Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Deittailusta kysymys. Jos ei olla missään vaiheessa sovittu, ettei tapailla muita, onko muiden tapailu OK

Vierailija
02.10.2022 |

vaikka kahden kuukauden jälkeen. Vai onko se automaattisesti pettämistä silloin?

Kommentit (338)

Vierailija
261/338 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle ainakin on ihan fine, että nainen tapailee muitakin. En minä naista omista, eikä minulle muutenkaan ole niin väliä. Ja joku kyseli tuolla ikää, niin 35-vuotias mies olen.

Hyvin yllättävää. Miehet yleensä ovat kovinkin omistushaluisia, vaikka itse eivät sitoutuvaa tyyppiä olisikaan. Varmistan kuitenkin, että ymmärsin oikein. Eli, jos olet 2kk jo tapaillut jotakin naista (oletettavasti vähintää kerran viikossa, ehkä useamminkin), viestittelette lähes päivittäin, on seksiä. Niin silti sinulle on ok, että nainen tekee tätä samaa myös muiden kanssa?

Ja jatkokysymys, mitä haluat suhteelta jatkossa? Onko se ok vain siksi, että haluat ja saat seksiä, vai haluaisitko edes oikeaa parisuhdetta? Ja voisitko siirtyä parisuhteeseen naisen kanssa, jonka tiedät tapailleen (ja paneskelleen) muitakin sen aikana, kun on jo tapaillut sinua?

Näin naisena ei onnistuisi, eli jos mies kaipaisi vielä muitakin, vaikka jo viettää aikaa minun kanssani, niin tuskin hän on kovin ihastunut tai vakavissaan.

Minä voisin olla hyvin naisen kanssa parisuhteessa, vaikka hänellä olisi muitakin. Se tapahtuu joka tapauksessa jossain vaiheessa suhdetta, että naisella on joku muukin. Miksi minä haluaisin rajoittaa jonkun ihmisen elämää? Jos hän haluaa olla jonkun miehen kanssa, niin ei sitä nyt minun takiani tarvitse estää ja itsekurin voimalla olla olematta esimerkiksi minua viehättävämmän miehen kanssa.

Kuinka monta kertaa olet kokenut sen, että nainen on ollut sinuun ihastunut? Hän on katsellut sinua silmät loistaen; olet herännyt siihen että hän katselee sinua rakastavasti kun luulee, ettet huomaa; hän on halunnut tutustuttaa sinut ystäviinsä ja sukulaisiinsa; hän ei voi olla koskettamatta sinua aina kun arjessa olette lähekkäin?

Tuo kuulostaa lähinnä ihastumiselta ja ihan suhteen alkuajalta. Pitkässä juoksussa: monogamia ei toimi. Minun kanssani olevan naisen ei tarvitse koskaan käyttää itsekuria vaikkapa firman pikkujouluissa sen takia, että minä olen kuvioissa. Saa harrastaa seksiä toisen miehen kanssa tai olla harrastamatta. Se tapahtuu joka tapauksessa jossain vaiheessa suhdetta.

Sinulla itselläsi taitaa olla ongelmia uskollisuuden kanssa, kun koitat normalisoida pettämistä.

Moni nainen on oikeasti uskollinen, ja haluaa juuri sen oman miehensä, olkoon se kuinka tylsä,tuttu ja tavallinen tahansa. Silti oma mies on myös turvallinen, jokainen liike on tuttu. Minä ainakin kiihotun nimenomaan siitä tuttuudesta ja turvallisuudesta. Siitä, että mies on läsnä siinä arjessa, ja saan ohimennen hupsista häntä.

Se, että sinä et kykene sitoutumaan, ei tarkoita, etteivätkö muut kykenisi.

Jos olisin sinusta kiinnostunut, perääntyisin nyt, koska kuulostaa siltä, ettet itse kykene olemaan uskollinen.

