Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Deittailusta kysymys. Jos ei olla missään vaiheessa sovittu, ettei tapailla muita, onko muiden tapailu OK

Vierailija
02.10.2022 |

vaikka kahden kuukauden jälkeen. Vai onko se automaattisesti pettämistä silloin?

Kommentit (338)

Vierailija
281/338 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ok ja on pettämistä.

Jos suhteen alussa harrastaa muitakin tulee sitä tekemään sitten myöhemminkin.

Jos ihminen ei kerran kykene olemaan vain yhden kanssa kerrallaan on hän jokseenkin tunnevammainen ja kykenemätön vakavaan suhteeseen. Ei se tule muuttumaan myöhemminkään.

Vierailija
282/338 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jossei olla missään vaiheessa sovittu ettei tehdä yhteisiä lapsia, niitä tehdään?

Näinkö maailmasi todella toimii?

Kaikki mitä ei erikseen sovita, on ok.

Ok hakata jos ei erikseen sovita ettei hakata?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/338 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jossei olla missään vaiheessa sovittu ettei tehdä yhteisiä lapsia, niitä tehdään?

Näinkö maailmasi todella toimii?

Kaikki mitä ei erikseen sovita, on ok.

Ok hakata jos ei erikseen sovita ettei hakata?

ei se nyt iha noinkaan mene

Vierailija
284/338 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No periaatteessa se on ok. Mutta deittisi voi sitten ajatella ettet ole niin kiinnostunut hänestä ja tekee omat ratkaisunsa. Voi vaikuttaa negatiivisesti suhteen kehittymiseen. Eli suhde tuskin voi syventyä jos juokset tapailemassa muita. Ainakin itse menettäisin mielenkiintoni ihan vain itseäni suojellakseni. Olisi nimittäin hyvin todennäköistä, että toinen rakastuu johonkin toiseen ja jos olen ehtinyt ihastua niin se sattuu enemmän.

Vierailija
285/338 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kyselee vaikeita. Minusta jo intensiteetti vaikuttaa - jos tapaatte kerran parissa viikossa, suhde on vasta tutustumisvaiheessa parin kuukauden kuluttua. Kannattaa puhua ja sopia asiat etukäteen. 

Vierailija
286/338 |
12.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni niin, että mies tapaili muita vielä noin muutaman kuukauden ensitapaamisemme jälkeen. Kertoi kuitenkin muutaman kerran tapailtuamme, ettei ole vielä valmis suhteeseen, koska erostaan on vielä niin vähän aikaa (vajaa puoli vuotta), eli sinällään tämä oli minulla tiedossa, vaikkei suoraan sanonutkaan näkevänsä muita. Parin kuukauden jälkeen mies kuitenkin halusi jättää muut naiset ja olla vain kanssani. Tosin jos olisi ensitapaamisellamme tämän kertonut, emme olisi nyt naimisissa, sen verran rankkaa aikaa tuo oli.

Vierailija
287/338 |
23.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

huulet

Vierailija
288/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuuu

Vierailija
289/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos 2 kk olette säännöllisesti tapailleet, niin olisi aika ikävä salaa tapailla muitakin.

En tiedä, mitä tarkoitat salaa tapailulla, mutta minä olen tapaillut erästä ihmistä kaksi vuotta, ja samassa ajassa olen käynyt treffeillä ja/tai harrastanut seksiä ainakin viiden muunkin ihmisen kanssa. Minusta se ei ole ollenkaan ikävää.

Oletkin narsisti.

Vierailija
290/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ok, että seurusteleva nainen käy lomamatkoilla toisen miehen kanssa seurustelukumppaniltaan salaa?

Vierailija
291/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole ok ja on pettämistä.

Jos suhteen alussa harrastaa muitakin tulee sitä tekemään sitten myöhemminkin.

Jos ihminen ei kerran kykene olemaan vain yhden kanssa kerrallaan on hän jokseenkin tunnevammainen ja kykenemätön vakavaan suhteeseen. Ei se tule muuttumaan myöhemminkään.

Terveisiä sinne Totalitaari-landiaan. Elämme 2000-luvulla vapaassa yhteiskunnassa.

Vierailija
292/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tosiaan miettiä tarkkaan näitä, olen nyt seurustellut 3 vuotta nykyisen kumppanini kanssa, jolla oli alussa reilun 3kk kestävä jakso, jonka aikana tapaili muitakin. Kertoi tämän minulle noin kuukauden jälkeen, kun olimme nähneet neljästi, ja asuimme eri paikkakunnilla. Ja silloinkin niillä sanoilla, ettei pysty vielä lupaamaan sitoutumista kanssani, eli ei suoraan kertonut panevansa muita. Tämä tuntui kamalalta, mutta jostain syystä olin niin ihastunut, että päätin koittaa kestää.

No, reilu 3 kk meni, ja sovimme seurustelusta ja muut jäivät. Nyt 3 vuoden jälkeen asia painaa minua edelleen, miten mieheni onkaan voinut käyttäytyä minun kanssani ikään kuin seurustelisimme, ja seuraavana päivänä tehdä saman jonkun toisen kanssa. Olen koittanut puhua asiasta, mutta mitään varsinaista ratkaisua ei ole löytynyt. Ahdistus alkaa olla niin suuri, että mietin jopa eroa tämän takia. Haluaisin olla sellaisen ihmisen kanssa, joka pari kertaa viikonlopun kanssani vietettäneenä olisi varma, ettei halua nähdä enää muita samaan aikaan.

