Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Deittailusta kysymys. Jos ei olla missään vaiheessa sovittu, ettei tapailla muita, onko muiden tapailu OK

Vierailija
02.10.2022 |

vaikka kahden kuukauden jälkeen. Vai onko se automaattisesti pettämistä silloin?

Kommentit (338)

Vierailija
301/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minusta ole varsinaisesti pettämistä, ellei ole sovittu monogamisesta sitoutuneesta suhteesta. Mutta törppöä käytöstä ja täysin hyväksyttävä syy suhteen katkaisuun. Osoittaa useimmissa tapauksissa myös sen, ettei henkilö ole kovin vakavasti kiinnostunut. Jos olisi, ei riskeeraisi lupaavaa suhdetta muilla virityksillä. Eri juttu sitten, jos ollaan yhdessä puhuttu että tapaillaan muita ja se on molemmille okei. Silloin kyseessä voi olla ihminen, joka on hyvinkin ihastunut, mutta jonka parisuhdekäsitys on kallellaan avoimiin suhteisiin päin.

Vierailija
302/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nainen tapailee muita, niin on ok. Jos mies tapailee muita, niin ei ole ok. Takuulla saat enemmän draamaa jälkimmäisen casen kohdalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2kk on tyyliin 5-8 treffit. Eli aivan alussa vasta ollaan. Ei tuossa vaiheessa vielä edes tiedä kunnolla pitääkö toisesta tosissaan.

2 kk 5 treffit, parin viikon välein tapailu ei kuulosta siltä, että olisitte korvia myöden ihastuneita.

En tiedä sinun aikatauluistasi, mutta ainakin itse olen sen verran kiireinen, että treffit kerran viikossa on aika lailla maksimi, mihin voin alussa sitoutua.

Sama. Joitakin lupaavia juttuja on ollut pakko lopettaa, kun toinen on alkanut kärttää enemmän yhteistä aikaa. Tämä siitäkin huolimatta, että olen tehnyt aikatauluni selväksi viimeistään toisilla treffeillä. :/

En suoraan sanottuna ymmärrä ihmisiä, joilla riittää energia jonkun näkemiseen JOKA PÄIVÄ.

No riippuu. Itse olen ainakin pari kertaa ihastunut niin nopeasti ja en myöskään yksipuolisesti, että ollaan alettu hengata melkein heti ainakin lähes päivittäin!

Vierailija
304/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata olettaa mitään, vaan puhua asioista suoraan. On normaalia, että miehellä on muutama seksisuhde, joissa ei ole ainesta vakavampaan ja jotka voivat yllättäen loppua, jos sattuu löytymään nainen, jonka kanssa mies haluaa sitoutua.

Jos olisi normaalia, että miehellä on muutama seksisuhde, niin yksikään mies ei sitoutuisi tässä maassa.

Olet väärässä. On ihan normaalia, että on monta samanaikaista seksisuhdetta. Ja mitään väärää siinä ei ole, varsinkin jos on kaikille osapuolille tilanteesta rehellinen. Ja edelleen normaalia on, että valitsee em. suhteiden sijaan suhteen yhden kanssa, jos sattuu oikein yhteensopiva nainen kohdalle.

En minä sanonutkaan, että siinä mitään väärää olisi. Mutta jos tuohon olisi normaalisti miehellä mahdollisuuksia, niin kukaan ei yhteen naiseen tyytyisi.

Onpas kummallinen luulo

Vierailija
305/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti pitää pettäminen hyväksyä. Ihminen ylivoimaisesti on ilkein, surkein ja onnettomin eliö maapallolla.

Ehkäpä joillekin ainoa ilo on pettää.

Vierailija
306/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tosiaan miettiä tarkkaan näitä, olen nyt seurustellut 3 vuotta nykyisen kumppanini kanssa, jolla oli alussa reilun 3kk kestävä jakso, jonka aikana tapaili muitakin. Kertoi tämän minulle noin kuukauden jälkeen, kun olimme nähneet neljästi, ja asuimme eri paikkakunnilla. Ja silloinkin niillä sanoilla, ettei pysty vielä lupaamaan sitoutumista kanssani, eli ei suoraan kertonut panevansa muita. Tämä tuntui kamalalta, mutta jostain syystä olin niin ihastunut, että päätin koittaa kestää.