Jos suhde on avoin, niin uskollisuudesta ei tarvitse keskustella sen enempää, koska seksi muiden kanssa on sallittua. Rehellinen pitää tietysti hyvän ihmisen olla, vaikka olisi avoimessakin suhteessa. Mutta rehellisyys ei ole yleensä avoimen suhteen pariskunnalle vaikea asia, koska seksi on sallittua muidenkin, kuin oman kumppanin kanssa. Tällainen suhdemuoto ei sovi kaikille, mutta nykyään yhä useammalle sopii.

Vierailija
262/338 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

2kk on lyhyt aika jos näette kerran viikossa ja näätte esim lasillisen merkeissä. Siinä homma pysyy pintatasolla. En usko tämä toinenkaan osapuoli tollasen perusteella vielä kaikkea alkaa suunnittelee. Parhaissa suhteissa on kyllä erikseen ihan sovittu, että ollaan yhdessä. Avoimin kortein oleminen on kaiken perusta. Niin se vaan on. Ihan surkuhupaisaa jopa todeta se. Eksäni oli milloin tinderissä milloin nähty treffeillä jonkun neitokaisen kanssa. Valtavan paljon älyllistä epärehellisyyttä, että meinasin seota. No loppu viimein tuli.

Eli kuten muutkin todenneet. SOPIKAA YHDESSÄ FACE 2 FACE, missä mennään. Voittehan vaikka yhdessä poistaa tinderin, kun sen aika tulee. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/338 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Deittaitu tarkoittaa että tavataan ja tutustutaan muttei haaroja levitellä. Voi tavata muitakin mutta aika pianhan se selviää haluaako seurustella.

Sanaa deittailu voi käyttää vähän eri merkityksissä. Puuttuu sana sellaiselle tilanteelle, joka ei ole enää tunnustelevaa tutustumista, mutta ei varsinaista seurusteluakaan. Silloin voi olla jo vetovoimaa, ollaan lähennytty henkisestikin, vietetään aikaa yhdessä ja harrastetaan seksiä, mutta kyseessä ei vielä ole varsinaisesti sitoutunut seurustelusuhde. Ihmissuhdehan ei kehity niin, että kun ollaan muutaman kerran tavattu, yhtäkkiä jo ollaan sitoutuneita. Vaan ihmissuhde kehittyy vähitellen ja ajan kanssa.

Itse olen tapaillut muutaman kuukauden ihmistä, johon olen ihastunut ja uskoisinpa tunteiden olevan molemminpuolisia. Vietetään aikaa yhdessä, ollaan kuljettu julkisesti käsi kädessä ja tutut ovat nähneet meidän yhdessä, seksiä on harrastettu, jne. En kuitenkaan kutsuisi tätä vielä seurusteluksi, vaikka sitä kohti varmaankin on etenemässä. Ehkä ensimmäiset viikot olivat enemmän sellaista tunnustelua, että sovitaanko yhteen ja miten toisen kanssa viihtyy. Mutta en esim. vielä veisi tapaamaan vanhempia, tms.

Vierailija
264/338 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa tapailla, jos se on vasta tapailun tasolla.

Vierailija
265/338 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Deittaitu tarkoittaa että tavataan ja tutustutaan muttei haaroja levitellä. Voi tavata muitakin mutta aika pianhan se selviää haluaako seurustella.

Sanaa deittailu voi käyttää vähän eri merkityksissä. Puuttuu sana sellaiselle tilanteelle, joka ei ole enää tunnustelevaa tutustumista, mutta ei varsinaista seurusteluakaan. Silloin voi olla jo vetovoimaa, ollaan lähennytty henkisestikin, vietetään aikaa yhdessä ja harrastetaan seksiä, mutta kyseessä ei vielä ole varsinaisesti sitoutunut seurustelusuhde. Ihmissuhdehan ei kehity niin, että kun ollaan muutaman kerran tavattu, yhtäkkiä jo ollaan sitoutuneita. Vaan ihmissuhde kehittyy vähitellen ja ajan kanssa.

