Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen vanhusten hoitaja, ja en aio elää terveellisesti, koska en halua virua 100-vuotiaaksi laitoksessa

Vierailija
01.10.2022 |

Meidän pisimpään viruneet sänkypotilaat on juuri niitä 90-100 vuotiaita, ketkä eläneet hyvin terveellisesti. Vuoteessa elämä voi kestää jopa 10 vuotta, ilman mitään elämänlaatua. Epäterveellisesti elävät yleensä pääsevät aikaisemmin pois alle 80 vuotiaana. Ei todellakaan kiinnosta elää satavuotiaaksi, ainakaan Suomessa. Vanhuksia käydään vähän kääntämässä, ja suurin osa työajasta menee työkavereiden kanssa vääntämiseen milloin mistäkin turhasta asiasta.

Kommentit (82)

Vierailija
1/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhustenhoito on karua. Vaippa vaihdetaan 2 kertaa vuorokaudessa, koska enempiin vaippoihin ei anneta rahaa. Vaipat on kalliita. Eli jos alkuillasta paskoo housuun, niin vasta aamulla saa uuden vaipan. Ruoista pihistellään, isokokoinen mies laihtuu kun annokset ovat niin pieniä. Syöttäminen tapahtuu hirveässä kiiressää, lapataan sitä puuroa ja mehua kurkkuun niin, että vanhus meinaa tukehtua siihen. 45 minuutissa pitäisi keretä syöttämään 7 vanhusta. Ei ole aikaa mihinkään viriketoimintaan, tai ottaa vuodepotilasta tuoliin. Lääkkeet pakkosyötetään, vaikka vanhus ei haluaisi niitä. Tai selvästi pahoissa kivuissa oleva mummo saa pelkkää buranaa.

Vierailija
2/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen takia tehdään lapsia, kun lapset sitten hoitavat ettei tarvitse joutua laitokseen. Olisit ap tehnyt lapsia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sukulainenkin sanoi ja otti leivoksen, sitten vanhempana alkoi vesijuoksemaan ja kuntosalille. Eivät kaikki kuole siltikään.

Vierailija
4/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia tehdään lapsia, kun lapset sitten hoitavat ettei tarvitse joutua laitokseen. Olisit ap tehnyt lapsia.

En suosittele ainakaan auttamaan vanhempia kun ovat vanhoja.       Saavat yksin mädäntyä missä lievät.

Vierailija
5/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille vanhuksille pitäisi tarjota aktiivisesti mahdollisuus eutanasiaan.

Vierailija
6/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En suosittele ainakaan auttamaan vanhempia kun ovat vanhoja.       Saavat yksin mädäntyä missä lievät.

Miksi auttaisin vanhempiani, kun eivät hekään auta omia vanhempiaan? Lentävät vaan omissa menoissaan, kun vanhat vanhemmat mätänevät yksin laitoksissaan ja käyvät heitä katsomassa ehkä kerran vuodessa.

Vierailija
7/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Johan heille on tarjottu koronan muodossa. Vaan eipä siihen kukaan tartu. Ei edes ne "pääsisipä jo pois täältä" vanhukset. Eristäytyvät, pelkäävät, ovat ensimmäisenä käsi pitkänä, kun rokotteita jaetaan. Niin se mielipide muuttuu, kun ikää tulee. 

Vierailija
8/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen vanhustenhoitaja. Järkyttävää hoitaa näitä 100- vuotiaita, jotka makaavat sängyissään, pystymättä tekemään mitään. Ihania ihmisiä, joita syötetään, vaipataan. Itken, kun ajattelen, että kovan elämän eläneet ihmiset ovat elämänsä loppupuolella kiireiden hoitajien armoilla. Eräskin rouva, 100- vuotias, sanoi minulle, että kiitos, kun jaksat ymmärtää.

😭

Vierailija
9/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki vanhukset makaa jossain vuodeosastolla. Monet lähtevät täältä saappaat jalassa.

