Deittailusta kysymys. Jos ei olla missään vaiheessa sovittu, ettei tapailla muita, onko muiden tapailu OK
vaikka kahden kuukauden jälkeen. Vai onko se automaattisesti pettämistä silloin?
Kommentit (338)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin on ihan fine, että nainen tapailee muitakin. En minä naista omista, eikä minulle muutenkaan ole niin väliä. Ja joku kyseli tuolla ikää, niin 35-vuotias mies olen.
Hyvin yllättävää. Miehet yleensä ovat kovinkin omistushaluisia, vaikka itse eivät sitoutuvaa tyyppiä olisikaan. Varmistan kuitenkin, että ymmärsin oikein. Eli, jos olet 2kk jo tapaillut jotakin naista (oletettavasti vähintää kerran viikossa, ehkä useamminkin), viestittelette lähes päivittäin, on seksiä. Niin silti sinulle on ok, että nainen tekee tätä samaa myös muiden kanssa?
Ja jatkokysymys, mitä haluat suhteelta jatkossa? Onko se ok vain siksi, että haluat ja saat seksiä, vai haluaisitko edes oikeaa parisuhdetta? Ja voisitko siirtyä parisuhteeseen naisen kanssa, jonka tiedät tapailleen (ja paneskelleen) muitakin sen aikana, kun on jo tapaillut sinua?
Näin naisena ei onnistuisi, eli jos mies kaipaisi vielä muitakin, vaikka jo viettää aikaa minun kanssani, niin tuskin hän on kovin ihastunut tai vakavissaan.
Minä voisin olla hyvin naisen kanssa parisuhteessa, vaikka hänellä olisi muitakin. Se tapahtuu joka tapauksessa jossain vaiheessa suhdetta, että naisella on joku muukin. Miksi minä haluaisin rajoittaa jonkun ihmisen elämää? Jos hän haluaa olla jonkun miehen kanssa, niin ei sitä nyt minun takiani tarvitse estää ja itsekurin voimalla olla olematta esimerkiksi minua viehättävämmän miehen kanssa.
Lähdet siis ylipäätään parisuhteeseen sillä ajatuksella, että aina voi etsiä jotain parempaa? Joo, ei olisi mulle sellainen kuvio. Itse kyllä pystyn ihastumaan siihen malliin, ettei muut kiinnosta enää pätkääkään ja toki toivoisin tätä myös vastapuolelta.
En minä tarvitse välttämättä mitään muuta. Mutta siihen on oltava mahdollisuus niin halutessaan, minulla ja sillä toisella (eli naisella). Näin se kaikkein parhaiten toimii. Turhat mustasukkaisuuden tunteet ja kitinät pois, niin sekä miehet, että naiset ovat onnellisia. Minun ehtoni parisuhteelle on aina se, että kumpikaan ei rajoita toisen elämää, mutta ehkäisy pitää toki muistaa. Ymmärrettävästi oma ideologiani vaatii samankaltaisen kumppanin :)
Joo, meillä on tavallaan sama ideologia. Saahan sitä ihminen tehdä mitä tahtoo. Mutta minun periaatteeni on se, että jos olen suhteessa ja toinen menee panemaan jotain muuta, niin minua hän ei enää saa panna. Eli ketään ei tietenkään voi pakottaa olemaan suhteessa, mutta jos haluaa jotain muuta, niin ottaa sitten jotain muuta. Minä en jää varalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulle ainakin on ihan fine, että nainen tapailee muitakin. En minä naista omista, eikä minulle muutenkaan ole niin väliä. Ja joku kyseli tuolla ikää, niin 35-vuotias mies olen.
Hyvin yllättävää. Miehet yleensä ovat kovinkin omistushaluisia, vaikka itse eivät sitoutuvaa tyyppiä olisikaan. Varmistan kuitenkin, että ymmärsin oikein. Eli, jos olet 2kk jo tapaillut jotakin naista (oletettavasti vähintää kerran viikossa, ehkä useamminkin), viestittelette lähes päivittäin, on seksiä. Niin silti sinulle on ok, että nainen tekee tätä samaa myös muiden kanssa?
Ja jatkokysymys, mitä haluat suhteelta jatkossa? Onko se ok vain siksi, että haluat ja saat seksiä, vai haluaisitko edes oikeaa parisuhdetta? Ja voisitko siirtyä parisuhteeseen naisen kanssa, jonka tiedät tapailleen (ja paneskelleen) muitakin sen aikana, kun on jo tapaillut sinua?
Näin naisena ei onnistuisi, eli jos mies kaipaisi vielä muitakin, vaikka jo viettää aikaa minun kanssani, niin tuskin hän on kovin ihastunut tai vakavissaan.