No, reilu 3 kk meni, ja sovimme seurustelusta ja muut jäivät. Nyt 3 vuoden jälkeen asia painaa minua edelleen, miten mieheni onkaan voinut käyttäytyä minun kanssani ikään kuin seurustelisimme, ja seuraavana päivänä tehdä saman jonkun toisen kanssa. Olen koittanut puhua asiasta, mutta mitään varsinaista ratkaisua ei ole löytynyt. Ahdistus alkaa olla niin suuri, että mietin jopa eroa tämän takia. Haluaisin olla sellaisen ihmisen kanssa, joka pari kertaa viikonlopun kanssani vietettäneenä olisi varma, ettei halua nähdä enää muita samaan aikaan.

Tulet kohtaamaan tuon miehen muiden tapailun vielä jossain myöhemmässä vaiheessa. Niin miehet kuin naiset, jotka joutuvat miettimään: "Onko nyt ok tapailla muita?", eivät pysty monogamiaan myöhemminkään. Mikä on toki melko luonnollista, mutta pettäminen on vähän inhottavaa.

Eihän tuon kirjoittajan mies ollut joutunut miettimään onko ok tapailla muita, vaan hänelle se oli ok, kunnes sitten teki päätöksen eikä enää halunnut tapailla muita. Ainoa "virhe joka tuossa tapahtui oli se että mies meni kertomaan asiasta. Jos sitä ei olisi tehnyt, niin nyt tämä kirjoittaja ei vielä vuosienkin päästä miettisi asiaa van olisi suhteessaan tyytyväisenä.

Olen ollut 15 vuotta mieheni kanssa, ja todellakin silloin kun tapasimme oli vielä parikin muuta kierroksessa. Sen jälkeen kun sovimme että alamme seurustelemaan tosissamme, jäi myös nuo muut miehet pois ihan ikuisiksi ajoiksi.

Eli kyllä, pettäminen on pettämistä vasta sitten kun on soivttu ettei mudien kanssa olla. Kannattaa siis avata suu pian.

Vierailija
307/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tosiaan miettiä tarkkaan näitä, olen nyt seurustellut 3 vuotta nykyisen kumppanini kanssa, jolla oli alussa reilun 3kk kestävä jakso, jonka aikana tapaili muitakin. Kertoi tämän minulle noin kuukauden jälkeen, kun olimme nähneet neljästi, ja asuimme eri paikkakunnilla. Ja silloinkin niillä sanoilla, ettei pysty vielä lupaamaan sitoutumista kanssani, eli ei suoraan kertonut panevansa muita. Tämä tuntui kamalalta, mutta jostain syystä olin niin ihastunut, että päätin koittaa kestää.

No, reilu 3 kk meni, ja sovimme seurustelusta ja muut jäivät. Nyt 3 vuoden jälkeen asia painaa minua edelleen, miten mieheni onkaan voinut käyttäytyä minun kanssani ikään kuin seurustelisimme, ja seuraavana päivänä tehdä saman jonkun toisen kanssa. Olen koittanut puhua asiasta, mutta mitään varsinaista ratkaisua ei ole löytynyt. Ahdistus alkaa olla niin suuri, että mietin jopa eroa tämän takia. Haluaisin olla sellaisen ihmisen kanssa, joka pari kertaa viikonlopun kanssani vietettäneenä olisi varma, ettei halua nähdä enää muita samaan aikaan.

Jos olisit itse ollut joskus tapailunainen nro 2, voin vakuuttaa että olisit eronnut jo aikapäiviä sitten. Olen ollut se jota mies tapaili samaan aikaan kuin jotain toista naista (tai ehkä niitä oli jopa useampi, en ole varma), eikä tietenkään kertonut asiasta minulle mitään. Vakuutteli olevansa tosissaan kanssani ja lupaili asioita tulevaisuuteen. Sitten yhtenä päivänä vaan puskista ilmoitti viestillä että ollaan tästä eteenpäin hyvänpäiväntuttuja ja kaikkea hyvää.

Voin sanoa että meni hetki ennen kuin pääsin tuosta yli. Tuollaisen m*lkun kanssa en voisi ikipäivänä edes harkita suhdetta, vaikka olisinkin se "onnekas", jonka mies sattuu niiden muiden naisten joukosta valitsemaan jatkoon.

Vierailija
308/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole kummoset tunteet jos jaksaa muitakin deittailla.