Vierailija
293/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ihme peeloilua ja ämpyilyä joka asiassa. Periytyykö kotoa?

Vierailija
294/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa tosiaan miettiä tarkkaan näitä, olen nyt seurustellut 3 vuotta nykyisen kumppanini kanssa, jolla oli alussa reilun 3kk kestävä jakso, jonka aikana tapaili muitakin. Kertoi tämän minulle noin kuukauden jälkeen, kun olimme nähneet neljästi, ja asuimme eri paikkakunnilla. Ja silloinkin niillä sanoilla, ettei pysty vielä lupaamaan sitoutumista kanssani, eli ei suoraan kertonut panevansa muita. Tämä tuntui kamalalta, mutta jostain syystä olin niin ihastunut, että päätin koittaa kestää.

No, reilu 3 kk meni, ja sovimme seurustelusta ja muut jäivät. Nyt 3 vuoden jälkeen asia painaa minua edelleen, miten mieheni onkaan voinut käyttäytyä minun kanssani ikään kuin seurustelisimme, ja seuraavana päivänä tehdä saman jonkun toisen kanssa. Olen koittanut puhua asiasta, mutta mitään varsinaista ratkaisua ei ole löytynyt. Ahdistus alkaa olla niin suuri, että mietin jopa eroa tämän takia. Haluaisin olla sellaisen ihmisen kanssa, joka pari kertaa viikonlopun kanssani vietettäneenä olisi varma, ettei halua nähdä enää muita samaan aikaan.

Tulet kohtaamaan tuon miehen muiden tapailun vielä jossain myöhemmässä vaiheessa. Niin miehet kuin naiset, jotka joutuvat miettimään: "Onko nyt ok tapailla muita?", eivät pysty monogamiaan myöhemminkään. Mikä on toki melko luonnollista, mutta pettäminen on vähän inhottavaa.

Vierailija
295/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olettaa mitään, vaan puhua asioista suoraan. On normaalia, että miehellä on muutama seksisuhde, joissa ei ole ainesta vakavampaan ja jotka voivat yllättäen loppua, jos sattuu löytymään nainen, jonka kanssa mies haluaa sitoutua.

Vierailija
296/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata olettaa mitään, vaan puhua asioista suoraan. On normaalia, että miehellä on muutama seksisuhde, joissa ei ole ainesta vakavampaan ja jotka voivat yllättäen loppua, jos sattuu löytymään nainen, jonka kanssa mies haluaa sitoutua.

Jos olisi normaalia, että miehellä on muutama seksisuhde, niin yksikään mies ei sitoutuisi tässä maassa.

Vierailija
297/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainakin minä olettaisin että toinen tapailee muitakin jos ei ole seurustelusta sovittu. Itse en tapailisi.

Seurustella voi myös ilman ekslusiivisuutta, joten pelkästään statuksen vaihtaminen seurusteluksi ei vielä paljon kerro asiasta. Jos haluaa nimenomaan sopia, ettei tapailla tai harrasteta seksiä muiden kanssa, kannattaa olla eksakti.

Nostin tämän ihan sen takia, että nauratti. Kuinka monta (3) hienoa sanaa olikaan sääty yhteen lyhyeem kommenttiin.

Mietin, että olisi mielenkiintoista keskustella ko henkilön kanssa jos rakkaus sivistyssanojen sanojen käyttöön olisi yhtä innokasta.

Asia oli, että kannatta keskustella mitä mieltä kummatkin ovat keskinäisestä deittailusta ja samaan aikaan muiden kanssa tapailusta.

Ei sitä oikein muutenkaan selville saa.

Vierailija
298/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olisi normaalia, että miehellä on muutama seksisuhde, niin yksikään mies ei sitoutuisi tässä maassa.

Olet väärässä. On ihan normaalia, että on monta samanaikaista seksisuhdetta. Ja mitään väärää siinä ei ole, varsinkin jos on kaikille osapuolille tilanteesta rehellinen. Ja edelleen normaalia on, että valitsee em. suhteiden sijaan suhteen yhden kanssa, jos sattuu oikein yhteensopiva nainen kohdalle.

Vierailija
299/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

puhumalla toisen kanssa tuokin asia selviää:

"hei... ei olla koskaan puhuttu siitä tapaillaanko vain toisiamme vai onko ok esim. tapailla tässä vielä muitakin, mitä mieltä olet asiasta, varmaan tästäkin pitäisi puhua?"

Vierailija
300/338 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä. On ihan normaalia, että on monta samanaikaista seksisuhdetta. Ja mitään väärää siinä ei ole, varsinkin jos on kaikille osapuolille tilanteesta rehellinen. Ja edelleen normaalia on, että valitsee em. suhteiden sijaan suhteen yhden kanssa, jos sattuu oikein yhteensopiva nainen kohdalle.

En minä sanonutkaan, että siinä mitään väärää olisi. Mutta jos tuohon olisi normaalisti miehellä mahdollisuuksia, niin kukaan ei yhteen naiseen tyytyisi.