattelee, et tänä jouluna meillä on aika varmasti oma pieni joulutonttu kainalossa:) <3
Sydän pakahtuu melkein jo pelkästä ajatuksesta..
Nyt en kirjottele enempiä.
Muuten laitoin äsken ton alotuksen noista meidän vaunujen renkaista. Auroralla ainakin oli city crossit, onkos muilla? Jos osaatte vastata, niin vastatkaa sinne tai tänne:)
lara ja mötkö 34+1
Mistäköhän tää johtuu että on jotenkin niin positiivinen olo koko ajan..? Vaikka töissä on IHAN KAMALA kiire, niin en osaa ottaa siitä stressiä. Vaikka pitäisi alkaa muuttoa varten pakkaamaan, totean vain että kyllä me ehditään. Vaikka ulkona on mustaa ja märkää, mietin vain tulevaa talvea ja lunta & pakkasia. Vaikka yöunet jää vähiin, jaksan silti herätä aina uuteen aamuun.. Tänäänkin on jo lukemat 17+5, eli lähestytään jo uhkaavasti puoliväliä! :) Onkos teillä pidemmällä olevilla ollut tässä vaiheessa odotusta joku energia / positiivisuuspiikki?
Mammanalku + tiitiäinen