Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Viiniin menevä pappi taas paikalla loppuillan

Vierailija
01.10.2022 |

Muistatte varmaan, kirjoitin tänne jokunen viikko takaperin. Tällä kertaa viinit jäi ostamatta mutta muutaman oluen tässä kotosalla jo korkannut. Huomisen jumalanpalveluksen puheen valmistelin jo aamupäivällä.
Kysykää jos on jotain mikä mieltämme askarruttaa, vastailen jokaiselle. Pidetään kuitenkin keskustelu suht asiallisena.

Kommentit (229)

Vierailija
41/229 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petetty vaimo kirjoitti:

Miksi anteeksi antaminen on niin vaikeaa?

Koska petetyksi tuleminen koskee koko sisimpään. Raamattu kertoo että nainen tehtiin miehestä hänelle kumppaniksi ja avuksi. Juutalaisen perimätiedon mukaan Adam oli sekä miehen ja naisen perimän omaava, eli molemmat yhdessä. Kristinusko ei tätä vahvista, mutta kuitenkin sanotaan että 'mies jättää isänsä ja äitinsä, ja he kaksi tulevat yhdeksi lihaksi". Tämän voi ymmärtää niin, että koska ihminen on lihan lisäksi sielullinen ja hengellinen olento, kaksi ihmistä kun ovat solmineet keskenään sopimuksen olla yhdessä ja rakastaa toisiaan, on heidän sisimpänsä, sielunsa ja henkensä tulleet yhdeksi. Kun tämä asia erossa rikkoutuu, ja toinen on pettänyt sen sopimuksen, jää toisen sielu/henki kaipaamaan omaa puolikastaan. Ja se sattuu. Kuitenkin Jeesus opetti ettei siinä ole mitään hienoa/erikoista että rakastaa omiaan ( puolisoaan ja lapsiaan/sukuaan ), koska niin ei uskovatkin luonnostaan tekevät. Vaan se on hienoa, että rakastaa sitä ihmistä, joka on tehnyt väärin sinua kohtaan, on vihollinen tms. Katso taivasta. Näetkö aamutähden ja iltatähden? Se on Venus. Näetkö niityllä lentävän perhosen? Sudenkorennon? Aamulla se syntyy, päivällä löytää puolison. Illalla se rakastelee ja aamulla sitä ei enää ole. Mutta silloin syntyy sen jälkikasvu. Ole siunattu ja rentoudu. Päästä irti menneestä rakkaastasi ja katso Jumalaan. Hänellä on paljon hyvää varattuna elämääsi vielä.

Vierailija
42/229 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuhka toki maatuu, mutta ruumiista on hävinnyt lähes kaikki ilmaan. Eli ruumis ei maadu.

Jotkut pitävät kehitteillä ehkä olevaa kuivattamismenetelmää parempana.

Miten on, miksi ortodoksit astustavat tuhkausta.

Voiko tuhkattu jäädä vaille taivaspaikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/229 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Superkiinnostavia vastauksia.

Olen se, joka pyysi vinkkejä syvällisestä keskustelusta tällä palstalla ja nyt sellainen tuli.

Vierailija
44/229 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästä sitä ehtoollisviiniä huomiseksi seurakuntalaisille! Noloa jos heille on tarjota vain jotain kuivia keksejä.

Vierailija
45/229 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten suhtaudut työssäsi niihin pappeihin, jotka ei usko Raamatun mukaisesti?

Olen surullinen heidän puolestaan. Tunnen myös inhoa heidän kaksinaismoraalisuuttaan kohtaan. Samaan aikaan yritän muistaa katsoa peiliin ja sanoa itselleni, en minäkään ole täydellinen vaan syntisistä suurin, ja tarvitsen jokainen päivä Jumalan armoa. Tuomiovalta ei ole minulla vaan se on Luojalla. En aio laittaa itseäni koskaan toisia parempaan asemaan.

Vierailija
46/229 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säästä sitä ehtoollisviiniä huomiseksi seurakuntalaisille! Noloa jos heille on tarjota vain jotain kuivia keksejä.

Hauska. Kyllä se ehtoollisviini on jo siellä kirkossa ja nämä minun olueni loppuivat jo.

Vierailija
47/229 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet siitä, ettei telkkarista tule enää kunnollisia jumalanpalveluksia. Tulee jotain nojatuolikirkkoja ja vaellusjumalanpalveluksia yms.

Iälläät vanhempani eivät omaa nettiä, josta voisi katsoa virtuaalikirkkoa.

Te papit voisitte ehkä vaikuttaa tällaiseen asiaan, että tulisi normaaleja telkkarista.

Vierailija
48/229 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuhka toki maatuu, mutta ruumiista on hävinnyt lähes kaikki ilmaan. Eli ruumis ei maadu.

