Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako toppatakkia sinulla on ja aiotko ostaa tänä vuonna uuden?

Vierailija
02.10.2022 |

Niitä aina kerääntyy.

Kommentit (74)

Vierailija
21/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin talveksi pitkän untuvatakin, koska sellainen puuttui. Minulla on erilaisia takkeja eri käyttökohteisiin ja säihin. Olen keräillyt niitä pitkään.

Lisäksi etsinnässä on urheilullinen talvitakki, joku parkamalli ulkoiluun.

Vierailija
22/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään enkä aio hankkia. Olen kuumaverinen eikä niin kylmää säätä ei ole olemassakaan että tarvisin toppatakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 talvitakkia. Käytän niitä niin pitkään kunnes reikiintyvät tai ratkeavat tms. Ihmettelen itsekin miten joka vuosi vaan tykkään ottaa esille saman talvitakin. En kyllästy väriin, sopivan lämmin, voi käyttää myöhäissyksystä aina kevääseen asti. Sitten vaihdan välikausitakkiin. Halensilta ostin, enkä edes vuotta muista.

Ostaminen on muutenkin ollut viimeiset 3 vuotta aivan minimaalista, ainoastaan sukkia, alkkareita ja kodin tarpeita. Huomasin ostavani vaatteita enemmän sen takia, että oli kiva odottaa aina lähetystä ja kokea se uuden viehätys.Kunnes tajusin, että aivan samantekevää, vanhat saa kelvata.

Vierailija
24/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. En aio ostaa uutta vaan aion pärjätä tuolla 20 vuotta (on laadukas).

Vierailija
25/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole nyt yhtäkään. Pitää varmaan hommata, mutta haluaisin sellaisen joka käy vähän kaikkiin tilanteisiin ja kestäisi monta vuotta. Vinkkejä?

Vierailija
26/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio ostaa uutta, vanha on vielä ihan hyvä.

Vierailija
27/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi aktiivikäytössä mutta neljä takkia on. Ostan kyllä vielä yhden jos vastaan tulee. Pakko ei ole.

Vierailija
28/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole yhtään enkä osta yhtään. En pidä toppatakeista. Onneksi asun maassa, jossa niitä ei edes tarvita. Talvitakki on Suomen-matkoja varten.

Vierailija
29/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takkeja kerääntyy nurkkiin -hullu iskee jälleen!

Heh, olenko sellainen? Kun tarkemmin ajattelen, olen saattanut joskus tehdä samantapaisen aloituksen. Ap

Tämä on lyhyen ajan sisällä jo ainakin neljäs aloitus, jossa niitä kerääntyy. Joko sinulla on huono muisti tai hengenheimolainen palstalla :D

Vierailija
30/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi takkia on, enkä aio ostaa uutta. Toinen on vähän pidempi, jota käytän arjessa, mm. työmatkoilla, kauppareissuilla jne. Toinen on lyhyt takki ulkoilua varten. Lisäksi on villakangastakki siistimpää pukeutumista vaativiin tilaisuuksiin. 

Talvikenkiä on myös kahdet. Toiset lämminvuoriset maiharityyppiset kengät, joita voi käyttää monenlaisessa menossa. Toiset on varrelliset, lämpimät goretexit ulkoiluun. Lisäksi on kahdet nilkkurit, korottomat ja korolliset, joita voi käyttää jo syksystä kevääseen, mutta joilla ei tarkene kovimimilla paukkupakkasilla. 

Vierailija
31/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaksi löytyy ja se riittää;

En voi pitää kuin yhtä takkia kerrallaan 😀

Onko se toinen takki jakautuneelle persoonallesi?

Etkö pese takkeja koskaan?

Hyi.

