Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muilla parisuhteessa olevilla voimakkaita hylätyksi tulemisen pelkoja?

Vierailija
02.10.2022 |

Minulla on traumaattisia kokemuksia sekä lapsuudesta, että teini-iästä. En ole koskaan ollut terveellisessä parisuhteessa ja olenkin ollut viimeiset 10 vuotta sinkkuna.
Nyt olen alkanut seurustelemaan kunnolliselta ja kiltiltä vaikuttavan miehen kanssa. Silti pelkään koko ajan, että hän jättää minut tai ettei koe minua tarpeeksi viehättävänä ja haaveilee ehkä paremman näköisistä naisista. Ja aivan eri tyylisistä ja näköisistä. Ainakin sen perusteella, millaisia naisia seurasi aiemmin Instassa ja ne kuvat joista aina tykkäili Sanoin, etten pidä tuosta ja hän onneksi siivosi Instansa.

Silti koko ajan pelkään ja olen ahdistunut. Mietin sanonko jotain väärin, lopahtaako jostain tekemisestä tai sanomisesta hänen mielenkiintonsa..
Mies on onneksi hyvä puhumaan ja erittäin ymmärtäväinen.
Olen muokannut ulkonäköänikin, jotta olisin enemmän hänen tyyppiänsä (vaikka väittää etteivät havaintoni pidä paikkansa ja ettei hän muuttaisi minun ulkonäössäni mitään).

Ehkä mun pitäisi vaan olla sinkkuna koko loppuelämä. :( Vertaistukea?

N28

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin sekavasti, mutta iski kauhea kiire kun tajusin, että palsta menee kohta kiinni.

Ap

Vierailija
2/24 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sinun olisi paras kasvattaa itsetuntoasi paremmaksi ennen kuin jatkat. Tai jos jatkat, niin lopeta itsesi arvioiminen ja näytteleminen, se ei ole koskaan pitemmällä tähtäimellä viisasta.

Älkää nyt vain alkako tekemään lapsia, sillä lapsi tarvitsee terveen äidin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei. En voisi elää suhteessa, jossa pitäisi olla muuta kuin olen ja pelätä koko ajan. Eikä se, että pelkäisin miehen jättävän estäisi asiaa. Yhdessä on oltu 20 vuotta. Jos hän minut jättäisi, niin toki surisin asiaa. En voi häntä kuitenkaan omistaa.

Vierailija
4/24 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terapiaa, tarvitset sitä.

Vierailija
5/24 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on niin kunnollinen, sellainen nörtti naapurinpoika joka seurustelee nyt ensimmäistä kertaa elämässään. Olen itse jo aivan rakastunut, enkä haluaisi menettää häntä ja aloittaa deittailua alusta.

Ap

6/24 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko tutustunut kiintymyssuhde teoriaan, kuulostaa siltä että sulla on ahdistunut kiintymysmalli. Voitko puhua kumppanillesi asiasta? Jos alat tutkimaan kiintymysmalliasi, voit alkaa vapauttaa ja eheyttää alitajuisia uskomuksia ja tunnetiloja, huomioimaan kun niitä nousee. Huono itsetunto siellä on aika alla varsinkin ahdistuneella, sitten etsii kumppanista ratkaisua ja vastausta, ns lääkettä sille minkä itsessä kokee vajaana. Hienoa että olet nyt löytänyt kunnollisen oloisen kumppanin ja tunnistat oman ahdistuksen. Tsemppiä!

Vierailija
7/24 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä42623 kirjoitti:

Oletko tutustunut kiintymyssuhde teoriaan, kuulostaa siltä että sulla on ahdistunut kiintymysmalli. Voitko puhua kumppanillesi asiasta? Jos alat tutkimaan kiintymysmalliasi, voit alkaa vapauttaa ja eheyttää alitajuisia uskomuksia ja tunnetiloja, huomioimaan kun niitä nousee. Huono itsetunto siellä on aika alla varsinkin ahdistuneella, sitten etsii kumppanista ratkaisua ja vastausta, ns lääkettä sille minkä itsessä kokee vajaana. Hienoa että olet nyt löytänyt kunnollisen oloisen kumppanin ja tunnistat oman ahdistuksen. Tsemppiä!