Jotkut pitävät kehitteillä ehkä olevaa kuivattamismenetelmää parempana.

Miten on, miksi ortodoksit astustavat tuhkausta.

Voiko tuhkattu jäädä vaille taivaspaikkaa.

Jeesus sanoi 'antaa kuolleiden haudata kuolleensa"

Henki ei ole enää ruumiissa kun ruumis on kuollut. Sama maatuuko liha ja luut, vai tuhkataanko ne.

Vierailija
49/229 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetkö kenen vain sairasvuoteen vierelle kotiin, jos pyytää ehtoollista?

Kyllä minä menen, jos sellainen henkilö ymmärtää mitä ehtoollinen tarkoittaa.

Vierailija
50/229 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olet isä Kirillistä

Oletko riivaattu länsimaalainen?

Vierailija
51/229 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en osaa erota väkivaltaisesta miehestä?

Mikä Jumalan tahto on tässä?

Vierailija
52/229 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olet siitä, ettei telkkarista tule enää kunnollisia jumalanpalveluksia. Tulee jotain nojatuolikirkkoja ja vaellusjumalanpalveluksia yms.

Iälläät vanhempani eivät omaa nettiä, josta voisi katsoa virtuaalikirkkoa.

Te papit voisitte ehkä vaikuttaa tällaiseen asiaan, että tulisi normaaleja telkkarista.

Ehkä vanhempiesi ja muiden vastaavassa tilanteessa olevien luona voisi käydä vierailulla pappi, tai joku muu seurakuntalainen vastaisuudessa? Olen samaa mieltä kanssasi, että TV jumalanpalvelukset ovat nykyään hieman, käyttäisinkö sanaa " tylsiä/nihkeitä".

Vierailija
53/229 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi seurakunnissa työskentelee vain mielenvikaiset, kateelliset, alkoholistit, valehtelevat, selkäänpuukottajat ja kaksinaamaiset? Kokemusta monista seurakunnista ja aina sama virsi!

Jos ei ap vastaakaan kaikkeen, niin ei pidä mennä lupaamaan, että vastaa kaikkeen. Tämä on kysymys, joka ei ole *ittuilua, vaan ihan aitoa ihmetystä. Seurakunnan huono työilmapiiri ja työpaikkakiusaaminen yms. on aivan tunnettuja tosiasioita ja kuten sanoin, omakin kokemus ei ole sieltä parhaimmasta päästä ja minulla on kokemusta sentään useammasta seurakunnasta. Missä kunnon johtaminen ja mikä on syynä, että työntekijät vaihtuvat koko ajan ja valitetaan samaan aikaan työvoimapulaa?

Vierailija
54/229 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi seurakunnissa työskentelee vain mielenvikaiset, kateelliset, alkoholistit, valehtelevat, selkäänpuukottajat ja kaksinaamaiset? Kokemusta monista seurakunnista ja aina sama virsi!

Jos ei ap vastaakaan kaikkeen, niin ei pidä mennä lupaamaan, että vastaa kaikkeen. Tämä on kysymys, joka ei ole *ittuilua, vaan ihan aitoa ihmetystä. Seurakunnan huono työilmapiiri ja työpaikkakiusaaminen yms. on aivan tunnettuja tosiasioita ja kuten sanoin, omakin kokemus ei ole sieltä parhaimmasta päästä ja minulla on kokemusta sentään useammasta seurakunnasta. Missä kunnon johtaminen ja mikä on syynä, että työntekijät vaihtuvat koko ajan ja valitetaan samaan aikaan työvoimapulaa?

No jep! Mä olen jo kolmannessa seurakunnassa töissä (kolmas eri maakunta vielä kaiken lisäks) ja samat ongelmat täällä nykyisessä on kuin kahdessa edeltävässäkin: työnjohtoa ei ole laisinkaan, pomo ei tiedä yhtään mitä alemmalla tasolla tapahtuu koska välikäsi ei raportoi ylöspäin, mutta ruohonjuuritason työntekijöitä ei kuunnella, vaikka luvataan tulla käymään pari kertaa kuussa - silti puoleen vuoteen ei ole ketään näkynyt. Eräs vuosikymmeniä virassa ollut semieläkeläinen häiriköi seksuaalisesti kesätyöntekijöitä, mutta asialle ei tehdä mitään, ainoastaan näennäinen varoitus annettu. Lisäksi ulkopuolelta kuulee jatkuvasti varoituksia henkilöstöongelmista, tekijät vaihtuu yhtenään, kaikki on päivittämätöntä ja vanhan aikaista tai tiedot yhden työntekijän takana, jota ei kuitenkaan koskaan näy paikalla ja muiden hommat seisoo. Virkoja vähennetään ja olemassa oleville raukoille lisätään vaan lisää puuhia ohi oman osaamisensa ja kaikkia paitsi asianosaisia syytetään ja heille sysätään vastuu, vaikka se vastuu kuuluisi ihan joillekin muille. Salassapitoasioita kerrotaan ulkopuolisille ihan surutta. Syyllisiä ja kritiikin antajia vainotaan työajan ulkopuolellakin. Suurin osa työntekijöistä on tässä yksikössä tosi mukavia, mutta välillä on henkinen jaksaminen kortilla muutaman viranhaltijan takia. Ulospäin kaikki toimii niin hirmu kivasti, vaikka pinnan alla kuohuu todella voimakkaasti :(

Vierailija
55/229 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet siis naispappi?

