Paljonko isovanhemmat antavat n. 10 vuotiaiden lasten vanhemmille vapaa-aikaa?
Niin. Otsikossa kysymys. Meillä ei ole jäljellä enää kuin omat vanhempani eivätkä juuri auta. Joskus pakosta, töiden vuoksi, eivät muuten. Jos kaipaan yön yli vapaa-aikaa, on otettava MLL. Aina.
Lasten kaveriyökylät ovat kultaakin kalliimpia, mutta siinä se. Kovin usein ei nekään onnistu silloin kun pitäisi eli kun itsellä olisi sitä menoa.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omat vanhempani ovat jo niin vanhoja ja sairaita, etteivät jaksa ottaa 10-vuotiasta lastani enää yökylään. Miehn vanhemmat ovat molemmat kuolleet.
Kuinka vanhoina ootte tehny lapsia?
No voi herranjestas, mikä kysymys!
Itse sain lapset 21-28-vuotiaana. Ystäväni sai kuopuksensa, terveet kaksoset, 44-vuotiaana (täysin luomusti).
Ikähaitari on sangen venyvä.
Ihan asiallinen kysymys jos isovanhemmat ovat jo niin vanhoja etteivät voi olla 10v lapsen kanssa. Lähinnä mietin kuinka vanhoja nuo isovanhemmat jo ovat.
Ikä sinänsä ei ole este tai mahdollistaja.
Minulla on 6 lastenlasta. Lapsilleni annan vapaata 24/365. Jos tarvitsen apua, soitan kiinteistöfirmaan, auton vien huoltoon, jos en voi ajaa itse tilaan taksin, kaupassa käyn itse tai tilaan kotiin toimitettuna. Varmastikin iän myötä avun tarve lisääntyy, mutta toivon ja uskon, että pystyn huolehtimaan omatoimisesti asioistani siihen saakka, että asioiden hoito siirtyy kunnalliselle edunvalvojalle.
Lastenhoidossa autan muutaman kerran vuodessa, työmatkan tai loman vuoksi ja joskus otan lapsenlapsia luokseni heidän pyynnöstään tai käymme yhdessä syömässä. Valitettavasti työ rajoittaa, minun työpaikassani ylityörajojen kanssa on ongelmia ja työntekijöitä ei saa, vaikka työnantajalla on jatkuva haku.