Vierailija
309/338 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

2kk on tyyliin 5-8 treffit. Eli aivan alussa vasta ollaan. Ei tuossa vaiheessa vielä edes tiedä kunnolla pitääkö toisesta tosissaan.

2 kk 5 treffit, parin viikon välein tapailu ei kuulosta siltä, että olisitte korvia myöden ihastuneita.

En tiedä sinun aikatauluistasi, mutta ainakin itse olen sen verran kiireinen, että treffit kerran viikossa on aika lailla maksimi, mihin voin alussa sitoutua.

Sama. Joitakin lupaavia juttuja on ollut pakko lopettaa, kun toinen on alkanut kärttää enemmän yhteistä aikaa. Tämä siitäkin huolimatta, että olen tehnyt aikatauluni selväksi viimeistään toisilla treffeillä. :/

En suoraan sanottuna ymmärrä ihmisiä, joilla riittää energia jonkun näkemiseen JOKA PÄIVÄ.

No riippuu. Itse olen ainakin pari kertaa ihastunut niin nopeasti ja en myöskään yksipuolisesti, että ollaan alettu hengata melkein heti ainakin lähes päivittäin!

Älä kirjoita "ja en" vaan kirjoita miuluummin "enkä".

Vierailija
310/338 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi olla, ihme kuvitelma ettei voisi. 

Oma elmäntilanteeni mahdollisiti kivan viettämisen parinkin miehen kanssa. Jos toinen ei päässyt seuraksi, niin toinen kyllä pääsi. Olin ollut jo vuosikausia sinkkuna tyytyväisenä, ja minulla oli ollut jo pitkään vakimiesseiuralaiset. Mikäs sen mukavampaa kuin elellä omaa elämää ja tapailla silloin kun huvittaa, ketä huvittaa. Ystäväni juhlissa tapasin miehen joka oli aivan mahtava tyyppi. Hän seurusteli silloin tahollaan. Näimme silloin tällöin yhteisissä pippaloissa, ja aloimme facekavereiksi(kuten silloin oli ihmisillä tapana).  Tuo mies erosi, ja siitä n. pari kuukautta juttelimme facessa ja pienen mutkan kautta mies tuli käymään kotonani hakemaan asiaa jota hän netissä kaipasi lainaan. Meillä oli sama harrastus jossa aloimme käymään myös kahdestaan. 

Tuota jatkui muutamia kuukausua jonka jälkene kysyin itse häneltä että haluaisiko hän alkaa seurustelemaan kanssani eksklusiivisesti ja hän vastasi että todellakin haluaa. 

Sen jälkeen lopetin nuo muut järjestely muiden kanssa.

En nähnyt silloin, enkä näe nyt mitään syytä miksi minulla ei olisi muka voinut olla tunteita tähän kaverimieheen vaikka minulla olikin omat järjestelyt muualla, enkä sitä miksi minun olisi pitänyt lopettaa nuo järejstelyt ENNEN kuin kysyin mieheltä että haluaako hän ylipäätään olla kanssani. Nuo muut miehet olivat kuitenkin luotettavia ja pitkäaikaisia tyyppejä, ja sellaisten löytäminen uudestaan on melko hankalaa.

Vierailija
311/338 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvimmin kommunikoit ja vältät ikävyydet, kun kerrot suoraan, että aiot tapailla muitakin.

Välttelevä kommunikaatio ei johda mihinkään hyvään.

Suosittelen voimakkaasti.

On itsestäänselvää, että kun ollaan tapailuvaiheessa, toisella on todennäköisesti muitakin ihmisiä kuvioissa. Vai onko ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa ekslusiivisessa suhteessa vain siksi, että on kerran pari pyöritty lakanoissa?

Kyllä, sellaisia ihmisiä on olemassa. Jos on tapailtu pari kk niin siinä vaiheessa pitäisi kyllä ehdottomasti tietää jos se toinen tapailee myös muita. Voi itse sitten poistua suhteesta. Tuo on ihan itsestäänselvyys jo ihan terveydellisistä syistä.

Vierailija
312/338 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selvimmin kommunikoit ja vältät ikävyydet, kun kerrot suoraan, että aiot tapailla muitakin.

On itsestäänselvää, että kun ollaan tapailuvaiheessa, toisella on todennäköisesti muitakin ihmisiä kuvioissa. Vai onko ihmisiä, jotka kuvittelevat olevansa ekslusiivisessa suhteessa vain siksi, että on kerran pari pyöritty lakanoissa?