Vierailija
56/229 |
02.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ehtoollisella tarjotaan viiniä eikä vettä?

Eikö tämä ole Jeesuksen opetusten vastaista?

Vesihän muuttuu viiniksi vasta Hengen vaikutuksesta, kun ihminen täyttää Jumalan tahdon ja antaa anteeksi?

Henki on ihmisessä (Ihmisen Pojassa eli sanassa) ei viinissä. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. (Joh. 3:5)

Jeesus sanoi: "Minä olen elämän leipä. Joka tulee minun luokseni, ei koskaan ole nälissään, ja joka uskoo minuun, ei enää koskaan ole janoissaan. (Joh. 6:35)

Jeesus sanoi naiselle: "Jos tietäisit, minkä lahjan Jumala on antanut, ja ymmärtäisit, kuka sinulta pyytää juotavaa, pyytäisit itse häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä." (Joh. 4:10)

"mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä." (Joh. 4:14)

Valvoja maistoi vettä: se oli muuttunut viiniksi. Toisin kuin palvelijat, jotka olivat veden astiasta ottaneet, hän ei tiennyt, mistä viini oli peräisin. (Joh. 2:9)

Eikä uutta viiniä lasketa vanhoihin leileihin. Silloinhan nahka halkeaa, viini valuu maahan ja leilit ovat pilalla. Ei, uusi viini lasketaan uusiin leileihin. Silloin molemmat säilyvät. (Matt. 9:17)

Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa. (Matt. 26:29)

he tarjosivat Jeesukselle juotavaksi viiniä, johon oli sekoitettu sappea. Hän maistoi sitä, mutta ei halunnut juoda. (Matt. 27:34)

Jeesus tiesi, että kaikki oli nyt saatettu päätökseen. Jotta kirjoitus kävisi kaikessa toteen, hän sanoi: "Minun on jano." (Joh. 19:28)

Siellä oli astia täynnä hapanviiniä (viinin ja veden seos). Sotilaat kastoivat siihen sienen ja nostivat sen iisoppiruo'on päässä Jeesuksen huulille. (Joh. 19:29)

Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä. (Joh. 19:30)

"Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni -- saadakseni sen jälleen takaisin. Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä." (Joh. 10:17 - 18)

Yksi sotilaista kuitenkin työnsi keihään hänen kylkeensä, ja haavasta vuoti heti verta ja vettä. (Joh. 19:34)

Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. (Matt. 26:28)

Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää. (Joh. 6:53)

"Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne." (Matt. 6:14 - 15)

Vierailija
57/229 |
03.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pappi linjoilla?

Vierailija
58/229 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko pappi linjoilla?

Nyt on. Eilen oli keskustelutuokio erään naispuolisen henkilön kanssa illalla ja päivä meni töitä tehdessä, niin en kerennyt palstaa vilkaisemaan.

Vierailija
59/229 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ehtoollisella tarjotaan viiniä eikä vettä?

Eikö tämä ole Jeesuksen opetusten vastaista?

Vesihän muuttuu viiniksi vasta Hengen vaikutuksesta, kun ihminen täyttää Jumalan tahdon ja antaa anteeksi?

Henki on ihmisessä (Ihmisen Pojassa eli sanassa) ei viinissä. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?

Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny vedestä ja Hengestä, hän ei pääse Jumalan valtakuntaan. (Joh. 3:5)

Jeesus sanoi: "Minä olen elämän leipä. Joka tulee minun luokseni, ei koskaan ole nälissään, ja joka uskoo minuun, ei enää koskaan ole janoissaan. (Joh. 6:35)

Jeesus sanoi naiselle: "Jos tietäisit, minkä lahjan Jumala on antanut, ja ymmärtäisit, kuka sinulta pyytää juotavaa, pyytäisit itse häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä." (Joh. 4:10)

"mutta joka juo minun antamaani vettä, ei enää koskaan ole janoissaan. Siitä vedestä, jota minä annan, tulee hänessä lähde, joka kumpuaa ikuisen elämän vettä." (Joh. 4:14)