Minä voisin olla hyvin naisen kanssa parisuhteessa, vaikka hänellä olisi muitakin. Se tapahtuu joka tapauksessa jossain vaiheessa suhdetta, että naisella on joku muukin. Miksi minä haluaisin rajoittaa jonkun ihmisen elämää? Jos hän haluaa olla jonkun miehen kanssa, niin ei sitä nyt minun takiani tarvitse estää ja itsekurin voimalla olla olematta esimerkiksi minua viehättävämmän miehen kanssa.
Lähdet siis ylipäätään parisuhteeseen sillä ajatuksella, että aina voi etsiä jotain parempaa? Joo, ei olisi mulle sellainen kuvio. Itse kyllä pystyn ihastumaan siihen malliin, ettei muut kiinnosta enää pätkääkään ja toki toivoisin tätä myös vastapuolelta.
En minä tarvitse välttämättä mitään muuta. Mutta siihen on oltava mahdollisuus niin halutessaan, minulla ja sillä toisella (eli naisella). Näin se kaikkein parhaiten toimii. Turhat mustasukkaisuuden tunteet ja kitinät pois, niin sekä miehet, että naiset ovat onnellisia. Minun ehtoni parisuhteelle on aina se, että kumpikaan ei rajoita toisen elämää, mutta ehkäisy pitää toki muistaa. Ymmärrettävästi oma ideologiani vaatii samankaltaisen kumppanin :)
Joo, meillä on tavallaan sama ideologia. Saahan sitä ihminen tehdä mitä tahtoo. Mutta minun periaatteeni on se, että jos olen suhteessa ja toinen menee panemaan jotain muuta, niin minua hän ei enää saa panna. Eli ketään ei tietenkään voi pakottaa olemaan suhteessa, mutta jos haluaa jotain muuta, niin ottaa sitten jotain muuta. Minä en jää varalle.
En minä ajattele jääväni varalle. Nainen käy panemassa jotain haluamaansa miestä ja meidän suhde jatkuu sen jälkeen. Ja jos ei jatku, niin sitten nainen jatkaa matkaa toisen miehen kanssa. Yleensä nainen ei halua parisuhteeseen toisen miehen kanssa, koska minä en estä naista olemasta toisten miesten kanssa. Nainen saa jatkaa seksin harrastamista tuon uuden miehen kanssa ja minä olen silti hänen kumppaninsa. Ja rakastan aivan varmasti.
Christiiina kirjoitti:
2kk säännöllisiä tapaamisia on minusta jo vakiintunutta tapailua, etten enää sopisi treffejä muiden kanssa. Tinderin poistaisin sitten kun olen varma, että tapailusta muodostuu suhde. Muutoin olisi ikävä, jos Tinderin poistaa liian aikaisessa vaiheessa, kun silloin menettää kaikki matchit.
Tinderiähän ei tarvitse poistaa, sen voi laittaa tauolle. Näin profiili pysyy, matchit myös, mutta profiilia ei näytetä uusille tyypeille, eli et näy haussa.
Itse piilotan profiilin, jos alan tapailemaan ja jos/kun juttu kosahtaa, avaan taas profiilin näkyviin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa olet kokenut sen, että nainen on ollut sinuun ihastunut? Hän on katsellut sinua silmät loistaen; olet herännyt siihen että hän katselee sinua rakastavasti kun luulee, ettet huomaa; hän on halunnut tutustuttaa sinut ystäviinsä ja sukulaisiinsa; hän ei voi olla koskettamatta sinua aina kun arjessa olette lähekkäin?
Tuo kuulostaa lähinnä ihastumiselta ja ihan suhteen alkuajalta. Pitkässä juoksussa: monogamia ei toimi. Minun kanssani olevan naisen ei tarvitse koskaan käyttää itsekuria vaikkapa firman pikkujouluissa sen takia, että minä olen kuvioissa. Saa harrastaa seksiä toisen miehen kanssa tai olla harrastamatta. Se tapahtuu joka tapauksessa jossain vaiheessa suhdetta.
Tuo sun perustelu kuulostaa nyt suoraan sanottuna siltä että koska itse tiedät ettei sinulle riitä yksi ja tiedät meneväsi jossain vaiheessa suhdetta vieraisiin, kuvittelet ettei kenellekään muullekaan voisi riittää yksi.
No, avoimia suhteita harrastavia naisia on käsittääkseni jonkin verran, joten sen kun pistät sellaisen hakuun. Muistathan laittaa asiasta maininnan jo deittiprofiiliin tai jos muuta kautta tapaat naisen, kertoa jo ensimetreillä. Koska edelleenkään suurin osa ei avointa suhdetta halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa olet kokenut sen, että nainen on ollut sinuun ihastunut? Hän on katsellut sinua silmät loistaen; olet herännyt siihen että hän katselee sinua rakastavasti kun luulee, ettet huomaa; hän on halunnut tutustuttaa sinut ystäviinsä ja sukulaisiinsa; hän ei voi olla koskettamatta sinua aina kun arjessa olette lähekkäin?