Kiitos! Meillä toimii kommunikaatio todella hyvin ja pystytään avoimesti puhumaan omista tunteista ilman, että menee tappeluksi tai toisen haukkumiseksi. Arvostan suuresti näitä piirteitä miehessä ja koen olevani niin onnekas, jos tästä tulee vielä jotain suurempaa.

En tiedä, uskallanko puhua traumaattisista kokemuksistani ja siten myös näistä jätetyksi tulemisen peloista. Jos mies vaikka järkyttyy liikaa, pelästyy ja jättää. :(

Näin viime yönäkin painajaisia, että mies olikin rakastunut yhteen naiseen jota ennen todella tiiviisti seurasi Instassa. Tämä nainen on aika tavallinen, mutta julkaisee todella paljastavia kuvia itsestään. Ei varmaan edes tiedä miehen olemassaolosta eikä ehkä edes kelpuuttaisi tätä, mutta silti pelkään ja mietin kauhuskenaarioita. Kun en ole yhtään tuon naisen näköinen itse.

Ap

Vierailija
8/24 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole. Se, lähteekö toinen, ei ole minun hallinnassani oleva asia, joten en tuhlaa aikaa sen miettimiseen.

9/24 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle nousi iso hylätyksitulemisen pelko kun mies ei ollut vähään aikaan yhteydessä ja oli etäinen. Olin jo itse jättämässä häntä kun tuli niin kyyninen olo että ei sitten kun ei kelpaa...onneksi ahdistus nosti päätään ja päätin kysyä häneltä että miksi on etäinen..no saatiin puhuttua ja tajusin kuinka paljon hänestä välitän; ja hän minusta.

Vierailija
10/24 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa ei ole mitään tervettä, sun ei pidä muokata itseäsi vaan ollakseen enemmän jotain mitä joku muu haluaa. Sun pitää hyväksyä itsesi sellaisena kuin olet ja olettaa muidenkin tekevän niin, joskus haluavat sinut elämäänsä.

Vierailija
11/24 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42623 kirjoitti:

Kiitos! Meillä toimii kommunikaatio todella hyvin ja pystytään avoimesti puhumaan omista tunteista ilman, että menee tappeluksi tai toisen haukkumiseksi. Arvostan suuresti näitä piirteitä miehessä ja koen olevani niin onnekas, jos tästä tulee vielä jotain suurempaa.

En tiedä, uskallanko puhua traumaattisista kokemuksistani ja siten myös näistä jätetyksi tulemisen peloista. Jos mies vaikka järkyttyy liikaa, pelästyy ja jättää. :(

Näin viime yönäkin painajaisia, että mies olikin rakastunut yhteen naiseen jota ennen todella tiiviisti seurasi Instassa. Tämä nainen on aika tavallinen, mutta julkaisee todella paljastavia kuvia itsestään. Ei varmaan edes tiedä miehen olemassaolosta eikä ehkä edes kelpuuttaisi tätä, mutta silti pelkään ja mietin kauhuskenaarioita. Kun en ole yhtään tuon naisen näköinen itse.

Ap

Tai jos mies vaikka ymmärtää ja rakastaa sinua kaikesta huolimatta ja arvostaa sitä luottamuksen osoitusta, että uskalsit hänelle arasta aiheesta avautua? Jos et anna hänelle mahdollisuutta vastata todellisiin tunteisiisi, riistät häneltä ja itseltäsi sen mahdollisuuden että kaikki voi mennä hyvin. Vaikenemalla tuo sama ahdistus tulee taatusti jatkumaan (koska tekemällä samaa tulee lopputulokseksi aina sitä samaa) etkä anna itsellesi tilaisuutta parantaa haavojasi. Ne haavat mitkä ovat syntyneet suhteessa toisiin ihmisiin myös paranevat suhteessa toisiin ihmisiin. Tarvitset terapiaa, siitä olisi sulle varmasti valtavasti apua. Kaikkea hyvää sinulle.

12/24 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi hyvä jos voisit puhua hänelle asiasta mahdollisimman pian, ei välttämättä nyt kaikista trauma jutuista heti yhdellä kertaa vaan että haluan kertoa miltä minusta on tuntunut, kyllä yhteys siinä syntyy ja tulee varmasti tilaisuus koska voit kertoa yksityiskohdista. Minä kerroin heti alkuun kumppanille omista traumoista kun oltiin menossa intiimiin suhteeseen, ihan vaan sillä etten itsekään tiedä miten reagoin.