Valvoja maistoi vettä: se oli muuttunut viiniksi. Toisin kuin palvelijat, jotka olivat veden astiasta ottaneet, hän ei tiennyt, mistä viini oli peräisin. (Joh. 2:9)

Eikä uutta viiniä lasketa vanhoihin leileihin. Silloinhan nahka halkeaa, viini valuu maahan ja leilit ovat pilalla. Ei, uusi viini lasketaan uusiin leileihin. Silloin molemmat säilyvät. (Matt. 9:17)

Ja minä sanon teille: tästedes en maista viiniköynnöksen antia ennen kuin sinä päivänä, jona juon uutta viiniä teidän kanssanne Isäni valtakunnassa. (Matt. 26:29)

he tarjosivat Jeesukselle juotavaksi viiniä, johon oli sekoitettu sappea. Hän maistoi sitä, mutta ei halunnut juoda. (Matt. 27:34)

Jeesus tiesi, että kaikki oli nyt saatettu päätökseen. Jotta kirjoitus kävisi kaikessa toteen, hän sanoi: "Minun on jano." (Joh. 19:28)

Siellä oli astia täynnä hapanviiniä (viinin ja veden seos). Sotilaat kastoivat siihen sienen ja nostivat sen iisoppiruo'on päässä Jeesuksen huulille. (Joh. 19:29)

Jeesus joi viinin ja sanoi: "Se on täytetty." Hän kallisti päänsä ja antoi henkensä. (Joh. 19:30)

"Isä rakastaa minua, koska minä annan henkeni -- saadakseni sen jälleen takaisin. Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä." (Joh. 10:17 - 18)

Yksi sotilaista kuitenkin työnsi keihään hänen kylkeensä, ja haavasta vuoti heti verta ja vettä. (Joh. 19:34)

Tämä on minun vereni, liiton veri, joka kaikkien puolesta vuodatetaan syntien anteeksiantamiseksi. (Matt. 26:28)

Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti: ellette te syö Ihmisen Pojan lihaa ja juo hänen vertaan, teillä ei ole elämää. (Joh. 6:53)

"Jos te annatte toisille ihmisille anteeksi heidän rikkomuksensa, antaa myös taivaallinen Isänne teille anteeksi. Mutta jos te ette anna anteeksi toisille, ei Isännekään anna anteeksi teidän rikkomuksianne." (Matt. 6:14 - 15)

Jumala on viinitarhuri.

Jeesus (Jumalan sana) on viinipuu (elämänpuu).

Opetuslapset ovat viinipuun oksat.

Viinipuun hedelmät (lopputuote) ovat rakkaus ja anteeksiantaminen.

Oksat tarvitsevat raikasta (elävää) vettä tuottaakseen hedelmää.

(Joh. 15:1 - 17)

Ja joka antaa yhdellekin näistä vähäisistä maljallisen raikasta vettä vain siksi, että tämä on opetuslapsi totisesti: hän ei jää palkkaansa vaille. (Matt. 10:42)

Malja on ensin puhdistettava (vedellä ja hengellä), jotta vesi (sana) muuttuisi viiniksi ja viinipuun antia voidaan nauttia Isän valtakunnassa. (Matt. 23:26) ja (Joh. 6:63) sekä (Joh. 3:5)

Viini on lopputuote ja lopputuotteen tarkastaa pitojen valvoja / viinitarhuri. (Joh. 2:9)

Ehtoollisella opetuslapsille tarjottu malja sisälsi (elävää) vettä (sanan), joka muuttuu Hengen vaikutuksesta viiniksi (Rakkaudeksi ja anteeksiannoksi). (Joh. 4:14) ja (Matt. 4:4)

Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra', pääse taivasten valtakuntaan. Sinne pääsee se, joka tekee taivaallisen Isäni tahdon. (Matt.7:21) ja (Matt. 12:7)

Ja kun fariseukset kysyivät häneltä, milloin Jumalan valtakunta oli tuleva, vastasi hän heille ja sanoi: "Ei Jumalan valtakunta tule nähtävällä tavalla, eikä voida sanoa: 'Katso, täällä se on', tahi: 'Tuolla'; sillä katso, Jumalan valtakunta on sisällisesti teissä." (Luuk. 17: 20 - 21)

Miksi kirkko ostaa Jumalan rakkauden ja syntien anteeksiannon Alkosta ja paikallisilta viininviljelijöiltä sekä osan ruotsista? 😊

Eikö ihmisten kuuluisi valmistaa Jumalan sanan avulla viininsä itse, eikä saada sitä valmiina papin tarjoilemana pienestä pikarista? Eihän Jumala anna Henkeään määrämitalla. (Joh. 3:34)

Vierailija
60/229 |
04.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista mielestäsi on kadotuksessa. Onko ihminen tietoinen siellä.

Kauheaa olla tietoinen ikuisesti huonossa paikassa?