Montako toppatakkia sinulla on ja aiotko ostaa tänä vuonna uuden?
Kommentit (74)
Yksi siisti, yksi työtoppatakki ja yksi pihahommiin, joka on entinen siisti. Eli kolme. En tykkää että kaapit pullistelee tavaraa. Samaten talvikenkiä on yhdet siistit, yhdet työhön ja yhdet pihahommiin.
Joka vuosi ostan uuden, vähän eri paksuisen, mallisen, pituisen ja värisen.
Olisikohan kymmenen/kaksitoista...?
M 42
Kaksi toppatakkia löytyy - The North Facen parkamallinen jota käytän työmatkoilla ja kaupungilla sekä paksumpi Peak Performance joka sopii paremmin ulkoiluun ja talviaktiviteetteihin. Ei ole tarvetta uusia tai ostaa lisää.
Takkeja kerääntyy nurkkiin -hullu iskee jälleen!
Talvitakkeja on toki useampi, mutta yksikään niistä ei ole toppatakki.
Kaksi löytyy ja se riittää;
En voi pitää kuin yhtä takkia kerrallaan 😀
Kolme on. Yksi on pieni, mutta laihdutus menossa, joten katsotaan mahtuisiko päälle jo marraskuussa. On kyllä älyttömän vanha hm:lta ostettu. Sitten untuvatakki ja semmoinen pidempi talvitakki, joka ei kovin topattu ole, mutta joka on vuosia ollut nro 1 käyttötakkina. En taida ostaa uutta. Edellisetkin on tosi vanhoja ja lemppareita. Tuo nro1 käyttötakkikinn taitaa olla ostettu 2018.
Mulla on yksi Kari Traan parka ollut käytössä vuosikausia. En ole ostamassa uutta.
En osta uutta. Tekokuidut tehdään öljystä. Vennää vie öljyä Kiinaan ja Intiaan, jossa tehdään tekokuitukankaita ja lankoja. Ennemmin neulon itselleni uuden kaulahuivin kuin hankkisin nyt mitään tekokuituista tai Vennään kumppanimaissa tehtyä.
Ainoa poikkeus tekokuituihin on Portugal, jossa polyester jne tehdään ihan elintarvikepakkausten ja rannoilta kerätystä muoviroskasta. Sieltä muistaakseni yksi suomalainen vaatefirmakin ostaa kankaansa. Palaan heidän sivuilleen ostoksille joulun jälkeen.
Yksi, nilkkamittainen untsikka. Sen vuoro on villakangastakkikauden välissä. En tarvitse montaa.
Kolme, ei ole aikeissa ostaa uutta. Villakangastakki kyllä tekisi mieli ostaa jos tulisi kirpparilta tai Uffilta vastaan edullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi löytyy ja se riittää;
En voi pitää kuin yhtä takkia kerrallaan 😀
Onko se toinen takki jakautuneelle persoonallesi?
Vierailija kirjoitti:
Takkeja kerääntyy nurkkiin -hullu iskee jälleen!
Heh, olenko sellainen? Kun tarkemmin ajattelen, olen saattanut joskus tehdä samantapaisen aloituksen. Ap
Mulla on vain 1 vanha toppatakki joka ei ole enää lämmin mutta ei ole varaa ostaa uutta. Eikä mulla ole edes talvikenkiä.
Yksi mutta on pitkä ja untuvainen ja liian kuuma. Vanhasta käyttötakista hajosi vetoketju, pakko hankkia uusi.
Minulla on kolme. Yksi kevyempi ja yksi untuvatakki, jotka ovat polvipituisia. Kevyempää alan käyttää noin lokakuussa ja untuvaa sitten talvella. Kolmas on lyhyempi takki, joka on hyvä mm. hiihtäessä kylmillä. Lisäksi hiihtotakkina pikkupakkasilla käytän syystakkia.
Samat ovat olleet käytössä jo vuosia.
Kaksi on, enkä aio ostaa uutta.