Itse olen tapaillut muutaman kuukauden ihmistä, johon olen ihastunut ja uskoisinpa tunteiden olevan molemminpuolisia. Vietetään aikaa yhdessä, ollaan kuljettu julkisesti käsi kädessä ja tutut ovat nähneet meidän yhdessä, seksiä on harrastettu, jne. En kuitenkaan kutsuisi tätä vielä seurusteluksi, vaikka sitä kohti varmaankin on etenemässä. Ehkä ensimmäiset viikot olivat enemmän sellaista tunnustelua, että sovitaanko yhteen ja miten toisen kanssa viihtyy. Mutta en esim. vielä veisi tapaamaan vanhempia, tms.

Minusta tuo tapailu on hyvä sana.

Treffit = ekat treffit

Deittaillaan = vähintään yhdet treffit takana ja uudet sovittu

Tapaillaan = Samaa kuin deittailu, mutta vielä tiiviimpää. Molemmat sanat sopii samaan tilanteeseen, tämä hieman vakavampaa.

Seurustelu = suhteen säännöt sovittu yhdessä.

Tapailuvaiheessa voi tapailla muita, jos oma moraali sen sallii. Jos tuntuisi pahalta, että toinen tapailisi muita, kannattaa jo siinä vaiheessa sopia yhdessä, ettei tapailla muita samaan aikaan. Tämä voi tulla ilmi myös keskustelussa, jos olet treffeillä sanonut olevasi henkilö joka ei tapaile monia yhtäaikaa,niin toisella on oikeus olettaa, ettet niin vaikka, ette olisi mitään sopineet. Mutta puhuminen yleensä auttaa.

Vierailija
266/338 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä tarkoita. Deittailuun/tapailuun voi kuulua myös seksi. Ja usein kuuluukin.

Olen tapaillut miehiä, joilla on juuri tuo asenne, että jo alkuvaiheen tapailuun kuuluu seksi. Joka kerta se seksistä puhuminen on alkanut heti alussa. Sitä ängetään joka keskusteluun ensimmäisestä viestistä asti ja jossain vaiheessa alkaa oikeasti kyllästyttää se jatkuva m**a pystyssä kulkevan miehen kuuntelu.

Seksi on hieno asia (parisuhteessa), mutta kinttua vasten nylkyttävä mies ei ole.

Ilmeisesti halusi eivät ole enää nuoren naisen halut? Tuskin käyttäisit muuten sanaa "kinttu".

Naisoletetun alaraajaa vastaan itseään vertikaalisesti siirtelevä miesoletettu?

Halut ovat tallella, typeryyden sieto ei, tiedoksi myös sinulle.

Vierailija
267/338 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eikä tarkoita. Deittailuun/tapailuun voi kuulua myös seksi. Ja usein kuuluukin.

Olen tapaillut miehiä, joilla on juuri tuo asenne, että jo alkuvaiheen tapailuun kuuluu seksi. Joka kerta se seksistä puhuminen on alkanut heti alussa. Sitä ängetään joka keskusteluun ensimmäisestä viestistä asti ja jossain vaiheessa alkaa oikeasti kyllästyttää se jatkuva m**a pystyssä kulkevan miehen kuuntelu.

Seksi on hieno asia (parisuhteessa), mutta kinttua vasten nylkyttävä mies ei ole.

Ilmeisesti halusi eivät ole enää nuoren naisen halut? Tuskin käyttäisit muuten sanaa "kinttu".

Osuiko... :D

Vierailija
268/338 |
06.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisoletetun alaraajaa vastaan itseään vertikaalisesti siirtelevä miesoletettu?

Halut ovat tallella, typeryyden sieto ei, tiedoksi myös sinulle.

Libido on itse asiassa näin nelikymppisenä minulla korkeammalla :)

Onneksi keskustelu- ja tunnetaidot ovat kasvaneet samaa tahtia, ei tarvitse katsella mitään mykkiä nylkyttäjiä.

N43

Vierailija
269/338 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ootte harrastaneet tai aiotte harrastaa seksiä, niin toisista tapailukumppaneista pitää kertoa. Ihan tautienkin takia.

Vierailija
270/338 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ootte harrastaneet tai aiotte harrastaa seksiä, niin toisista tapailukumppaneista pitää kertoa. Ihan tautienkin takia.

