Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Montako toppatakkia sinulla on ja aiotko ostaa tänä vuonna uuden?

Vierailija
02.10.2022 |

Niitä aina kerääntyy.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme. Saatan ostaa uuden, jos sopiva sattuu kohdalle, mutta ei ole vielä mikään pakollinen ostos.

Vierailija
62/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on MOKKATAKKI ja LAMMASTURKKI

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisi muistaakseni. Olen ottanut esiin vain lyhyen kevyttoppatakin. Niitä on erimittaisia ja eri käyttötarkoituksiin kuten monella muullakin.

Villakangastakkeja tulee pidettyä harvoin, vaikka niitäkin on kolme eriväristä ja eripituista. Eivät ole kovin käytännöllisiä sateella ja loskakeleillä. Vaaleata pitkää takkia joutuisi pesettämään jatkuvasti ravan roiskuessa.

Mutta: joillakin ulkovaatteillani on reippaasti ikää. Toki matkan varrella on lähtenyt keräykseen joitakin ja käytössä pahasti kulahtaneeseen takkiin en ole viitsinyt uutta vetoketjua hommata.

Uutta en ole hankkimassa. Noilla varmaan pärjään seuraavat viisi vuotta.

Vierailija
64/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies olen ja kaksi toppatakkia, yksi lyhempi ja ohuemmin topattu ja toinen sitten kunnon pakkasille pidempi ja paksumpi. Molemmat jo vuosia vanhoja mutta kunnossa olevia.

Vierailija
65/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mula on kolme, yksi pitkä, yksi lyhyt, ja yksi hyvin kevyt ja ohut puolipitkä.  Eka on ainakin 16 v vanha, toinen osttetu kirpputorilat, ja kolmas n 10 v vanha. Pitkää takkia olen etsinyt, mutta ei löydy mielesitä, joten eiköhön noilla vielä yksi talvi mene

Vierailija
66/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesätakilla pärjää talvellakin. Merinovillaa alle vain. Takin tehtävänä on vain pitää tuulta, vettä/lunta.

Vierailija
67/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toppatakki ei yhtään. Ei edes yhtään talvitakkia. 

En aio ostaa.

Viimeisen talvitakkini olen ostanut 2010. se oli tehty hampusta ja kului puhki kolmessa vuodessa. Roskikseen.

Oeln kulkenut fleese takissa tai hupparissa monet vuodet talvisin

M48

Vierailija
68/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin viime talvena Ganada Goosen

Vierailija
69/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on noin 30 takkia. En aio ostaa uusia.

Vierailija
70/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 5 kappaletta, uusin tuli töistä joululahjaksi 2 vuotta sitten, vanhin varmaan 20 vuotta (kevyttopattu mokkatakki). Yksi pitäisi laittaa lumppukeräykseen, on jo hitunut puhki, ollut pihatyötakkina kotona monta vuotta kun kului ensin edustuskelvottomaksi ja seuraava saamassa tuon työtakkiaseman. En aio ostaa uutta takkia kun vanhoja voi käyttää, juuri korjasin lempitakista vetoketjun - vähän kulahtanut, mutta vielä kehtaa kaupungilla käyttää.

Vierailija
71/74 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme. Eri paksuisia, sopivat erilaiseen säähän. Muita talvitakkeja ei olekaan. 

Vierailija
72/74 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä tänä vuonna?

Vierailija
73/74 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4, vielä yhden ostan.  

Vierailija
74/74 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesät talvet shortsit ja t-paita, näillä mennään.