Kyllä, sellaisia ihmisiä on olemassa. Jos on tapailtu pari kk niin siinä vaiheessa pitäisi kyllä ehdottomasti tietää jos se toinen tapailee myös muita. Voi itse sitten poistua suhteesta. Tuo on ihan itsestäänselvyys jo ihan terveydellisistä syistä.

Vierailija
313/338 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen itse tuntee onko tarve tapailla muita vai ei. Itse tapasin tinderin kautta miehen ja toisien treffien jälkeen tuli helpottunut olo, että eipä tarvitse enää muita tapailla. Suhdetta kestänyt jo reilu puoli vuotta. 

Vierailija
314/338 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveydellisistä??

Vierailija
315/338 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyäänhän huorrraaminen on normi, joten pelisäännöt kannattaa sopia heti alkuun niin säästyy taudeilta ja sydänsuruilta.

Vierailija
316/338 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi olla, ihme kuvitelma ettei voisi. 

Oma elmäntilanteeni mahdollisiti kivan viettämisen parinkin miehen kanssa. Jos toinen ei päässyt seuraksi, niin toinen kyllä pääsi. Olin ollut jo vuosikausia sinkkuna tyytyväisenä, ja minulla oli ollut jo pitkään vakimiesseiuralaiset. Mikäs sen mukavampaa kuin elellä omaa elämää ja tapailla silloin kun huvittaa, ketä huvittaa. Ystäväni juhlissa tapasin miehen joka oli aivan mahtava tyyppi. Hän seurusteli silloin tahollaan. Näimme silloin tällöin yhteisissä pippaloissa, ja aloimme facekavereiksi(kuten silloin oli ihmisillä tapana).  Tuo mies erosi, ja siitä n. pari kuukautta juttelimme facessa ja pienen mutkan kautta mies tuli käymään kotonani hakemaan asiaa jota hän netissä kaipasi lainaan. Meillä oli sama harrastus jossa aloimme käymään myös kahdestaan. 

Tuota jatkui muutamia kuukausua jonka jälkene kysyin itse häneltä että haluaisiko hän alkaa seurustelemaan kanssani eksklusiivisesti ja hän vastasi että todellakin haluaa. 

Sen jälkeen lopetin nuo muut järjestely muiden kanssa.

En nähnyt silloin, enkä näe nyt mitään syytä miksi minulla ei olisi muka voinut olla tunteita tähän kaverimieheen vaikka minulla olikin omat järjestelyt muualla, enkä sitä miksi minun olisi pitänyt lopettaa nuo järejstelyt ENNEN kuin kysyin mieheltä että haluaako hän ylipäätään olla kanssani. Nuo muut miehet olivat kuitenkin luotettavia ja pitkäaikaisia tyyppejä, ja sellaisten löytäminen uudestaan on melko hankalaa.

Näin olen itsekin toiminut.

Vierailija
317/338 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalla sivulla tulikin heti omakin mielipiteeni, saahan sitä päättää suhata muissa jos on valmis hyväksymään sen että sitten toinen voi myös päättää että tämä olikin sitten tässä. Sellaiseen tilanteeseen vastikään valitettavasti jouduin. Koko juttu olisi jäänyt väliin jos olisin tiennyt olevani ties kuinka monesko pyörä, joten rehellisyyttä kiitos vaikkei virallisesti olisikaan ns. tilivelvollinen kenellekään.

Vierailija
318/338 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaako miehet sen pahalla jos ei halua harrastaa seksiä ellei seurustella? Ei tulisi mieleenkään näitä juttuja luettuani mennä sänkyyn tällaisen tapailumiehen kanssa, kun olen itse etsimässä parisuhdetta.

Vierailija
319/338 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole OK tapailla monta samaan aikaan paitsi jos olet koko kylän oma fillari

Vierailija
320/338 |
11.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ottaako miehet sen pahalla jos ei halua harrastaa seksiä ellei seurustella? Ei tulisi mieleenkään näitä juttuja luettuani mennä sänkyyn tällaisen tapailumiehen kanssa, kun olen itse etsimässä parisuhdetta.

Menisitkö sänkyyn tuntemattoman kanssa jos et juuri häneltä halua parisuhdetta vaan etsit ONS?