Itse asiassa osa sukupuolitaudeista elää suun limakalvoillakin, joten voit saada/tartuttaa taudin suutelemallakin. Kannattaa siis miettiä, ketä suutelee.

Vierailija
271/338 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on.

Vierailija
272/338 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollaan avoimia asiasta, niin ok. Jos tehdään salassa ja annetaan ymmärtää, että tässä ollaan tosissaan, niin sitten ei. Molemmilla pitää olla sama tieto, samat oikeudet.

Mun yks ex lähti työkaverinsa kanssa Balille työmatkalle. Jäi vielä viikoksi sinne vain tämän yhden työkaverin kanssa (siis mies ja nainen), jakoivat hotellihuoneen. Kas kummaa, kun reissun jälkeen nähtiin, niin tää nainen ei voinut katsoa mua edes silmiin. Oli sitten siinä se suhde. Ex oli muka tosissaan mun kanssa.

Vierailija
273/338 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa osa sukupuolitaudeista elää suun limakalvoillakin, joten voit saada/tartuttaa taudin suutelemallakin. Kannattaa siis miettiä, ketä suutelee.

no ei kyllä elä

Vierailija
274/338 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole pettämistä koska 2 kuukautta on lyhyt aika ja jos ei asuta edes samassa osoitteeessa ja vietetään muutenkin aikaa omien ystävien kanssa.

Tietysti toisen pitäis kertoa jos tapailee muita, mutta sun pitää itse tehdä johtopäätös, että kannattaisiko suhteeseen saada hehkua lisää jollain tavalla, tai lopettaa deittailu.

Vierailija
275/338 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no ei kyllä elä

Sun kannattaisi tutustua sukupuolitauteihin. Juuri tollasen tietämättömyyden takia ne leviää.

Vierailija
276/338 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no ei kyllä elä

Sun kannattaisi tutustua sukupuolitauteihin. Juuri tollasen tietämättömyyden takia ne leviää.

Maailmassa on olemassa monenlaisia vaaroja. Kaikkia niitä välttelemällä saa aika onnettoman elämän. Varmaan monet meistä ovat suudelleet joitakin ihmisiä elämänsä varrella. Riski sukupuolitaudin saamiseen suutelemalla on häviävän pieni.

Vierailija
277/338 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no ei kyllä elä

Maailmassa on olemassa monenlaisia vaaroja. Kaikkia niitä välttelemällä saa aika onnettoman elämän. Varmaan monet meistä ovat suudelleet joitakin ihmisiä elämänsä varrella. Riski sukupuolitaudin saamiseen suutelemalla on häviävän pieni.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/6-inhottavaa-asiaa-namakin-voivat-o…

Ja pointtihan olikin, että ketä tahansa randomia ei kannata suudella.

Vierailija
278/338 |
08.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi tapailemaan niin että toinen deittailee huolettomasti muitakin. Se tarkoittaa mielestäni että se ei ole tarpeeksi kiinnostunut minusta kun ei jaksa hetkeäkään keskittyä vain yhteen.

Vierailija
279/338 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen vain tietää. Heti ensimmäisistä treffeistä lähtien. Kerroin muille deittikumppaneille tavanneeni elämäni miehen. Edelleen onnellisesti naimisissa.

Joillekin on käynyt niin että 'he ovat vain heti tienneet'.

Sitten on valitettavasti niitäkin jotka ovat 'heti' vain kuvitelleet ja luulleet 'tietävänsä' - ja ovat joidenkin vuosien kuluttua havahtuneet ihmettelemään kuka on oikeastaan se ihminen jonka kanssa he ovat liittoon käyneet.

280/338 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen näkökulma

Jos mies on pitkä, suht hyvännäköinen ja hyvän työn omaava, pyörii naisia jaloissa jo liiaksikin.

Lihaksista ja tatuoinneista plussaa.

Parilla kaverilla on aina muita naisia, vaikka ois ns parisuhde. Viihteellä ollessamme naiset hakeutuu luokse ja huomiota tulee, eikä sitä voi aina vastustaa. Varsinkin jos ongelmia parisuhteessa jo etukäteen.

T. Tappi,