Noritren esto migreeniin, sumatriptan kohtaukseen?
Onko tietoa, että kun noritren alkoi estona niin saako kohtaukseen ottaa sumatriptan tevan Buranan tai panadolin kanssa?
Kommentit (9)
Harmittaa kun tämä unohtui neurologilta kysyä, että onko nämä toimivat kohtauslääkkeet nyt vallan kielletty. (Miten selvitä työpäivistä ilman?)
Ap
Kohtauslääke ja estolääke ovat eri asioita. Minulla on estolääke ja kohtaukseen otan Sumatriptania.
Kai ne osaa tuohon vastata apteekissakin? Eikö pakkasselosteessa lue mitään? Itsellä oli beetasalpaaja estona, joka ei auttanut yhtään ja kohtauslääkkeenä sumatriptan ja käytin samaan aikaan. En usko että mikään estolääke on 100 prosenttinen. Tuskin sulle olisi määrätty molempia, jos niitä ei saisi käyttää yhtäaikaa.
Jollei saisi ottaa, niin Sumatriptan olisi lopetettu, kun Noritren aloitettiin.
Lääkäri olisi myös erikseen sanonut asiasta.
Noudatat vain annostusohjeita, niin ihan ok käyttää molempia.
Mulle tehtiin kortisonilla särkyputken katkaisu. Tämä myös siksi että noita kohtauslääkkeitä jouduin ottamaan niin paljon vaikean migreenin takia. Eli yritän sinnitellä toki ilman ja ottaa kohtaukset ja kaiken vastaan ilman lääkkeitä.
Toki varmasti tilanteita tulee et pakko ottaa.
Tätä vain jäin miettimään et oliko näiden yhteisvaikutuksessa jotain.
Vierailija kirjoitti:
Mulle tehtiin kortisonilla särkyputken katkaisu. Tämä myös siksi että noita kohtauslääkkeitä jouduin ottamaan niin paljon vaikean migreenin takia. Eli yritän sinnitellä toki ilman ja ottaa kohtaukset ja kaiken vastaan ilman lääkkeitä.
Toki varmasti tilanteita tulee et pakko ottaa.Tätä vain jäin miettimään et oliko näiden yhteisvaikutuksessa jotain.
Tämä siis ap
Saa ottaa. Mulla on 2 estolääkettä, beetasalpaaja aamulla, Noritren illalla ja Sumatriptan kohtauksiin. Tosin tuolla estolääkityscombolla on pysynyt migreeni sen verran hyvin kurissa, että itse kohtauslääkettä tarvii aika harvoin.
Saa, jos ei ole kielletty.