Vierailija
10/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri näin, ja näitä satavuotiaita sänkymummoja lääkitään mm. verenohennuslääkkein, ettei vain tulisi veritulppaa.. Enää ei saa antaa kropan vanhentua ja hiipua omaan tahtiinsa, kaikin keinoin yritetään pitää näitä muumioita hengissä. Kukaan muu ei tästä hyödy kuin lääkefirmat. Hoivakodit ovat täynnä vanhuksia, jotka vai toivovat jo

pääsevänsä pois, elämällä ei ole mitään muuta merkitystä kuin kärsimys. Istuvat apaattisina keskenään nuokkuen, päivän ainoana aktiviteettina Suomi-filmi iltapäivisin. Hoitajat näpläävät puhelintaan, koskaan en ole nähnyt yhdenkään esim. keskustelevan vanhusten kanssa. Omaiseni kyllä vähän piristyy, kun käymme vierailulla ja joku juttelee, vaikkei itse enää dementian vuoksi pysty tuottamaan lauseita. Tulikin mieleen että pitää tehdä se oma hoitotahto Kantaan.

Vierailija
11/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen töissä vanhusten tehostetussa palveluasumisessa ja kyllä meillä menee suurin osa ajasta asukkaiden hoitamiseen. Ap ei ole oikeasti hoitoalalla töissä.

Vierailija
12/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen vanhustenhoitaja. Järkyttävää hoitaa näitä 100- vuotiaita, jotka makaavat sängyissään, pystymättä tekemään mitään. Ihania ihmisiä, joita syötetään, vaipataan. Itken, kun ajattelen, että kovan elämän eläneet ihmiset ovat elämänsä loppupuolella kiireiden hoitajien armoilla. Eräskin rouva, 100- vuotias, sanoi minulle, että kiitos, kun jaksat ymmärtää.

😭

Juurikin niin en ymmärrä näitä terveysterroristeja joidenka mielestä pitäisi elää liian pitkään rasittamalla hoitajia ja tulemalla järkyttävän kalliiksi yhteiskunnalle sieltä loppu päästä. Minulla ei olisi mitään motivaatiota enää hoitaakkaan liian vanhaa rankkua joka on täällä ollut jo ihan liian pitkään eikä sen elämä ole enää laadukastakaan muuta kuin odotella kuolemaa joka ei meinaa tulla millään sukulaistenkin jo odotellessa että se lähtisi. 

Vierailija
13/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi väkisin pidetään lääkkeillä hengissä vanhuksia. 

Vierailija
14/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitti kuukausi palvelutalossa töissä siihen, että lakkasin toivomasta pitkää ikää itselleni tai kenellekään läheiselleni. Ei se elämä ole mitään elämää enää.

Vierailija
15/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun elää epäterveesti, saattaa se aivoveritulppa tulla nuorellakin iällä. Jos sattuu sopivaan kohtaan niin makaat vuosikymmeniä halvaantuneena siellä sairaalasängyssäsi.

Se epäterve elämä kun ei välttämättä pääty kuolemaan, vaan vammautumiseen.

Vierailija
16/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riitti kuukausi palvelutalossa töissä siihen, että lakkasin toivomasta pitkää ikää itselleni tai kenellekään läheiselleni. Ei se elämä ole mitään elämää enää.

Onnellinen on se joka kuolee ennen pois ennen kuin joutuu toisten armoille. 

Vierailija
17/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin vissiin tehdä hoitotahto, että sitten kun ei kykene enää itse päättämään syökö jotain lääkettä vai ei niin kukaan ei väkisin sitä syötä.

Vierailija
18/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johan heille on tarjottu koronan muodossa. Vaan eipä siihen kukaan tartu. Ei edes ne "pääsisipä jo pois täältä" vanhukset. Eristäytyvät, pelkäävät, ovat ensimmäisenä käsi pitkänä, kun rokotteita jaetaan. Niin se mielipide muuttuu, kun ikää tulee. 

Korona tapauksessa peloteltiin kuolemalla ja syylistämällä niin paljon, ettei siihen uskallettu tarttua.

Vierailija
19/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mun kokemuksen mukaan taas ne epäterveellisemmin elävät esim ylipainoa ollut aina , syönyt rasvaisia ruokia jne, elää vanhaksi ja sitten terveesti elävät kuolee nuorempina. Näin ainakin mun lähisuvussa....

Vierailija
20/82 |
01.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

suomalaisten hoitajien varassa elämä ei tosiaan ole elämisen arvoista