Vierailija
32/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi omistan, toinen on hieman ohuempi ja toinen mukeampi. Molemmat ostin vuosia sitten. Uusia en aio ostaa ennen kuin nämä kuluu puhki/tulee kulahtaneen näköisiksi

Vierailija
33/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viis muistaakseni. Yks niistä on liian iso ja oli tarkoitus hävittää se, mutta nyt oon raskaana joten ehkä se kävis äitiystakkina, niin ei tarvisi ostaa uutta.

Vierailija
34/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi mutta on pitkä ja untuvainen ja liian kuuma. Vanhasta käyttötakista hajosi vetoketju, pakko hankkia uusi.

Voisiko vanhaan takkiin vaihdattaa uuden vetoketjun?

Vierailija
35/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme toppatakkia ja yksi untuvatakki löytyy, en tarvitse sen useampaa. Untuvatakki on sen mallinen, ettei siitä näe päälle "untuvamakkaroita" vaan siinä on sileä kangas päällä, mutta minua ei haittaa vaikka kaikki vastaantulijat eivät käsitäkään sen olevan untuvatakki. Kaksi takeista (mm. untuvatakki) on niin kuumia, ettei niitä voi käyttää ellei ole ainakin 20 astetta pakkasta, koska muuten niissä tulee todella kuuma, jos vähänkin liikkuu. Siksi niitä on tullut käytettyä vain kovilla pakkasilla (Etelä-Suomessa) ja ne on melkein kuin uusia.

Muutaman toppatakin olen lahjoittanut eteenpäin. Leudoilla keleillä käytän ohutta vettähylkivää takkia neuleen kanssa tai softshell-takkia. Aiemmin suosikkitakkini oli ohut ja tuulenpitävä ja käytin sitä melkein vuoden ympäri kun siihen aikaan osui niin leutoja talvia, mutta sen kangas kului puhki oltapäästä.

Vierailija
36/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koville pakkasille yksi nilkkoihin asti ulottuva tosi paksu untuvatakki, sit reiteen asti oleva untuvatakki joka sopii toppahousujen kanssa, samanpituinen "tyylikäs" takki kaupungille, sit lyhyt "laskettelutakki", jota käytän lenkkeilyssä. Lyhyt kevyttoppatakki lenkkeilyyn sopiva ulkohousujen kanssa. Pitkä kevytuntuvatakki kaupungille ja villakangastakki (lähinnä syksyyn nämä) Eli hmm 7?

Vierailija
37/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oikein ole käyttökelpoista takkia. 1 rikkinäinen hihan suut repsottaa ja vetoketjurikki mutta vielä saa napeilla kiinni. Toinen liian pieni mutta voi auki pitää. Sekin on saumoista kulunut. Todennäköisesti en osta takkia, mutta jos jostain Alesta löydän hyvän halvalla ostan kyllä. Näin mennyt monta talvea. Olisikohan tuo toinen takki 13 vuotta ja toinen jotain 7 vuotta vanha eli ainakin 6 talvea yrittänyt etsiä tarpeeksi edullista takkia.

Niitä ei todellakaan kerry.

Vierailija
38/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi on ja ostin sen viime talvena. En osta tänä talvena uutta, edellinenkin kesti mulla melkein 20 vuotta. Tämä uusikin takki on niin lämmin, ettei sitä tarvitse täällä Helsingissä montaa kertaa talvessa, eli eiköhän sekin mene ainakin 10v eteenpäin. 

Vierailija
39/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme, yhden olen ihan itse ostanut ja kaksi saanut siskoltani, joka on todella innokas vaaateshoppailija ja laittaa hyväkuntoista vaatetta koko ajan eteenpäin. Itse ostamaani käytän pääsääntöisesti, kahta muuta ehkä kerran tai pari talvessa. En todellakaan aio ostaa uutta.

Vierailija
40/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudenveroisia toppatakkejahan saa käytettynäkin ja halvemmalla kuin uusia.

Esimerkiksi:

https://pidetty.fi/tuote-osasto/yleinen/naiset/naisten-ulkotakit?orderb…