Tuo kuulostaa lähinnä ihastumiselta ja ihan suhteen alkuajalta. Pitkässä juoksussa: monogamia ei toimi. Minun kanssani olevan naisen ei tarvitse koskaan käyttää itsekuria vaikkapa firman pikkujouluissa sen takia, että minä olen kuvioissa. Saa harrastaa seksiä toisen miehen kanssa tai olla harrastamatta. Se tapahtuu joka tapauksessa jossain vaiheessa suhdetta.
Tuo sun perustelu kuulostaa nyt suoraan sanottuna siltä että koska itse tiedät ettei sinulle riitä yksi ja tiedät meneväsi jossain vaiheessa suhdetta vieraisiin, kuvittelet ettei kenellekään muullekaan voisi riittää yksi.
No, avoimia suhteita harrastavia naisia on käsittääkseni jonkin verran, joten sen kun pistät sellaisen hakuun. Muistathan laittaa asiasta maininnan jo deittiprofiiliin tai jos muuta kautta tapaat naisen, kertoa jo ensimetreillä. Koska edelleenkään suurin osa ei avointa suhdetta halua.
No silloin kai pyrkisin aina monogamiseen suhteeseen, jos tietäisin, että minulle riittää yksi? Yleensä riittää yksi, mutta mahdollisuus molemmilla on oltava elämään. Ja täysin samaa mieltä: toiminnan on aina oltava rehellistä ja siitä puhutaan aina. Hyvin monet nykynaisista harrastaa avoimia suhteita, kunhan asiasta on rehellinen ja säännöt ovat selvät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, avoimia suhteita harrastavia naisia on käsittääkseni jonkin verran, joten sen kun pistät sellaisen hakuun. Muistathan laittaa asiasta maininnan jo deittiprofiiliin tai jos muuta kautta tapaat naisen, kertoa jo ensimetreillä. Koska edelleenkään suurin osa ei avointa suhdetta halua.No silloin kai pyrkisin aina monogamiseen suhteeseen, jos tietäisin, että minulle riittää yksi? Yleensä riittää yksi, mutta mahdollisuus molemmilla on oltava elämään. Ja täysin samaa mieltä: toiminnan on aina oltava rehellistä ja siitä puhutaan aina. Hyvin monet nykynaisista harrastaa avoimia suhteita, kunhan asiasta on rehellinen ja säännöt ovat selvät.
Ihmettelin vain miksi perustelit asian naisen mahdollisten ajatusten/tekemisten kautta etkä itsesi, kun itsestäsi tuossa kuitenkin oli kyse. Ja aivan kuin kuvittelisit että yksikään nainen ei voi olla tyytyväinen yhden miehen kanssa, vaan kaikkien on jossain vaiheessa pakko saada jotain toistakin. Näinhän asia ei ole.
Deittaitu tarkoittaa että tavataan ja tutustutaan muttei haaroja levitellä. Voi tavata muitakin mutta aika pianhan se selviää haluaako seurustella.
Vierailija kirjoitti:
Deittaitu tarkoittaa että tavataan ja tutustutaan muttei haaroja levitellä. Voi tavata muitakin mutta aika pianhan se selviää haluaako seurustella.
No eikä tarkoita. Deittailuun/tapailuun voi kuulua myös seksi. Ja usein kuuluukin.
Kannattaa tässäkin etsiä ihmistä, jolla on samanlaiset arvot kuin sinulla. Silloin yhteiselämä on helpompaa.
Minä olen vanhanaikainen. Haluan tutustua yhteen ihmiseen kerrallaan. En etsi s.eksiseuraa. en kyllä pihtaakkaan, tapaan vain miehiä, joiden kanssa voisi tullakin jotain. Jos siltä tuntuu, voidaan mennä petiin hetikin. Nyt tapasin miehen, jonka kanssa vietettiin viikonloppu yhdessä. Seksi ei ollut edellytys, mutta koska synkkasi, sitä oli. Sovittiin tapaavamme toistekin. Kokoajan pidetään yhteyttä, ja ihastusta on puolin ja toisin. Koska asumme eripaikkakunnilla, emme tapaa joka viikko. Nyt on toinen tapaaminen tulossa, ja kyllä pitäisin kummallisena, jos mies jatkaisi seura etsintää tai olisi jonkun muun kanssa seksiä. Tosin mies ajattelee asiasta ihan samoin
"OK" rakastajien/rakastajattarien samanaikaisesta määrästä on subjektiivinen kysymys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinulla itselläsi taitaa olla ongelmia uskollisuuden kanssa, kun koitat normalisoida pettämistä.