Hyvä heti alusta alkaa avaamaan aihetta, sitten on suhde rehellisellä pohjalla jo heti alkuun ja ymmärtää alusta saakka sun käytöstäsi ja mitä mielelläsi on. Kun hän on perillä sinusta niin sinullekin tulee hyväksytty ja luottavainen olo.

Vierailija
13/24 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelottaa taas mennä nukkumaan jos näen painajaisia :( Pakko varmaan miettiä mitä teen, meenkö terapiaan vai mitä..

Ap

Vierailija
14/24 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä42623 kirjoitti:

Ap

Jos kerta kommunikaatio toimii niin tiedät että uskallat kyllä puhua, että ei se hänestä ainakaan kiinni ole.

Vierailija
15/24 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies on niin kunnollinen, sellainen nörtti naapurinpoika joka seurustelee nyt ensimmäistä kertaa elämässään. Olen itse jo aivan rakastunut, enkä haluaisi menettää häntä ja aloittaa deittailua alusta.

Ap

Hän on sinulle liian nuori.

Älä deittaile. Luota enemmän vaistoosi, äläkä jää roikkumaan epämääräisiin ihmissuhteisiin pienten etujen vuoksi. Toisin sanoen, älä huijaa itseäsi... myymällä itseäsi "deittailuun". Ole tehokkaampi.

Kun nainen täyttää 30 (ja sinä piahkoin täytät), hän on samanikäiselle miehelle helposti jo liian vanha - ja tämä vain korostuu ajan myötä.

Vierailija
16/24 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelottaa taas mennä nukkumaan jos näen painajaisia :( Pakko varmaan miettiä mitä teen, meenkö terapiaan vai mitä..

Ap

Ei, kun lopetat suhteen poitsuun.

Vierailija
17/24 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Älä deittaile. Luota enemmän vaistoosi, äläkä jää roikkumaan epämääräisiin ihmissuhteisiin pienten etujen vuoksi. Toisin sanoen, älä huijaa itseäsi... myymällä itseäsi "deittailuun". Ole tehokkaampi.

Kun nainen täyttää 30 (ja sinä piahkoin täytät), hän on samanikäiselle miehelle helposti jo liian vanha - ja tämä vain korostuu ajan myötä.

Oikeesti? :/ Mies kyllä näyttää vanhemmalta, kuin minä, mutta kai mä sitten olen liian vanha.. Kokemukseni itseäni vanhemmista miehistä vaan on ollut ihan kamalia. Eivät ole tuoneet sitä turvaa ja tasapainoisuutta, jota voisi kuvitella vanhemmalta mieheltä saavan.

Masennuin tästä kommentista entistä enemmän.

Ap

Vierailija
18/24 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/24 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oikeesti? :/ Mies kyllä näyttää vanhemmalta, kuin minä, mutta kai mä sitten olen liian vanha.. Kokemukseni itseäni vanhemmista miehistä vaan on ollut ihan kamalia. Eivät ole tuoneet sitä turvaa ja tasapainoisuutta, jota voisi kuvitella vanhemmalta mieheltä saavan.

Ap

Älä masennu, nuo on palstaukkojen vedätystä, jolla ne yrittävät pelotella nuoria naisia ottamaan vanhoja ukkoja puolisoikseen. Oikeasti parisuhde onnistuu parhaiten suunnilleen samanikäisten kesken. Missään nimessä et ole kolmekymppisenä liian vanha ikäisellesi etkä myöhemminkään!

Vierailija
20/24 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ap

Älä masennu, nuo on palstaukkojen vedätystä, jolla ne yrittävät pelotella nuoria naisia ottamaan vanhoja ukkoja puolisoikseen. Oikeasti parisuhde onnistuu parhaiten suunnilleen samanikäisten kesken. Missään nimessä et ole kolmekymppisenä liian vanha ikäisellesi etkä myöhemminkään!

Kiitos :) Ollaan molemmat 28-vuotiaita, tosin olen miestä 5 kuukautta vanhempi.

Luin tuosta kiintymyssuhdeteoriasta ja tein englanniksi testin saaden vastaukseksi Fearful Disorganized attachment style. Kuvaa niin hyvin minua. :( Seuraavaksi koitan etsiä kirjoja aiheesta ja tehdä jotain harjoituksia tmv. päästäkseni peloista yli.

Ap