Montako toppatakkia sinulla on ja aiotko ostaa tänä vuonna uuden?
Kommentit (74)
Kaksi, jokasään parka töissä ja perustoppa muulloin. Käytän loppuun ja harvoin ostan uutena. Ulkoilen minäkin päivittäin enkä ymmärrä miksi takkeja pitäisi olla monta kotona ja mökillä. Ja miksi jokalähtöön pitäisi olla erilainen.
Vierailija kirjoitti:
Kolme on. Yksi on pieni, mutta laihdutus menossa, joten katsotaan mahtuisiko päälle jo marraskuussa. On kyllä älyttömän vanha hm:lta ostettu. Sitten untuvatakki ja semmoinen pidempi talvitakki, joka ei kovin topattu ole, mutta joka on vuosia ollut nro 1 käyttötakkina. En taida ostaa uutta. Edellisetkin on tosi vanhoja ja lemppareita. Tuo nro1 käyttötakkikinn taitaa olla ostettu 2018.
Tosi vanha ja puhut 4 vuotta vanhasta vaatteesta? Olet sitä _neljä_ kautta käyttänyt. Mulla on vuonna 2012 viimeksi ostettu toppatakki ja pidän sitä edelleen kuin uutena. Vanhin talvitakkini on Hugo Bossin 2008 ajaton harmaa villakangastakki, puoleen reiteen ylettyvä, kirpputorilta. Siitä seuraava on 2010 ostettu musta ei ehkä niin ajaton lyhyempi YourFacen villakangastakki, ihan liikkeestä. Sitä seuraava on 2011 ostettu tummansininen Peak Performancen laskettelusetti eli housut ja takki, kirpputorilta. 2012 ostin tuon vaalean puoleen reiteen ulottuvan Geon toppatakin, liikkestä.
Kaikki noista saattaa muistuttaa vanhaa aikaa ja olla pois muodista, mutta itse niistä pidän ja ne eivät ole miksikään menneet tai sitten joku ulkopuolinen näkee niiden kulahtamisen, mutta eipä se minua haittaa. Villakangastakit ovat edelleen ryhdikkäitä ja käytän ne kerran/kaksi kaudessa pesulassa ja käytän nukanpoistajaa. Toppatakkeja pesen koneessa vähän useammin koska ovat vaalea ja urheilutakki. Paino on seilannut nykyisestä painosta +10 kg - -20 kg ja silti olen noita käyttänyt.
Mulla on kyl ihan liian monta. 5 tai 6 muistaakseni. Erimallisia ja - paksuisia. Moneen vuoteen en ole enää uusia ostanut ja näillä pärjää vielä vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Olisikohan kymmenen/kaksitoista...?
M 42
Iik!
Vierailija kirjoitti:
Kolme, ei ole aikeissa ostaa uutta. Villakangastakki kyllä tekisi mieli ostaa jos tulisi kirpparilta tai Uffilta vastaan edullisesti.
Villakangastakin puhdistaminen vaan tulee kalliiksi. Se on pakko viedä pesulaan, koska sitä ei voi pestä pesukoneessa.
2: rennompi arki-/ulkoilutakki ja parempi menotakki. Molemmat mahtuu ja on siistit eli en osta yhtään uutta. Vanhempi ollut 4 talvea ja uudempi 2 talvea.
2 parkatakki. Toinen paksumpi. 1 Toppatakki toppahousujen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Takkeja kerääntyy nurkkiin -hullu iskee jälleen!
Heh, olenko sellainen? Kun tarkemmin ajattelen, olen saattanut joskus tehdä samantapaisen aloituksen. Ap
Tämä on lyhyen ajan sisällä jo ainakin neljäs aloitus, jossa niitä kerääntyy. Joko sinulla on huono muisti tai hengenheimolainen palstalla :D
No, onhan tämä ihan harmiton aihe. Ei haitaa, vaikka samantapaisia asioita on pohdittu aikaisemminkin. Ja voihan sivustolla on mukana uusia lukijoita, jotka eivät ole nähneet aiempia juttuja.
Mulla on kuusi ja tänään tilasin Stockalta vielä uuden. Eri pituisia ja eri paksuisia pitää olla, eri lämpötilojen ja käyttötarkoituksen mukaan. Keväällä heitin neljä vanhempaa pois, koska ne menettää pesuissa lämpöominaisuuksia ajan mittaan, eikä niillä sitten tee enää mitään.
Muutama löytyy. Pakko oli ostaa nyt äitiystoppatakki täksi talveksi, koska ei tule muut takit mahtumaan.
Vierailija kirjoitti:
Yksi aktiivikäytössä mutta neljä takkia on. Ostan kyllä vielä yhden jos vastaan tulee. Pakko ei ole.
Kuulostaa isolta määrältä, mutta osa on ehkä vain syys- ja kevätkäytössä? Minulla on nykyään aina kaapissa alesta tai halpakaupasta ostettu varatakki. Yhtenä vuonna kävi niin, että hyvä, uskollisesti palvelleen talvitakin vetoketju hajosi, kun takki oli päälläni. :) tai :( . Oli pakko leikata vetoketju irti saksilla, jotta pääsin ulos lämpimästä "vankilasta". Oli kylmä kevättalvi eikä ollut helppoa löytää itselle sopivaa ja sopivanhintaista toppista mistään kaupasta siinä vaiheesa.
2 talvitakkia. 1 on tosi kiva, 1 ei niinkään.
Riittää
Vierailija kirjoitti:
Ei yhtään enkä aio hankkia. Olen kuumaverinen eikä niin kylmää säätä ei ole olemassakaan että tarvisin toppatakin.
Sama. Lisäksi ne on kaikki rumia mielestäni. En ole koskaan nähnyt hyvännäköistä toppatakkia.
2 paksumpaa toppatakkia ja 2 ohuempaa tikkitakkia.
Toisen tikkitakin ostin vähän aikaa sitten.
Lisäksi on 2 villakangastakkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaksi löytyy ja se riittää;
En voi pitää kuin yhtä takkia kerrallaan 😀Onko se toinen takki jakautuneelle persoonallesi?
Etkö pese takkeja koskaan?
Hyi.
Kauanko takkisi kestää kuivua kun tarvitset erikseen kuivumiskausitakin?
Onhan noita mutta kun ne kutistuu kaapissa..
Minulla on yksi toppatakki enkä todellakaan osta uutta. Mihin tarvitsisin toista?
Muutama. Osa risoja osa ehjiä. En ole sisällä kyhjöttäjä.
Kotona 7 ja mökillä 2. Kolme laskettelutakkia eri olosuhteisiin. Siisti Didriksen parka parempana takkina. Vanha toppis hikilenkkeilyyn ja kaksi uudempaa, joista toinen Helly Hansen untuva työ ja vapaa-ajan käyttöön. Mökillä olevista molemmat käytettyjä ja toinen metsähommissa likaantunut. Todennäköisesti ostan taas uuden kaupungikäyttöön ja vien jonkun vanhan mökille. Ulkoilen joka päivä joten takkeja on oltava joka lähtöön!