Moni nainen on oikeasti uskollinen, ja haluaa juuri sen oman miehensä, olkoon se kuinka tylsä,tuttu ja tavallinen tahansa. Silti oma mies on myös turvallinen, jokainen liike on tuttu. Minä ainakin kiihotun nimenomaan siitä tuttuudesta ja turvallisuudesta. Siitä, että mies on läsnä siinä arjessa, ja saan ohimennen hupsista häntä.
Se, että sinä et kykene sitoutumaan, ei tarkoita, etteivätkö muut kykenisi.
Jos olisin sinusta kiinnostunut, perääntyisin nyt, koska kuulostaa siltä, ettet itse kykene olemaan uskollinen.
Nykyään pitää kaikki sopia erikseen, oma järki ei kerro mitään ja jos mennään naimisiin, pitää erikseen sopia saako pettää ja erikseen sopia mikä on pettämistä, muutoin tehdään kaikki mitä ei ole sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Nykyään pitää kaikki sopia erikseen, oma järki ei kerro mitään ja jos mennään naimisiin, pitää erikseen sopia saako pettää ja erikseen sopia mikä on pettämistä, muutoin tehdään kaikki mitä ei ole sovittu.
Sovittu avoimuus ei ole pettämistä. Annahan kaikkien elää tavallaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eikä tarkoita. Deittailuun/tapailuun voi kuulua myös seksi. Ja usein kuuluukin.
jenkeissä ei, valitettavaa jos heti haarat levitetään
Itse tapailen vaan yhtä ihmistä kerrallaan ja haluan tehdä sen ihmisen kanssa, joka keskittyy myös vain minuun. Mielestäni tapailuksi treffeillä käynti muuttuu, kun tapaamisia on säännöllisesti ja seksi astuu kuvioihin. Jos huomaan, että toinen tapailee muitakin, looetan jutun siihen. Silloin ei vaan arvot sovi yhteen ja juttua on turha jatkaa. Ihminen, joka etsii vakavissaan kumppania jakamaan elämänsä, ei hypi sängystä sänkyyn. Jos se toinen noin tekee, niin ei selvästikään haluta samoja asioita ja siksi ei tapailussakaan ole mitään järkeä. Siinäpä se lyhykäisyydessään.
Vierailija kirjoitti:
Itse tapailen vaan yhtä ihmistä kerrallaan ja haluan tehdä sen ihmisen kanssa, joka keskittyy myös vain minuun. Mielestäni tapailuksi treffeillä käynti muuttuu, kun tapaamisia on säännöllisesti ja seksi astuu kuvioihin. Jos huomaan, että toinen tapailee muitakin, looetan jutun siihen. Silloin ei vaan arvot sovi yhteen ja juttua on turha jatkaa. Ihminen, joka etsii vakavissaan kumppania jakamaan elämänsä, ei hypi sängystä sänkyyn. Jos se toinen noin tekee, niin ei selvästikään haluta samoja asioita ja siksi ei tapailussakaan ole mitään järkeä. Siinäpä se lyhykäisyydessään.
Samaa mieltä. Saahan sitä tapailla vaikka sataa kerralla, mutta minä en ole yksi niistä. Jos mahdollista tulevaa kumppania kohtaan osoittaa noin vähän arvostusta jo tapailuvaiheessa, niin mitä se onkaan myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tapaillut miehiä, joilla on juuri tuo asenne, että jo alkuvaiheen tapailuun kuuluu seksi. Joka kerta se seksistä puhuminen on alkanut heti alussa. Sitä ängetään joka keskusteluun ensimmäisestä viestistä asti ja jossain vaiheessa alkaa oikeasti kyllästyttää se jatkuva m**a pystyssä kulkevan miehen kuuntelu.
Seksi on hieno asia (parisuhteessa), mutta kinttua vasten nylkyttävä mies ei ole.
Jos asenne on tuo, että on ihan ok pyöriä päällekkäin kaikkien kanssa sängyssä kertomatta asiasta, jos ei selvä sanaisesti juuri seurustelusta olla sovittu, en ymmärrä miksi pettäminen tuomitaan niin rankasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tapaillut miehiä, joilla on juuri tuo asenne, että jo alkuvaiheen tapailuun kuuluu seksi. Joka kerta se seksistä puhuminen on alkanut heti alussa. Sitä ängetään joka keskusteluun ensimmäisestä viestistä asti ja jossain vaiheessa alkaa oikeasti kyllästyttää se jatkuva m**a pystyssä kulkevan miehen kuuntelu.
Seksi on hieno asia (parisuhteessa), mutta kinttua vasten nylkyttävä mies ei ole.
Ilmeisesti halusi eivät ole enää nuoren naisen halut? Tuskin käyttäisit muuten sanaa "kinttu".
Puhu vain itsestäsi.
Nainen polysuhteessa